ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Αγαπητές/-οί συνάδελφοι, Καλημέρα.

Βιώνουμε όλοι/-ες μια πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση, που έχει διαφοροποιήσει την καθημερινότητα της ζωής μας και τις εργασιακές μας συνθήκες, καθώς καλούμαστε να υλοποιήσουμε εξ αποστάσεως σύγχρονη ή ασύγχρονη εκπαίδευση ή και συνδυαστικά, ώστε οι μαθητές/-τριες μας να διατηρήσουν την επαφή τους με τη μαθησιακή διαδικασία και να απασχοληθούν δημιουργικά τη δύσκολη αυτή περίοδο.

Γνωρίζουμε καλά ότι το εγχείρημα είναι δύσκολο και ότι στην άοκνη προσπάθειά σας να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της έκτακτης αυτής ανάγκης, αντιμετωπίζετε πολλά προβλήματα που σχετίζονται με το βαθμό της εξοικείωσής σας με τις ΤΠΕ, την έλλειψη ψηφιακών συσκευών και εργαλείων σε αρκετές οικογένειες μαθητών/-τριών σας κ.ά. Τα εμπόδια αυτά αναμφισβήτητα δυσχεραίνουν το έργο σας, πιθανότατα δημιουργούν εργασιακό άγχος και απαιτούν πνεύμα συνεργασίας και συναδελφικής αλληλεγγύης.

Ως εκπαιδευτικοί, όμως, έχουμε την ηθική υποχρέωση να αναδείξουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο και με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης να σταθούμε στο υψηλότερο επίπεδο προσφοράς και ενσυναίσθησης, παρέχοντας ολόπλευρη και με κάθε δυνατό τρόπο υποστήριξη στους μαθητές/-τριες μας, μέσω της τηλεκπαίδευσης.

Η δομή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας θα πρέπει να είναι με βάση τις σχετικές οδηγίες του ΥΠΑΙΘ (20-03-2020). Καλό θα ήταν οι δραστηριότητες που θα επιλέξουμε να είναι δημιουργικές, ευχάριστες, σύμφωνες με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών μας και να στοχεύουν στην καλλιέργεια όλων των τομέων ανάπτυξης του παιδιού. Εάν το διδακτικό υλικό είναι σαφές, σύντομο, απλό, διαβαθμισμένης δυσκολίας και με συγκεκριμένους στόχους γίνεται πιο ελκυστικό και χρηστικό. Το υλικό μελέτης και οι εργασίες των μαθητών, μπορούν να προέρχονται από το σχολικό βιβλίο και από ψηφιακά υλικά πιστοποιημένα από φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η εστίαση της προσπάθειάς μας εντοπίζεται στην αφομοίωση της ύλης που έχουμε ήδη διδάξει και όχι στη διδασκαλία νέων διδακτικών αντικειμένων.

Εάν αντιμετωπίσετε θέματα τεχνικής υποστήριξης υπάρχουν στη διάθεσή σας τα παρακάτω επίπεδα υποστήριξης:

1ο) η ομάδα υποστήριξης του σχολείου σας, που αποτελείται από τον Δ/ντή-ντρια και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό ή  πληροφορικής (ΠΕ86) ή με εξοικείωση σε ΤΠΕ.

2ο) η ομάδα απομακρυσμένης βοήθειας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., μέσω γραπτών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).Βλ http://dide-d-ath.att.sch.gr/keplinet/forumd/

3ο) το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. 210-3443949 κάθε μέρα 8πμ-8μμ. Email: cst@minedu.gov.gr.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και στην ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ.

Για τη δική σας έγκυρη ενημέρωση καλό θα ήταν να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής. Η ιστοσελίδα ανανεώνεται τακτικά και υπάρχει  πλέον σχετική σελίδα στο βασικό μενού που αναφέρεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Βλ. https://blogs.sch.gr/4pekesat/ex-apostaseos-ekpaideysi/

Αγαπητές/οί συνάδελφοι, αναμφίβολη είναι η παραδοχή ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως τη ζωντανή διαδικασία της τάξης με τη φυσική παρουσία τη δική σας και των μαθητών/-τριών σας, αλλά είναι ένα εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά με το μάθημα της ζωντανής τάξης και σε τέτοιες συνθήκες μη κανονικότητας σαν και τις σημερινές.

Σε αυτή την κοινή προσπάθεια θα είμαι στη διάθεσή σας για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού σας έργου και θα υπάρχει τακτική εξ αποστάσεως επικοινωνία μαζί σας με τους προβλεπόμενους τρόπους.

Εύχομαι από καρδιάς σε εσάς και τις οικογένειές σας να έχετε υγεία, ψυχική δύναμη,  ελπίδα και αισιοδοξία!

Με εκτίμηση,

Μαρία Ανδριτσοπούλου

ΣΕΕ ΠΕ06

4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

 

Σχετικά με ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

Σύντομο Βιογραφικό Μαρίας Ανδριτσοπούλου

Είμαι απόφοιτος του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στην κατεύθυνση «Ιστορία και Διδακτική της Ιστορίας, Λαογραφία και Πολιτισμός» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών) – Ε.Κ.Π.Α. Είμαι επίσης κάτοχος διδακτορικού τίτλου σπουδών στην Νεότερη Ιστορία, που απέκτησα μετά την εκπόνηση της διδακτορικής μου διατριβής στο Π.Τ.Δ. Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχω μια πολυετή επαγγελματική διδακτική εμπειρία τόσο στην Ιδιωτική, όσο και στη Δημόσια Εκπαίδευση, την οποία υπηρετώ έως και σήμερα. Διετέλεσα Διευθύντρια του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης, όπου έχω και την οργανική μου θέση και του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου. Από τη σχολική χρονιά 2018 – 19 είμαι Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Κλ. ΠΕ06 στο 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής. Έχω παρακολουθήσει πολλά προγράμματα επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ( Μεθοδολογία διδακτικής της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας – University of Exeter, U.K.), είμαι μέλος πολλών επιστημονικών συλλόγων (ΠΕ.ΚΑ.ΔΕ., Επιστημονική Εταιρεία «Ιστορία και Διδακτική της ιστορίας, Θεωρία και Έρευνα, Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. κ.ά» και έχω ασχοληθεί με συγγραφικό έργο σε θέματα τοπικής ιστορίας. Έχω παρακολουθήσει επίσης αρκετά προγράμματα σπουδών ελεύθερου σχεδίου και πληροφορικής.


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση