INNOVER A L’ECOLE DU XXI SIECLE

ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ (INNOVER A L’ECOLE DU XXI SIECLE), εισήγηση του Olivier Francomme, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Picardie Jules Verne – Amiens, France
Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάστηκε η Παιδαγωγική Freinet από τον Olivier Francomme στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Συνεδριακού Κέντρου του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας στη Λάρισα το Σάββατο 14-10-2017 στα πλαίσια του 3ου Διεθνούς Συνέδριου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας που διοργανώθηκε από την Ε.Ε.Π.Ε.Κ.
Ο καθηγητής Olivier Francomme του Πανεπιστήμιου Picardie Jules Verne – Amiens, France στην εισήγησή του με θέμα: ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ (INNOVER A L’ECOLE DU XXI SIECLE) τόνισε ότι «απαιτούνται θυσίες, κόποι και αναδιαπραγμάτευση του συμβολαίου ανάμεσα στην κοινωνία και το σχολείο…. Σχολείο και κοινωνία είναι αλληλένδετα, γεγονός που αποδεικνύεται από τους μαθητές/τριες που προσαρμόζονται στις ανάγκες τις κοινωνίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κινητό το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί στη σχολική πραγματικότητα.
Η καινοτομία είναι η απάντηση στην ανάγκη εκμοντερνισμού της εκπαίδευσης μέσα από την Παιδαγωγική Freinet
Η καινοτομία ζητά την αλλαγή των θεωρήσεων (ρήξη επιστημονολογική).
Η καινοτομία εγγράφεται σε έναν χρόνο (διαδικασία).
Η καινοτομία είναι μια ουτοπική μορφή (σύμφωνα με τον Paul Ricoeur: είναι μια απελευθερωτική μορφή).
Η καινοτομία φέρει μια ηθική (η οποία άλλη φορά φέρει αξίες, αλλά και υποθετικές επιταγές) Ricoeur Paul , (1986).
Ο εκπαιδευτικός, συνεχίζει ο Olivier Francomme «πρέπει να είναι ευέλικτος και να προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, να εργάζεται κριτικά μαζί με τους μαθητές ώστε να αλλάξουν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα που τους περιβάλλει προς το καλύτερο».
Ο καθηγητής Olivier Francomme ως κύριος εκφραστής της Παιδαγωγικής Freinet σήμερα στη Γαλλία, τονίζει για να έχουμε ένα σχολείο με υποστηρικτικούς θεσμούς πολιτειότητας, υγείας και πολιτισμού, ένα σχολείο χωρίς κάγκελα, ανοιχτό και δημόσιο με όρους ισότητας και ελευθερίας θα πρέπει να ενισχυθεί το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινότητα τονίζοντας πολλές φορές στην εισήγησή του:
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γίνουν ασκούμενοι εξερευνητές!
PA140108

ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ

Η μετάφραση της εισήγησης του Olivier Francomme έγινε από το Προεδρείο: Θεοδώρα Νίκου σχολική σύμβουλο γαλλικής Θεσσαλίας, Χρύσα Βουλγαράκη διευθύντρια γαλλικού ινστιτούτου Λάρισας, Χαρίκλεια Μαρασλή εκπαιδευτικό ΠΕ05.

Νατάσα Μάγκου
γυμνάστρια
Δημ .Σχ. Άρδασσας
Δημ .Σχ. Ασβεστόπετρας
www.natasaswolf.blogspot.gr

Σχετικά με ΜΑΓΚΟΥ ΝΑΤΑΣΑ

Η Μάγκου Νατάσα ζει και εργάζεται στην Πτολεμαΐδα. Είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και μητέρα δύο παιδιών τα οποία αποτέλεσαν το ερέθισμα για το σχεδιασμό πολλών βιωματικών παιχνιδιών.
Αποφοίτησε το 1987 από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση και ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας με Κατεύθυνση: Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση. Δίδαξε σε Σχολεία της Β’/ θμιας Εκπαίδευσης. Περισσότερο από 23 χρόνια διδάσκει σε σχολεία της Α΄/ θμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαΐδας εφαρμόζοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα: Αγωγής Υγείας, Κυκλοφοριακής Αγωγής, Μουσειακής Αγωγής, Κινητικής Μάθησης, διαθεματικότητας, Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης, E-twinning, χορού και δημιουργικής έκφρασης με πολλαπλές καλλιτεχνικές παρουσιάσεις. Συνεργάστηκε με την Τροχαία Πτολεμαΐδας όπου υλοποίησε τις βιωματικές δράσεις για το Πρόγραμμα: «ΑΠΟΚΤΩ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑΖΩ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ» στην διάρκεια της Έκθεσης Τροχαίας που φιλοξενήθηκε στο Παλαιοντολογικό-Ιστορικό Μουσείο της πόλης. Δίδαξε σε πολιτιστικούς Συλλόγους παραδοσιακούς χορούς και επαγγελματικά κλασικό και μοντέρνο χορό.
Βραβεύτηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) για το Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο με τίτλο: «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ» .
Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού εγχειριδίου με τίτλο “Προαγωγή Οδικής Ασφάλειας για Παιδιά και Εφήβους” που συντονίζει το Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης.
Είναι μέλος της ομάδας Oblomov Project του Ευρωπαϊκού πρόγραμμα Erasmus το οποίο σχεδιάστηκε και διευθύνεται από τον εταίρο «Piccolo Teatro» του Μιλάνου με συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου.
Είναι η συγγραφέας του βιβλίου «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός» το οποίο περιλαμβάνει δράσεις Ψυχοκινητικής Αγωγής, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες αθλητικού, παιδαγωγικού και πολιτισμικού περιεχομένου, διατελεί εισηγήτρια σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια εκπαιδευτικών, Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου, παγκόσμια συμπόσια, συμμετέχει ως επιμορφώτρια στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, είναι μέλος της Ελληνικής Επιτροπής για την Επιστροφή των Γλυπτών της Ακρόπολης (ΕΕΕΓΑ), είναι επιστημονική συνεργάτης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) καθώς και Πρότυπων Κέντρων Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας & Ψυχοκινητικής. Διατηρεί τα παρακάτω Blogs :
http://natasaswolf.blogspot.gr/
http://blogs.sch.gr/anasmag/
e-mail:maggounat@gmail.com


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση