eTwinning seminar – “Digital Game-Based Learning in the classroom”,19-21 Oct 2018 Luxembourg

Από 19 έως 21 Οκτ 2018 πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο, σεμινάριο επιμόρφωσης 75 εκπαιδευτικών με τίτλο “Digital Game-Based Learning in the classroom”.

Παραθέτουμε την περιγραφή της  εκπαιδευτικού κα. Τσίρμπα Γεωργίας (3ο ΓΕ.Λ. Τρίπολης), που ήταν μία από τους συμμετέχοντες:

Αρχικά, κατά την 1η ημέρα του σεμιναρίου διευκρινίστηκε η διαφορά της βασισμένης σε παιγνίδια μάθηση από την παιγνιώδης μάθηση, κάνοντας σαφές στους συμμετέχοντες ότι η 1η, η οποία αποτελούσε και το αντικείμενο του εν λόγω σεμιναρίου, αναφέρεται στην χρήση συγκεκριμένων παιδαγωγικών ή μη παιχνιδιών στο χώρο της εκπαίδευσης ενώ η 2η  περιλαμβάνει την υιοθέτηση κάποιων επιμέρους στοιχείων του παιχνιδιού με σκοπό να κάνει την όλη μαθησιακή διαδικασία πιο ευχάριστη. Έγινε λοιπόν σαφές ότι επρόκειτο για ένα είδος μάθησης, αν και έχει πολύ καλές προοπτικές αξιοποίησής της στην εκπαιδευτική διαδικασία, γενικότερα, αλλά και στην υλοποίηση ευρωπαϊκών, eTwinning και όχι μόνο, προγραμμάτων ειδικότερα.

Αμέσως μετά, ακολούθησε λεπτομερής παρουσίαση από ντόπιους εκπαιδευτικούς, την κα. Renee Scaber και τον κ. Kriek Chris, συγκεκριμένων πρακτικών που είχαν εφαρμόσει με επιτυχία στα σχολεία τους. Οι δύο παραπάνω εκπαιδευτικοί είχαν χρησιμοποιήσει παιχνίδια όπως το Space Invaders και το Minecraft για να φτιάξουν με τους μαθητές τους αποικίες στο διάστημα καθώς και σύγχρονες κατοικίες. Σύμφωνα, με τις εισηγήσεις τους, οι μαθητές είχαν καταλήξει σε εντυπωσιακές κατασκευές και είχαν δείξει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον.

Ακολούθως, οι εισηγητές αναφέρθηκαν σε μία σειρά από παιχνίδια που παίζονται με τη βοήθεια κάποιας κονσόλας ή διαδικτυακά και θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που λαμβάνει χώρα στο σχολείο και έδωσαν στους συμμετέχοντες του σεμιναρίου συγκεκριμένες ιστοσελίδες όπου μπορούν να δουν αυτά τα παιχνίδια να παίζονται στην πράξη.

Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και μόνοι τους κάποια από αυτά τα παιχνίδια, να τα αξιολογήσουν και να συζητήσουν με τα άλλα μέλη της ομάδας τους πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περισσότερα από αυτά τα παιχνίδια δεν έχουν κατασκευαστεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς, η παραπάνω αλληλεπίδραση των εκπαιδευτικών που προέρχονταν από σχολεία με διαφορετική υποδομή και κυρίως διαφορετική νοοτροπία αποδείχτηκε αρκετά χρήσιμη και  ωφέλιμη.

Αναφέρουμε μερικά από τα παιχνίδια που παρουσιάστηκαν κατά την 1η ημέρα του σεμιναρίου:

CivilizationVI., The crew, Sims4 και Simcity EDu, Fortnite/ Battle Royale, FIFA19,World Warcraft, League of Legends, Epistory/ Typing chronicles, Elegy for a Dead World, 80 Days, To be or not to be, Bury me my love, Day ofαthe Tentacle, Samcraft, Evoland, Undertale, Scribble Nauts, Terraria, No man’s sky, Discovery Tour/ Ancient Egypt, Freeciv, Stardew Valley, The legend of Zelda/ breath of the wild.

Στη συνέχεια, κατά τη 2η ημέρα του σεμιναρίου, μεταφερθήκαμε με λεωφορείο στο συνεδριακό χώρο Forum Geesseknappchen, όπου μας παρουσίασαν ένα παράδειγμα λογισμικού, του ψηφιακού εργαλείου twine. Ήταν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση τόσο για επίλυση προβλημάτων όσο και για αφήγηση ιστοριών.

Αμέσως μετά, με κριτήριο το έργο που οι εκπαιδευτικοί σκέπτονταν να υλοποιήσουν και τους σκοπούς που θα επιθυμούσαν αυτό να εξυπηρετεί, τοποθετήθηκαν σε ομόκεντρους κύκλους κι είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με όλους ώστε να επιλέξουν ως συνεργάτες αυτούς με τους οποίους είχαν τα περισσότερα κοινά. Με αυτούς κάθισαν σ’ ένα στρογγυλό τραπέζι κι άρχισαν να συζητούν και να στήνουν βήμα προς βήμα το έργο τους, ο οποίος ήταν και ο κύριος σκοπός του όλου προγράμματος, η εξεύρεση δηλαδή συνεργατών και η κατάθεση συγκεκριμένου έργου.

Η 2η ημέρα του σεμιναρίου έκλεισε μ΄ ένα υπαίθριο ψηφιακό παιχνίδι περιπέτειας με τίτλο «Operational Mindfall», όπου εφοδιασμένοι με τα κατάλληλα ψηφιακά μέσα περπατήσαμε στους δρόμους της πόλης και προσπαθώντας να λύσουμε γρίφους, κερδίζαμε βαθμούς. Ήταν μία αρκετά ευχάριστη δραστηριότητα που μας βοήθησε  να γνωρίσουμε καλύτερα την πόλη του Λουξεμβούργου αλλά και τους συνεργάτες εκπαιδευτικούς.

Είναι λοιπόν φανερό ότι η συμμετοχή μας σ’ αυτό το ευρωπαϊκό σεμινάριο DGBL μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε σύγχρονα ψηφιακά μέσα και παιχνίδια, αλλά επιπλέον συνομιλώντας με πολλούς συναδέλφους από διάφορες χώρες της Ευρώπης να ανακαλύψουμε μοναδικούς καθώς και διαφορετικούς τρόπους αξιοποίησής των ΤΠΕ στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Εκτός από τους συνεργάτες που επιλέχθηκαν για τον άμεσο σχεδιασμό ενός eTwinning προγράμματος, η 3η και τελευταία ημέρα του σεμιναρίου αφιερώθηκε στο στήσιμο ενός δικτύου επικοινωνίας και συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν το σεμινάριο.”

 

Προσωπικά ως μέλος της Ελληνικής Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning, χαρακτηρίζω ως ιδιαίτερα χρήσιμη και εποικοδομητική τη συγκεκριμένη επιμόρφωση.  

Η παρακολούθηση του συγκεκριμένου σεμιναρίου, αποτέλεσε μία μοναδική εμπειρία, γιατί μας έφερε σε επαφή σε διαφορετικούς τρόπους κριτικής σκέψης, επεξεργασίας νέων ιδεών και ανάλυσης πληροφοριών. 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση