Ανακοίνωση Ύλης ΠΔΒ 2020

IBOPresence-300×201

Εν αναμονή της εγκυκλίου και για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων ανακοινώνεται ότι η ύλη της Α’ φάσης για τον 16ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας 2020 καθορίζεται ως εξής:

Α. Για τους/τις μαθητές/τριες της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου:

Σχολικό Βιβλίο Βιολογίας Α΄ Λυκείου:

Κεφ. 1 «Από το κύτταρο στον οργανισμό»

Κεφ. 3 «Κυκλοφορικό σύστημα»

Κεφ. 8 «Μυϊκό σύστημα»

Κεφ. 9 «Νευρικό σύστημα»

Κεφ. 12 «Αναπαραγωγή – Ανάπτυξη» (εκτός των παραγράφων: Σχηματισμός πλακούντα, Ανάπτυξη του εμβρύου)

 

Β. Για τους/τις μαθητές/τριες της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου:

  • Σχολικό Βιβλίο Βιολογίας Β΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας (Α. Καψάλης, Ι.Ε. Μπουρμπουχάκης, Β. Περάκη, Σ. Σαλαμαστράκης):

Κεφ. 1 «Χημική σύσταση του κυττάρου»

Κεφ. 2 «Κύτταρο: Η θεμελιώδης μονάδα της ζωής»

  • Σχολικό Βιβλίο Βιολογίας Β & Γ΄Λυκείου (Τεύχος Α) (Αδαμαντιάδου Σ. κ.α., όπως αναμορφώθηκε από τους Καλαϊτζιδάκη Μ. & Πανταζίδη Γ.):

Κεφ. 1 «Άνθρωπος & Υγεία» 1.1, 1.2, 1.2.1 (εκτός ο «Πολλαπλασιασμός των ιών»), 1.2.2, 1.3, 1.3.1, 1.3.2, 1.3.3, 1.3.4, 1.5)

Κεφ. 2 «Άνθρωπος & Περιβάλλον» 2.1, 2.1.1, 2.2, 2.2.1, 2.2.2

Κεφ. 3 «Εξέλιξη» 3.1, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.4, 3.4.1, 3.4.2, 3.4.3, 3.4.5, 3.4.6, 3.4.7

 

Γ. Για τους/τις μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου:

  • Σχολικό Βιβλίο Βιολογίας Γ΄ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας:

Κεφ. 1 «Το γενετικό υλικό»

Κεφ. 2 «Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας»

Κεφ. 4 «Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA»

Κεφ. 5 «Μενδελική κληρονομικότητα»

Κεφ. 6 «Μεταλλάξεις»

Κεφ. 7 «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας» (εκτός από την ενότητα «Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας»)

Κεφ. 8 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» (εκτός των παραγράφων «Εμβόλια» και «Αντιβιοτικά»)

Κεφ. 9 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία»

  • Σχολικό Βιβλίο Βιολογίας Β & Γ΄Λυκείου (Τεύχος Α):

Κεφ. 1 «Άνθρωπος και υγεία»

1.1 Παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου. – 1.2 Μικροοργανισμοί – 1.2.1 Κατηγορίες παθογόνων μικροοργανισμών (εκτός ο «Πολλαπλασιασμός των ιών») – 1.2.2 Μετάδοση και αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών – 1.3 Μηχανισμοί άμυνας του ανθρώπινου οργανισμού – Βασικές αρχές ανοσίας – 1.3.1 Μηχανισμοί μη ειδικής άμυνας – 1.3.2 Μηχανισμοί ειδικής άμυνας – Ανοσία – 1.3.3 Προβλήματα στη δράση του ανοσοβιολογικού συστήματος – 1.3.4 Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας (AIDS) – 1.5 Ουσίες που προκαλούν εθισμό.

Κεφ. 2 «Άνθρωπος και περιβάλλον»

2.1 Η έννοια του οικοσυστήματος – 2.1.1 Χαρακτηριστικά οικοσυστημάτων – 2.2 Ροή Ενέργειας – 2.2.1 Τροφικές αλυσίδες και τροφικά πλέγματα – 2.2.2 Τροφικές πυραμίδες και τροφικά επίπεδα – 2.3 Βιογεωχημικοί κύκλοι – 2.3.1 Ο κύκλος του άνθρακα – 2.3.2 Ο κύκλος του αζώτου – 2.3.3 Ο κύκλος του νερού – 2.4.3 Ερημοποίηση – 2.4.4 Ρύπανση (εκτός: Ρύπανση του εδάφους και Ηχορρύπανση)

Κεφ. 3 «Εξέλιξη»

3.1 Εισαγωγή – 3.1.1 Ταξινόμηση των οργανισμών και εξέλιξη – 3.1.2 Η θεωρία του Λαμάρκ – 3.1.3 Η θεωρία της Φυσικής Επιλογής – 3.1.4 Μερικές χρήσιμες αποσαφηνίσεις στη θεωρία της φυσικής επιλογής – 3.1.5 Η φυσική επιλογή εν δράσει – 3.2 Η σύγχρονη σύνθεση – 3.2.1 Οι παράγοντες που διαμορφώνουν την εξελικτική πορεία – 3.3 Τι είναι η φυλογένεση και από πού αντλούμε σχετικά στοιχεία – 3.4 Η εξέλιξη του ανθρώπου – 3.4.1 Το γενεαλογικό μας δέντρο – 3.4.2 Η εμφάνιση των Θηλαστικών και των Πρωτευόντων – 3.4.3 Τα χαρακτηριστικά των Πρωτευόντων – 3.4.5 Η εμφάνιση των Ανθρωπιδών – 3.4.6 Οι πρώτοι άνθρωποι – 3.4.7 Η ποικιλομορφία στους ανθρώπινους πληθυσμούς