15-4-2021 Εξ αποστάσεως σεμινάριο για τον εορτασμό των Παγκόσμιων Ημερών Παιδικού Βιβλίου και Τεχνών «Μαρμελάδα Πορτοκάλι, η Αλίκη στων Τεχνών την παραζάλη»

Το ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ με υπεύθυνες/ο τη Συντονίστρια Εκπαίδευσης για την Αειφορία  Άννα Αφεντουλίδου ΑΜΘ και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΑΜΘ Κωνσταντίνο Βλαστάρη, Ανδριανή Δρίβα, Ευγενία Θεοδοσιάδου, Σουλτάνα Τσιγγίδου, Γεωργία Χαμζαδάκη

διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο

 

με τίτλο «Μαρμελάδα Πορτοκάλι, η Αλίκη στων Τεχνών την παραζάλη»

την Πέμπτη 15 Απριλίου 2021 και ώρες 19:00-21.00

 

και απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της Αθμιας & Β/θμιας

Εκπ/σης της Περιφερειακής Δ/νσης ΑΜΘ. Αιτήσεις για το σεμινάριο έως και την Τρίτη 13 Απριλίου 2021 στην ηλεκτρονική φόρμα στον σύνδεσμο: https://forms.gle/v9pkH6JHFfR5rMQt9.  Οι αιτούντες/ούσες θα ενημερωθούν στα προσωπικά τους email για τον σύνδεσμο του σεμιναρίου. Παρακαλώ, ελέγξτε την ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώνετε στην αίτηση, ώστε να είναι σωστά γραμμένη.

 

Λίγα λόγια για τη «συνάντηση» και τη συντροφιά μας:

15 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Τεχνών, ημερομηνία γέννησης του Leonardo Da Vinzi. Ο Leonardo (ή μήπως εμείς;) αποφάσισε να γιορτάσει τα γενέθλιά του με την Αλίκη στη χώρα των Θαυμάτων. Γιατί η Αλίκη εκτός από όλα τα γνωστά περάσματα που έκανε πέφτοντας στην τρύπα του κυρ Κούνελου έκανε και άλλες στάσεις και συναντήσεις… το γενέθλιο μενού της Πέμπτης έχει λοιπόν  «μαρμελάδα πορτοκάλι» και χορό στων Τεχνών την παραζάλη… τα άλλα από «κοντά».

 

Κατάλληλο για την Α/θμια και με τις ανάλογες προσαρμογές και για τη β/θμια Εκπαίδευση

        

 

Πρόγραμμα και περιλήψεις εισηγήσεων

19.00-19.10 Σύντομος χαιρετισμός του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Κωνσταντίνου Μπαντίκου και του Οργανωτικού Συντονιστή του ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ κ. Νικόλαου Ανταμπούφη

19.15-21.00 Εισηγήσεις

Η Αλίκη, ο Κάρολ, ο Λεονάρντο, ο Τρελοκαπελάς, ο μαρτιάτικος Λαγός και η Βασίλισσα ή αλλιώς…

 

  • Άννα Αφεντουλίδου, «Όταν η Αλίκη συνάντησε τον Λεονάρντο ή …ό,τι βρέξει ας κατεβάσει»

 

Περίληψη: μια ιστορία μέσα στις ιστορίες και μια ημιτελής παρουσίαση του γνωστού βιβλίου του Λιούις Κάρολ μέσα από μία διασκευή του. Πρόκειται για «στιγμιότυπα» της ιστορίας που γίνονται η αφορμή για να ξεπηδήσουν νέοι κόσμοι και νέες θεματικές, μια πρόταση για μια διαφορετική διαθεματική και διακαλλιτεχνική προσέγγισή με μία υπερμεσική διάσταση.

Η παρούσα εισήγηση πλαισιώνει και το σεμινάριο ως ένα σενάριο-χαλί που υποδέχεται τους/τις υπόλοιπους/ες εισηγητές/τριες: τρεις οικοδέσποινες, έναν οικοδεσπότη, έναν μουσαφίρη και μια μουσαφίρισσα (ή αλλιώς τον Κάρολ, τον Λεονάρντο, τον Τρελοκαπελά, τον Μαρτιάτικο Λαγό και τη Βασίλισσα).

 

 

  • Θοδωρής Παπαϊωάννου, «Αριστούργημα ή… η αγωνία του καλλιτέχνη»

 

Περίληψη: Αφού αναζητήσουμε τους ήχους που μπορεί να κρύβονται στις εικόνες ενός βιβλίου, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο θεμελιώδες ερώτημα:

Τι είναι αριστούργημα;

α) ένα έργο που θαυμάζουν όλοι

β) ένα έργο που θαυμάζω εγώ κι ένας άλλος

γ) κάτι που φτιάχνω με τα χέρια μου

δ) ένα παιδικό βιβλίο

ε) κανείς δεν ξέρει να μας πει…

θα προσπαθήσουμε να βρούμε την απάντηση …με ένα μουσικό παράδειγμα!

 

 

  • Γεωργία Χαμζαδάκη, «Ο Μυστικός Δείπνος»: ψηλαφώντας ένα έργο τέχνης με τα μάτια, τη σκέψη και τη γραφή»

Περίληψη:

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι συγκέντρωσε με ένα δικό του πρωτότυπο τρόπο τους 12 μαθητές και τον Ιησού στο τελευταίο δείπνο, αποτυπώνοντας με μυστικούς συμβολισμούς  την ταυτότητα των κύριων πρωταγωνιστών της αντίστοιχης περικοπής του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, αλλά και την ιερότητα της μορφής του Ιησού. Με ποιους τρόπους θα μπορούσαν τα παιδιά να προσεγγίσουν το έργο και να ψηλαφήσουν την έμπνευση του μεγάλου ζωγράφου;

 

  • Κώστας Βλαστάρης, «Ο τρελός»

 

Περίληψη:

Πρόκειται για μια πρόταση διαθεματικής προσέγγισης του βιβλίου «Ο τρελός» όπου… “δυο φίλοι θα ζήσουν μια περιπέτεια πάνω στη σκακιέρα. Ο ένας, ο «τρελός», είναι αξιωματικός κι ο άλλος ένα μικρό πιόνι. Τι θα κάνει ο τρελός όταν δει ότι ο φίλος του κινδυνεύει; Μέχρι πού θα φτάσει για να σώσει αυτόν αλλά και ολόκληρη την παρτίδα; Ο μαύρος αξιωματικός παραμονεύει…”.

 

  • Ανδριανή Δρίβα, «Απ’ τη βουτιά στην φωλιά του λαγού στα άδυτα του σύμπαντος μ’ ένα ιπτάμενο σουρωτήρι: οι φανταστικοί κόσμοι της Αλίκης του L.Carroll και της Χαράς και του Γκουντούν του Ε. Τριβιζά»

 

Περίληψη: Τα παιδιά δημιουργούν φανταστικούς κόσμους προκειμένου να ξεφύγουν από την άχαρη και στείρα πραγματικότητα. Στα βήματα της Αλίκης,  στη σειρά 12 βιβλίων “η Χαρά και το Γκουντούν” του Ε. Τριβιζά: Ένα μοναχοπαίδι δημιουργεί ένα ολόκληρο σύμπαν, στο οποίο ταξιδεύει και ζει περιπέτειες παρέα με το Γκουντούν, ένα πλάσμα που ζει κάτω από το κρεβάτι της και μπορεί να δει μόνο αυτή.

 

 

  • Βίκυ Ξανθοπούλου, «Ομιλείτε πλουτωνικά;»

 

Περίληψη:  Το πρώτο σκέλος της εισήγησης περιλαμβάνει σύντομη παρουσίαση των αρχών του προγράμματος αναγνωστικών εμψυχώσεων «Παίζουμε βιβλίο;» και το δεύτερο μέρος την παρουσίαση ενός project αναγνωστικής εμψύχωσης για τη γλωσσική ετερότητα με τίτλο «Αστροναύτες μιλούν πλουτωνικά» με αφορμή το βιβλίο «Ομιλείτε πλουτωνικά;» της Κατερίνας Ζωντανού σε εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων