Tο σχέδιο δράσης μας σχεδιάστηκε και στηρίχτηκε σε τρεις άξονες. Α) Συνεργασία εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου με τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού σχολείου (δασκάλα Α΄ τάξης, διευθύντρια, γυμναστή). Β) Ενημέρωση, συνεργασία και επιμόρφωση των γονέων και Γ) Υλοποίηση κοινών δράσεων μεταξύ των δύο σχολικών βαθμίδων.
Οι διαδικασίες υλοποίησης του Σχεδίου δράσης έχουν ως εξής:
Ά τρίμηνο
1.Το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη πραγματοποιήθηκε συνάντηση των εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου για τον σχεδιασμό των από κοινού δράσεων για το διάστημα Σεπτέμβριο 2022 έως Ιούνιο 2023.
2. Πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς για το Σχέδιο δράσης. Δόθηκε ερωτηματολόγιο σχετικά με τις προσδοκίες των γονιών για το έργο του νηπιαγωγείου ενόψει της εγγραφής των νηπίων στο δημοτικό σχολείο, το οποίο αποτέλεσε πυξίδα για την οργάνωση επιμορφώσεων για τους γονείς.
3. Συμμετοχή από κοινού των μαθητών του Νηπιαγωγείου και της Α΄ Τάξης σε εκπαιδευτική δράση με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σε συνεργασία με τη Διεθνή Παρέμβαση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την Ποιότητα Ζωής «Επόμενη Ημέρα-ΑΜΚΕ» και την «P-art of the solution» στο Φεστιβάλ «ΜΟΥΣΙΚΩΣ».

4.Συμμετοχή από κοινού των μαθητών του Νηπιαγωγείου και της Α΄ Τάξης σε εκπαιδευτική δράση με την Ομάδας Τέχνης Πάροδος με θέμα «Μέρες χαράς και δημιουργίας για τους μαθητές των εκπαιδευτηρίων της Κάσου».
5. Στο πλαίσιο του εορτασμού της 9ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2022 συνεργαστήκαμε με την Ά τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κάσου και αναπαραστήσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας την τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στην Αρχαία Ολυμπία και λαμπαδηδρομία.


6. Την παραμονή της 28ης Οκτωβρίου εορτάσαμε την εθνική μας επέτειο με τη διοργάνωση της παράστασης κουκλοθέατρου «Το κανόνι της ειρήνης» (διασκευή του θεατρικού της Φ. Χάτογλου), την οποία παρουσιάσαμε στα παιδιά των δύο νηπιαγωγείων της Κάσου.

7.17 Νοεμβρίου επισκεφτήκαμε την Ά τάξη και εορτάσαμε από κοινού την Επέτειο του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του δημοτικού, γνώρισαν την Διευθύντρια και τους δασκάλους, ήρθαν σε επαφή με τον τρόπο εργασίας, τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις δραστηριότητες της Α’ τάξης, συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις για το Πολυτεχνείο, τραγούδησαν, είπαν ποιήματα και έφτιαξαν κατασκευή

Β τρίμηνο
1. Την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022 μεταβήκαμε στο Δημοτικό Σχολείο Κάσου στο Φρυ για να πούμε τα κάλαντα, να ανταλλάξουμε ευχές και να προσφέρουμε το δέντρο των ευχών και τα γλυκίσματα που παρασκευάσαμε στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

2. Με αφορμή την Επέτειο Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου , συνεργαστήκαμε με τα παιδιά της Α΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κάσου και εικονογραφήσαμε από κοινού “Το Θαλασσινό παραμύθι” του Μηνά Περσελή. Επίσης, στήσαμε ένα δρώμενο, όπου τα παιδιά απήγγειλαν τους στίχους του “Θαλασσινού παραμυθιού” και παράλληλα εντόπιζαν τη σημαία και την παραδοσιακή φορεσιά κάθε νησιού στο οποίο αναφέρονταν και το αντιστοίχιζαν με το σύμβολό του.
3. Επιμορφωτική συνάντηση με τους γονείς με θέμα τη σχολική ετοιμότητα και την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.
Γ΄ Τρίμηνο
1. Στις 9 Απριλίου και για 12ηχρονιά κάναμε το κυνήγι του αυγού στο χωριό μας . Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης συνεργαστήκαμε με την Α και β τάξη του Δημοτικού και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Φρυ.
Αποκρυπτογραφώντας μαντινάδες ανακαλύπταμε κάθε φορά στοιχεία για την τοποθεσία που έπρεπε να πάμε και να βρούμε τα κρυμμένα αυγά. Είχαμε την ευκαιρία να διασκεδάσουμε να συνεργαστούμε , να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικό είναι να ξέρεις να διαβάζεις και να ανακαλύψουμε ταυτόχρονα τοποθεσίες του χωριού μας με ιστορική και θρησκευτική σημασία.
2.Με αφορμή την εβδομάδα Ολυμπιακής Παιδείας ,στις 11-5 σε συνεργασία με με την Α δημοτικού και τον καθηγητή Φυσικής αγωγής, υλοποίηση δράσης με θέμα κοινό μάθημα φυσικής αγωγής με τους μαθητές Α δημοτικού.


3. Πραγματοποίηση επιμορφωτικής συνάντησης στις 15 Μαΐου από τον ψυχολόγο της ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣ με θέμα «Η ομαλή μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο».

4. Δημιουργία φωτογραφικού άλμπουμ με το σύνολο των δράσεων.
5. Επίδοση ερωτηματολογίου προς τους γονείς για τη διαπίστωση του βαθμού άμβλυνσης των αρχικών δισταγμών και ανασφαλειών όσον αφορά τη μετάβαση του παιδιού τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.
