Γιάννης Μιχαηλίδης
Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Είναι γνωστό, ότι οι εκπαιδευτικές εκδρομές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι εκδρομές γίνονται με γνώμονα την εκπαίδευση των μαθητών μέσα από αυτές, καθώς και την ψυχαγωγία τους.
Πρώτα, όπως ορίζεται από τον νόμο, οι εκδρομές πρέπει να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της κοινωνικοποίησης των παιδιών, όπως και στο να γνωρίσουν διάφορα επιτεύγματα της τέχνης, επιστήμης και τεχνολογίας. Έτσι, για παράδειγμα, οι μαθητές θα πρέπει να συμμετέχουν σε εκδρομές σε ένα αθλητικό κέντρο με σκοπό να καλλιεργήσουν το ομαδικό τους πνεύμα ή ακόμη και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Συνεπώς, η βιωματική μάθηση, δηλαδή το μάθημα μέσω εμπειριών και έξω από το πλαίσιο του σχολείου είναι ένα κριτήριο που λαμβάνεται υπόψη στη σωστή επιλογή μιας εκπαιδευτικής εκδρομής.
Κοντά σ’ αυτά, μην ξεχνάμε και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει σε μια επιτυχημένη εκδρομή η ψυχαγωγία. Η ψυχαγωγία δεν είναι απλώς διασκέδαση, αλλά διασκέδαση του ατόμου εμπλουτισμένη με ερεθίσματα και τροφή για σκέψη. Έτσι, ο μαθητής παρακολουθώντας μια θεατρική παράσταση συμμετέχει με τη φαντασία του στη πλοκή του έργου και διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες. Επομένως, η επιλογή μιας τέτοιας εκδρομής μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να αποφέρει.
Εντέλει, μια εκπαιδευτική εκδρομή, αφού συνδυάζει τα παραπάνω, θα πρέπει να έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα και να μην προσλαμβάνεται σαν χάσιμο μαθήματος.