Μελέτης Ηλίας

Δήμητρα Αναγνωστοπούλου

Ξεκίνησε με λογιστικά, κατέληξε στην Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης και σήμερα αποτελεί έναν από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες ηθοποιούς. Ο Μελέτης Ηλίας έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό με την συμμετοχή του στην τηλεοπτική σειρά «Το Σόι σου». Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές και κινηματογραφικές παραστάσεις, καθώς επίσης και σε παραστάσεις αρχαίου δράματος δηλώνοντας ότι: «η ιστορία επαναλαμβάνεται πολλές φορές με τόσο ανατριχιαστικό τρόπο που είναι σα να μην έχουμε μάθει τίποτα από τα λάθη μας».

Για ποιο λόγο αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την υποκριτική; Υπήρχαν ερεθίσματα από την οικογένειά σας;

Δεν είχα ερεθίσματα από την οικογένειά μου, καθώς οι γονείς μου δεν είχαν καμία σχέση με το θέατρο. Το αποφάσισα πολύ αργά, όσο σπούδαζα λογιστικά, όταν είδα κάποιες παραστάσεις. Περίπου στα 19 μου.

Ποια στιγμή της καριέρας σας ξεχωρίζετε και γιατί;

Νομίζω ότι από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας μου ήταν η περίοδος 2003-2007 που ήμουν στον θίασο του Θεόδωρου Τερζόπουλου. Μέσω των παραστάσεων που κάναμε ταξιδέψαμε σε όλο τον κόσμο. Από τη Λατινική Αμερική και τις ΗΠΑ μέχρι την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν.

Σε συνέντευξή σας δηλώσατε ότι έχετε κάνει περιοδεία στο εξωτερικό με παραστάσεις αρχαίου δράματος. Ποιες ήταν οι αντιδράσεις του κοινού;

Το κοινό στις παραστάσεις που έχουμε δώσει στο εξωτερικό, που συνήθως είναι αρχαίο ελληνικό δράμα, το οποίο δεν έχει τη δυνατότητα να δει συχνά και ειδικά από ελληνικό θίασο, είναι ενθουσιώδες. Τους αρέσει πάρα πολύ και συγκεκριμένα οι παραστάσεις του Θοδωρή Τερζόπουλου έχουν πολύ μεγάλη απήχηση, απ’ τη Δύση μέχρι την Ανατολή.

Αφού συμμετάσχετε σε κάποια σειρά, μετά βλέπετε τα επεισόδια;

Βέβαια. Όταν παίζω σε μία σειρά, μπορεί, λόγω γυρισμάτων, να μην έχω χρόνο να δω τα επεισόδια όταν προβάλλονται, αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα τα βάλω και θα τα δω, για να εντοπίσω τυχόν λάθη ή ακόμη να επαληθεύσω ή όχι κάποια πράγματα που στο γύρισμα μπορεί να μη μου άρεσαν. Θεωρώ ότι είναι απαραίτητο για έναν ηθοποιό να βλέπει το αποτέλεσμα της δουλειάς του, για να μπορεί να το διορθώνει.

Ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ένας νέος για να επιτύχει στην υποκριτική;

Νομίζω ότι τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει κάποιος, για να ασχοληθεί με την ηθοποιία είναι να έχει μία ευκολία με τα εκφραστικά του μέσα, να έχει καλή φωνή για τραγούδι, καλή κίνηση, καλή σχέση με το σώμα του και καλή αίσθηση του ρυθμού. Πρέπει να είναι πάρα πολύ πειθαρχημένος με ωράρια, με θέματα αντοχής και πρέπει να είναι στοχοπροσηλωμένος σε αυτό που θέλει να κάνει. Ότι βρέξει-χιονίσει πρέπει -αν το πάρει απόφαση ότι θα το κάνει- να το κάνει καλά.

Θα παροτρύνατε τους νέους να ασχοληθούν με την υποκριτική και τι θα συμβουλεύατε έναν νέο που ονειρεύεται να γίνει ηθοποιός;

Αρχικά, θα ήθελα να αναφέρω ότι είναι καλό να μην συγχέουμε το θέατρο και την υποκριτική με την αναγνωρισιμότητα και με αυτό που φέρνει το αποτέλεσμα μιας καλής δουλειάς. Όσον αφορά τα παιδιά που θέλουν πραγματικά να ασχοληθούν με αυτό, που είναι δηλαδή εσωτερική τους ανάγκη να γίνουν ηθοποιοί, νομίζω ότι ό,τι και να τους πω αυτά θα κάνουν αυτό που θέλουν. Αλλά πρέπει να ξέρουν ότι είναι ένα επάγγελμα που έχει πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό ανεργίας, ότι δηλαδή μπορεί να δουλεύεις για 3 ή 4 μήνες τον χρόνο και τον υπόλοιπο να ψάχνεις για δουλειά. Επίσης, πολύ ανασφάλεια, πολύ άγχος, αλλά και μεγάλη δικαίωση και αγάπη.

Απόσπασμα συνέντευξης:

«….είναι απαραίτητο για έναν ηθοποιό να βλέπει το αποτέλεσμα της δουλειάς του για να μπορεί να το διορθώνει».