RSS Εορτολόγιο

Ρολόι

Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Σαν σήμερα

19/10/1943: Ο μεταπτυχιακός φοιτητής ʼλμπερτ Σατζ ανακαλύπτει την στρεπτομυκίνη, το πρώτο αντιβιοτικό φάρμακο για την καταπολέμηση της φυματίωσης.

Kατηγορίες

HIT2  – LEKTION 2 (GLOSSAR)

Έγχρωμα εδώ

 

Ein Wochenende in München Ένα Σαββατοκύριακο στο Μόναχο
 Seite 24  Σελίδα 24 
das Oktoberfest η γιορτή της μπύρας (γίνεται τέλη Σεπτέμβρη – αρχές Οκτώβρη[1])
wieder/sehen ξαναβλέπω
besuchen επισκέπτομαι
bei uns σε μας
schlafen (du schläfst) κοιμάμαι
kennen γνωρίζω
meinen νομίζω, θεωρώ
zusammen μαζί
hoffen Ελπίζω
Seite 25 Σελίδα 25 
das Hofbräuhaus γνωστή και παλιά μπυραρία στο Μόναχο
die Philharmonie η  Φιλαρμονική
das Konzert, -e η συναυλία
der Zoo, -s ο ζωολογικός κήπος
auf jeden Fall οπωσδήποτε, σε κάθε περίπτωση
echt αληθινός, γνήσιος
wunderbar θαυμάσιος
das Deutsche Museum το Γερμανικό μουσείο Τεχνολογίας
das Experiment, -e το πείραμα
unbedingt οπωσδήποτε
das Stadion, -s το στάδιο
 Seite 26  Σελίδα 26
die Möglichkeit, -en η δυνατότητα
die Ausstellung, -en η έκθεση
der Spielplatz, ¨-e η παιδική χαρά
der Park, -s το πάρκο
toben κάνω θόρυβο, μαίνομαι, ξελυσσάω, ξεσαλώνω
genießen απολαμβάνω
die Ruhe (nur Sg.!) η ησυχία
der Flohmarkt, ¨-e υπαίθριο παζάρι μεταχειρισμένων
die Sache, -n το πράγμα
die Oper, -n η όπερα
rechtzeitig εγκαίρως
die Eintrittskarte, -n το εισιτήριο
besorgen προμηθεύομαι
bekommen παίρνω, λαμβάνω
der Platz, ¨-e η θέση, ο χώρος
die klassische Musik η κλασσική μουσική
lieben αγαπώ
der Mann, ¨-er ο άντρας/σύζυγος
 Seite 27  Σελίδα 27
man κάποιος/κανείς
Seite 28 Σελίδα 28
es gibt υπάρχει/υπάρχουν
der Dieselmotor, -en η μηχανή που κινείται με Diesel, ντηζελοκινητήρας
das Planetarium, Planetarien το πλανητάριο
die Bibliothek, -en η βιβλιοθήκη
die Welt, -en ο κόσμος
die Fahrradwerkstatt, ¨-e το εργαστήρι ποδηλάτων
 Seite 29  Σελίδα 29
Herzlich Willkommen Καλώς όρισες
die Einladung, -en η πρόσκληση
der Hauptbahnhof, ¨-e ο κεντρικός ο σιδηροδρομικός σταθμός
ab/holen παραλαμβάνω, πηγαίνω να πάρω
anstrengend Κοπιαστικός, κουραστικός
die Frisur, -en η κόμμωση
bestimmt σίγουρα
 Seite 30  Σελίδα 30
der Englische Garten ο Βρετανικός κήπος (στο Μόναχο)
die S-Bahn, -en το τρένο
die Tram, -s το τραμ
das Taxi, -s το ταξί
der Parkplatz, ¨-e ο χώρος στάθμευσης
die öffentlichen Verkehrsmittel τα μέσα μαζικής μεταφοράς
 Seite 32  Σελίδα 32
das Bierzelt, -e η σκηνή μπύρας
der Besucher, – ο επισκέπτης
erzählen διηγούμαι
die Tracht, -en η παραδοσιακή φορεσιά
die Lederhose, -n το δερμάτινο παντελόνι
das Karussell, -s το καρουσέλ
die Achterbahn, -en το τρενάκι (σε λούνα παρκ)
traditionell παραδοσιακός
bayrisch βαυαρικός
die Kleidung (nur Sg.!) η ενδυμασία
die beiden (αυτοί) οι δύο
 Seite 33  Σελίδα 33
das Riesenrad, ¨-er  η τεράστια ρόδα (σε λούνα παρκ)
probieren δοκιμάζω
ab/schicken στέλνω
per Post με το ταχυδρομείο
 Seite 34  Σελίδα 34
die Hauptstadt, e η πρωτεύουσα
Bayern η Βαυαρία
der Europäer, – ο Ευρωπαίος
bewundern θαυμάζω
die Epoche, -n η εποχή
die Architektur, -en η αρχιτεκτονική
der Architekt, -en ο αρχιτέκτονας
bauen χτίζω, κατασκευάζω
das Jahrhundert, -e ο αιώνας
der Stil, -e το στιλ
darunter ανάμεσά τους
werden (wirst, wird) γίνομαι
holen παίρνω, πηγαίνω να πάρω
rufen φωνάζω (κάποιον)
schließlich τελικά
der Prinz, -en ο πρίγκιπας
der König, -e ο βασιλιάς

 

[1] Das 182. Oktoberfest 2015 findet statt vom 19. September, 12.00 Uhr bis zum 4. Oktober um 23.30 Uhr. 2016 geht das Oktoberfest vom 17. September bis 3. Oktober.

ΗΙΤ 1-LEKTION 6 – Grammatik

LEKTION 6

KΤΗΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

 

Προσωπική αντωνυμία

Kτητικό άρθρο

Έχω κάτι ή κάποιον.  Είναι «κτή-
μα» μου και εγώ είμαι «κτήτορας»
Όταν το «κτήμα» έχει αρσενικό
άρθρο, δεν βάζουμε στο κτητικό
άρθρο κατάληξη,  Αν έχει θηλυκό
άρθρο ή είναι σε πληθυντικό αριθ-
μό βάζουμε κατάληξη –e. Στην
αιτιατική αρσενικού βάζουμε κα-
τάληξη –en. To euer όταν πάρει
κατάληξη χάνει το e του θέματος
(eure, euren)
ich mein (μου)
du dein(σου)
er sein(του)
sie ihr(της)
es sein(του)
wir unser(μας)
ihr euer(σας)
sie ihr(τους )

 

  • Ο Στέφανος και ο πατέρας του –> Stefan und sein Vater
  • Ο Στέφανος και η μητέρα του –>  Stefan und seine Mutter
  • Εγώ βλέπω το Στέφανο και τον πατέρα του –>  Ich sehe
    Stefan und seinenVater.
  • Εγώ βλέπω το Στέφανο και τη μητέρα του  –>  Ich sehe
    Stefan und seineMutter.
  • Εγώ βλέπω τη Στεφανία και τον πατέρα της  –>  Ich sehe
    Stefanie und ihrenVater.

 

Εφαρμογή 1

 

Das ist Katrin. ________ Familienname ist Arenz. _________
Hobby ist Tanzen. ________ Lieblingsfreundin  heißt Stefanie.
Sie hat zwei Katzen.  _______ Katzen heißen Muschi und Nuscha.

 

Das ist Johannes. ________  Familienname ist Arenz. _________
Hobby ist Basketball. ________ Lieblingsfreund  heißt Stefan.  Er
hat zwei Katzen.  _______ Katzen heißen Muschi und Nuscha

 

Das sind Katrin und Johannes. ________  Familienname ist Arenz.
_________ Hobby ist Schwimmen. ________ Lieblingsfreundin
  heißt Stefanie und ______ Lieblingsfreund  heißt Stefan.  Sie
haben zwei Katzen.  _______ Katzen heißen Muschi und Nuscha.

 

SCHULGEBÄUDE

Was macht der Schüler-die Schülerin-der Lehrer-die Lehrerin wo?

WAS

WO

essen

Kantine

korrigieren

lesen

sprechen

Experimentieren

Theater spielen

Aufgaben machen

Unterricht haben

turnen

lesen

 

ΚΟΜPOSITA

Τα σύνθετα ουσιαστικά παίρνουν το άρθρο του τελευταίου
τους συνθετικού

Mittwochnachmittag: der Tag  –>  der Mittwochnachmittag

 

IMPERATIV (ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ)

Χρησιμοποιείται για έκφραση  παράκλησης, πρασταγής ή
συμβουλής.

 

Σχηματισμός της Προστακτικής

·         Β’ πρόσωπο Ενικού:  2o ενικό χωρίς την προσωπική αντω-
νυμία du και χωρίς την κατάληξη  st
gehen  –>   du gehst    –>    Geh!

·         Β’ πρόσωπο Πληθυντικού:  τύπος του Ενεστώτα χωρίς την
αντωνυμία  ihr
gehen   –>   Geht!                         Steht auf

·         Τύπος ευγένειας:  τύπος του Ενεστώτα  και μετάθεση της
αντωνυμίας  Sie μετά το ρήμα
gehen   –>   Sie gehen   –>   Gehen Sie!       

v  Τα χωριζόμενα ρήματα χωρίζονται στην Προστακτική.
mitkommen  –>  Komm mit!  Kommt ihr!  Kommen Sie!

v  Τα ρήματα με αλλαγή φωνήεντος  από e σε i   ή  ie  στον Ενεστώτα
τηνδιατηρούν στην προστακτική (στο β’ πρόσωπο ενικού):

lesen  –>  du liest  –>   Lies!  Lest!  Lesen Sie!
sprechen  –> 
 du sprichst  –>  Sprich!  Sprecht!  Sprechen Sie!

v  Τα “μεγάλα” πολυσύλλαβα ρήματα (3 ή περισσότερες συλλαβές
–  παίρνουν e στο β’ πρόσωπο ενικού:  
Wiederhole bitte!   Korrigiere den Fehler!

 

v  Σε πολλές περιπτώσεις, στα ρήματα που δεν χρησιμοποιούνται
πάρα πολύ στην Προστακτική, βάζουμε το  -e[1] στο Β’ πρόσωπο
Ενικού, όταν το ρήμα δεν συνοδεύεται από αντικείμενο και το α
φαιρούμε όταν ακολουθεί αντικείμενο:
lernen  –>   Lerne!  Lern den Wortschatz!

 

απαρέμφατο β` ενικό πρόσωπο β` πληθ. πρόσωπο Πληθ. Ευγεν.
in die Schulegehen (du gehst in die Schule) Geh in die Schule! (ihr geht in die Schule)Geht in die Schule! (Sie gehen in die Schule) Gehen Sie in die Schule!
machen __________________ __________________ ______________
kommen ___________________ __________________ ________________
laut sprechen (du sprichst laut) Sprich laut! (ihr sprecht laut)Sprecht……………..!

_____________

Platz nehmen  
lesen (Du liest laut) Lies laut!    
essen (Du isst)    
wechseln (Du wechselst) wechsle!    
ändern (Du änderst)änd(e)re    
seinwerdenhaben Sei!Werde!Hab(e)! Seid!Werdet!Habt! Seien Sie!Werden SieHaben Sie
mitkommen Komm mit!Komm doch bitte mal mit!    

 

Προστακτική με την προσθήκη doch bitte mal

 

Όταν χρησιμοποιούμε το mal  σε πρόταση στη προστακτική θεωρούμε συνήθως,ότι η προτροπή μας είναι εύκολο να γίνει και δεν είναι απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια.

Mach mal die Tür  zu!

Όταν χρησιμοποιούμε το doch σε πρόταση στην προστακτική θεωρούμε, ότι η προτροπή μας αφορά κάτι αυτονόητο

Iss doch etwas ! Φάε κάτι (επιτέλους)

Και οι δύο περιπτώσεις αφορούν εντολές που είναι πιο προσωπικές

Χρησιμοποιούμε το bitte όταν θέλουμε να κάνουμε την προτροπή μας πιο φιλική και ευγενική στον συνομιλητή μας.

Komm bitte mit ! Έλα παρακαλώ μαζί

Σε κάθε περίπτωση όμως ιδιαίτερη σημασία στην χρήση της προστακτικής έχει το ύφος, ο τόνος και η ένταση της φωνής !

 

KONJUGATION

Ομαλά ρήματα

 

Aπαρέμφατο ich du er, sie, es wir ihr sie, Sie
kommen komme kommst kommt kommen kommt kommen έρχομαι
1a.arbeiten arbeite arbeitest arbeitet arbeiten arbeitet arbeiten δουλεύω
1b. rechnen rechne rechnest rechnet rechnen rechnet rechnen λογαριάζω
2. sitzen sitze sitzt sitzt sitzen sitzt sitzen κάθομαι
3.angeln angle angelst angelt angeln angelt angeln ψαρεύω

 

1a. Αν ο χαρακτήρας (τελευταίο γράμμα του θέματος) είναι –t-, -d-, τότε στο β’, γ’ ενικό και στο β’ πληθυντικό βάζουμε -e-πριν την κατάληξη

b . Αν ο χαρακτήρας (τελευταίο γράμμα του θέματος) είναι –l-, -r-, αλλά προηγείται σύμφωνο διαφορετικό των -m- ,-n–à β’, γ’ ενικό και β’ πληθυντικό παίρνουν -e-πριν την κατάληξη

2 Χαρακτήρας –s-,-ss-,-x-,-tz-, ß-, χάνει το -s- της κατάληξης στο β’ ενικό

3 –eln, -ern: Aφαιρούμε μόνο το –n- και προσθέτουμε τις καταλήξεις

Ανώμαλα ρήματα
απαρέμφατο
ich du er, sie, es wir ihr sie, Sie
sein bin bist ist sind seid sind είμαι
haben habe hast hat haben habt haben έχω
fahren fahre fährst fährt fahren fahrt fahren ταξιδεύω
sehen sehe siehst sieht sehen seht sehen βλέπω
sprechen sprechen sprichst spricht sprechen sprecht sprechen μιλώ

Ø  Όπως fahren κλίνονται τα: fallen, fangen, lassen, laufen, schlafen, tragen

Ø  Όπως sehen κλίνονται τα: lesen[2], stehlen

Ø  Όπως sprechen κλίνονται τα: brechen, essen[3], geben, helfen, nehmen[4], treffen, vergessen, werfen

Τα ανώμαλα ρήματα χρειάζονται προσοχή στο β΄ και γ΄ ενικό.

Στα υπόλοιπα πρόσωπα κλίνονται κανονικά.

Trennbare Verben (Χωριζόμενα ρήματα):

Στα χωριζόμενα ρήματα το πρόθεμα μπαίνει στο τέλος της πρότασης

aufstehen àIch stehe um 6:oo Uhr auf.

einkaufenà Ich kaufe heute ein.

                        Όμοια: mitspielen, mitkommen, mitnehmen, anfangen…

Ich nehme meine Katze mit. Du nimmst deinen Hund mit.

 Τα προθέματα         be-, zer-, ver-, ent-, ge–         –>  δε χωρίζονται ποτέ

Modalverben

ich

du

er,sie,es

wir

ihr

sie, Sie

darf

darfst

darf

dürfen

dürft

dürfen

έχω άδεια, (δεν) επιτρέπεται, (απαγορεύται)

muss

musst

muss

müssen

müsst

müssen

πρέπει,  (δεν) είναι ανάγκη

kann

kannst

kann

können

könnt

können

(δε) μπορώ, έχω άδεια

möchte

möchtest

möchte

möchten

möchtet

möchten

θα ‘θελα

will

willst

will

wollen

wollt

wollen

θέλω

mag

magst

mag

mögen

mögt

mögen

συμπαθώ

 

Το Modalverb 
μπαίνει συνήθως στη 2η θέση της πρότασης 
(μπαίνει πάντα θέση κλινόμενου ρήματος),
το απαρέμφατο στο πληθυντικό έλος της πρότασης

Ø  Herr Alexiou kann den Hund nicht zum Tierarzt bringen.   Wannwill Eleni kochen?

Ø  Andreas möchte Tee trinken.  Will Carmen mit Stefan ins Kinogehen?

 

Εφαρμογή 2

Ergänze die Modalverben in der richtigen Form

 

  1. -Ich ………………….  meine Freundin bald wiedersehen!  ……………… wir nicht in den Ferien zu ihr nach Spanien fahren?
  2. -Nein, in den Sommerferien ………………….  wir nicht nach Spanien fahren. Ihr wisst doch: Eure Oma hat am 15. August Namenstag! Da ……………. wir unbedingt nach Paros fahren und ihr …………… nicht fehlen

Τύπος ευγενείας

Στα γερμανικά,  όταν απευθυνόμαστε σε πρόσωπα, στα οποία στα ελληνικά μιλάμε με το «σεις και με το σας», χρησιμοποιούμε το 3ο πρόσωπο πληθυντικού. Γράφουμε τις σχετικές αντωνυμίες με κεφαλαίο αρχικό.

Τι ταιριάζει; Αντιστοίχησε!

     a.ich, – b.du, – c.Nikos,  – d.wir, – e.ihr, – f.sie, – g.Sie

 

1.      … spreche Englisch und Französisch2.      … schreiben eine Klassenarbeit3.      … habt jetzt Mathe.4.      … liest die E-Mail von Tina.5.      … schreibst gern E-Mails6.      … kommen heute. 7.      … macht Hausaufgaben.8.      … hast zwei Stunden Musik.9.      … lest nicht Französisch.10.  … spricht gut Deutsch11.  … möchte in Ruhe Musik hören.12.  … sprichst gut Russisch

 

UHRZEIT ανεπίσημη – καθημερινή

Wie spät ist es jetzt? Es ist ……

Um wie viel Uhr beginnt die Party?   Um ……….

 

8.00: acht Uhr8.05: fünf nach acht8.10 zehn nach acht8.15: Viertel nach acht8.20: zwanzig nach acht8.25: fünf vor halb neun 8.30: halb neun8.35: fünf nach halb neun8.40: zwanzig vor neun8.45: Viertel vor neun8.50: zehn vor neun8.55: fünf vor neun

!!!Es ist eins. = Es ist ein Uhr.

 

 

 

Εφαρμογή 3

Ergänze die Tabelle

9:00 9:30
9:05 9:35
9:10 9:40
9:15 9:45
9:20 9:50
9:25 9:55

 


[1] παλιός τύπος

[2] du liest

[3] du isst

[4] du nimmst, er nimmt

http://alexmakri@users.sch.gr/LEKTION%206%20-GR.pdf

Hit 1 — Lektion 7

 

 Vokabeln
Guten Appetit Καλή όρεξη
Seite 98 Σελίδα 98
die Bratwurst, -“e είδος ψητού λουκάνικου
das Hähnchen, – το κοτόπουλο
das Spiegelei, -er το αυγό τηγανιτό
die Bratkartoffeln (Pl.) τηγανιτές πατάτες-συχνά σε λαμαρίνα (συνήθως κομμένες σε ροδέλες)
das Sauerkraut ξινό λάχανο (τουρσί)
das Broccoli το μπρόκολο
das Gemüse τα λαχανικά
die Spezialität, -en η σπεσιαλιτέ
das Reis το ρύζι
Seite 99 Σελίδα 99
Macht euch fertig! ετοιμαστείτε!
erst μόλις
essen gehen πηγαίνω να φάω
ich habe (großen)Hunger πεινάω (πολύ)
der Tisch, -e το τραπέζι
ist reserviert είναι κρατημένο (ρεζερβέ)
wissen (weiίt) ξέρω
nachmittags τα απογεύματα
die Lieblingsserie, -n η αγαπημένη σειρά
fernsehen (siehst fern) βλέπω τηλεόραση
… läuft im Fernsehen παίζεται στην τηλεόραση
der Abend, -e το βράδυ
unbedingt οπωσδήποτε
der Morgen το πρωί
der Vormittag το πρωί (μετά τις δέκα)
der Mittag το μεσημέρι
am Nachmittag το απόγευμα
die Nacht, -”e η νύχτα
morgens τα πρωινά
vormittags τα πρωινά
mittags τα μεσημέρια
nachts τις νύχτες
abends τα βράδια
Seite 100 Σελίδα 100
ich hätte gern θα ήθελα (να έχω)
der (Kartoffel)salat η πατατοσαλάτα
ich mag μου αρέσει
lieber (μου αρέσει) περισσότερο
die Boulette, -n το κεφτεδάκι (βερολινέζικο φαγητό)
die Pommes (Pl.) οι τηγανιτές πατάτες
dazu εδώ: μαζί με αυτό
natürlich φυσικά
das Mineralwasser το ανθρακούχο μεταλλικό νερό
die Diät, -en η δίαιτα
der Fisch, -e ο ψάρι
die Fanta η πορτοκαλάδα Fanta
das Fischfilet, -s το φιλέτο ψαριού
ich möchte θα ήθελα
die Cola η Coca Cola
das Bier η μπύρα
Seite 101 Σελίδα 101
für mich για μένα
das Getränk, -e το ποτό (με ή χωρίς αλκοόλ)
der Schweinebraten, – το ψητό χοιρινό
der (Weiß)wein, -e το (λευκό) κρασί
das Gulasch (nur Sgl.!) το γκούλας (είδος αυστριακού φαγητού) -κοκκινιστό κρεας
das Essen το φαγητό
der Kartoffelsalat η πατατοσαλάτα
die Knödel (Pl.) είδος βραστής πατατοκροκέτας
vom Fass από το βαρέλι
das (Jäger)schnitzel, – σνίτσελ με άσπρη σάλτσα και μανιτάρια
der Kartoffelpuffer, – τηγανίτα από  πατάτα
Seite 102 Σελίδα 102
Auf Wiedersehen! Εις το επανειδείν
das Eis (nur Sgl.!) το αυγό
die Zitrone, -n το λεμόνι
das Rezept, -e η συνταγή
zum Beispiel για παράδειγμα
bestellen παραγγέλνω
der Kaffee, -s ο καφές
Ich bin satt. χόρτασα, είμαι χορτάτος
der Ober το γκαρσόνι
(be)zahlen πληρώνω
sofort αμέσως
schmecken γεύομαι, μου αρέσει
Stimmt so! σωστά, συμφωνώ
fantastisch φανταστικά
süß # sauer γλυκός # ξινός
Guten Appetit! καλή όρεξη
weich # hart μαλακός # σκληρός
scharf πικάντικος, καυτερός
scheußlich απαίσιος
lecker νόστιμος
ein bisschen λίγο
salzig αλμυρός
wunderbar θαυμάσιος
kalt κρύος
wünschen εύχομαι
heiß καυτός
warm ζεστός
der Käse (kein Pl.!) το τυρί
Das macht zusammen …Εuro/Cent. όλα μαζί κάνουν (κοστίζουν) … ευρώ
Seiten 103-104 Σελίδες 103-104
wollen θέλω
der Tee το τσάι
die Pfanne, -n το τηγάνι
der Teig, -e η ζύμη
der Zucker η ζάχαρη
die Butter το βούτυρο
das Mehl το αλεύρι
der Zimt η κανέλα
mischen αναμειγνύω
der Apfel, -“ το μήλο
der Esslöffel, – το κουτάλι (σούπας)
der Teelöffel, – το κουτάλι (γλυκού)
g = (das) Gramm το γραμμάριο
kg = (das) Kilo το κιλό
l = (der) Liter το λίτρο
die Zutaten (Pl.) τα υλικά
die Zubereitung η προετοιμασία
verrühren ανακατεύω
schneiden κόβω
braten ψήνω (σε τηγάνι ή κρέας στο φούρνο)
backen ψήνω (για γλυκά)
die Rosine, -n η σταφίδα
bestreuen πασπαλίζω
die Milch το γάλα
schälen ξεφλουδίζω
Seite 105 Σελίδα 105
das Abendbrot το βραδινό φαγητό
das Brötchen το ψωμάκι
die Marmelade η μαρμελάδα
manchmal μερικές φορές
das/derJoghurt το γιαούρτι
Restaurant, -s το εστιατόριο
die Suppe, -n η σούπα
das Brot, -e το ψωμί
das Obst (kein Pl.!) τα φρούτα
das Mittagessen το μεσημεριανό φαγητό
das Gemüse τα λαχανικά
das Fleisch το κρέας
die Gaststätte, -n το εστιατόριο
klassisch κλασικός
bestehen αποτελούμαι
herzhaft εγκάρδιος
beginnen ξεκινώ
außerdem εκτός αυτού
gekocht βρασμένος
relativ σχετικά
die Hauptmahlzeit το κυρίως γεύμα
es handelt sich um πρόκειται για ένα κρύο γεύμα
die Mahlzeit το γεύμα
traditionell παραδοσιακός
Seiten 106-107 Σελίδες 106-107
pikant πικάντικος
mitnehmen (nimmst mit) παίρνω μαζί μου
… kostet/kosten κοστίζει
frisch, frischer φρέσκος / πιο φρέσκος
die Schokolade η σοκολάτα
teuer, teurer ακριβός / ακριβότερος
einkaufen (kaufst ein) ψωνίζω
der Honig το μέλι
die Paprika, -s η πιπεριά
die Tomate, -n η ντομάτα
die Orange, -n το πορτοκάλι
die Wiener Würstchen τα λουκάνικα Βιέννης
die Zwiebel, -n το κρεμμύδι
die Aubergine, -n η μελιτζάνα
das Hackfleisch ο κιμάς
die Petersilie ο μαϊντανός
besser καλύτερος
billig # teuer ακριβός # φθηνός
der Supermarkt, -“e το σουπερμάρκετ
mitkommen (kommst mit) έρχομαι μαζί
oft συχνά
Seiten 108-110 Σελίδες 108-110
die Flasche, -n το μπουκάλι
das Glas, -“er το ποτήρι, γυαλί
die Dose, -n το κουτάκι (αλουμινίου)
der Becher, – το κύπελλο
der Kuchen το γλυκό
die (Plastik)tüte, -n η (πλαστική) σακούλα
die Packung, -en η συσκευασία
der (Apfel)saft, -”e ο χυμός (μήλου)
Warum?… weil Γιατί;… επειδή
schlecht κακός, άσχημος
preiswert οικονομικός
der Pfeffer το πιπέρι
der Essig το ξύδι
das Öl (kein Pl.!) το λάδι
das Süßigkeiten (Pl.) τα γλυκά
der Durst η δίψα

 

Ή έγχρωμα εδώ

ΕΥΧΕΣ

  • Υγεία, Αγάπη, Ευτυχία, Όνειρα, Χαμόγελα, Δημιουργικότητα, Επιτυχίες…

    είναι μερικές μόνο από τις ευχές μας για τα φετινά Χριστούγεννα

    και τη νέα Χρονιά που πλησιάζει. Καλά Χριστούγεννα!

 

  • Οι μέρες των Χριστουγέννων ας μεταφέρουν την μαγεία τους στο σπίτι σας

    και ο … Άγιος Βασίλης ας εκπληρώσει τις ευχές όλων σας.

Για περισσότερες -γερμανόφωνες ευχές δείτε και στον παρακάτω σύνδεσμο

 (με διπλό κλικ στον ...τοίχο μπορείς να γράψεις τις δικέ σου ευχές)

http://padlet.com/janik_airlines/4zrdj4apdxa4

Deutsch – ein Hit! 2 LEKTION 1 – Seite 20

Deutsch ein Hit! 2           Lektion 1 – Seite 20

Διάβασε το κείμενο και δώσε ολοκληρωμένες απαντήσεις!

1. Wie lange waren Julia und Deniz auf dem Bauernhof?

________________________________________________________________

2. Was haben Julia und Deniz auf dem Bauernhof gemacht?

a._______________________________________________________________

b._______________________________________________________________

c._______________________________________________________________

d._______________________________________________________________

e._______________________________________________________________

f._______________________________________________________________

3. Wer war noch außer[1] Julia und Deniz auf dem Bauernhof?

________________________________________________________________

4. Waren alle Jugendlichen  gleich alt? ________________________________________________________________

5. Haben Julia und Deniz im Fluss gebadet? ________________________________________________________________

6. Was haben die Jugendlichen gespielt? ________________________________________________________________

7. Welche Tiere gibt es auf dem Bauernhof? ________________________________________________________________

8. Was hatten die Jugendlichen zum Essen? ________________________________________________________________

9. Haben Julia und Deniz allein Pilze gesammelt? Warum? Warum nicht? ________________________________________________________________

10. Haben Julia und Deniz auf dem Bauernhof auch gearbeitet?
Was haben sie gemacht?
________________________________________________________________

 


[1] εκτός

HIT 2 Lektion 2

es gibt

 

 

Es gibt +Akkusativ (αιτιατική)

 

Δημιουργίες και Δραστηριότητες

Ευρωπαϊκή  μέρα γλωσσών 

Κανε κλικ εδώ για να δεις δημιουργίες των μαθητών

 

GENERATIVES SCHREIBEN -Δημιουργική γραφή

Οι μαθητές γράφουν ποιήματα στα γερμανικά. Κανε κλικ εδώ για να τα δεις.

 

Γράφοντας  για την Ελλάδα

Οι μαθητές γράφουν για την Ελλάδα. Κανε κλικ εδώ για να  δεις.

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 2015

http://padlet.com/almadrillinge/3w3f1ejttgel

 

 

 

Μάθε WORD, POWER POINT usw.

http://lessons.idrogios.com/course/view.php?id=8

 

Deutsch ein Hit 2 – Lektion 1 – GLOSSAR

  • Στη σελίδα 15 το κείμενο είναι γραμμένο καλλιγραφικά. Εδώ θα το βρεις γραμμένο στον υπολογιστή, άρα ευανάγνωστο και για όποιον δεν τα καταφέρνει με τη SCHREISCHRIFT

 

  • Χρώματα FARBEN

_____________________________________________________________________________

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ 1

HIT 2, Lektion 1, GLOSSAR 

http://users.sch.gr/alexmakri/site/index.php/deutsch-ein-hit-2/23-hit2-lektion-1-glossar

 

 

 

 

LEKTION 6 -ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 – Schule und Alltag

youtube http://youtu.be/ro-YVY4WBvc

Vokabeln – Schule und Alltag

Και με χρώμα εδώ

 

Schule und Alltag Σχολείο και καθημερινότητα
Seiten 82-83 Σελίδες 82-83
der Schulhof, -“e το προαύλιο
die Turnhalle, -n το κλειστό γυμναστήριο
der Physikraum, -“e το εργαστήριο φυσικής
der Sportplatz, -“e το γήπεδο (αθλητικές εγκαταστάσεις)
das Lehrerzimmer, -“e το γραφείο των δασκάλων/καθηγητών
der Klassenraum, -“e  η αίθουσα διδασκαλίας
Seite 84 Σελίδα 84
die Toilette, -n η τουαλέτα
essen (isst) τρώω
lesen (liest) διαβάζω
sprechen (sprichst) μιλώ
das Erdgeschoss, -e το ισόγειο
korrigieren διορθώνω
der erste Stock ο πρώτος όροφος
feiern γιορτάζω
das Sekretariat, – e η γραμματεία
der Chemieraum, -”e το εργαστήριο χημείας
die Bibliothek, -en η βιβλιοθήκη (χώρος)
wirklich πραγματικά
der Computerraum, -”e η αίθουσα πληροφορικής
die Aula, Aulen η αίθουσα εκδηλώσεων
die Kantine, -n το κυλικείο
die Treppe, -n η σκάλα
Seite 85 Σελίδα 85
die Pause, -n το διάλειμμα
in der Pause στο διάλειμμα
das Zimmer, – το δωμάτιο
quatschen κουβεντιάζω
der Raum, -”e το δωμάτιο, η αίθουσα
sitzen κάθομαι
die Zeitschrift, -en το περιοδικό
im Erdgeschoss στο ισόγειο
im ersten Stock στον πρώτο όροφο
dort εκεί
hier εδώ
da εκεί/εδώ
Seite 86 Σελίδα 86
der Tierarzt, -“e ο κτηνίατρος
der Hund, -e το σκυλί
bringen φέρνω/πηγαίνω κάτι ή κάποιον
heute σήμερα
Lange

http://www.dw.de/lesson-8-the-time-uhrzeiten/a-4289537

πολύ ώρα, πολύ καιρό, μέχρι αργά

https://www.youtube.com/watch?v=ro-YVY4WBvc

Wie spät ist es?(jetzt) Τι ώρα είναι; (τώρα)
jetzt τώρα
Viertel vor/nach acht οχτώ παρά/και τέταρτο
halb acht επτά και μισή
auf/stehen σηκώνομαι
schnell γρήγορα
zu spät πολύ αργά
verpassen χάνω (όχι πράγματα)
die Uhr, -en η ώρα
frühstücken τρώω πρωινό
das Frühstück το πρωινό
der Schultag, -e η σχολική μέρα
am ersten Schultag την πρώτη σχολική μέρα
wecken ξυπνάω (κάποιον)
können (kannst) μπορώ
müssen (musst) πρέπει (έχω υποχρέωση)
dürfen (darfst) Επιτρέπεται
Seite 87 Σελίδα 87
Um wie viel Uhr? Τι  ώρα;
der Schulschluss σχόλασμα του σχολείου
zusammen μαζί
länger περισσότερη ώρα, περισσότερο καιρό
bleiben μένω, παραμένω
nach Hause (gehen) στο σπίτι (πηγαίνω)
der Hausschlüssel, –  το κλειδί του σπιτιού
Seite 88 Σελίδα 88
über die Straße gehen περνάω τον δρόμο (απέναντι)
richtig σωστός
Vorsicht! προσοχή
das Auto, -s το αυτοκίνητο
halten (hältst) σταματάω
keine Angst! μη φοβάσαι (κατά λέξη:  κανένας φόβος)
Stimmt! σωστά
Schau mal! Για κοίτα!
die Fahrkarte, -n το εισιτήριο (στα μέσα μαζικής μεταφοράς, 1ο συνθετικό fahren: κινούμαι με όχημα)
praktisch πρακτικός
der Polizist, -n ο αστυνομικός
parken σταθμεύω
schön ωραίος
Seite 89  Σελίδα 89
kennen γνωρίζω
die Tafel, -n ο πίνακας
die Austauschschülerin, -nen η μαθήτρια που συμμετέχει σε πρόγραμμα ανταλλαγής
Vielen Dank! ευχαριστώ πολύ
ein bisschen λίγο
bestimmt σίγουρα
der Sommer το καλοκαίρι
jeden Sommer κάθε καλοκαίρι
Seite 90 Σελίδα 90
ruhig ήσυχος
der Direktor, -en ο διευθυντής
das Datum, Daten η ημερομηνία
der Platz, -”e ο χώρος, η θέση, η πλατεία
Nehmen Sie Platz! Καθίστε (κατά λέξη:  Πάρτε θέση)
Seite 91 Σελίδα 91
langsam σιγά, αργά
wiederholen αναλαμβάνω
laut δυνατά (σε ήχο)
Seite 92 Σελίδα 92
sie treffen sich συναντώ
Seite 93  Σελίδα 93
die Schreibschrift (kein Pl.) η γραφή (καλλιγραφική)
das Zeugnis, -se ο έλεγχος επίδοσης
die Note, -n ο βαθμός, η νότα
der Weg, -e ο δρόμος, η οδός, η διαδρομή
die Zeugnisvergabe η επίδοση ελέγχων
sehr gut πολύ καλά
befriedigend ικανοποιητικώς
ausreichend επαρκώς
mangelhaft ελλιπώς
ungenügend ανεπαρκώς

 

 

 

 

 

 

LEKTION 5 – ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 – Alles fertig für die Schule? Hit1

Vokabeln – Alles fertig für die Schule?

Όταν θα έχεις μάθει τα σχολικά είδη, κάνε κλικ εδώ για να λύσεις ένα σχετικό σταυρόλεξο.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Σωστό είναι DAS GLÖCKCHEN

Στον παρακάτω σύνδεσμο: ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ – SCHULSACHEN

http://secure.smilebox.com/ecom/openTheBox?sendevent=4d7a6b314d5449774d44593d0d0a&blogview=true&campaign=blog_playback_link&partner=smilebox

Κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το λεξιλόγιο με …χρώμα.

http://users.sch.gr/alexmakri/LEKTION5GLOSSAR.pdf

 

Alles fertig für die Schule?  Όλα έτοιμα για το σχολείο;
Seite 63 Σελίδα 63
die Schule, -n το σχολείο
Seite 64 Σελίδα 64
der Füller, – η πένα
der Bleistift, -e το μολύβι
der Kugelschreiber, – το στυλό
der Radiergummi, -s η γόμα
der Spitzer, – η ξύστρα
der Pinsel, – το πινέλο
der Malkasten, -“ η κασετίνα με τις νερομπογιές
der Buntstift, -e η ξυλομπογιά
der Filzstift, -e ο μαρκαδόρος
der Block, -“e το μπλοκ
die Schere, -n το ψαλίδι
der Textmarker, – ο μαρκαδόρος υπογράμμισης
das Lineal, -e ο χάρακας
das Heft, -e το τετράδιο
das Buch, -“er το βιβλίο
die Schultasche, -n η σχολική τσάντα
Seite 65 Σελίδα 65
der Schreibwarenladen, -” το χαρτοπωλείο
der Taschenrechner, – το κομπιουτεράκι
Was? τι;
die Federtasche, -n η κασετίνα
auf Deutsch στα Γερμανικά
brauchen χρειάζομαι
sondern αλλά (μετά από άρνηση)
meinen νομίζω
Guck mal! για κοίτα
aber αλλά
das Notizbuch, -“er το σημειωματάριο
das Adressbuch, -”er το καρνέ διευθύνσεων
Seite 66 Σελίδα 66
die Schulsachen (Pl.) τα σχολικά είδη
die Klasse, -n η τάξη
die Turnschuhe (Pl.) τα αθλητικά παπούτσια
kaufen αγοράζω
nehmen  (ich nehme, du nimmst, er/sie/es nimmt, wir nehmen, ihr nehmt, sie/Sie nehmen) παίρνω
nur μόνο
Seite 68 Σελίδα 68
Wie oft? Πόσο συχνά;
Wie lange? Πόση ώρα; Πόσο καιρό;
Wie viele? Πόσοι, -ες, -α
Deutsch τα Γερμανικά
(die) Religion τα Θρησκευτικά
(die) Musik η Μουσική
Latein τα Λατινικά
Englisch τα Αγγλικά
Griechisch τα Ελληνικά
(die) Geschichte η Ιστορία
(die) Erdkunde η Γεωγραφία
(die)Mathe(matik) τα Μαθηματικά
das Fach, -“er το μάθημα (ως κλάδος)
der Unterricht (nur Sgl.!) το μάθημα (ως διάρκεια)
dauert διαρκεί
Wann? Πότε; α
von … bis … από … έως
die Pause, -n το διάλειμμα
die große Pause το μεγάλο διάλειμμα
die Minute, -n το λεπτό
Seite 69 Σελίδα 69
die Arbeitsgemeinschaft, -en η ομάδα δραστηριοτήτων
(die) Physik η Φυσική
(die) Chemie η Χημεία
(der) Sport η Γυμναστική
(die) Kunst τα Καλλιτεχνικά
jeden Tag κάθε μέρα
zweimal in der Woche δυο φορές την εβδομάδα
frei ελεύθερος
die Uhrzeit, -en η ώρα
die offizielle Uhrzeit η επίσημη ώρα
Moment mal! μια στιγμή
(der) Mittwoch η Τετάρτη
(der) Donnerstag η Πέμπτη
(der) Freitag η Παρασκευή
(der) Samstag το Σάββατο
Seite 70 Σελίδα 70
die Stunde, -n η ώρα (60 λεπτά)
in der ersten Stunde την πρώτη ώρα
in der zweiten τη δεύτερη ώρα
in der dritten Stunde την τρίτη ώρα
in der siebten Stunde την έβδομη ώρα
der Stundenplan, -”e το ωρολόγιο πρόγραμμα
Seite 71 Σελίδα 71
der Chemielehrer, – ο καθηγητής χημείας
das Rudern η κωπηλασία
es gibt +Akkusativ υπάρχει/υπάρχουν +αιτιατική
das Gymnasium, Gymnasien το Γυμνάσιο
Seite 72 Σελίδα 72
… geht’s los ξεκινάω
das Fitnessstudio, -s το γυμναστήριο
neugierig περίεργος
altmodisch παλιομοδίτικος
streng αυστηρός
… macht mir Spaß μου αρέσει (μου κάνει κέφι) ενδιαφέρον
interessant ενδιαφέρον
das Café, -s η καφετέρια
das Lieblingsfach, -“er το αγαπημένο μάθημα
nett συμπαθητικός
weit μακρύς
offen ανοιχτός
Wieso? Γιατί;
prima θαυμάσια
allein μόνος
alles όλα
morgen αύριο
der Deutschlehrer, – ο καθηγητής Γερμανικών
die Mathelehrerin, -nen η καθηγήτρια Μαθηματικών
Seiten 73-77 Σελίδες 73-77
der Lehrer, – ο δάσκαλος
die Lehrerin, -nen η δασκάλα
langweilig βαρετός
die Sprache, -n η γλώσσα
hilfsbereit πρόθυμος να βοηθήσει
freundlich φιλικός
die Information, -en η πληροφορία
der Schüler, – ο μαθητής
lernen μαθαίνω
die Woche, -n η εβδομάδα
pro Woche την εβδομάδα
der Kassettenrecorder, – το κασετόφωνο
der Wörterbuch, -”er το λεξικό
der Notizzettel το σημείωμα
Seite 78 Σελίδα 78
wiederholen επαναλαμβάνω
markieren μαρκάρω
bekannt γνωστός
das Wort, -”er η λέξη
der Text, -e το κείμενο
notieren σημειώνω
die Vokabel, -n η (άγνωστη) λέξη
suchen ψάχνω
der Dialog, -e ο διάλογος
üben εξασκώ
hören Ακούω
die Pinnwand, -”e ο πίνακας ανακοινώσεων
die Regel, -n ο κανόνας
schwierig δύσκολος
hängen κρεμάω
die CD-Rom το CD-Rom

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση