Κλειστά τα σχολεία στις 16, 19, 23 και 26 Μαΐου λόγω εκλογών
Με έγγραφο που απέστειλε ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης στο υπουργείο Παιδείας ζητά την παράδοση των σχολείων τα τριήμερα 16, 17, 18 και 19 Μαΐου, καθώς και στις 23 24,25 και 26 Μαΐου, προκειμένου να μετατραπούν οι σχολικές αίθουσες σε εκλογικά κέντρα για τις δημοτικές εκλογές και τις ευρωεκλογές.
Πατήστε εδώ για να δείτε το έγγραφο.
Πηγη: esos.gr
Δ.Ο.Ε. 83η Τακτική Γενική Συνέλευση του Κλάδου, από 22 έως 24 Ιουνίου 2014, στην Αθήνα
Οι Σύλλογοι, μέσα σε ένα μήνα ( για τη φετινή χρονιά,
λόγω των πασχαλινών διακοπών, το αργότερο ως τις 9 Μαΐου 2014) θα πρέπει
να αποστείλουν τις προτάσεις τους, για να εγγραφούν ως θέματα στην
Οριστική Ημερήσια Διάταξη (Άρθρο 35 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε.).
ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
83ης Γενικής Συνέλευσης
22 – 24 Ιουνίου 2014
ΘΕΜΑΤΑ
Θέμα 1ο:
ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ–ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ–ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΑΙΡΕΤΟΥΣ
Έκθεση Πεπραγμένων Δ.Σ. Δ.Ο.Ε.
Προϋπολογισμός χρήσης 2014 – 2015
Ενημέρωση από αιρετούς του Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
Κριτική πεπραγμένων – Δευτερολογία Προέδρου Δ.Ο.Ε.
ΘΕΜΑ 2ο:
ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2014-2015
A. Διεκδικητικό Πλαίσιο
I. Μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης που προβλέπει το σχέδιο Π.Δ. του
Υπουργείου Παιδείας και οι Νόμοι 3848/10 και 4024/11.
II. Πειθαρχικές διατάξεις για τους Δημοσίους Υπαλλήλους.
III. Οικονομικά
i. Δαπάνες για την Παιδεία
ii. Οικονομικά Εκπαιδευτικών
IV. Συνταξιοδοτικά
B. Πρόγραμμα Δράσης
http://www.doe.gr/014/id160414.pdf
Πηγή: doe.gr
Επτά (7) ρυθμίσεις στο Ν/Σ για την Ειδική Αγωγή που αξίζουν την προσοχή μας!
ΠΟΛΥΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Σ.Μ.Ε.Α.Ε….Ε.Δ.Ε.Α.Υ ΚΑΙ ΣΤΙΣ Σ.Μ.Ε.Α.Ε….ΜΟΝΟ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΟΙ Ε.Δ.Ε.Α.Υ….ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΤΟ Ι.Ε.Π ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ….ΟΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΚΠ/ΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ Ε.Ε.Π….Ο ΕΚΠ/ΚΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΗ…. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ
1ον) ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΜΟΝΟΗΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥΗΜΕΡΩΝ ΕΚΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Σ.Μ.Ε.Α.Ε Παράγραφος 4, του άρθρου 9: Προβλέπονται οι μονοήμερες και πολυήμερες εκδρομές μαθητών στις ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον ο Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει τον απαραίτητο αριθμό συνοδών εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε ίδια αναλογία, ώστε να διασφαλίζεται η μετακίνηση και διαμονή των μαθητών.
2ον) ΣΥΣΤΑΣΗ Ε.Δ.Ε.Α.Υ ΚΑΙ ΣΤΙΣ Σ.Μ.Ε.Α.Ε Παράγραφος 4ε, του άρθρου 4: Συστήνεται Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. η οποία αποτελείται από τον ψυχολόγο, τον κοινωνικό λειτουργό και έναν εκπαιδευτικό του σχολείου. Πρόεδρος ορίζεται ο δ/ντής της Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με απόφαση του Δ/ντή Εκπ/σης, ο οποίος συμμετέχει στις συνεδριάσεις με δικαίωμα ψήφου για όλα τα θέματα. Σκοπός της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. είναι η εισήγηση για κάθε θέμα που αφορά τους μαθητές του σχολείου και η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα με φορείς , υπηρεσίες , αρχές για κάθε θέμα που αφορά τους μαθητές και τη λειτουργία του σχολείου. Στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. επίσης είναι η παράταση της φοίτησης των μαθητών των σχολείων της Αʼ/θμιας εκπ/σης για ένα ακόμα έτος και όπου δεν έχει συγκροτηθεί με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
3ον) ΟΙ Ε.Δ.Ε.Α.Υ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. ΓΙΑ ΤΟ 2013-14 ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΜΕΛΟΣ Παράγραφος 4στ, του άρθρου 4: Οι ΕΔΕΑΥ λειτουργούν μόνο μετά την έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας τους και την πλήρη στελέχωσή τους μόνο με μόνιμο προσωπικό. Κατά την πρώτη εφαρμογή από το σχολικό έτος 2013-2014 του θεσμού των ΕΔΕΑΥ του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 (τ. Α΄ 24) μπορούν να συγκροτούνται οι ΕΔΕΑΥ ακόμα και αν απουσιάζει ένα μέλος τους, λόγω εξάντλησης των πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ που τηρούνται στις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης. (περισσότερα…)
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής για τους εκπαιδευτικούς στην “Παράλληλη στήριξη”
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου της “Ειδικής Αγωγής” η παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση από εκπαιδευτικό της ειδικής αγωγής είναι μια από τις δυνατότητες φοίτησης των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου.
Στόχος της παράλληλης στήριξης είναι ο μαθητής σταδιακά να αυτονομηθεί ως παρουσία στην συνήθη σχολική τάξη ώστε να μην απαιτείται ο εκπαιδευτικός να παρευρίσκεται στο σύνολο των ωρών της σχολικής τάξης. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται ως ενισχυτικός και ενταξιακός θεσμός της παιδαγωγικής πράξης και της μαθησιακής διαδικασίας και δεν έχει σε καμία περίπτωση χαρακτήρα φύλαξης του παιδιού ή εξυπηρέτησης στην καθημερινή διαβίωση. Παράλληλη στήριξη δέχεται κάθε μαθητής με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εφ’ όσον μπορεί ν’ ανταποκριθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης φοίτησής του καθώς και σε κάθε εκδήλωση σχολικής διαδικασίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα του μαθητή να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου. Για τον λόγο αυτό υποβάλλεται εισήγηση από την ΕΔΕΑΥ ή αν δεν υπάρχει από τον σύλλογο διδασκόντων μέσω του Διευθυντή του σχολείου σε συνεδρίαση ειδικά για τον σκοπό αυτό, προς το οικείο ΚΕΔΔΥ. Εξαίρεση σε αυτό μπορούν να αποτελούν το Νηπιαγωγείο, η Α΄ και η Β΄ τάξη του Δημοτικού εφόσον το ΚΕΔΔΥ έχει απολύτως δικαιολογημένα εισηγηθεί κάτι τέτοιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχέδιο νόμου υπάρχει εκτενής αναφορά για τους εκπαιδευτικούς που θα εργαστούν στην “Παράλληλη στήριξη”.
Ανατροπές στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή
Αλλαγές σε μοριοδότηση, διαγωνισμός ειδικής αγωγής, έλεγχος της συνάφειας των μεταπτυχιακών Ανατροπές στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή φέρνει το σχέδιο νόμου που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Το άρθρο 22 που αναφέρεται στις προσλήψεις των αναπληρωτών έρχεται να ικανοποιήσει ένα πάγιο αίτημα των αποφοίτων των τμημάτων ειδικής αγωγής των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας και Μακεδονίας. Ενώ με το παλιότερο καθεστώς προτάσσονταν οι κάτοχοι διδακτορικών και μεταπτυχιακών πλέον θα προτάσσονται οι απόφοιτοι των δυο τμημάτων ειδικής αγωγής συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Σε περίπτωση ισοψηφίας λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 δηλαδή δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ειδική αγωγή, έχουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία 3 ετών (300 μέρες) στην ειδική αγωγή ή είναι εκπαιδευτικοί με επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο) ή είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία, ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010. Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση λόγω του γεγονότος ότι δεν υπάρχουν τμήματα από που να αποφοιτούν καθηγητές ειδικής αγωγής τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά αναμένεται να διαδραματίσουν αποφασιστικό ρόλο στην πρόσληψη των αναπληρωτών. (περισσότερα…)
Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»
Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»
Εισάγουμε σε δημόσια διαβούλευση , σύμφωνα με το ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014),το σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με σκοπό την αναβάθμιση των δομών και τη λειτουργία τους
Σας καλώ να συμμετάσχετε στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης του παρόντος σχεδίου νόμου, υποβάλλοντας παρατηρήσεις , σχόλια και προτάσεις , μέχρι την 9η Μαΐου 2014.
Σας ευχαριστώ,
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ







