10ο Δημοτικό Γρεβενών

Δραστηριότητα 1

1.2.Δραστηριότητα 1

 

Εκφώνηση:

 

Στο επιμορφωτικό υλικό της 2ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.

  • Κατά τη γνώμη σας ποια από τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία έχουν τη δυνατότητα να την επηρεάσουν με ουσιαστικό τρόπο;
  • Θα υιοθετούσατε την αναζήτηση πληροφοριών στην τάξη σας; Με ποιους στόχους και προϋποθέσεις;

 

Υλοποίηση 2ης Δραστηριότητας

 

Είναι αρκετά διαδεδομένη σήμερα η αντίληψη ότι το «ταξίδι» (αναζήτηση, «πλοήγηση») σε μια πολυμεσική εκπαιδευτική εφαρμογή με καλές προδια­γραφές αποτελεί μια ενδιαφέρουσα και διδακτικά αποδοτική εμπειρία. Ωστόσο η συχνή χρήση των Νέων Τεχνολογιών, εμφανίζει και ορισμένες αρνητικές επιπτώσεις.

 

Κατά την άποψή μου ένα σημαντικό πλεονέκτημα από την ενσωμάτωση της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία, είναι ο τεράστιος όγκος σύγχρονων πληροφοριών για οποιοδήποτε σχεδόν θέμα, διαθέσιμων οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος, χωρίς κόστος. Βλέπουμε να «ακυρώνονται» εμπράκτως ορισμένες παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας με τους μαθητές πλέον να ερευνούν, να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη και να υιοθετούν αποτελεσματικές τεχνικές αναζήτησης περιεχομένου στις πληροφορίες που συγκεντρώνουν.

Από την άλλη πλευρά, κατά την αναζήτηση πληροφοριών στη διδακτική – μαθησιακή διδασκαλία υπάρχουν και τα μειονεκτήματα με σημαντικότερο κατά τη δική μου άποψη, ο μεγάλος όγκος πληροφοριών για κάθε θέμα δυσκολεύοντας έτσι τους μαθητές να ελέγξουν την ποιότητα των πληροφοριών που έχουν να διαχειριστούν. Εξίσου σημαντικό μειονέκτημα είναι και το γεγονός ότι οι πληροφορίες πολλές φορές δεν είναι αξιόπιστες, πλήρεις και επίκαιρες ή ενδεχομένως να περιέχουν μηνύματα αντικοινωνικά ή ρατσιστικά.

Εκμεταλλευόμενοι τα πλεονεκτήματα και μελετώντας τα μειονεκτήματα θα   υιοθετήσουμε την αναζήτηση πληροφοριών, με στόχο να μάθουν οι μαθητές πώς να αναζητούν πληροφορίες  και να χτίζουν μόνοι τους τη γνώση, σύμφωνα με τη θεωρία του εποικοδομητισμού.  Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι, ότι θα έχει προηγηθεί επαρκής εκπαίδευσή τους στην αξιολόγηση των πηγών και των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Η γνώση κατάλληλων προγραμμάτων για την παραγωγή της ζητούμενης εργασίας κρίνεται απαραίτητη.

 

 

 

 

 

Φύλλο εργασίας

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΙΣΤΟ

ΤΑΞΗ A Γυμνασίου  κεφάλαιο 1 ενότητα 1

ΤΜΗΜΑ/ ……………………    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ …………………….

 

Αναζητούμε πληροφορίες σχετικά με τη στρογγυλοποίηση

 

Στις 13 Ιουνίου 2004, ακούστηκε στις ειδήσεις ότι από τα 450 εκατομμύρια πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ψηφίζουν τα 338 εκατομμύρια για να εκλέξουν 732 βουλευτές του Ευρωκοινοβουλίου.

 

 

  1. Ανοίξτε τον υπολογιστή και περιμένετε μέχρι να εμφανιστεί το περιβάλλον της επιφάνειας εργασίας.
  2. Χρησιμοποιείστε την αγαπημένη σας μηχανή αναζήτησης για να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις (chrome, firefox, opera, edge, safari, internet explorer )
  3. Σημειώστε τη  web διεύθυνση στην οποία βρήκατε την απάντησή σας
  4. Σημειώστε σε παρένθεση τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήσατε καθώς και τον αριθμό των αποτελεσμάτων αναζήτησης για κάθε διαφορετική αναζήτηση.
  5. Μετά το τέλος της δραστηριότητας επιστρέψτε το φύλλο στον καθηγητή

 

 

Α) Ποιο είναι το ακριβές πλήθος των πολιτών της Ε.Ε;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Β) Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός πολιτών της Ε.Ε που έχουν δικαίωμα ψήφου;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Γ) Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των βουλευτών του Ευρωκοινοβουλίου;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Μετά την αναζήτηση των πληροφοριών  στο διαδίκτυο να γράψτε την απάντησή σας σε οποιαδήποτε μορφή στους εξής προβληματισμούς:

 

  • Γιατί δεν αναφέρθηκε το ακριβές πλήθος των πολιτών της Ε.Ε που βρήκατε στην αναζήτηση στο παραπάνω κείμενο, καθώς και ο ακριβής αριθμός των ατόμων με δικαίωμα ψήφου;
  • Γιατί στην περίπτωση των Ευρωβουλευτών αναφέρθηκε ο ακριβής αριθμός τους;
  • Πότε, γενικότερα, είναι αναγκαία η ακριβής διατύπωση ενός αριθμού;

 

Προηγούμενη

Καλημέρα κόσμε!

Επόμενο

Tο νερό, πολύτιμες σταγόνες

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση