ΦΙ-ΛΟΛΟ-ΓΙΚΑ Ή ΦΙΛΟ-ΛΟΓΙΚΑ;
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η αντίστροφη τάξη (The flipped classroom)

Η αντίστροφη τάξη (flipped classroom) αποτελεί ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο το οποίο ξεφεύγει από την παραδοσιακή μορφή της διδασκαλίας που όλοι έχουμε στο μυαλό μας.
Όπως βλέπουμε στην πρώτη εικόνα η βασική διαφορά ανάμεσα στην αντίστροφη τάξη και στην παραδοσιακή αίθουσα διδασκαλίας είναι ότι μεταφερόμαστε απο την παράδοση του μαθήματος με διάλεξη (lecture) στην δραστηριότητα (activity) και με το ρόλο του εκπαιδευτικού να αλλάζει από διδάσκων (lecturer – instructor) σε καθοδηγητή και μέντορα (mentor) των μαθητών για να διεκπεραιώσουν τις εργασίες τους (homework).
Ας δούμε με απλά βήματα πώς λειτουργεί το μοντέλο της αντίστροφης τάξης.
Βήμα 1 (Στην τάξη) : Η παράδοση του μαθήματος/νέου αντικειμένου γίνεται με μορφή ppt ή pdf αρχείων τα οποία θα περιέχουν υπερσυνδέσμους σε videos, εικόνες, χάρτες κλπ για την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.
Βήμα 2 (Στο σπίτι): Οι μαθητές βλέπουν τα επιλεγμένα από τον εκπαιδευτικό αρχεία και μελετούν το νέο μάθημα.
Βήμα 3 (Στο σπίτι): Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους και τον δάσκαλο μέσω skype. Η παράδοση του μαθήματος μπορεί να γίνει και με τη χρήση διαδραστικού υλικού ή με τη χρήση πλατφόρμας για ασύγχρονη εκπαίδευση όπως πχ moodle.
Βήμα 4 (Στην τάξη): Οι μαθητές εκθέτουν τις απορίες τους βλέποντας τις σημειώσεις τους στην ομάδα εργασίας τους και στο δάσκαλο.
Ο δάσκαλος μπορεί να ζητήσει από τις ομάδες εργασίας να εκθέσουν μία απορία ή ερώτηση κατανόησης του μαθήματος ώστε να γίνει συζήτηση με την υπόλοιπη τάξη.
Ο δάσκαλος μπορεί να απευθύνει ερωτήσεις κατανόησης προς τις ομάδες εργασίας είτε ατομικά στους μαθητές.
Συμπεράσματα :
Δεν ισχύουν πλέον οι κανόνες της παραδοσιακής διδασκαλίας που γνωρίζουμε και μεγαλώσαμε.
Με το μοντέλο της αντίστροφης τάξης, η παράδοση του μαθήματος γίνεται ώς εργασία στο σπίτι.
Ο σχολικός χρόνος αφιερώνεται στη συνεργατική εργασία των μαθητών και τη συζήτηση με τον δάσκαλο.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί εξοικειώνονται με τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Οι μαθητές μαθαίνουν με το δικό τους ρυθμό.
Το μοντέλο της αντίστροφης τάξης εφαρμόζεται σε όλα τα στύλ μάθησης(πχ οπτικός, ακουστικός τύπος μαθητή).
Προάγεται η συνεργασία και ο διάλογος μέσα στην τάξη και εκτός (με τη χρήση skype, moodle κλπ).
Η αντίστροφη τάξη μπορεί αρχικά να εφαρμοστεί σε μία μόνο ενότητα (νέο εκπαιδευτικό αντικείμενο) και ανάλογα με τα αποτελέσματα να επεκταθεί ή όχι σε ολόκληρο το μάθημα.
Στη νέα «αναθεωρημένη» ταξινομία διδακτικών στόχων κατά Bloom (bloom’s taxonomy) οι στόχοι, για τον γνωστικό τομέα, εκφράζονται επιγραμματικά με τη μορφή ρημάτων όπως παρακάτω:
ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΩ-ΘΥΜΑΜΑΙ
ΚΑΤΑΝΟΩ
ΕΦΑΡΜΟΖΩ
ΑΝΑΛΥΩ
ΚΡΙΝΩ-ΑΞΙΟΛΟΓΩ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΣΥΝΘΕΤΩ-ΠΑΡΑΓΩ

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ροΐδης – “Πάπισσα Ιωάννα”
Roidis_Emanouil

“Μετρ” της ειρωνείας και του δηκτικού ύφους, οξύνους και ορθολογιστής, ο Ροΐδης στρέφει τα βέλη του, μεταξύ άλλων, κατά των υπερβολών που εντοπίζει στις θρησκευτικές διδαχές και κατά των πρακτικών που παρατηρεί μεταξύ των εκπροσώπων του κλήρου.

Από την αρχή ήδη του αποσπάσματος ο συγγραφέας καταγγέλλει την αγελαία συμπεριφορά των μοναχών, κάνοντας αναφορά στην εκδίωξή τους «εκ της μάνδρας των». Με καυστικό ύφος και πολλαπλές αναφορές θίγει εν συνεχεία το ζήτημα της  «ρυπαρότη[τος] των καλών πατέρων», της έλλειψης στοιχειώδους υγιεινής, που τους καθιστά «δυσώδεις και ρυπαρ[ούς]», κατάσταση που φαίνεται να συνδέεται άμεσα με την ιδιότητα του ευσεβούς (έτσι παρουσιάζονται όλοι «οι προτιθέμενοι να αρέσωσι εις μόνον τον Θεόν»). Ενδέχεται, βέβαια, ο συγγραφέας να θέλει να υπονοήσει και τη ρυπαρότητα των σκέψεων και της συμπεριφοράς των ρασοφόρων και όχι μόνο αυτή των σωμάτων τους.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σικελιανός – ποιητική Μούσα

Το έρμο χωράφι εκεί στη Σαλαμίνα

Το ποίημα «Στο έρμο χωράφι εκεί στη Σαλαμίνα» ανήκει στα Λυρικά Β΄ και προσμετρείται στα ποιήματα της ωριμότερης φάσης του Σικελιανού. Εδώ θα συναντήσει κανείς όλο το φάσμα της θεματικής του: τη φύση (σε πλήθος εικόνων και παρομοιώσεων), τον μύθο και τη γυναίκα (θεά Μούσα), τη βιβλική θεματολογία (Βοόζ και Ρουθ), αλλά και το ζήτημα της ποιητικής τέχνης και δημιουργίας (παράλληλα με κάποιες αυτοεγκωμιαστικές νύξεις).

Η συνάντηση με τη Μούσα, τη θεόπνευστη έμπνευση, πραγματοποιείται μέσα σε ένα πλαίσιο υπερβατικό και μυστικιστικό, που διαγράφεται μέσω υπαινικτικών αναφορών (με τη συνδρομή ενός πλήθους εκφραστικών μέσων). Η ίδια η Μούσα δεν κατονομάζεται ρητά. Η θεϊκή της φύση γίνεται αντιληπτή από τη χρήση του κεφαλαίου γράμματος σε κάθε αναφορά στο πρόσωπό της, από την άυλη υπόστασή της («χωρίς να αφουγκραστώ το πάτημά Σου») και από τη μεταμόρφωση του φυσικού κόσμου σε υπερβατικό σύμπαν κάτω από την επιρροή της («πούθε βγαίνει ετούτ’ η λάμψη […] τα χαλίκια μοιάζουνε πετράδια / και τ’ αγκάθια απαλότερα απ’ τα κρίνα […]»).

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κριτήρια για την αξιολόγηση των διαδικτυακών πηγών
ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ

Το διαδίκτυο είναι μια ανεξάντλητη πηγή πληροφοριών.

Όταν χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο για τις μελέτες σας είναι απαραίτητο να είστε προσεκτικοί στην επιλογή των πηγών, τις οποίες χρησιμοποιείτε για να αντλείτε από αυτές μόνο αξιόπιστες πληροφορίες.

Τα κριτήρια που ακολουθούν, θα σας βοηθήσου να αξιολογείτε την καταλληλότητα των πηγών που εντοπίζετε στο διαδίκτυο για τις ακαδημαϊκές σας εργασίες. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ημερίδα στο Ινστιτούτο Παστέρ
Copy of Copy of Townhall Meeting Flyer – Made with PosterMyWall

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος ERASMUS+KA1 «Το σχολείο είναι… ΕΝ ΤΑΞΕΙ» η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας συμμετείχε στην Επιστημονική Ημερίδα που διοργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ στο Αμφιθέατρο του (Κτίριο 8), τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019, ώρα 12.00-15.00 με θέμα: «ΟΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ! ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ!». Την επιστημονική επιτροπή αποτελούσαν η καθηγήτρια και πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Ι. Παστέρ κα Φωτεινή Στυλιανοπούλου, η Δρ. Δήμητρα Μακρή και ο Δρ. Ιωάννης Μακρής. Την εκδήλωση πλαισίωσε με τα τραγούδια της η ορχήστρα «Ηχόχρωμα» του Ιδρύματος Εργαστηρίου Λίλιαν Βουδούρη. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης:Erasmus+ KA1

Web solutions in the classroom (15-20/4/ 2019)

Η συμμετοχή στο δομημένο κύκλο μαθημάτων «Web solutions for the classroom», που παρακολουθήσαμε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας  μας έδωσε την ευκαιρία να βελτιώσουμε τις υπάρχουσες γνώσεις μας σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών , να γνωρίσουμε νέα διαδικτυακά εργαλεία καθώς επίσης και να μάθουμε πώς να τα αξιοποιήσουμε στην τάξη με ασφαλή και χρήσιμο τρόπο.
Ειδικότερα :
Διαβάστε όλο το άρθρο »