Τροπολογία για τα Νηπιαγωγεία

Με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας προς ψήφιση στη Βουλή ρυθμίζεται η οργανικότητα  των νηπιαγωγείων , καθώς και ο   αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό. Για να ανοίξετε την τροπολογία πατήστε εδώ

Πηγή : esos.gr

Δ.Ο.Ε. : [Επιστολή προς τον Υφυπουργό] Χορήγηση άδειας για πραγματοποίηση των ετήσιων Τακτικών Γενικών Συνελεύσεων

Δ.Ο.Ε.

Κύριε Υφυπουργέ,

 

Επανερχόμαστε στο ζήτημα το οποίο και κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα θίξαμε και αφορά τη χορήγηση άδειας στους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων τους.

Με δικό σας έγγραφό στις 25/11/2013, δώσατε στους Διευθυντές των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αλλά και τους Περιφερειακούς Διευθυντές, την οδηγία να μη χορηγούν άδεια στους εκπαιδευτικούς για την συμμετοχή τους στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση που πραγματοποιούν τα πρωτοβάθμια σωματεία μας. Η ενέργειά σας αυτή, θεωρούμε ότι, πλήττειτα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στο δημόσιο.  

Στο έγγραφό σας  επικαλείστε  το άρθρο 16, παρ. 3 του Νόμου  1264/1982. Σας υπενθυμίζουμε πως στο άρθρο 18 του ίδιου νόμου αναφέρονται τα παρακάτω: (περισσότερα…)

Δ.Ο.Ε. :Υλοποίηση των αποφάσεων για αποτροπή της Α.Ε.Ε. στην πράξη

Δ.Ο.Ε.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνέχεια των  αποφάσεών του ( 30/3/2014 και 7/4/2014) για την αποτροπή, στην πράξη,  της εφαρμογής  της Α.Ε.Ε.,  η οποία άμεσα συνδέεται με την αξιολόγηση – χειραγώγηση τονίζει τα παρακάτω :

 

  • Έχει ήδη κηρυχθεί (και βρίσκεται σε εξέλιξη) διαρκής στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας στην οποία, ως «επιστρατευμένοι», συμμετέχουν.
  • Επειδή έχει καταγγελθεί ότι ασκούνται πιέσεις για πραγματοποίηση του έργου των ομάδων σε χρόνο εκτός ωραρίου εργασίας (π.χ. σε χρόνο που οι εκπαιδευτικοί δε βρίσκονται στο σχολείο), υπενθυμίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν προσφέρει κανείς εκπαιδευτικός έργο εκτός του ωραρίου εργασίας του. Κανένας δεν μπορεί και δε νομιμοποιείται να μας υποχρεώσει σε κάτι τέτοιο.
  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν οριστεί σε ομάδες εργασίας φροντίζουν να προγραμματίσουν τις συνεδριάσεις των ομάδων τους, σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.
  • Κυρίαρχο όργανο για τη σύνταξη των οριστικών εκθέσεων των σχολικών μονάδων είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων.
  • Σχετικά με τον αριθμό των συνεδριάσεων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της Γενικής Εκτίμησης υπενθυμίζουμε ότι στο σχετικό υλικό της Α.Ε.Ε. τόμος ΙΙ σελίδα 15 αναφέρεται πως «Εκτιμάται ότι με συντονισμένες συζητήσεις των συμμετεχόντων και προετοιμασμένες εισηγήσεις των ομάδων, η ολοκλήρωση της διαδικασίας δεν απαιτεί περισσότερες από 2-4 συνεδριάσεις.» . Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που τίθεται στον ίδιο τόμο, η όλη διαδικασία είναι εκτός προγραμματισμού, κάτι που από μόνο του αποτελεί παράγοντα ελαχιστοποίησης του κύρους και του ουσιώδους χαρακτήρα της όλης διαδικασίας. (περισσότερα…)

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ: [Νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής] Παρατηρήσεις – προτάσεις

paligiannis

1. Γενικές Παρατηρήσεις

 

Η εκπαίδευση, σ’ οποιαδήποτε κοινωνία, αντανακλά την πολιτική της φιλοσοφία. Σε μια δημοκρατική πολιτεία όλοι οι πολίτες έχουν ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

 

Το ελληνικό Σύνταγμα εξαίρει την προστασία της αξίας του ανθρώπου, τονίζει την ευθύνη της πολιτείας για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κατοχυρώνει το δικαίωμά τους για εκπαίδευση, κοινωνική ένταξη και επαγγελματική αποκατάσταση.

 

Για να ανταποκριθεί η πολιτεία στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα άτομα απαιτείται ποιοτική, ποσοτική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της Ειδικής Αγωγής.

 

Η όποια αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται μόνο με τη διατύπωση διατάξεων και ρυθμίσεων αλλά με την έμπρακτη και ουσιαστική στήριξη, ενίσχυση και εφαρμογή τους από την πολιτεία.

 

Συγκεκριμένα, απαιτείται αύξηση πόρων, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, σύγχρονο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, τεχνολογικός εξοπλισμός, κατάλληλα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, εργαστήρια, κατάλληλο ειδικό επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αντιμετώπιση της Ειδικής Αγωγής ως αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης. (περισσότερα…)

Παρέμβαση 52 Σχολικών Συμβούλων στη συζήτηση περί αξιολόγησης των εκπαιδευτικών: Η εφαρμογή του Π.Δ. 152/2013 θα επιδεινώσει την κατάσταση στα σχολεία

ajiologhsh

Στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αποτελεί σημαντικό ζήτημα που αφορά τη δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της. Το ΠΔ 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν κινείται προς αυτή την κατεύθυνση για λόγους που αναφέρονται στη συνέχεια. Ως Σχολικοί Σύμβουλοι, με καθημερινή στενή επαφή με την πραγματικότητα των σχολείων, θεωρούμε χρέος μας να καταθέσουμε  με κριτική σκέψη τον προβληματισμό μας και τις ενστάσεις μας αναφορικά με το περιεχόμενο και την εφαρμογή του Π.Δ.:
α. Συνδέεται με τις ποσοστώσεις του Ν. 4024/2011, οι οποίες οδηγούν σε ανταγωνισμό, διατάραξη των σχέσεων εμπιστοσύνης στο σχολείο, φόβο και αγωνία για μισθολογικές καθηλώσεις – σε αντιδιαστολή με το πνεύμα συλλογικότητας, αναστοχασμού, ανατροφοδότησης και αμοιβαίας βελτίωσης που αποτελούν αναμφίβολα τη βάση όπου θα στηριχθεί η αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
β. Δεν εξασφαλίζει τη διασύνδεση της αξιολόγησης με υπαρκτό σύστημα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης έτσι ώστε να καταστεί δυνατόν να  λειτουργήσει διαμορφωτικά και βελτιωτικά για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
γ. Δεν εγγυάται την αξιοπιστία, εγκυρότητα και εμπιστευτικότητα της αξιολογικής διαδικασίας, ζήτημα στο οποίο επικεντρώνονται άλλωστε και οι επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών.
δ. Οι αξιολογικές διαδικασίες που προβλέπει απειλούν να απορροφήσουν δυσανάλογα τον χρόνο και την ενέργεια των σχολικών συμβούλων σε βάρος του παιδαγωγικού, συμβουλευτικού και υποστηρικτικού χαρακτήρα του έργου τους. (περισσότερα…)

Σε διαθεσιμότητα και απόλυση όσοι δάσκαλοι και καθηγητές καπνίζουν στα σχολεία

images

 

Αυστηρά μέτρα που θα φτάνουν έως και τη διαθεσιμότητα ή και την απόλυση για τις περιπτώσεις ακραίας υποτροπής ετοιμάζεται να εξαγγείλουν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας για όσους δασκάλους και καθηγητές συλλαμβάνονται να καπνίζουν μέσα στα σχολεία. Οι αποφάσεις αυτές αναμένεται να ληφθούν ως αποτέλεσμα έρευνας η οποία διενεργήθηκε σε σχολεία όλης της χώρα με τη συμμετοχή και 30.000 μαθητών.

Διαβάστε περισσότερα: Σε διαθεσιμότητα και απόλυση όσοι δάσκαλοι και καθηγητές καπνίζουν στα σχολεία | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Δ.Ο.Ε. « 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής. Αυταρχισμός, διώξεις και σωρεία ευθυνών της διοίκησης»

Δ.Ο.Ε.

 Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την οργή και τη βαθύτατη ανησυχία του για τα απίστευτα γεγονότα που συμβαίνουν στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής.

 

  Μια καταστροφική, για το παιδαγωγικό κλίμα και τη σωστή λειτουργία του σχολείου αλυσίδα διώξεων, στηριγμένων σε ανυπόστατες κι επικίνδυνης λογικής καταγγελίες , έχει μετατρέψει τη σχολική μονάδα σε τοπίο άσκησης σκληρής ψυχολογικής βίας κατά των εκπαιδευτικών.

 

  Θα ήταν λιγότερο επικίνδυνο αν όλα όσα συμβαίνουν οφείλονταν στις εμμονές ή στη «δικομανή» διάθεση κάποιων γονέων οι οποίοι έχοντας μια στρεβλή εντύπωση για το τι είναι το σχολείο, ποιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού και τι πραγματικά ωφελεί τους μαθητές, κακώς, έβαλαν τη σχολική μονάδα σε δικαστική τροχιά  για «γεγονότα» ανυπόστατα ή και φαιδρά.

 

  Αυτό που είναι πραγματικά ανησυχητικό κι επικίνδυνο είναι ότι η αποκλειστική ευθύνη για τα τραγικά γεγονότα που συμβαίνουν βαρύνει αποκλειστικά και μόνο τη διοικητική ιεραρχία, Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Διεύθυνσης Αθήνας, οι οποίοι με την υπογραφή τους έχουν μετατρέψει τη σχολική μονάδα σε δικαστική αίθουσα, έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα το παιδαγωγικό κλίμα κι έχουν επιβάλλει ένα κλίμα τρομοκρατίας σε εκπαιδευτικούς που επιτελούν το έργο τους στο ακέραιο. (περισσότερα…)

Αξιολόγηση προσωπικού στις Περιφερειακές και Διευθύνσεις Εκαίδευσης

 

Το υπουργείο Παιδείας με έγγραφο που απέστειλε προς τις Περιφερειακές Διευθύνεις Εκπαίδευσης και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης κάνει γνωστό ότι
οι   διατάξεις του Ν. 4250/2014 «Αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών- πλην εκπαιδευτικών λειτουργών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» θα εφαρμοστούν στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης ως εξής:
Ι.  Κλίμακα Βαθμολόγησης κριτηρίων Αιτιολογία (Άρθρα 7 και 8 του Π.Δ. 318/1992, όπως αντικαταστάθηκαν και συμπληρώθηκαν με τα άρθρα 20 και 21 του Ν. 4250/2014):
Με τις διατάξεις αυτές εισάγονται ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα  βαθμολόγησης των υπαλλήλων και των Προϊσταμένων τα οποία υπολογίζονται επί του συνόλου α) των υπαλλήλων και β) των Προϊσταμένων ανά επίπεδο θέσης ευθύνης που υπηρετούν.
Α. η σχετική απόφαση επιμερισμού των   ποσοστών πρέπει να έχει εκδοθεί έως τις 19 Μαΐου 2014 και
Β. οι Εκθέσεις Αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να έχουν συνταχθεί έως τις 18 Ιουλίου 2014”
Πατήστε εδώ για το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας 
Τροποποίηση διατάξεων του Π.Δ. 318/1992 (Α΄ 161) περί αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ.

Πηγή: esos.gr

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Άρθρο στην εφημερίδα ΒΗΜΑ (27/4/14) Τίτλος: “Πώς θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί Η αξιολόγηση … αποκεντρώνεται”

ajiologhsh
Τα κριτήρια, τα μόρια, οι τέσσερις βαθμίδες για δασκάλους και καθηγητές”
Η σχολική κοινότητα της χώρας μπαίνει από την ερχόμενη χρονιά σε μια καινούργια περίοδο. Χίλια στελέχη της εκπαίδευσης επιμορφώθηκαν τους τελευταίους μήνες, καθώς ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου. Την ίδια στιγμή, οι συνδικαλιστές της ομοσπονδίας των καθηγητών δημόσιων σχολείων (ΟΛΜΕ) παρεμπόδιζαν τις σχετικές διαδικασίες με κατάληψη χώρων του υπουργείου και κινητοποιήσεις. Καθώς στην επόμενη φάση η επιμόρφωση και η αξιολόγηση… αποκεντρώνονται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», σε περιπτώσεις που εμποδίζεται από αντιδρώντες η διαδικασία θα γίνεται εξ αποστάσεως και ηλεκτρονικά.

Ως τον Ιούνιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η επιμόρφωση και των 12.000 διευθυντών των σχολείων με στόχο ως το 2015 να έχουν αξιολογηθεί παράλληλα με τα στελέχη της εκπαίδευσης όλοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων της χώρας.

Οπως προβλέπει ο σχετικός νόμος, στις κρίσεις για τα νέα στελέχη της εκπαίδευσης που θα γίνουν την επόμενη χρονιά η αξιολόγηση των υποψηφίων πλέον θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση: σε όλες τις περιπτώσεις αξιολόγησης ή προαγωγής τα τυπικά κριτήρια (τίτλοι σπουδών, προσόντα, συνέντευξη) θα κατέχουν το 60% κριτηρίων επιλογής και η αξιολόγηση το 40%.

Σεμινάρια, ενστάσεις και «μέντορες»

Οπως αναφέρουν εκπαιδευτικοί που μίλησαν στο «Βήμα», με το πέμπτο συνεχόμενο σεμινάριο έπεσε πρόσφατα η «αυλαία» στον πρώτο κύκλο της επιμόρφωσης των στελεχών της εκπαίδευσης σε θέματα αξιολόγησης. Συμμετείχαν 207 προϊστάμενοι επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις Περιφέρειες της Κρήτης, του Βορείου Αιγαίου, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου, της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Και τα πέντε σεμινάρια παρακολούθησαν 961 από τα 995 στελέχη εκπαίδευσης της χώρας, ενώ οι 34 που απουσίασαν θα επιμορφωθούν εξ αποστάσεως.

Από τα τέλη Ιουνίου, μετά την επιμόρφωση των διευθυντών των σχολείων, ξεκινάει η αξιολόγηση των στελεχών, η οποία και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Συνολικά θα επιμορφωθούν τους επόμενους μήνες 25.000 υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης και διευθυντές σχολείων. Επόμενο βήμα είναι η αξιολόγηση των διευθυντών και, τέλος, των καθηγητών που θα ολοκληρωθεί ως τον Ιούνιο του 2015. (περισσότερα…)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση