Οδηγός μελέτης στο σπίτι

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα παιδιά, είναι η διαχείριση του χρόνου για την αποτελεσματική προετοιμασία των μαθημάτων. Ακολουθούν οδηγίες που μπορούν να βοηθήσουν μαθητές αλλά και γονείς στην ορθή οργάνωση του χώρου και του χρόνου της μελέτης των παιδιών στο σπίτι.

  1. Πριν ξεκινήσω τη μελέτη, βεβαιώνομαι ότι ο χώρος μου είναι καθαρός και τακτοποιημένος, χωρίς περιττά αντικείμενα ή βιβλία που δε χρειάζομαι. Μολύβι ξυσμένο, γόμα, χάρακας όλα έτοιμα για χρήση!
  2. Ελέγχω το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας και βγάζω  ΜΟΝΟ τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια.Οργανώνω τον χρόνο μου!
  3. Ελέγχω αν παρεμβάλλονται και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. άθληση, μουσική, ξένη γλώσσα). Αν μου μένει μισή ώρα μέχρι να φύγω για κάποια δραστηριότητα, κάνω κάποιο μάθημα που θεωρώ εύκολο.
  4. Όταν έχω πολύ χρόνο, ξεκινάω από τα πιο δύσκολα και βαρετά μαθήματα …τα οποία συνήθως αφήνω αδιάβαστα (π.χ. ιστορία).
  5. Τα θεωρητικά μαθήματα, όπως η ιστορία, τα μαθαίνω ευκολότερα όταν τα διαβάσω μεγαλόφωνα 4-5 φορές. Στη συνέχεια πρέπει να είμαι σε θέση να απαντήσω σε ερωτήσεις που θα μου κάνουν χωρίς να “κολλάω”. ΠΡΟΣΟΧΗ! Είναι σημαντικό να κατανοώ και όχι να αποστηθίζω!
  6. Προσπαθώ να βρω κάτι ενδιαφέρον σε αυτό που μελετάω, ώστε ακόμη και αν το αντικείμενο μελέτης μου είναι αδιάφορο, να μπορώ να νιώσω ικανοποίηση από το ότι το καταλαβαίνω!
  7. Δεν αφήνω τίποτα μισοτελειωμένο, με τη σκέψη ότι θα το κάνω αργότερα. Δηλαδή, αν προετοιμάζω τη γλώσσα, κάνω όλα όσα έχω, ανάγνωση, ορθογραφία, ασκήσεις κλπ.
  8. Προσπαθώ να κάνω τα πάντα μόνος μου/ μόνη μου, ακόμη και αν κάνω λάθη! Η κυρία θα εκτιμήσει περισσότερο την ατομική προσπάθεια μου ακόμη και αν δεν είναι τέλεια! Με βοηθούν μόνο όταν το ζητάω (π.χ. στα μαθητικά ή στην ορθογραφία).
  9. Αφήνω τους μεγαλύτερους να ελέγξουν τη μελέτη, όταν μου το ζητούν!   Δε λέω «το ξέρω»…
  10. Κάθε μάθημα που ολοκληρώνω το βάζω στη τσάντα μου.
  11. Δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να βρίσκει δικαιολογίες και να αναβάλλει τη μελέτη! Βγάζω από το μυαλό μου τις λέξεις «Σε λίγο», «Ένα λεπτό ακόμα», «Αργότερα». Λέω στον εαυτό μου: «Μπορώ να το κάνω και θα το κάνω ΤΩΡΑ»!
  12. Η στάση του σώματος μου κατά τη διάρκεια της μελέτης πρέπει να είναι με τη σπονδυλική στήλη όσο πιο όρθια γίνεται. Δεν ξαπλώνω πάνω στο τετράδιο μου την ώρα που γράφω, ούτε κατεβάζω το κεφάλι μου πολύ κοντά σε αυτό.
  13. Φυσικά … τρέφομαι υγιεινά, αθλούμαι και πέφτω νωρίς για ύπνο!

Δείτε, αν θέλετε τις 25 συμβουλές του infokids  http://www.infokids.gr/25-πρακτικές-ιδέες-για-τη-μελέτη-στο-σπί/

ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ!