Ιστολόγιο Πολιτιστικής Ομάδας

caveman-159359_150Το ιστολόγιο για το πολιτιστικό πρόγραμμα της Γ’ Τάξης του Γυμνασίου Λευκώνα “Αρχαίες Ελληνικές Εφευρέσεις και η Εφαρμογή τους στο Σύγχρονο Πολιτισμό”.

Υπεύθυνος για τη συντήρησή του θα είναι ο Κωνσταντίνος Μπ.

Βπ – ΕΠΑΛ – “Βιογραφικό Σημείωμα”

career-111932_150Στα πλαίσια της Θεματικής Δραστηριότητας , πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα και ανεξαρτήτου θέματος, θα ασχοληθούμε με τη συγγραφή του “Βιογραφικού Σημειώματος”.

Θα χρησιμοποιήσουμε το πρότυπο “Europass”.

Θα χρειαστεί να επισκεφτείτε τα παρακάτω links:

Europass – 5 σημαντικά έγγραφα

Γενικές Οδηγίες

Blog Α Τάξης

blog-96106_640

 

Οι μαθητές της Α Τάξης θα χρησιμοποιήσουν το blog Α Τάξης για τα μαθήματά τους.

Ετικέτες: , ,

Τάξη Α: Μάθημα 1ο “Φάκελοι – Αρχεία”

Μάθημα 1ο

Ετικέτες: ,

Δημιουργία Λογαριασμού gmail

Δείτε το στο slideshare.net

Ετικέτες: ,

Απονομή ετικέτας eTwinning

Στο eTwinning έργο «Students act the International Days», που υλοποιήσαμε τη σχολική χρονιά 2012-2013 με μαθητές των Β1, Β2, απονεμήθηκε η ετικέτα ποιότητας από την Εθνική Υπηρεσία Στήριξης.  Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μαθητές μου που στήριξαν τις προσπάθειές μου να κάνουμε το μάθημα της Πληροφορικής Β Τάξης λίγο διαφορετικό και πιο ενδιαφέρον. Τους εύχομαι να συνεχίσουν να έχουν το ίδιο ενδιαφέρον για μάθηση και συμμετοχή σε δραστηριότητες.

etw_qualitylabel_58670_el_teacher_hor-150x150

 

Ετικέτες: ,

Οδηγίες για τη δημιουργία παιχνιδιού στο scratch

Πέρυσι με την ομάδα του  scratch αποφασίσαμε για φέτος να κάνουμε ένα παιχνίδι στο scratch.

Όσον αφορά το scratch, όλα καλά. Ένα ιδιαίτερα εύχρηστο εργαλείο που εισάγει τα παιδιά στην αλγοριθμική σκέψη και στον προγραμματισμό. Εύκολο, κατανοητό, ελκυστικό στα παιδιά.

Μέχρι εδώ καλά. Αλλά το τι χρειάζεται (τι ερωτήσεις πρέπει να υποβάλλουμε στα παιδιά, τι να έχουμε υπόψει μας, προδιαγραφές, βήματα) για να φτιάξουμε ένα παιχνίδι είναι  ένα αντικείμενο που ποτέ δεν είχα ασχοληθεί στο παρελθόν.

Μετά από αρκετό ψάξιμο βρήκα τις παρακάτω πληροφορίες που ανταποκρίνονταν στις απορίες μου:

Δημιουργία Παιχνιδιού

Τι είναι παιχνίδι?

“Ένα σύνολο ενεργειών σε συνδυασμό με κανόνες για να έχουμε ένα αποτέλεσμα. Οι κανόνες είναι το μέσο και οι περιορισμοί για να φτάσουμε στο στόχο”

“Katie Salen and Eric Zimmerman”

Καλό είναι πρώτα να δουν κάποια παραδείγματα παιχνιδιών οι μαθητές.

Χρειάζεται να σκεφτούν, να αναλύσουν, να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις (καταιγισμός ιδεών) και στη συνέχεια να βρούνε τις σχέσεις στα στοιχεία που κατέγραψαν.

Καποιες από τις ερωτήσεις που πρέπει να υποβάλουμε στους μαθητές μας είναι οι εξής:

    1. Τι κάνει ένα παιχνίδι καλό?
    2. Ποιος είναι ο σκοπός του παιχνιδιού?
    3. Σε τι κοινό απευθύνεται το παιχνίδι?
    4. Πώς θα ξεκινάει το παιχνίδι?
    5. Πώς θα τελειώνει?
    6. Θα κρατάμε σκορ παιχνιδιού?
    7. Θα έχει ζωές ο  ήρωας?
    8. Από πόσες πίστες θα αποτελείται?
    9. Τι όνομα θα του δώσουμε?
    10. Ποια είναι τα συστατικά στοιχεία του παιχνιδιού?

συστατικά παιχνιδιού

 

Για κάθε χαρακτήρα πρέπει να προσέξουμε την εμφάνισή του όπως και  να δώσουμε απάντηση στις εξής ερωτήσεις:

5W_kipling

 

Στο παιχνίδι, για να μπορέσουμε να φτάσουμε στο τέλος, χρειάζεται να διευκρινήσουμε και τους κανόνες του παιχνιδιού.

Οι κανόνες απαρτίζονται από τη συνθήκη και από τις πράξεις/ενέργειες που πρέπει να γίνουν. Ουσιαστικά είναι τι μπορεί να κάνει ο παίκτης στα αντικείμενα.

Οι παρακάτω ερωτήσεις μπορούν να βοηθήσουν στο να μπορέσουμε να βγάλουμε τους κανόνες:

Χρειάζεται

  1.  να αποφύγω κάτι, πότε, πώς?
  2. να ταιριάξω τίποτα αντικείμενα?
  3. να καταστρέψω αντικείμενα για να μπορέσω να προχωρήσω ή να συγκεντρώσω αντικείμενα?
  4.  να κατασκευάσω/δημιουργήσω στοιχεία?
  5. να οδηγήσω/εξαφανίσω στοιχεία/χαρακτήρες?
  6. να υπολογίσω κάτι και να χρησιμοποιήσω γεννήτρια τυχαίων αριθμών?
  7. να συλλέξω στοιχεία για να μπορέσω να προχωρήσω?
  8. να “χτυπήσω” διάφορα αντικείμενα?
  9. να γράψω μηνύματα τα οποία θα εκλάβει ώς είσοδο ο χαρακτήρας του παιχνιδιού και θα του κατευθύνουν τις περαιτέρω κινήσεις του?
  10. Αν βάλω σκορ στο παιχνίδι, πότε και πώς αυτό θα μεταβάλλεται?

 

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τους συνδέσμους:

Top Scratch

Game Classification

Ανάλυση των bricks – rules κατά Game Classification

 Game Design (part 2)   (2-7) για Gamemaker (αλλάξτε το νούμερο κάθε φορά που τελειώνει μια παρουσίαση, στο link [2,7])

iTec Learning Stories and Activities (creating a game)

 

Οποιαδήποτε πρόταση, παρατήρηση καλοδεχούμενη.

 

Ετικέτες: ,

Συνεισφορά του ΔΚΕΕ στην επαίδευση

Δεν μπορούσα απλώς να βάλω μόνο το σύνδεσμο για την ιστοσελίδα του Διορθόδοξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Νιώθω ιδιαίτερα ευγνώμων για τα διαδικτυακά μαθήματα (“Η δημιουργικότητα στην τάξη”, “Τα κοινωνικά δίκτυα στην τάξη”) που παρακολούθησα πέρυσι και διοργάνωσε το ΔΚΕΕ.

Η οργάνωση των μαθημάτων ήταν άψογη, όπως και το υλικό πάρα πολύ καλό. Οι επιμορφωτές όπως και η κ.Ιωάννα Κομνηνού πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν.

Με επηρέασαν πάρα πολύ. Με έκαναν να αλλάξω άποψη για το πώς πρέπει να είναι η διδασκαλία των μαθημάτων και μου έδωσαν πολλές ιδέες για το μάθημά της Πληροφορικής.

Εύχομαι και φέτος να διοργανωθούν παρόμοια μαθήματα.

Ετικέτες:

Ήρεμη και δημιουργική νέα σχολική χρονιά!!

Μετά από ένα ταραγμένο καλοκαίρι, πλησιάζουμε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Εύχομαι το κλίμα να είναι πιο ευνοϊκό, ώστε να μπορέσουμε να αφοσιωθούμε ήρεμα στο έργο μας και να  δώσουμε στα παιδιά το καλύτερο που μπορούμε.

welcome 2013-2014

Εύχομαι στους συναδέλφους και τους μαθητές μου καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!!

 

(Το Scratch αναπτύσσεται από τη Lifelong Kindergarten Group στη MIT Media Lab. Δείτε τη διεύθυνση http://scratch.mit.edu“.)

Εικόνες προς κοινή χρήση

simple-47526_640Το Pixabay είναι ένα μέρος όπου υπάρχουν πολλές εικόνες καλής ποιότητας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα, χωρίς να γίνεται παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αναζήτηση εικόνων ανά κατηγορία.

Οι εικόνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε Maps, infographs, παρουσιάσεις.

 

 

 

Άλλα sites στα οποία μπορούμε να βρούμε εικόνες και να χρησιμοποιήσουμε ελεύθερα είναι τα εξής:

common on flickr,

Morgue File (παρέχει δωρεάν φωτογραφίες, τις οποίες μπορούμε να επεξεργαστούμε και να τις χρησιμοποιήσουμε είτε για εκπαιδευτικούς είτε για εμπορικούς σκοπούς)

Stock Free Images.

Ένα άλλο site που έχει εικόνες προς κοινή χρήση είναι το foter.com (Πηγή :School News – Σχολικά Νέα ).

 

 

Ετικέτες: ,

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση