angeltsak's blog

επικοινωνία και υποστήριξη

Μαθησιακές δυσκολίες “Κολοβός 2012” (γλώσσα)

Ιούν 201413

bouno_xr λάρισα

 

 

 

 

αρχείο λήψης

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ:

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

     Εκπαιδευτικό πακέτο εντατικής παρέμβασης

 Πιστοποιημένη εξειδίκευση στο διδακτικό

πακέτο

Εξειδίκευση στις αναγνωστικές δυσκολίες

cartoon gloved hand points down animated gif

ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΟΛΟΒΟΣ

Τεχνική παρέμβασης

μαθησιακών δυσκολιών

στο μάθημα της γλώσσας

“Κολοβός 2012″

Τι είναι η δυσλεξία;

Μάθε γι΄αυτήν παρακολουθώντας το παρακάτω video

 

videoplayback.jpg4_

Τι είναι η δυσλεξία;

Σύμφωνα με τη δομή και την οργάνωση του Δημοτικού Σχολείου

παρατηρείται συσσώρευση των Μαθησιακών

Δυσκολιών (ΜΔ), οι οποίες αθροιστικά μεταφέρονται

από τάξη σε τάξη, μεγιστοποιούνται και οδηγούν σε αδιέξοδο.

Η αδυναμία του σχολείου να αντιμετωπίσει συστηματικά 

τις ΜΔ και τη διαχείριση τους στην τάξη,

μεγιστοποιεί τα προβλήματα, οδηγώντας μας στο συμπέρασμα

πως η υποστηρικτική παρέμβαση στο αναλυτικό πρόγραμμα

της τάξης και στο βασικό θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας,

βοηθά ουσιαστικά τους μαθητές να ξεπεράσουν τις ΜΔ

και να ενταχθούν στην τυπική τάξη.

Δίνεται λοιπόν βαρύτητα στην ανάγκη διαφοροποιημένης

αντιμετώπισης με στόχο την αισθητή πρόοδο των μαθητών

σε σχέση με τις προσδοκίες της τάξης

και  τονίζεται ο βασικός ρόλος της ειδικής εκπαίδευσης

στην αντιμετώπιση των ΜΔ.

Η τεχνική παρέμβασης “Κολοβός 2012” δημιουργήθηκε

 από τον ειδικό παιδαγωγό Γιώργο Κολοβό

μέσα στα 20 χρόνια της εκπαιδευτικής του πορείας

στην Ειδική Αγωγή.

Η Τεχνική εφαρμόστηκε σε 650 παιδιά με Μαθησιακές

Δυσκολίες (ΜΔ) στο μάθημα της Γλώσσας

σε Τμήματα Ένταξης και σε Ειδικά Σχολεία.

Υποστηρίχτηκαν παιδιά με ΜΔ, με Διάσπαση Προσοχής,

Διάσπαση Προσοχής και Υπερκινητικότητα καθώς

και παιδιά με νοητική υστέρηση.

Ανάμεσα στα περιστατικά υπήρξαν μαθητές στο φάσμα

τουΑυτισμού και με σύνδρομα Landau-Kleffner,

Silver-Russell και Prader-Willi.

Αποτελείται από 7 επίπεδα και από την ενότητα

των συμπληρωματικών ασκήσεων.Τα επίπεδα αυτά έχουν

αναπτυξιακή ακολουθία στην μαθησιακή διαδικασία,

προχωρώντας από το απλό(εκμάθηση γραμάτων)

στο σύνθετο(συγκερασμό γλωσσικών φθόγγων

σε συλλαβές, καθώς καιανάγνωση και γραφή λέξεων).

Το κάθε επίπεδο περιλαμβάνει από 5 έως 14 ενότητες

που περιέχουν ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Είναι μια διδασκαλία δομημένη, εντατική και εξειδικευμένη

 στην εφαρμογή της για την κάθε περίπτωση μαθητή

με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

που εφαρμόζεται εξατομικευμένα.

Πριν από την εφαρμογή της Τεχνικής Παρέμβασης «Κολοβός 2012»,

εφαρμόζεται πρωτόκολλο «Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης»

στο μάθημα της Γλώσσας για να διαπιστωθεί το επίπεδο

της γλωσσικής ικανότητας του κάθε μαθητή,

σύμφωνα με τα αποτελέσματα του οποίου οι μαθητές

εντάσσονται στο ανάλογο επίπεδο της παρέμβασης.

Στόχος της τεχνικής «Κολοβός 2012» είναι

να υποστηρίξει διδακτικά τις ελλειμματικές περιοχές που

χρήζουν ιδιαίτερης διδακτικοθεραπευτικής παρέμβασης,

όπως παρουσιάζονται στις 14 αναπτυξιακές και ψυχομετρικές

κλίμακες του “Αθηνά Τεστ” Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης

όπως δίνονται από τις διαγνώσεις των ΚΕΔΔΥ.

Στόχοι της παρέμβασης είναι η φωνολογική επίγνωση,

η κατάκτηση του μηχανισμού ανάγνωσης

και γραφής, η απόκτηση λεξιλογίου

και η κατανόηση κειμένων. 

Η Τεχνική Παρέμβασης «Κολοβός 2012»

είναι δομημένη έτσι ώστε ο μαθητής να έχει κατακτήσει

τους στόχους ενός επιπέδου για να προχωρήσει στο επόμενο.

Ανάλογα με τις ανάγκες του σε κάθε επίπεδο δέχεται

συμπληρωματική υποστήριξη με επιπλέον δραστηριότητες.

Η πολυεπίπεδη διδασκαλία και η διαφοροποίηση στην ένταση

καθώς ο μαθητής προχωρά στα επίπεδα όπως και

η συστηματική και σαφής διδασκαλία,

η συχνή εφαρμογή της παρέμβασης από εκπαιδευτικούς

με εξειδίκευση και η εξατομικευμένη διδασκαλία

ή η δημιουργία μικρότερων και πιο ομοιογενών ομάδων

μαθητών, οδηγεί στη μέγιστη αποτελεσματικότητα της μεθόδου.

Συμπεραίνουμε λοιπόν πως

η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να βοηθήσει εξίσου

παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτικούς,

στα Τμήματα Ένταξης,

στα Τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας

και στις τυπικές τάξεις των σχολικών μονάδων.

Μετά από μια ολοκληρωμένη εφαρμογή της «Κολοβός 2012»

ο μαθητής μπορεί να διαβάζει, να γράφει και να κατανοεί.

Σκοπός του καθενός μας είναι να κάνουμε την εφαρμογή

της παρέμβασης ένα ευχάριστο ταξίδι στη μάθηση 

και να πιστέψουμε πως ακόμα και ο ελάχιστος χρόνος

εφαρμογής της είναι ωφέλιμος για να υποστηρίξουμε

τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μάθηση.

Γιώργος Κολοβός
ειδικός παιδαγωγός
   
Επικοινωνία:
email: kolovosg61@hotmail.com

 

 

 

images.jpgσθσρθσθ

 

 

gnostikes

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ιστορικό

Η αρχική μου σκέψη ήταν να  βρω έναν τρόπο να υποστηρίξω και να ενισχύσω τη διδασκαλία κάποιων μαθημάτων με οπτικοακουστικό υλικό ,ώστε να γίνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον,να το κατανοούν ευκολότερα οι μαθητές μου και να κεντρίσω το ενδιαφέρον ακόμα και των πιο αδιάφορων μαθητών.Πιστεύω ότι σε ένα μεγάλο ποσοστό, πέτυχα τον αρχικό μου στόχο.Στη συνέχεια προσπάθησα να εμπλουτίσω το blog με σελίδες δραστηριοτήτων των μαθητών μου,αλλά και με υλικό που κατά τη γνώμη μου ενδιαφέρει τα παιδιά αλλά και τους γονείς τους.Η προσπάθεια είναι ερασιτεχνική,γι΄αυτό σας παρακαλώ μην την κρίνετε αυστηρά…

to-blog-angeltsaks-blog.html

 

 

-Καλημέρα παιδιά !

-Καλημέρα κυρία !

 

 

 

Δημοτικά σχολεία

δημ. σχ. Νέου Μαρμαρά

κατάλογος.jpgjijijpijok-150x150

9ο δημ.σχ. Νάουσας

sx2

δημ.σχ.Κοπανού

Sxoleio Episkopis copy

δημ.σχ.Επισκοπής

θεολογος

δημ.σχ.Θεολόγου Ποτού

HELLOMOTO

δημ.σχολείο Στενήμαχου

school2

δημ.σχ. Μαρίνας

Πολλών Νερών-Γιαννακοχωρίου

ooiiipoikoooo

6ο δημ.σχ.Νάουσας

11924300_10207824502792048_3922543057935618330_n-300x225 (1)

10O δημ.σχ.Νάουσας

λήψης

1ο δημ. σχολείο Νάουσας


1kaloxori

1ο δημ.σχ.Καλοχωρίου

(Θεσ/νικη)

318122_3367439701392_1143494712_n

δημ.σχ.Κοντοκαλίου

(Κέρκυρα)

watch?v=fyUEDkgs2qc&mode=transport

kids inside school bus running riot animated gif

Εκπαιδευτική τηλεόραση

index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=21&Itemid=91#

 

Α/θμια Εκπαίδευση  Ημαθίας

Δημιουργήστε το δικό σας banner στο mybannermaker. com!

www.alfavita.gr

 

http://digitalschool.minedu.gov.gr/

ή

http://ps.privateschools.gr/index.html

minedu.gr

images (1)

google  earth

Γράψε την περιοχή που επιθυμείς

και καλό σου ταξίδι…!

find on map 3

showmystreet.com

χάρτες  google

http://maps.google.com/

λεξικό ελληνικής γλώσσας

ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

index.html

εγκυκλοπαίδεια

WIKIPEDIA ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ

stack of books falls from above animated gif

www.mikrosanagnostis.gr

logotexnia

paidiki-logotexnia.blogspot.gr

electric spark bar animated gif

Προσομοιώσεις φυσικής,

χημείας, βιολογίας …

PHET. Δωρεάν προσομοιώσεις φυσικής, χημείας, βιολογίας … Δωρεάν προσομοιώσεις φυσικής, χημείας, βιολογίας …

www.noa.gr

http://www.meteo.gr/

(κάνε διπλό χτύπημα στη διεύθυνση)

στείλε κι εσύ

ενδιαφέροντα

video ή εικόνες:

Προλάβετέ το και στείλτε μας ένα e-mail!!!

angeltsak@yahoo.gr

Σαν σήμερα

6/10/1910: Ορκίζεται η πρώτη κυβέρνηση του Ελευθέριου Βενιζέλου.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων