Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων

Με τη μουσειοσυσκευή του Μουσείου Ακρόπολης «ΠΑΜΕ ΑΚΡΟΠΟΛΗ» γιόρτασε το Παλαιοντολογικό Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων Δευτέρα 18 Μαΐου 2015. Αυτή η μέρα είναι μια ευκαιρία να θυμόμαστε τη σημασία των Μουσείων στην ανάπτυξη του πολιτισμού και της κοινωνίας.
Σύμφωνα με τον επίσημο ορισμό της ICOM (International Council of Museums) με τον όρο Μουσείο εννοείται «ένα μόνιμο ίδρυμα, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, στην υπηρεσία της κοινωνίας και της ανάπτυξής της, ανοικτό στο κοινό, που έχει ως έργο του τη συλλογή, τη μελέτη, τη διατήρηση, τη γνωστοποίηση και την έκθεση τεκμηρίων του ανθρώπινου πολιτισμού και περιβάλλοντος, με στόχο τη μελέτη, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία».
P5200186μμμP5190098

P5200226mm
P5200216

Οι μαθητές που επισκέφτηκαν το Παλαιοντολογικό Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας προσέγγισαν το κόσμο της αρχαίας Αθήνας με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Μπροστά στα μάτια τους ζωντάνεψανανάγλυφα o Παρθενώνας στολισμένος με γλυπτά μοναδικής τέχνης, μεγαλοπρεπείς ναοί χτισμένοι από μάρμαρο όπου λατρεύονταν η θεά Αθηνά. Αναπαρέστησαν τους πρώτους κατοίκους της Ακρόπολης, τη Γιγαντομαχία, με το σώμα τους έγιναν οι κίονες του λαμπρότερου μνημείου της Αθηναϊκής πολιτείας, γνώρισαν το Νεκροταφείο του έξω Κεραμεικού, ξεκίνησαν από το Πομπείο, πέρασαν την οδό των Παναθηναίων αναπαριστώντας τη «Πομπή των πέπλων» στα Μεγάλα Παναθήναια μεταφέροντας τον Πέπλο για να τον παραδώσουν στους ιερείς που ανέλαβαν να ντύσουν με αυτόν το άγαλμα της θεάς Αθηνάς. Ακολούθησαν μαθήτριες (κανηφόροι), με κάνιστρα (καλάθια) στο κεφάλι, τα οποία περιείχαν προσφορές για τη θεά, ηλικιωμένοι που κρατούσαν κλαδιά ελιάς(θαλλοφόροι) και κορίτσια με υδρίες στον ώμο (υδριαφόροι).
P5190110

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες έζησαν τη μάχη με τους Τούρκους κατά την «πολιορκία» της Ακρόπολης, γνώρισαν το κακό που προκάλεσε ο Έλγιν το 1801 στα γλυπτά του Παρθενώνα και την κλεμμένη Καρυάτιδα, χόρεψαν τον θρησκευτικό χορό των Καρυάτιδων με την ελπίδα ότι ο θρήνος του χορού θα γίνει εισιτήριο για τον επαναπατρισμό της ξενιτεμένης Καρυάτιδας.
Έκαναν λοιπόν το δικό τους ταξίδι στο χώρο και το χρόνο πλουτίζοντας έτσι με γνώσεις και συναισθήματα.
P5190148
P5190172

Σχετικά με ΜΑΓΚΟΥ ΝΑΤΑΣΑ

Η Μάγκου Νατάσα ζει και εργάζεται στην Πτολεμαΐδα. Είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και μητέρα δύο παιδιών τα οποία αποτέλεσαν το ερέθισμα για το σχεδιασμό πολλών βιωματικών παιχνιδιών.
Αποφοίτησε το 1987 από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση και ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας με Κατεύθυνση: Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση. Δίδαξε σε Σχολεία της Β’/ θμιας Εκπαίδευσης. Περισσότερο από 23 χρόνια διδάσκει σε σχολεία της Α΄/ θμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαΐδας εφαρμόζοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα: Αγωγής Υγείας, Κυκλοφοριακής Αγωγής, Μουσειακής Αγωγής, Κινητικής Μάθησης, διαθεματικότητας, Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης, E-twinning, χορού και δημιουργικής έκφρασης με πολλαπλές καλλιτεχνικές παρουσιάσεις. Συνεργάστηκε με την Τροχαία Πτολεμαΐδας όπου υλοποίησε τις βιωματικές δράσεις για το Πρόγραμμα: «ΑΠΟΚΤΩ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑΖΩ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ» στην διάρκεια της Έκθεσης Τροχαίας που φιλοξενήθηκε στο Παλαιοντολογικό-Ιστορικό Μουσείο της πόλης. Δίδαξε σε πολιτιστικούς Συλλόγους παραδοσιακούς χορούς και επαγγελματικά κλασικό και μοντέρνο χορό.
Βραβεύτηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) για το Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο με τίτλο: «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ» .
Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού εγχειριδίου με τίτλο “Προαγωγή Οδικής Ασφάλειας για Παιδιά και Εφήβους” που συντονίζει το Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης.
Είναι μέλος της ομάδας Oblomov Project του Ευρωπαϊκού πρόγραμμα Erasmus το οποίο σχεδιάστηκε και διευθύνεται από τον εταίρο «Piccolo Teatro» του Μιλάνου με συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου.
Είναι η συγγραφέας του βιβλίου «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός» το οποίο περιλαμβάνει δράσεις Ψυχοκινητικής Αγωγής, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες αθλητικού, παιδαγωγικού και πολιτισμικού περιεχομένου, διατελεί εισηγήτρια σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια εκπαιδευτικών, Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου, παγκόσμια συμπόσια, συμμετέχει ως επιμορφώτρια στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, είναι μέλος της Ελληνικής Επιτροπής για την Επιστροφή των Γλυπτών της Ακρόπολης (ΕΕΕΓΑ), είναι επιστημονική συνεργάτης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) καθώς και Πρότυπων Κέντρων Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας & Ψυχοκινητικής. Διατηρεί τα παρακάτω Blogs :
http://natasaswolf.blogspot.gr/
http://blogs.sch.gr/anasmag/
e-mail:maggounat@gmail.com


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *