11η Μαΐου: Εθνική Ημέρα πρόληψης Πνιγμών και Θαλάσσιων Ατυχημάτων

Μετά από πρόταση του Οργανισμού Safe Water Sports ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής νόμος που θεσπίζει την 11η Μαΐου ως Εθνική Ημέρα πρόληψης πνιγμών και θαλάσσιων ατυχημάτων. (υπ΄ αριθ. 4597 Ν – ΦΕΚ 28/2/2019 Τεύχος 1ο).
Στην Ευρώπη και σε χώρες με λιγότερα χιλιόμετρα ακτογραμμής από ό,τι στην Ελλάδα, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη μάθηση κολύμβησης από την σχολική ηλικία. Στην Αγγλία, η οποία είναι η πρώτη χώρα που εισάγει κολύμβηση στην εκπαίδευση από το 1914 (Carney & Armstrong, 1996; Green, Smith & Roberts, 2005), το κολύμπι διδάσκεται συστηματικά σε ηλικίες 3-6 ετών.
H Ελλάδα κατέχει την 11η θέση σε παγκόσμια κλίμακα στον κατάλογο των χωρών με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή (13.676 χιλιόμετρα). Στη χώρα μας κάθε χρόνο, κατά μέσο όρο, 344 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στη θάλασσα. 50.000 Ευρωπαίοι πολίτες τραυματίζονται συμμετέχοντας σε θαλάσσια σπορ ή/και σε δραστηριότητες με σκάφη. Ο πνιγμός είναι η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου για τα παιδιά από τη βρεφική ηλικία έως 14 ετών.

Tην 11η Μαΐου: Εθνική Ημέρα πρόληψης πνιγμών και θαλάσσιων ατυχημάτων γιόρτασαν οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Ασβεστόπετρας.
Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές/τριες υλοποίησαν δράσεις ευαισθητοποίησης, πρόληψης και προστασίας για την τήρηση των Κανόνων Θαλάσσιας Συμπεριφοράς της Safe Water Sports. Επίσης έπαιξαν με το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό της βαλίτσας Safe Water Sports.
Όπως αναφέρουν οι στατιστικές έρευνες, δέκα τραυματισμοί ή θάνατοι από θαλάσσια σπορ καταγράφονται κατά μέσο όρο τους καλοκαιρινούς μήνες στην Ελλάδα διότι τα παραθυράκια στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας και στη λειτουργία επιχειρήσεων με ταχύπλοα χωρίς τις απαιτούμενες άδειες αποτελούν σύνηθες φαινόμενο στις ελληνικές παραλίες. Έτσι τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ασβεστόπετρας δημιούργησαν το δικό τους μήνυμα για Εθνική Ημέρα πρόληψης πνιγμών και θαλάσσιων ατυχημάτων:
«Ταχύπλοο και φουσκωτό, με άδεια από το Λιμενικό»
Την 11 Μαΐου 2021, οι μαθητές /τριες του Δημοτικού Σχολείου Άρδασσας ενημερώθηκαν για την Εθνική Ημέρα πρόληψης πνιγμών και θαλασσίων ατυχημάτων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και Εικαστικών με τους εκπαιδευτικούς Μάγκου Νατάσα και Νώπα Μαρία. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες υλοποίησαν δράσεις ευαισθητοποίησης, πρόληψης και προστασίας για την τήρηση των Κανόνων Θαλάσσιας Συμπεριφοράς της Safe Water Sports περνώντας το δικό τους μήνυμα:
«Τις πλωτές σημαδούρες
στην ακτή
ελέγχουμε με προσοχή»



11η Μαΐου: Εθνικ

    Μπορείτε να βρείτε ψηφιακές δραστηριότητες στα παρακάτω links: https://blogs.e-me.edu.gr/hive-EMELEIAS/
    https://www.thinglink.com/scene/1416178294784524290

    http://e-learning.safewatersports.gr/el/static/educational_program
    Μπορείτε να εγγραφείτε στην ψηφιακή τάξη: https://e-me.edu.gr/groups/EMELEIAS

    Μάγκου Νατάσα
    Γυμνάστρια
    www.natasaswolf.blogspot.gr
    https://blogs.e-me.edu.gr/anasmag/

Σχετικά με ΜΑΓΚΟΥ ΝΑΤΑΣΑ

Η Μάγκου Νατάσα ζει και εργάζεται στην Πτολεμαΐδα. Είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και μητέρα δύο παιδιών τα οποία αποτέλεσαν το ερέθισμα για το σχεδιασμό πολλών βιωματικών παιχνιδιών.
Αποφοίτησε το 1987 από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση και ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας με Κατεύθυνση: Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση. Δίδαξε σε Σχολεία της Β’/ θμιας Εκπαίδευσης. Περισσότερο από 23 χρόνια διδάσκει σε σχολεία της Α΄/ θμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαΐδας εφαρμόζοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα: Αγωγής Υγείας, Κυκλοφοριακής Αγωγής, Μουσειακής Αγωγής, Κινητικής Μάθησης, διαθεματικότητας, Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης, E-twinning, χορού και δημιουργικής έκφρασης με πολλαπλές καλλιτεχνικές παρουσιάσεις. Συνεργάστηκε με την Τροχαία Πτολεμαΐδας όπου υλοποίησε τις βιωματικές δράσεις για το Πρόγραμμα: «ΑΠΟΚΤΩ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑΖΩ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ» στην διάρκεια της Έκθεσης Τροχαίας που φιλοξενήθηκε στο Παλαιοντολογικό-Ιστορικό Μουσείο της πόλης. Δίδαξε σε πολιτιστικούς Συλλόγους παραδοσιακούς χορούς και επαγγελματικά κλασικό και μοντέρνο χορό.
Βραβεύτηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) για το Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο με τίτλο: «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ» .
Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού εγχειριδίου με τίτλο “Προαγωγή Οδικής Ασφάλειας για Παιδιά και Εφήβους” που συντονίζει το Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης.
Είναι μέλος της ομάδας Oblomov Project του Ευρωπαϊκού πρόγραμμα Erasmus το οποίο σχεδιάστηκε και διευθύνεται από τον εταίρο «Piccolo Teatro» του Μιλάνου με συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου.
Είναι η συγγραφέας του βιβλίου «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός» το οποίο περιλαμβάνει δράσεις Ψυχοκινητικής Αγωγής, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες αθλητικού, παιδαγωγικού και πολιτισμικού περιεχομένου, διατελεί εισηγήτρια σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια εκπαιδευτικών, Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου, παγκόσμια συμπόσια, συμμετέχει ως επιμορφώτρια στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, είναι μέλος της Ελληνικής Επιτροπής για την Επιστροφή των Γλυπτών της Ακρόπολης (ΕΕΕΓΑ), είναι επιστημονική συνεργάτης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) καθώς και Πρότυπων Κέντρων Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας & Ψυχοκινητικής. Διατηρεί τα παρακάτω Blogs :
http://natasaswolf.blogspot.gr/
http://blogs.sch.gr/anasmag/
e-mail:maggounat@gmail.com


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση