Εξειδίκευση της απόφασης της Δ.Ο.Ε. της 30-3-2014 σε σχέση με τις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την απόφασή του στις 30 Μαρτίου 2014, έπειτα από την «επιστράτευση» που
επέβαλε με την εγκύκλιο της 24ης Μαρτίου ο Υπουργός Παιδείας, κάλεσε τους συλλόγους
διδασκόντων «…να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες
εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους
στον τοπικό Σύλλογο».
Στη συνέχεια οι «επιστρατευμένοι» διευθυντές των σχολικών μονάδων, αναγκαστικά, ορίζουν τις
ομάδες εργασίας. (περισσότερα…)

Το σύνδρομο Άσπεργκερ και οι διαφορές του με τον αυτισμό. Πώς γίνεται η διάγνωση; Υπάρχει θεραπεία;

Το σύνδρομο Άσπεργκερ είναι μια ισόβια διαταραχή που επηρεάζει το πως το άτομο αντιλαμβάνεται τον κόσμο, επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει και αλληλεπιδρά με άλλα άτομα. Αποτελεί όπως και ο κλασσικός αυτισμός μια «διαταραχή φάσματος» επειδή επηρεάζει τα άτομα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και σε ποικίλο βαθμό.
Το σύνδρομο Asperger είναι μια ήπια παραλλαγή αυτισμού, που επηρεάζει κυρίως την ικανότητα επικοινωνίας και τις κοινωνικές σχέσεις του ατόμου. Ανήκει στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και για καιρό υπήρχαν διαφωνίες σχετικά με το αν αποτελεί ξεχωριστή διαταραχή ή πρόκειται για αυτισμό σε ελαφριά μορφή. (περισσότερα…)

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. 30 – 03 – 2014 Καταγγελία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η συλλογική, ενωτική και μαζική αντίδραση απέναντι στις αυθαιρεσίες του Υπουργείου Παιδείας είναι μονόδρομος.

dake2

Μπροστά στην καθολική αντίδραση του κλάδου στο σύστημα της αξιολόγησης που προσπαθεί να εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας όπως αποδεικνύεται από τις ακυρώσεις των σεμιναρίων σε όλη την Ελλάδα, από το υψηλότατο ποσοστό του 93% των συναδέλφων που υπέγραψαν το κείμενο αντίθεσης στην επιχειρούμενη εφαρμογή της αξιολόγησης αλλά και από τα εκατοντάδες πρακτικά άρνησης συγκρότησης των ομάδων εργασίας που έχουν υπογραφεί από τους Συλλόγους Διδασκόντων, στις 24/03/2014 ο Υπουργός Παιδείας υπογράφει την τρίτη κατά σειρά εγκύκλιο για το θέμα αυτό, που αποτελεί επί της ουσίας εγκύκλιο «πολιτικής επιστράτευσης» αναθέτοντας στους διευθυντές να συγκροτήσουν τις ομάδες εργασίας.

Η εγκύκλιος αυτή καταδεικνύει τη δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει το Υπουργείο Παιδείας και αποτελεί μνημείο αυταρχισμού. Παρακάμπτοντας κάθε έννοια διοικητικής ιεραρχίας ορίζει ως κορυφαίο όργανο στο οποίο πρέπει να καταλήξει η ενημέρωση τον Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού.

Η επικίνδυνη αυτή διολίσθηση στην κατεύθυνση της παραβίασης της νομιμότητας, είναι το πιο πρόσφατο μέτρο σε μια αλυσίδα πράξεων του Υπουργείου Παιδείας (όπως το θέμα των μετατάξεων, η μη έκδοση της εγκυκλίου των μεταθέσεων…)

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την αυταρχική συμπεριφορά του και για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που προωθεί στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην κατεύθυνση της υποβάθμισης της παρεχόμενης Εκπαίδευσης και της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών και ζητά την παραίτησή της. (περισσότερα…)

Οι Ικαριώτες αρνήθηκαν να αλλάξουν την ώρα στα ρολόγια τους

Με πανικαριακό ψήφισμα κατόπιν συνεδριάσεων των τοπικών επιτροπών, οι κάτοικοι της Ικαρίας αποφάσισαν να αρνηθούν την αλλαγή ώρας στο δικό τους νησί.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση:

«Η αλλαγή ώρας – και μάλιστα το να την πάμε μία ώρα μπροστά- ούτε καν πίσω, είναι κάτι που δε συμβαδίζει με την ικαριακή νοοτροπία και τα ήθη. Πέραν τούτου, αυτός ο αυτόματος συντονισμός με τα ρολόγια όλου του κόσμου, θα έπληττε την εικόνα μας ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου».

Η απόφαση των λαϊκών επιτροπών κοινοποιήθηκε στη Δημοτική Αρχή όσο και στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, με το αίτημα να εξαιρεθεί η νήσος Ικαρία από τη θερινή ώρα. Οι πιέσεις θα κορυφωθούν καθώς οι τοπικοί άρχοντες πιέζονται λόγω των επερχόμενων εκλογών για την τοπική αυτοδιοίκηση.

Μάλιστα ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Αγώνα κατά της Αλλαγής της Ώρας δήλωσε ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί μέχρι τελικής πτώσεως, δηλαδή μέχρι να αναγνωρισθεί επίσημα και να αναγράφεται στους σχετικούς πίνακες, η Ώρα Ικαρίας!

Τα ρολόγια της Επικράτειας θα συντονίζονται ξανά με την «ΩΡΑ ΙΚΑΡΙΑΣ» τον Οκτώβριο. Όταν δηλαδή, ο χρόνος γυρίσει… μια ώρα πίσω!
kariotikopaximadi

Το Δάσος του Ράντη στην Ικαρία κηρύχθηκε «Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης»

Την Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014, Παγκόσμια ημέρα Δασοπονίας, υπεγράφη από τη Γενική Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κα Χριστιάνα Καλογήρου, η Απόφαση που κηρύσσει ως «Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης» το Δημόσιο «Δάσος του Ράντη», που βρίσκεται στην κεντρική ορεινή Ικαρία, της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου, της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

Το «Δάσους του Ράντη» αποτελεί ένα από τα τελευταία δρυοδάση (Quercus ilex) του Αιγαίου και είναι το μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα. Κατατάσσεται στα αρχαιότερα της Ευρώπης, αποτελεί επίσης, αντιπροσωπευτικό φυτοκοινωνικό σχηματισμό των ακτών και της ενδοχώρας του Αιγαίου και πηγή πληροφοριών για την επιστημονική κοινότητα και συνεπώς την ανθρωπότητα, για τις κλιματικές αλλαγές του παρελθόντος και του μέλλοντος. Στη σύνθεση του δρυοδάσους συμμετέχουν επίσης η αριά, η κουμαριά, η γλυστροκουμαριά και η ερείκη.

Με την κήρυξή του το δάσος μπαίνει σε αυστηρότερο καθεστώς προστασίας και διαχείρισης.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ –ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑΣ

Το Σάββατο, 8 Μαρτίου 2014, το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου, παρόντων όλων των μελών του, πληροφορήθηκε την παραπομπή συναδέλφισσας στον Εισαγγελέα Σάμου, με αφορμή έγγραφα που αφορούσαν τροποποίηση διάθεσης εκπαιδευτικού.
Στην παράσταση διαμαρτυρίας που ακολούθησε προς το Δ/ντή Εκπ/σης, έγινε κατανοητό ότι με την εξωφρενική αυτή εξέλιξη, που υπό άλλες συνθήκες θα λυνόταν στα πλαίσια του εκπαιδευτικού κύκλου, επιχειρείται να σταλεί μήνυμα εκφοβισμού και «πειθάρχησης» προς όλους, σε περίπτωση που κάποιος «τολμήσει» να ασκήσει τα δικαιώματα του.
Βλέποντας την οργή του λαού να ξεχειλίζει από την καταπάτηση των πιο στοιχειωδών εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων του, βλέποντας τις αυταπάτες των «πλεονασμάτων» τους να πέφτουν μία μία κάτω από το βάρος της οικονομικής απόγνωσης και της εργασιακής καταπίεσης, καταφεύγουν στο μοναδικό όπλο που τους απέμεινε: τη φυσική και ψυχική βία, ενώ τα στελέχη της εκπαίδευσης γίνονται μοχλός εφαρμογής αυτών των μέτρων, με αναίτιες ή ακόμη και ανυπαίτιες αφορμές και χωρίς προηγουμένως οποιαδήποτε εξέταση του θέματος.
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καταγγέλλει την ενέργεια του Δ/ντή Εκπαίδευσης Σάμου να μην εξαντλήσει τα μέσα που -τουλάχιστον μέχρι πρότινος- συνηθίζονταν, αλλά να παραπέμψει την υπόθεση κατευθείαν στον Εισαγγελέα.
Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας προς τη συναδέλφισσα και δηλώνουμε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι θα βρισκόμαστε δίπλα της και θα τη στηρίξουμε και έμπρακτα με όλα τα μέσα.
Ζητάμε την απόσυρση όλων των κατηγοριών και το κλείσιμο της υπόθεσης.
Να σταματήσει τώρα η «βιομηχανία διώξεων» σε εκπαιδευτικούς που έχει στηθεί σε όλη την Ελλάδα.
Στην απόπειρα τρομοκράτησης των συναδέλφων απαντάμε με συσπείρωση, συναδελφικότητα και αλληλεγγύη

Οδηγίες του υπ. Παιδείας για την παρακολούθηση θεαμάτων από μαθητές εντός του σχολικού ωραρίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Επτά οδηγίες απέστειλε το υπουργείο Παιδείας στις σχολικές μονάδες για την παρακολούθηση θεαμάτων από μαθητές εντός του σχολικού ωραρίου , σύμφωνα με τις οποίες (Πατήστε εδώ για αν ανοίξετε το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας):
Α. Οι παραστάσεις που θα επιλέγονται για παρακολούθηση από τους μαθητές θα πρέπει να συμβαδίζουν με τους σκοπούς και τις αξίες της παιδαγωγικής, όπως είναι η ψυχική καλλιέργεια, η βίωση των αξιών της ζωής, η γνώση και η ορθή αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων.
Β.Παράλληλα, θα πρέπει να ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και την αντιληπτική ικανότητα της ηλικίας των μαθητών στους οποίους απευθύνονται και να διαθέτουν άρτιο λόγο, άψογο περιεχόμενο και ποιοτική αισθητική προσέγγιση.
Γ.Θα πρέπει οπωσδήποτε να προηγείται προετοιμασία ανάλογη με την ηλικία των μαθητών, η οποία να περιλαμβάνει πληροφορίες για το έργο, τον δημιουργό του, τη χρονική στιγμή της δημιουργίας και γενικά στοιχεία που θα βοηθήσουν τους μαθητές να προσλάβουν τη μέγιστη ωφέλεια από την παρακολούθηση του θεάματος (περισσότερα…)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. 30-3-2014 ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η επίθεση που δέχεται η Δημόσια εκπαίδευση από την Κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική επίθεση απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία. Η επίθεση, συγκεκριμένα ενάντια στην εκπαίδευση, απειλεί με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση όλων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας αλλά και όλων των ευρισκόμενων σε διαθεσιμότητα Δημόσιων Υπαλλήλων, δείχνει τις διαθέσεις Κυβέρνησης και Υπουργείου για την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο.
Η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση-χειραγώγηση, αποτελεί την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση. Με «εργαλείο» τις διάφορες μορφές αξιολόγησης το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
• Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
• Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
• Να κατηγοριοποιήσουν τα Σχολεία. (περισσότερα…)

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Τα τμήματα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Σάμου ξεκινούν από αύριο και για όλη την εβδομάδα περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με στέλεχος του Δικτύου Μεσόγειος SOS.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση