Λουλούδια

Καλημέρα, καλημέρα μικρά μου νηπιαγωγάκια και γονείς! Ήλθε και ο Μάιος, ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης. Σήμερα ο μήνας έχει Μαΐου , πόσες μέρες θέλουμε ακόμα για να τελειώσει; Αρκετές  για να μετρήσουμε!!! Έλα δεν θέλω να βαριέστε!!!

         

Ένα έργο ζωγραφικής του Γάλλου ζωγράφου

Πιέρ Ωγκύστ Ρενουάρ.

Σήμερα Τετάρτη θα μιλήσουμε: 1) Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει; 2) Τα λουλούδια του κήπου μας 3) Το τριαντάφυλλο

1)Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει

Όπως ο άνθρωπος και τα ζώα θέλουν τροφή για να μεγαλώσουν έτσι και τα φυτά χρειάζονται τη δική τους τροφή, που την παίρνουν από το νερό, το φως και τον αέρα.

 

Φωτοσύνθεση-Τα φυτά μαγειρεύουν!!!!

Το ξέρετε ότι και τα φυτά μαγειρεύουν; (όχι, όπως η μαμά).

Ποιά υλικά χρειάζονται για να φτιάξουν το φαγητό τους; Φως από τον ήλιο Διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα και νερό από την γη. Πως το λένε το φαγητό τους; (γλυκόζη) Ακούστε την παρακάτω ιστορία!!!

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗΣ

Μια υπέροχη μέρα που ο ήλιος λάμπει , μέσα στο υγρό χώμα είχε το σπίτι του ένα φυτό. Ήταν η καλύτερη μέρα για μαγείρεμα. Πρώτα έπρεπε να συγκεντρώσει τα υλικά του!!(πήγε στο σούπερ -μάρκετ να ψωνίσει!!! πλάκα σας κάνω!!!) Έτσι θα έφτιαχνε ένα θρεπτικό και νόστιμο φαγητό , που θα το βοηθούσε να αναπτυχθεί!! Πως το λένε;….γλυκόζη.

Τεντώθηκε λοιπόν το φυτό μας (τεντωθείτε και σεις για να ξυπνήσετε μικρά μου!!) άπλωσε τα φυλλαράκια στον ήλιο και μάζεψε το περισσότερο φως Έπειτα πήρε μερικές βαθιές ανάσες ,δεν ήθελε όμως όλο τον αέρα. Α! νάτο αυτό ζητούσε, το διοξείδιο του άνθρακα. Μάζεψε μπόλικο από αυτό στα φύλλα του. Και τώρα το τελευταίο υλικό, νεράκι δροσερό από το χώμα. Έψαξε με τις ρίζες του και ρούφηξε το νερό.

Ήλθε η ώρα για το μαγείρεμα της γλυκόζης. Το φυτό ανακάτεψε το φως (ήλιο),το διοξείδιο του άνθρακα (αέρα) και το νερό. Τώρα θα είχε αρκετή τροφή για να μεγαλώσει!!!

Αφού τέλειωσε με το μαγείρεμα ήλθε η ώρα για το καθάρισμα. Χρησιμοποίησε όλα τα υλικά, αλλά το οξυγόνο από το διοξείδιο του άνθρακα του ήταν περιττό. “Θα το αφήσω στον αέρα θα είναι δώρο μου για όλα τα πλάσματα αυτού του πλανήτη” σκέφτηκε και άπλωσε πάλι. τα φύλλα του αφήνοντας το οξυγόνο να αναμειχθεί με τον αέρα.

Ελεύθερη μετάφραση Ζωή Παπαλάμπρου

Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε πως μεγαλώνει το σποράκι και γίνεται φυτό :

Νηπιαγωγάκια εν δράσει!!

Ζωγραφίστε και σεις όπως μπορείτε τα στάδια ανάπτυξης του σπόρου.

Φυτεύω σπόρους Μπορείτε να φυτέψετε και σεις φακές φασόλια , ρεβύθια και να παρατηρείτε πως μεγαλώνει το φυτό σας!! Ακόμα μπορείτε να βάλετε ένα βάζο με σπόρους χωρίς να το ποτίζετε και να το βάλετε σε ένα μέρος να μη το βλέπει το φως του ήλιου, βάλτε επάνω ένα χαρτόνι ( όπως στη φωτογραφία). Παρατηρήστε αν θα.μεγαλώσει,όπως το πρώτο που θα το ποτίζετε και θα το βλέπει ο ήλιος.

Το παρακάτω βίντεο είναι ένα παραμυθάκι που μιλάει για ένα σποράκι…… η συνέχεια επί της οθόνης!!!

Η Άνοιξη φέρνει μαζί της χρώμα και υπέροχα αρώματα από τα φυτά που ανθίζουν παντού. Ας γνωρίσουμε μερικά όμορφα λουλούδια που υπάρχουν στους κήπους.

Νηπιαγωγάκια και γονείς, ας χορέψουμε με τα παιδιά μας!!

Το τριαντά

φυλλο:

Είναι καλλωπιστικό φυλλοβόλο φυτό. Αποτελείται από τη ρίζα , τον βλαστό τα φύλλα και τα μπουμπούκια. Ο βλαστός της έχει αγκάθια. Τα άνθη στην αρχή είναι κλειστά και τα λένε μπουμπούκια Ενώ σιγά-σιγά ανοίγουν και ξεπετάγονται τα πέταλα. Τα πέταλα έχουν διάφορα χρώματα όπως λευκό , κόκκινο, κίτρινο ,ροζ και άλλα. Από τα ροδοπέταλα της τριανταφυλλιάς παίρνουμε το αιθέριο(αρωματικό λάδι) που χρησιμεύει στην παρασκευή αρωμάτων. Επίσης τα πέταλα των τριαντάφυλλων κυρίως τα ροζ μπορούν να γίνουν γλυκό τριαντάφυλλο.

 

 

Μυθολογία και τριαντάφυλλο

Στην ελληνική μυθολογία το τριαντάφυλλο δημιουργήθηκε από τη θεά των λουλουδιών και της βλάστησης,τη Χλωρίδα. Αυτή μια μέρα βρήκε το άψυχο σώμα μιας νύμφης στο δάσος και το μεταμόρφωσε σε λουλούδι. Κάλεσε τότε την Αφροδίτη τη θεά της ομορφιάς και το Διόνυσο,το θεό του κρασιού.

Η Αφροδίτη χάρισε στο λουλούδι ομορφιά και ο Διόνυσος πρόσθεσε νέκταρ για να του δώσει γλυκιά ευωδιά. Ο Ζέφυρος,ο θεός του ανέμου,φύσηξε μακριά τα σύννεφα και έτσι ο Απόλλωνας,ο θεός του ήλιου, μπόρεσε να λάμψει και να κάνει το λουλούδι να ανθίσει. Έτσι δημιουργήθηκε το τριαντάφυλλο και έγινε ” ο βασιλιάς των λουλουδιών”.

Νηπιαγωγάκια εν δράσει!!

Κατασκευή τριαντάφυλλου: Ανοίγουμε την χαρτοπετσέτα και την διπλώνουμε σουρώνουμε και φτιάχνουμε το τριαντάφυλλο, το κολλάμε με ζιλοτέιπ. Το βάζουμε σε ένα καλαμάκι, σχεδιάζουμε και ζωγραφίζουμε δύο φύλλα πράσινα ,όπως στη φωτογραφία. Τα κολλάμε στο καλαμάκι!!!

Παραμύθι : «Ένα διαφορετικό τριαντάφυλλο» :

 

Πίνακες δύο σημαντικών ζωγράφων της νεοελληνικής τέχνης του Νικόλαου Γύζη και του Θεόφραστου Τρινταφυλλίδη που απεικονίζουν ένα βάζο με άνθη.

Μπορούν τα παιδιά να συγκρίνουν τα έργα ,τι ομοιότητες έχουν ,τι χρώματα χρησιμοποιούν, τι συναισθήματα σας προκαλούν αυτοί οι πίνακες.

Νικόλαος Γύζης

Θεόφραστου Τριανταφυλλίδη

Παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας:

Φτιάχνουμε δύο λουλούδια, σχεδιάζουμε δύο κύκλους και δώδεκα πέταλα, ώστε κάθε λουλούδι να χει έξι πέταλα το κάθε ένα. Όπως στη φωτογραφία.

Γράφουμε γράμματα όποια θέλουμε Α,Β,Γ κ.ο.κ Βάζουμε τα δύο λουλούδια ώστε να μην φαίνονται τα.γράμματα. Παίρνει ένα.πέταλο ο πρώτος παίχτης και βλέπει ένα γράμμα,αν δεν το ξέρει του λέμε ποιο γράμμα είναι. Ζητάμε να βρει λέξεις από αυτό το γράμμα, π.χ παίρνει το πέταλο με το γράμμα Α ,πρέπει να βρει μια ή περισσότερες λέξεις (αεροπλάνο,αέρας κλπ) Γράφουμε τις λέξεις που βρήκε σε ένα χαρτί. Στη συνέχεια παίζει ο δεύτερος παίχτης,παίρνει από το δικό του λουλούδι ένα γράμμα π.χ Κ ,βρίσκει λέξεις όπως καρέκλα, καναπές,καρπούζι κλπ γράφει και τις δικές λέξεις.

Το παιχνίδι συνεχίζεται με αυτό τον τρόπο, ώσπου όλα τα πέταλα των λουλουδιών να ανοίξουν και να φαίνονται τα γράμματα.

Στο τέλος μετράμε πόσες λέξεις βρήκε ο κάθε παίχτης. Νικητής ο παίχτης με τις περισσότερες λέξεις!!! Καλή διασκέδαση!!!μικρά μου λουλουδάκια.!!!

Παιχνίδια στον Υπολογιστή

Α) Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ

 

 Β)ΠΑΖΛ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ

Γ) ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΟΥ-ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ

 

Με πολύ αγάπη, κ. Σούλα,κ. Ελένη και κ. Ανδριάνα.