Feed
Άρθρα
Σχόλια

Η Δ΄ ταξη του δημοτικού μας σχολείου στις 16 Οκτωβρίου 2018, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής, αποφάσισε να διεξάγει μία μικρή επιτόπια ενδοταξική έρευνα, με σκοπό να αποκαλύψει τις διατροφικές συνήθειες των 24 μαθητών της τάξης. Η ομαδική αυτή εργασία έγινε σε 2 διδακτικές ώρες, με αφορμή την άσκηση στη σελ.89 του βιβλίου Μαθηματικών της Δ΄ Τάξης για τα ραβδογράμματα. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των έξι ατόμων και η κάθε ομάδα σκέφτηκε και κατέγραψε μία ερώτηση που θα απευθύνει στους μαθητές, αναφορικά με τις διατροφικές τους συνήθειες. Έτσι οι μαθητές συνέταξαν ένα ερωτηματολόγιο διατροφής με 4 συνολικά ερωτήσεις:

  1. Τρώω πρωινό πριν έρθω στο σχολείο;

Ναι     όχι   μερικές φορές

  1. Το δεκατιανό μου στο σχολείο είναι συνήθως :

(κυκλώνω την απάντηση)

  1. Τα
  2. Φρούτο
  3. Τοστ και φρούτο
  4. Σοκολάτα ή κρουασάν
  5. Πόσο συχνά τρώω σοκολάτες, τσίχλες ή γλυκά;

(κυκλώνω την απάντηση)

  1. Κάθε μέρα
  2. Μέρα παρά μέρα
  3. Μία ή δύο φορές την εβδομάδα
  4. Πόσα φρούτα τρώω την ημέρα;

(κυκλώνω την απάντηση)

  1. Πάνω από 2
  2. Δύο
  3. Ένα
  4. κανένα

Στη συνέχεια, το ερωτηματολόγιο φωτοτυπήθηκε και μοιράστηκε στους 24 μαθητές της τάξης, οι οποίοι το συμπλήρωσαν ανώνυμα. Τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια συγκεντρώθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές, με σκοπό την αποδελτίωση των αποτελεσμάτων τους, η οποία έγινε πάλι σε ομάδες και καταγράφηκε σε αρχείο xl ερωτηματολόγιο για τη διατροφή. Τα παιδιά καθοδηγήθηκαν από το δάσκαλο της πληροφορικής, ώστε να αποδελτιώσουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα του Η/Υ τα αποτελέσματα της επιτόπιας έρευνάς τους, αλλά και για να σχεδιάσουν τα αντίστοιχα γραφήματα. Με αυτήν την ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα τα παιδιά ασκήθηκαν με ευχάριστο τρόπο στη Γλώσσα, τα Μαθηματικά και την Πληροφορική και γνώρισαν τις διατροφικές συνήθειες των συμμαθητών τους. Τέλος, το ερωτηματολόγιο και τα αποτελέσματα της έρευνας αναρτήθηκαν στο σχολικό μπλογκ, με σκοπό να το δουν και οι μαθητές των άλλων τάξεων και να πάρουν έναυσμα ώστε να πραγματοποιήσουν τη δική τους έρευνα.

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων