3ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας

Εργαστήρι: Αξιοποίηση των παραμυθιών με τη Θεωρία της Πολλαπλής-Συναισθηματικής Νοημοσύνης

Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε το εργαστήρι με τίτλο: «Αξιοποίηση των παραμυθιών με τη Θεωρία της Πολλαπλής-Συναισθηματικής Νοημοσύνης» το Σάββατο 14-10-2017 στα πλαίσια του 3ου Διεθνούς Συνέδριου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας που διοργανώθηκε από την Ε.Ε.Π.Ε.Κ. στο Συνεδριακό Κέντρο του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας στη Λάρισα με εμψυχώτρια την Μάγκου Νατάσα. Στο εργαστήρι επιχειρήθηκε : α) η ανάδειξη της αξίας των παραμυθιών στην ανάπτυξη όλων των μορφών νοημοσύνης (Gardner, 1983), β) η αναγκαιότητα της ανάπτυξης όλων των κλίσεων και δυνατοτήτων του ατόμου μέσω της εκπαίδευσης η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της Πολλαπλής-Συναισθηματικής Νοημοσύνης, γ) η προσέγγιση των εννοιών, όπως η αυτογνωσία, η αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση, ο ρόλος των στερεοτύπων στη ζωή, δ) η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, η επικοινωνία και η συνεργασία, η προσωπική και η κοινωνική υπευθυνότητα, στοιχεία απαραίτητα για καλές διαπροσωπικές σχέσεις.
3ο Διεθνές συνέδριο Καινοτομίας 1
Το παραμύθι (digital storytelling) το οποίο αξιοποιήθηκε ήταν: «Ο Ιππότης με την Σκουριασμένη Πανοπλία» του Ρόμπερτ Φίσερ. Το βιβλίο διαπραγματεύεται τα στερεότυπα, τις παγιωμένες αντιλήψεις, τους φόβους, τον τρόπο σκέψης που επηρεάζουν τη συμπεριφορά μας απέναντι στους άλλους. Ο δρόμος προς τη γνώση του εαυτού μας και το σεβασμό προς τους άλλους ξεκινάει με την αναθεώρηση των απόψεων, την κατανόηση των λαθών, τη διάκριση του ωφέλιμου από το ανώφελο και την απαλλαγή της «σκουριασμένης πανοπλίας» μας.
Οι συμμετέχοντες με πολύ ενθουσιασμό συμμετείχαν στις βιωματικές δράσεις οι οποίες σχεδιάστηκαν με τη Θεωρία της Πολλαπλής-Συναισθηματικής Νοημοσύνης (Gardner, 1983), της Βιωματικής Μάθησης του Dewey, (1934), και της Μετασχηματίζουσας Μάθησης (Mezirow, 2007). Εύχομαι η εμπειρία των συμμετεχόντων να αποτελέσει το σημείο εκκίνησης που θα τους οδηγήσει στον μετασχηματισμό όλων των νοηματοδοτημένων δράσεων ώστε να γίνουν πολλαπλασιαστές της Θεωρία της Πολλαπλής-Συναισθηματικής Νοημοσύνης» στα σχολεία αλλά και στην προσωπική-κοινωνική ζωή τους ευρύτερα!
3ο Διεθνές συνέδριο Καινοτομίας 2

3ο Διεθνές συνέδριο Καινοτομίας 3

3ο Διεθνές συνέδριο Καινοτομίας 4

PA140252

Μάγκου Νατάσα
Γυμνάστρια
στο Δημ. Σχ. Άρδασσας
Δημ. Σχ. Ασβεστόπετρας
https://blogs.sch.gr/anasmag/
www.natasaswolf.blogspot.gr

Σχετικά με ΜΑΓΚΟΥ ΝΑΤΑΣΑ

Η Μάγκου Νατάσα ζει και εργάζεται στην Πτολεμαΐδα. Είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και μητέρα δύο παιδιών τα οποία αποτέλεσαν το ερέθισμα για το σχεδιασμό πολλών βιωματικών παιχνιδιών.
Αποφοίτησε το 1987 από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση και ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας με Κατεύθυνση: Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση. Δίδαξε σε Σχολεία της Β’/ θμιας Εκπαίδευσης. Περισσότερο από 23 χρόνια διδάσκει σε σχολεία της Α΄/ θμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαΐδας εφαρμόζοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα: Αγωγής Υγείας, Κυκλοφοριακής Αγωγής, Μουσειακής Αγωγής, Κινητικής Μάθησης, διαθεματικότητας, Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης, E-twinning, χορού και δημιουργικής έκφρασης με πολλαπλές καλλιτεχνικές παρουσιάσεις. Συνεργάστηκε με την Τροχαία Πτολεμαΐδας όπου υλοποίησε τις βιωματικές δράσεις για το Πρόγραμμα: «ΑΠΟΚΤΩ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑΖΩ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ» στην διάρκεια της Έκθεσης Τροχαίας που φιλοξενήθηκε στο Παλαιοντολογικό-Ιστορικό Μουσείο της πόλης. Δίδαξε σε πολιτιστικούς Συλλόγους παραδοσιακούς χορούς και επαγγελματικά κλασικό και μοντέρνο χορό.
Βραβεύτηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) για το Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο με τίτλο: «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ» .
Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού εγχειριδίου με τίτλο “Προαγωγή Οδικής Ασφάλειας για Παιδιά και Εφήβους” που συντονίζει το Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης.
Είναι μέλος της ομάδας Oblomov Project του Ευρωπαϊκού πρόγραμμα Erasmus το οποίο σχεδιάστηκε και διευθύνεται από τον εταίρο «Piccolo Teatro» του Μιλάνου με συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου.
Είναι η συγγραφέας του βιβλίου «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός» το οποίο περιλαμβάνει δράσεις Ψυχοκινητικής Αγωγής, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες αθλητικού, παιδαγωγικού και πολιτισμικού περιεχομένου, διατελεί εισηγήτρια σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια εκπαιδευτικών, Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου, παγκόσμια συμπόσια, συμμετέχει ως επιμορφώτρια στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, είναι μέλος της Ελληνικής Επιτροπής για την Επιστροφή των Γλυπτών της Ακρόπολης (ΕΕΕΓΑ), είναι επιστημονική συνεργάτης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) καθώς και Πρότυπων Κέντρων Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας & Ψυχοκινητικής. Διατηρεί τα παρακάτω Blogs :
http://natasaswolf.blogspot.gr/
http://blogs.sch.gr/anasmag/
e-mail:maggounat@gmail.com


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση