«

»

Απρ 22 2012

Η «Κρητικοπούλα» του Σπύρου Σαμάρα στο θέατρο Ολύμπια

ΓΡΑΦΕΙ: Η ΙΩΑΝΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ-ΔΟΥΚΟΥΜΕ.

21 Ἀπριλίου 2012, τὸ τελευταῖο Σάββατο τῶν πασχαλινῶν διακοπῶν πρὶν ἀνοίξουν καὶ πάλι τὰ «ἀγαπημένα» σὲ ὅλους μας σχολεῖα. Μία -ἀνεξήγητη- μελαγχολία μὲ ἔχει πιάσει καὶ ξαφνικὰ στὶς ἕξι τὸ ἀπόγευμα δέχομαι ἕνα ἀναπάντεχο τηλεφώνημα ποὺ ἔμελλε νὰ μοῦ ἀλλάξει ὁλόκληρη τὴν ἡμέρα. Μὲ πληροφόρησαν ὅτι στὶς ὀκτὼ παιζόταν στὸ θέατρο Ὀλύμπια τῆς Λυρικῆς Σκηνῆς ἡ ὀπερέττα τοῦ Σπύρου Σαμάρα « Ἡ Κρητικοπούλα». Ἄλλο ποὺ δὲν ἤθελα ἐγώ! Ἔτρεξα νὰ ἐτοιμαστῶ καὶ ἔφτασα στὴν παράσταση πέντε λεπτὰ πρὶν τὴν ἔναρξή της. Βρῆκα μία ἐκπληκτικὴ θέση στὴν πλατεία τοῦ θεάτρου καὶ συνάντησα καὶ καμιὰ δεκαριὰ γνωστούς! Οὔτε ῥαντεβοὺ νὰ εἴχαμε δώσει!

Ἡ παράσταση ξεκινάει καὶ νὰ σᾶς πῶ τὴν ἀλήθεια, ἐπειδὴ οἱ περισσότερες ὄπερες καὶ ὀπερέττες εἶναι γραμμένες ἀπὸ Ἰταλοὺς κυρίως συνθέτες, εἶχα τὴν ἀμφιβολία γιὰ τὸ πόσο καλὴ θὰ ἦταν ἡ μουσικὴ αὐτοῦ τοῦ Ἕλληνα συνθέτη.

Στὴν πρώτη σκηνὴ βλέπουμε Κρητικοὺς καὶ Κρητικὲς ντυμένους καὶ ντυμένες μὲ παραδοσιακὲς στολὲς νὰ γιορτάζουν τὴν Ἀνάσταση καὶ νὰ σχεδιάζουν νὰ ἐπαναστατήσουν ἐναντίον τῶν Βενετῶν. Παράλληλα παρουσιάζεται ὁ ἔρωτας ἀνάμεσα στὴν Ἀρετούσα καὶ τὸν Μιχαλιώ. Ἡ Ἀρετούσα θέλει νὰ ἐκδικηθεῖ γιὰ τὸν θάνατο τοῦ ἀδερφοῦ της και, παρὰ τὶς διαφωνίες τοῦ συντρόφου της, φορᾶ τὴ στολή του καὶ ἀποφασίζει νὰ ἀγωνιστεῖ καὶ αὐτὴ μαζὶ μὲ τὰ ὑπόλοιπα κοπέλια. Ἐμφανίζεται τότε καὶ ὁ Παῦλος ὁ ὁποῖος θέλει μὲν νὰ ἀγωνιστεῖ γιὰ τὴν πατρίδα του ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἄλλη ἡ καρδιά του φτερουγίζει γιὰ τὴν κοντέσσα, ἡ ὁποία τοῦ εἶχε προσφέρει στεφάνι παλαιότερα. Ξαφνικὰ ἐμφανίζεται ὁ Φουρλάνος, ὁ γελωτοποιὸς του παλατιοῦ καὶ τοὺς πληροφορεῖ ὅτι ἡ κοντέσσα ἔπεσε μέσα στὴ ῥεματιά καὶ τοὺς ζητᾶ βοήθεια. Πρῶτος καὶ καλύτερος τρέχει νὰ βοηθήσει ὁ Παῦλος καὶ μαζί του καὶ ἡ Ἀρετούσα. Καταφέρνουν νὰ σώσουν τὴν κοντέσσα καὶ ἐκείνη τοὺς εὐχαριστεῖ καὶ καλεῖ στὸ παλάτι τὸν Παῦλο. Μετὰ ἐμφανίζεται ἡ Δούκισσα καὶ ἐρωτεύεται κεραυνοβόλα τὴ μεταμφιεσμένη Ἀρετούσα, νομίζοντας πὼς εἶναι ἄντρας! Ἡ Ἀρετούσα πανικοβάλλεται, ὅμως σκέφτεται ὅτι θὰ μποροῦσε νὰ ἐκμεταλλευτεῖ τὸ γεγονὸς καὶ νὰ ζητήσει προνόμια γιὰ τοὺς Κρητικούς. Ὁ Δούκας τελικὰ ξεσκεπάζει τὴν Ἀρετούσα καὶ ἀνακαλύπτει ὅτι εἶναι γυναίκα! Τὸ κωμικὸ τῆς ὑπόθεσης εἶναι ὅτι τώρα τὴν ἐρωτεύεται ὁ Δούκας. Ἡ Ἀρετούσα τάζει ἔρωτα στὸν Δούκα μὲ τὴν προϋπόθεση τὴν παραχώρηση προνομίων στὸ νησί. Ὁ Δούκας δέχεται καὶ, χωρὶς νὰ τὸ γνωρίζει, ὑπογράφει καὶ κάποια χαρτιὰ μὲ τὰ ὁποῖα ἐγκρίνει τὸν γάμο τῆς κοντέσσας μὲ τὸν Παῦλο καὶ τὸν γάμο τῆς Ἀρετούσας μὲ τὸν Μιχαλιώ. Τὸ ἔργο τελειώνει μὲ τοὺς δύο γάμους, τὸν Φουρλάνο νὰ προσπαθεῖ νὰ καθησυχάσει τὸν Δούκα ὅτι μπορεῖ στὰ φανερὰ ἡ Ἀρετούσα νὰ παντρεύεται τὸν Μιχαλιὼ στὰ κρυφὰ ὅμως αὐτὸς θὰ τὴν χαίρεται καὶ τοὺς Κρητικοὺς χαρούμενους ποὺ ἔχουν ἀποκτήσει προνόμια γιὰ τὸ νησί τους.

Ἡ μουσικὴ σύνθεση ἐξαιρετικὴ καί, ὅσον ἀφορᾶ τοὺς σολὶστ καὶ τὴ χορωδία, τὸ μόνο σίγουρο εἶναι πὼς κάθε φορὰ παλεύουν νὰ δώσουν τὸν καλύτερό τους ἑαυτό. Τὴν ὀρχήστρα διηύθυνε ὁ Γιῶργος Βράνος. Στὴ συγκεκριμένη διανομὴ πρωταγωνίστησαν στὸ ῥόλο τῆς Ἀρετῆς ἡ mezzo- soprano Ἑλένη Βουδουράκη, στὸ ῥόλο τοῦ Μιχάλη ὁ Δημήτρης Ναλμπάντης, ὡς κοντέσσα ἡ Σοφία Κυανίδου, Δούκας καὶ Δούκισσα Διονύσης Τσαντίνης καὶ Ἀλεξάνδρα Ματθαιουδάκη ἀντίστοιχα, στὸ ῥόλο τοῦ Παύλου ὁ τενόρος Νικόλας Στεφάνου, ὡς Δον Πλάτσιντο ὁ Παῦλος Σαμψάκης καὶ τέλος στὸ ῥόλο τοῦ Φουρλάνου ἀπολαύσαμε τὸν βαρύτονο Ζαφείρη Κουτελιέρη. Οἱ παραστάσεις συνεχίζονται στὶς 22 καὶ 29 Ἀπριλίου στὸ θέατρο Ὀλύμπια. Εἶναι ἕνα ἔργο ποὺ πραγματικὰ ἀξίζει καὶ σίγουρα θὰ προκαλέσει ἄφθονο γέλιο.

Πηγή φωτογραφιών: http://www.nationalopera.gr/index.php?view=details&id=94%3A-&option=com_eventlist&Itemid=8&lang=el

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων