Διδάσκοντας το Παραμύθι χωρίς όνομα

Στην παρούσα εισήγηση περιγράφεται η καινοτόμος διδασκαλία ενός παιδικού λογοτεχνικού έργου στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος Αγωγής Υγείας, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-2016, στις δύο πρώτες γυμνασιακές τάξεις. Ως όχημα διδακτικής προσέγγισης επιλέχθηκε το βιβλίο της Π. Δέλτα «Παραμύθι χωρίς όνομα», και ως βάση του σχεδιασμού των δραστηριοτήτων του προγράμματος χρησιμοποιήθηκε η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner η οποία, εκτός από τη λεκτική και τη λογικο-μαθηματική νοημοσύνη, στις οποίες στηρίζεται το παραδοσιακό σχολικό σύστημα διδασκαλίας, περιλαμβάνει και άλλα είδη νοημοσύνης, όπως την οπτικοχωρική, τη μουσική, την κιναισθητική, την ενδοπροσωπική και τη διαπροσωπική, που συχνά αποκλείονται κατά την παραδοσιακή διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Η χρήση του συγκεκριμένου θεωρητικού πλαισίου οδήγησε στη δημιουργία δραστηριοτήτων που έτυχαν θετικής απήχησης από τους μαθητές, όπως έδειξε η τελική αξιολόγηση του προγράμματος, οι οποίες συνετέλεσαν στην κατανόηση του υπό εξέταση λογοτεχνικού έργου, μέσω της προσωπικής βιωματικής εμπειρίας, της χρήσης ποικίλων διαύλων παρουσίασης και του εντοπισμού των κοινών σημείων ανάμεσα στην εποχή του βιβλίου και τη σύγχρονη.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.