ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ:
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Εκπαιδευτικό πακέτο εντατικής παρέμβασης
Πιστοποιημένη εξειδίκευση στο διδακτικό
πακέτο
Εξειδίκευση στις αναγνωστικές δυσκολίες
Τεχνική παρέμβασης
μαθησιακών δυσκολιών
στο μάθημα της γλώσσας
“Κολοβός 2012″
Τι είναι η δυσλεξία;
Μάθε γι΄αυτήν παρακολουθώντας το παρακάτω video
Σύμφωνα με τη δομή και την οργάνωση του Δημοτικού Σχολείου |
παρατηρείται συσσώρευση των Μαθησιακών
Δυσκολιών (ΜΔ), οι οποίες αθροιστικά μεταφέρονται
από τάξη σε τάξη, μεγιστοποιούνται και οδηγούν σε αδιέξοδο.
Η αδυναμία του σχολείου να αντιμετωπίσει συστηματικά |
τις ΜΔ και τη διαχείριση τους στην τάξη,
μεγιστοποιεί τα προβλήματα, οδηγώντας μας στο συμπέρασμα
πως η υποστηρικτική παρέμβαση στο αναλυτικό πρόγραμμα
της τάξης και στο βασικό θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας,
βοηθά ουσιαστικά τους μαθητές να ξεπεράσουν τις ΜΔ
και να ενταχθούν στην τυπική τάξη.
Δίνεται λοιπόν βαρύτητα στην ανάγκη διαφοροποιημένης |
αντιμετώπισης με στόχο την αισθητή πρόοδο των μαθητών
σε σχέση με τις προσδοκίες της τάξης
και τονίζεται ο βασικός ρόλος της ειδικής εκπαίδευσης
στην αντιμετώπιση των ΜΔ.
από τον ειδικό παιδαγωγό Γιώργο Κολοβό
μέσα στα 20 χρόνια της εκπαιδευτικής του πορείας
στην Ειδική Αγωγή.
Η Τεχνική εφαρμόστηκε σε 650 παιδιά με Μαθησιακές
Δυσκολίες (ΜΔ) στο μάθημα της Γλώσσας
σε Τμήματα Ένταξης και σε Ειδικά Σχολεία.
Υποστηρίχτηκαν παιδιά με ΜΔ, με Διάσπαση Προσοχής,
Διάσπαση Προσοχής και Υπερκινητικότητα καθώς
και παιδιά με νοητική υστέρηση.
Ανάμεσα στα περιστατικά υπήρξαν μαθητές στο φάσμα
τουΑυτισμού και με σύνδρομα Landau-Kleffner,
Silver-Russell και Prader-Willi.
Αποτελείται από 7 επίπεδα και από την ενότητα
των συμπληρωματικών ασκήσεων.Τα επίπεδα αυτά έχουν
αναπτυξιακή ακολουθία στην μαθησιακή διαδικασία,
προχωρώντας από το απλό(εκμάθηση γραμάτων)
στο σύνθετο(συγκερασμό γλωσσικών φθόγγων
σε συλλαβές, καθώς καιανάγνωση και γραφή λέξεων).
Το κάθε επίπεδο περιλαμβάνει από 5 έως 14 ενότητες
που περιέχουν ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Είναι μια διδασκαλία δομημένη, εντατική και εξειδικευμένη |
στην εφαρμογή της για την κάθε περίπτωση μαθητή
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
που εφαρμόζεται εξατομικευμένα.
Πριν από την εφαρμογή της Τεχνικής Παρέμβασης «Κολοβός 2012», |
εφαρμόζεται πρωτόκολλο «Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης»
στο μάθημα της Γλώσσας για να διαπιστωθεί το επίπεδο
της γλωσσικής ικανότητας του κάθε μαθητή,
σύμφωνα με τα αποτελέσματα του οποίου οι μαθητές
εντάσσονται στο ανάλογο επίπεδο της παρέμβασης.
Στόχος της τεχνικής «Κολοβός 2012» είναι |
να υποστηρίξει διδακτικά τις ελλειμματικές περιοχές που
χρήζουν ιδιαίτερης διδακτικοθεραπευτικής παρέμβασης,
όπως παρουσιάζονται στις 14 αναπτυξιακές και ψυχομετρικές
κλίμακες του “Αθηνά Τεστ” Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης
όπως δίνονται από τις διαγνώσεις των ΚΕΔΔΥ.
Στόχοι της παρέμβασης είναι η φωνολογική επίγνωση, |
η κατάκτηση του μηχανισμού ανάγνωσης
και γραφής, η απόκτηση λεξιλογίου
και η κατανόηση κειμένων.
Η Τεχνική Παρέμβασης «Κολοβός 2012» |
είναι δομημένη έτσι ώστε ο μαθητής να έχει κατακτήσει
τους στόχους ενός επιπέδου για να προχωρήσει στο επόμενο.
Ανάλογα με τις ανάγκες του σε κάθε επίπεδο δέχεται
συμπληρωματική υποστήριξη με επιπλέον δραστηριότητες.
Η πολυεπίπεδη διδασκαλία και η διαφοροποίηση στην ένταση |
καθώς ο μαθητής προχωρά στα επίπεδα όπως και
η συστηματική και σαφής διδασκαλία,
η συχνή εφαρμογή της παρέμβασης από εκπαιδευτικούς
με εξειδίκευση και η εξατομικευμένη διδασκαλία
ή η δημιουργία μικρότερων και πιο ομοιογενών ομάδων
μαθητών, οδηγεί στη μέγιστη αποτελεσματικότητα της μεθόδου.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως |
η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να βοηθήσει εξίσου
παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτικούς,
στα Τμήματα Ένταξης,
στα Τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας
και στις τυπικές τάξεις των σχολικών μονάδων.
Μετά από μια ολοκληρωμένη εφαρμογή της «Κολοβός 2012» |
ο μαθητής μπορεί να διαβάζει, να γράφει και να κατανοεί.
Σκοπός του καθενός μας είναι να κάνουμε την εφαρμογή |
της παρέμβασης ένα ευχάριστο ταξίδι στη μάθηση
και να πιστέψουμε πως ακόμα και ο ελάχιστος χρόνος
εφαρμογής της είναι ωφέλιμος για να υποστηρίξουμε
τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μάθηση.
Γιώργος Κολοβός |
ειδικός παιδαγωγός |
Επικοινωνία: |
Αφήστε μια απάντηση