Feed
Άρθρα
Σχόλια

Εκπαίδευση

15 ασκήσεις για μαθητευόμενους: θεατρικές τεχνικές για τη διδασκαλία των Γαλλικών ως ξένης γλώσσας

Εκπαιδευτικό υλικό στα ελληνικά και στα γαλλικά για καθηγητές ξένων γλωσσών

Επιμέλεια έκδοσης: Ν. Μερκούρη

Μπορούμε να κάνουμε θέατρο απ’ το τίποτα

Antoine Vitez

Στις μέρες μας, ο ρόλος του καθηγητή ξένων γλωσσών είναι να εμπνεύσει τους μαθητές και να τους δώσει κίνητρα ώστε να μπορέσουν να προσεγγίσουν την ξένη γλώσσα. Αναζητούμε, δηλαδή, τρόπους και τεχνικές διδασκαλίας που θα ενισχύσουν την ενεργό συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών στο μάθημα.

Μέσα από τις θεατρικές δραστηριότητες μπορούμε να δημιουργήσουμε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας. Η βιωματική προσέγγιση της γνώσης, που κινητοποιεί το μυαλό, το σώμα και το συναίσθημα ταυτόχρονα και συμπεριλαμβάνει τη σχέση με τους άλλους, λειτουργεί έτσι ώστε η διδασκαλία όχι μόνο της ξένης γλώσσας αλλά και οποιουδήποτε μαθήματος να έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να πετύχει το στόχο της· ιδίως όταν περιλαμβάνει τεχνικές που ενεργοποιούν το σύνολο της προσωπικότητας του μαθητή μέσα σε ευχάριστο και δημιουργικό κλίμα συνεργασίας.

Το εκπαιδευτικό υλικό που προτείνουμε με αυτή την έκδοση περιλαμβάνει θεατρικές ασκήσεις, συνοδευτικά κείμενα και ενδεικτική βιβλιογραφία. Κάθε άσκηση περιγράφεται αναλυτικά και επισημαίνονται οι βασικότεροι γλωσσικοί, παιδαγωγικοί και θεατρικοί στόχοι. Οι ασκήσεις προέρχονται από ένα ευρύ ρεπερτόριο θεατρικών δραστηριοτήτων από το επαγγελματικό θέατρο αλλά και από το θέατρο στην εκπαίδευση. Μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία όχι μόνο των Γαλλικών αλλά και κάθε ξένης γλώσσας, ή ακόμα και για τη διδασκαλία των Ελληνικών ως ξένης γλώσσας. Μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες, τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες της κάθε τάξης, τους χρονικούς και άλλους περιορισμούς. Ο εκπαιδευτικός θα κρίνει και θα επιλέξει ό,τι θεωρεί χρήσιμο για την ομάδα του, ανάλογα με τους διδακτικούς στόχους του μαθήματός του αλλά και με το βαθμό εξοικείωσης της ομάδας του με θεατρικές τεχνικές.

Η δίγλωσση αυτή έκδοση βασίστηκε στο πρόγραμμα επιμορφωτικών σεμιναρίων για καθηγητές Γαλλικών που διοργάνωσε και υλοποίησε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, με εισηγητή τον Steven Clark, καθηγητή αγγλικής φιλολογίας και θεατρικών σπουδών, συντονιστή της Επιτροπής Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA),  υπεύθυνο διεθνών σχέσεων της ANRAT (Association Nationale de Recherche et d’Action Théâtrale), το Νοέμβριο του 2007 και το Φεβρουάριο του 2008, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

2 Σχόλια προς “Εκπαίδευση”

  1. Ο/Η Χαρά Κοσεγιάν λέει:

    Πολύ λυπάμαι για την ταλαιπωρία σας και την αδυναμία να ενταχθείτε στο ΜΠΕ από τη στιγμή μαλιστα που το θέλατε τόσο. Παρά τα όσα πιθανόν έχετε ακούσει από την προσωπική μου εμπειρία -γιατι καθένας μόνο αυτή μπορεί να καταθεσει- δεν ήταν μια «επιπλέον» επιμόρφωση. Κάποιοι κατάφεραν να δώσουν και να πάρουν πολλά. Ελπίζω όμως να ισχύσει για όλους σας από την επόμενη φάη…
     

    • Ο/Η Nat Merk λέει:

      Απερίγραπτη ταλαιπωρία. Και χωρίς αποτέλεσμα κιόλας. Στην επόμενη φάση όμως όλοι θα έχουμε ήδη μπει στην τάξη και θα ψάχνουμε να μας διαφωτίσουν συνάδελφοι από το Δημόσιο που κατάφεραν να παρακολουθήσουν το ΜΠΕ.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων