Τρεις Ελληνες εκπαιδευτικοί, πρώτοι στον μεγάλο διεθνή διαγωνισμό της Microsoft για καινοτόμες ιδέες

Κατέλαβαν τις 3 πρώτες θέσεις. Οι δύο εκπαιδευτικοί εργάζονται σε δημόσια σχολεία και ο ένας σε ιδιωτικό. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 40.000 εκπαιδευτικοί απ’όλο τον κόσμο!

Τρεις Έλληνες εκπαιδευτικοί βραβεύθηκαν στον διεθνή διαγωνισμό MIXathon Challenge της Microsoft για τις καινοτόμες ιδέες τους, οι οποίες έχουν συμβάλει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων.

 

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του παγκοσμίου προγράμματος Microsoft Partners in Learning. Μέσα από την ιστοσελίδα του διαγωνισμού, ενημερώθηκαν περισσότεροι από 40.000 εκπαιδευτικοί σε 32 ευρωπαϊκές χώρες, 150 συμμετέχοντες έφτασαν στο τελικό, ενώ αναδείχθηκαν 54 νικητές από 18 χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα.

1ο Βραβείο
Ο Δημήτρης Αίσωπος, ειδικός παιδαγωγός στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βόλου, κέρδισε την πρώτη θέση για τη συμμετοχή του με τίτλο «Ψηφιακή αφήγηση ιστοριών-Κοινωνικές ιστορίες», μέσα από την οποία περιγράφει μια ειδική θεραπευτική μέθοδο βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων για άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

2ο Βραβείο
Ο Βασίλης Βαρβαρήγος, εκπαιδευτικός στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου, κέρδισε τη δεύτερη θέση, με τη συμμετοχή του, στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας της Β’ Λυκείου, με τίτλο AIDS_for_MIXathon, η οποία έχει ως αντικείμενο την ασθένεια του AIDS και τον ιό που προκαλεί τον HIV.

3ο Βραβείο
Ο Γιάννης Σουδίας, στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας, κατέκτησε την τρίτη θέση με το καινοτόμο μάθημα «Εισαγωγή στα κλάσματα», στόχος του οποίου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν, μέσα από απλά παραδείγματα, τα κλάσματα.

Η εργασία του Δημήτρη Αίσωπου βραβεύτηκε και στην ειδική κατηγορία για την «Ειδική Εκπαίδευση». Το βραβείο του θα παραλάβει από τον χορηγό του διαγωνισμού σε αυτήν την κατηγορία, την ελληνική νεοφυή εταιρεία Kinems, η οποία, με τη βοήθεια της κάμερας Microsoft Kinect, έχει δημιουργήσει μια μέθοδο μάθησης με βάση το παιχνίδι, για παιδιά με πολλαπλές μαθησιακές δυσκολίες.

Οι τρεις νικητές θα συμμετάσχουν στην εκδήλωση εκπαιδευτικών Global Educator Exchange, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2016 στη Βουδαπέστη.

ΠΗΓΗ: iefimerida.gr

Έντυπα σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας

entypa

 

Έντυπα Γενικής Χρήσης


Μισθοδοσία


Έντυπα αδειών 

.     Άδειες Διευθυντών – Προϊσταμένων Σχ. Μονάδων προς Δ/ντή Εκπαίδευσης
.     Άδειες Εκπαιδευτικών προς τη Σχολική Μονάδα
.     Άδειες Εκπαιδευτικών προς το Δ/ντή Εκπαίδευσης
.     Άναπληρωτές ΕΣΠΑ

Έντυπα εκπαιδευτικών


Έντυπα σχολικών μονάδων

     Γενικά

     Υπερωρίες – Οδοιπορικά – Εισοδηματική Ενίσχυση

.    Μετακινήσεις – Επισκέψεις

 

Νέα προγράμματα επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. Β1 και Β2 επιπέδου

 

pliktra

 

Νέα προγράμματα επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. Β1 και Β2 επιπέδου αναμένεται να ξεκινήσουν το προσεχές διάστημα με βάση την παρακάτω απόφαση ένταξης που δημοσιεύθηκε .
Πιο συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει τα εξής:
Αντικείμενο της παρούσας Πράξης είναι η συνέχιση και η μετεξέλιξη της ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, η οποία είναι ευρύτερα γνωστή ως«Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.» και υλοποιήθηκε για ένα μέρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο προηγούμενων προγραμματικών περιόδων (Γ’ ΚΠΣ 2000-2006 και ΕΣΠΑ 2007-2013) .
Ειδικότερα, στο αντικείμενο της παρούσας πράξης περιλαμβάνονται:
i) Η μετεξέλιξη της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., η οποία αφορά:
α) στην επικαιροποίηση και στον εμπλουτισμό του περιεχομένου της επιμόρφωσης, σύμφωνα με τις τρέχουσες παιδαγωγικές και τεχνολογικές εξελίξεις και λαμβάνοντας υπόψη την μέχρι σήμερα εμπειρία και τα αποτελέσματα της αντίστοιχης προηγούμενης δράσης,
β) στην επέκταση της επιμόρφωσης σε όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που σημαίνει την ανάπτυξη μιας σειράς υποδομών κι ανθρώπινων πόρων για την υποστήριξή της (περιεχόμενο και υλικό επιμόρφωσης, επιμορφωτές, συστήματα υποστήριξης κ.α.) και συνεπάγεται τη ριζική αύξηση του πλήθους των εν δυνάμει επιμορφούμενων εκπαιδευτικών,
γ) στην ανάπτυξη και υλοποίηση της επιμόρφωσης σε δυο επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων:
1. Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.) και
2. Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.),
ο συνδυασμός των οποίων θα οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.).
ii) Η εκπαίδευση 300 νέων επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., οι οποίοι θα συμπληρώσουν και θα εμπλουτίσουν (πληρέστερη γεωγραφική κάλυψη, νέοι κλάδοι) το υπάρχον Μητρώο επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και οι οποίοι, μετά από κατάλληλες δοκιμασίες πιστοποίησης, μαζί με τους υπάρχοντες επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., θα αναλάβουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
iii) Η επιμόρφωση 30.000 εκπαιδευτικών σε γνώσεις και δεξιότητες Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.  & η επιμόρφωση 5.000 εκπαιδευτικών σε γνώσεις και δεξιότητες Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.

iv) Η πιστοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε.
και επιπρόσθετα διαδικασίες πιστοποίησης σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.), καθώς η πιστοποίηση αυτή αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε..
v) Η ανάπτυξη – προσαρμογή – λειτουργία υποδομών, επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων, συστημάτων και μηχανισμών για την υλοποίηση και υποστήριξη των επιμέρους δράσεων της Πράξης.
vi) Η διεξαγωγή συμπληρωματικών οριζόντιων ενεργειών υποστήριξης της Πράξης όπως, ενέργειες δημοσιότητας, προμήθεια εξοπλισμού, αναπαραγωγή αντιτύπων επιμορφωτικού υλικού κ.α. Για την υλοποίηση της Πράξης, θα αξιοποιηθούν υποδομές, συστήματα, καθώς και επιστημονικά εργαλεία που αναπτύχθηκαν στο προηγούμενο σχετικό έργο (πχ. Πληροφοριακό Σύστημα Επιμόρφωσης – MIS, Σύστημα Πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., Βιβλιοθήκη Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων Τ.Π.Ε. – ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, περιεχόμενο σπουδών και επιμορφωτικό υλικό) τα οποία θα αναβαθμιστούν, εμπλουτιστούν – επεκταθούν και θα προσαρμοστούν ώστε να καλύψουν τις νέες απαιτήσεις.
 Πηγή:  www.edulll.gr

Η πρώτη νηπιακή βιβλιοθήκη από τον δήμο Αθηναίων

07b713d8bdb6887666bcd7a120e935ac_XL

Παράθυρο στον μαγικό κόσμο των βιβλίων ανοίγει ο δήμος Αθηναίων δημιουργώντας για λιλιπούτειους αναγνώστες την πρώτη βρεφιακή – νηπιακή βιβλιοθήκη στην Ελλάδα.

Τα σχέδια έχουν ήδη εκπονηθεί, ο χώρος έχει βρεθεί και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα είναι έτοιμη να υποδεχτεί σε μια αίθουσα 130 τ.μ. το πιο μικρό ηλικιακά αναγνωστικό κοινό της χώρας.

Η βιβλιοθήκη – που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του νέου πάρκου για το παιδί και τον πολιτισμό στο πρώην Κέντρο Αποκατάστασης Πολιτικών Αναπήρων Ψυχικού – αποτελεί «ένα μεγάλο όνειρο πολλών ανθρώπων» όπως ανέφερε στο «Πρακτορείο FM» η αντιπρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων αλλά και υπεύθυνη του εν λόγω προγράμματος, Άβα Χαλκιαδάκη.

«Στόχος είναι να εξοικειωθεί το παιδί από τους πρώτους μήνες της ζωής του με το βιβλίο ως αντικείμενο, αλλά και με το χώρο της βιβλιοθήκης. Να αισθανθεί το βιβλίο ως ένα αντικείμενο το ίδιο φιλικό, το ίδιο οικείο με το μπιμπερό του, με το παιχνίδι του. Να νιώσει το χώρο της βιβλιοθήκης ως έναν χώρο φιλικό, στον οποίο μπορεί να μπουσουλήσει, να περπατήσει, να πάρει βιβλία να γυρίσει τις σελίδες τους, να παίξει μαζί τους», σημειώνει η κ. Χαλκιαδάκη κι υπογραμμίζει ότι πρόκειται για ένα έργο με μεγάλη σημασία, καθώς «βοηθάει το παιδί όχι μόνο να τα καταφέρει στα γράμματα και στην εξέλιξη του στο δημοτικό σχολείο, αλλά επηρεάζει και την ίδια την ανάπτυξή του».

Η βρεφική και νηπιακή βιβλιοθήκη θα είναι ανοιχτή σε όλες τις οικογένειες. «Μπορεί να έρθει ο οποιοσδήποτε, είτε ο γονιός, είτε ο συνοδός κηδεμόνας. Έχει προβλεφθεί χώρος για τα καροτσάκια, χώρος ώστε να μπορεί ακόμη και να θηλάσει η μητέρα το παιδί ή να το ταΐσει». Στο πλαίσιο της λειτουργίας της βιβλιοθήκης, θα υπάρξουν προγράμματα και δραστηριότητες από επαγγελματίες υγείας και παιδαγωγούς, οι οποίοι θα ενημερώνουν τους γονείς για διάφορα ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη και την υγεία του παιδιού.

iPaideia.gr

Νικήσαμε τη Disney – Διεθνής διάκριση για το καλύτερο διαδραστικό παιδικό βιβλίο στον Ευγένιο Τριβιζά

trivizas1

 

To ηλεκτρονικό βιβλίο Little Emily (Το κοτσάνι του πετροκέρασου στην ελληνική έκδοση) του Ευγένιου Τριβιζά κέρδισε το βραβείο καλύτερου διαδραστικού βιβλίου της χρονιάς για παιδιά προσχολικής ηλικίας από τα παγκόσμιας ακτινοβολίας KidscreenAwards των ΗΠΑ. Το βραβείο διεκδίκησαν μαζί με τον εκδοτικό οίκο Ever After Tales (την εταιρία που εδρεύει στο Λος Αντζελες και εκδίδει τα e-books του Έλληνα παραμυθά), ο κολοσσός της Disney με το Story Central και η Play Date Digital της πολυεθνικής Hasbro με το My Little Pony. Οι αντίπαλοι τεράστιοι, η νίκη του σημαντική, καθόλου όμως απροσδόκητη.

“Τον γνωρίζουν και τον αγαπούν πιστεύω και τα παιδιά που δεν έχουν γεννηθεί ακόμα. Είναι τόσο αιχμηρός, που μπορεί να διαπεράσει επηρεάζοντας και το μη συμβαίνον” έχει πει η Κική Δημουλά για τον άντρα που μπορεί να αλλάζει δέρμα περνώντας από το ποινικό δίκαιο και τη συγκριτική εγκληματολογία που σπούδασε και ειδικεύτηκε, στη συγγραφή παιδικών βιβλίων.

EVGENIOS TRIVIZAS LITTLE EMILY

Παραγωγικότατος, ονειρικός, ο Τριβιζάς δεν χρειάζεται καμία διάκριση για να μας υπενθυμίσει την αξία του. Οποιοδήποτε από τα περισσότερα από 120 βιβλία του αποδεικνύει γιατί ο Τριβιζάς που παραμένει “ποιητικότατα επιθετικός στην καθιερωμένη μορφή του παραμυθιού, δεν το καταργεί, απλώς του αλλάζει της πλοκής τα μάγια, δίνει υπόσταση στο απίθανο, προτείνει νέα οπτική γωνία μέσω της οποίας τα δεδομένα χάνουν την απολυτότητά τους, ανοίγοντας έτσι στη φαντασία νέους δρόμους για μια πιο φιλελεύθερη άσκησή της” είναι ένας άριστος παιδαγωγός.

Παίζοντας ιδιοφυώς με τη γλώσσα και το χιούμορ του παραλόγου, στοιχεία που πρυτανεύουν στα έργα του ο Ευγένιος Τριβιζάς έχει ήδη κατακτήσει τη διεθνή λογοτεχνική σκηνή από το 1993, όταν το έργο του Τα Τρία Μικρά Λυκάκια και το Μεγάλο Κακό Γουρούνι, εικονογραφημένο από την Helen Oxenbury κατέκτησε τη δεύτερη θέση σε λίστα των παιδικών best sellers στις ΗΠΑ.

Σειρά από διακρίσεις

Η βράβευση του δεύτερου διαδραστικού βιβλίου του Little Emily, the Cherry Stalk and the Eraser Bombs (έχει προηγηθεί Το Ποπ Κορν που έγινε Ποπ Σταρ ή αλλιώς The Amazing Pop Corn από την αμερικανική εκδοτική εταιρεία ηλεκτρονικών βιβλίων Ever After Tales) από τα KidscreenAwards συνεχίζει την παράδοση των διακρίσεων του όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό περιλαμβανομένων τιμητικών διακρίσεων από τηΒιβλιοθήκη του Κογκρέσου των ΗΠΑ και το Πολωνικό Κέντρο Νεότητας.

“Προσωπικά ανατρέχω στα έργα του Ευγένιου Τριβιζά όταν θέλω να καθαρίσω τη σκέψη μου από την καθημερινότητα, να αναζητήσω την ευαισθησία των παιδικών μου χρόνων, να γελάσω από έκπληξη και χαρά για κάτι ιδιόρρυθμο, που με οδηγεί στον ορθό λόγο” έχει πει για τον δημιουργό της Φρουτοπίας ανάμεσα σε άλλα η πρόεδρος του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, Νίκη Γουλανδρή. “Το πιο πετυχημένο παραμύθι του Τριβιζά είναι ο ισχυρισμός ότι τα κείμενά του είναι παραμύθια για παιδιά” συμπλήρωσε για τον μάστορα της φαντασίας ο ποιητής Αντώνης Φωστιέρης.

Δεν μπορούσε να ειπωθεί κάτι καλύτερο για τον Έλληνα παραμυθά που συγκινεί, καλλιεργεί και βραβεύεται γιατί είναι άθλος να υπερασπίζεσαι την παιδικότητα σε δύσκολους καιρούς, είναι θαύμα να υπερασπίζεσαι το δικαίωμα στην απεριόριστη φαντασία.

cnn.gr

Μια ολόκληρη τάξη μαθητών δημοτικού έμαθε τη νοηματική γλώσσα για χατήρι ενός συμμαθητή τους

 

 

Μερικά υπέροχα παιδιά και μια δασκάλα στο Σεράγεβο αποφάσισαν πως δεν θα άφηναν τον 6χρονο Zejd στην απομόνωση

 

 

Όταν η Mirzana Coralic ρώτησε στο δημοτικό σχολείο στη γειτονιά του Σεράγεβο, αν θα μπορούσε να γράψει τον κωφό γιο της για τα μαθήματα της πρώτης τάξης, η δασκάλα Sanela Ljumanovic απάντησε καταφατικά χωρίς καν να το σκεφτεί.

Ο Σεπτέμβρης έφτασε σύντομα και ο έξι ετών Zejd ήταν στη τάξη και καθόταν σιωπηλός, αλλά με τα μάτια ορθάνοιχτα στο θρανίο μιας τάξης. Εκείνη την περίοδο, κανείς στο σχολείο, αλλά ούτε και ο ίδιος ο μικρός, δεν γνώριζαν τη νοηματική και η δασκάλα αποφάσισε πως θα έπρεπε να εφεύερει κάτι για να βοηθήσει.

Προσπάθησε να αναπτύξει τα δικά της κόλπα και μερικά σημάδια για να μπορεί να επικοινωνήσει με τον 6χρονο, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Το παιδί έπρεπε να μπορεί να επικοινωνεί και με τους συμμαθητές του και να μην είναι απομονωμένο στην τάξη.

Μια ολόκληρη τάξη μαθητών δημοτικού έμαθε τη νοηματική γλώσσα για χατήρι ενός συμμαθητή τους

Τρεις μήνες αργότερα, όλοι οι μαθητές της πρώτης τάξης στο δημοτικό σχολείο Osman Nakas στο Σαράγεβο, είχαν μάθει τα βασικά της νοηματικής γλώσσας και μπορούσαν να επικοινωνούν με τον συμμαθητή τους.

Το 2003, η Βοσνία θέσπισε νόμους που επιτρέπουν στα παιδιά με ειδικές ανάγκες να ενταχθούν πλήρως στην κοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των κανονικών σχολείων. Τα παιδιά υποτίθεται ότι έχουν βοηθούς που κάθονται μαζί τους στην τάξη και μεταφράζουν ή βοηθούν με όποιο τρόπο απαιτείται. Αλλά στην πράξη, στην εξαθλιωμένη Βοσνία, μετά βίας φτάνουν τα χρήματα για να να κρατηθούν ανοικτά τα σχολεία και τα παιδιά αυτά αφήνονται στη φροντίδα και τη φαντασία των γονιών τους και την καλή θέληση του προσωπικού του σχολείου.

Μια ολόκληρη τάξη μαθητών δημοτικού έμαθε τη νοηματική γλώσσα για χατήρι ενός συμμαθητή τους

Ο Zejd ήταν τυχερός και όλο αυτό που έγινε ενίσχυσε κατά πολύ την αυτοεκτίμησή του. Η μητέρα του λέει πως πριν αρχίσει το σχολείο είχε κάνει κάποιες προσπάθειες να του μάθε τη νοηματική, αλλά εκείνος δεν έδειχνε ενδιαφέρον. Τώρα ανυπομονεί κάθε μέρα να πάει στο σχολείο. Οι συμμαθητές του υποδέχτηκαν με πολύ ενθουσιασμό την πρόκληση για εκμάθηση μιας νέας γλώσσας και πλέον διδάσκουν τους γονείς τους στο σπίτι.

 

Μια ολόκληρη τάξη μαθητών δημοτικού έμαθε τη νοηματική γλώσσα για χατήρι ενός συμμαθητή τους

 

 

Μια ολόκληρη τάξη μαθητών δημοτικού έμαθε τη νοηματική γλώσσα για χατήρι ενός συμμαθητή τους

 

 

Μια ολόκληρη τάξη μαθητών δημοτικού έμαθε τη νοηματική γλώσσα για χατήρι ενός συμμαθητή τους

 

Πηγή: www.lifo.gr

Δυο σχολεία της Φλώρινας κέρδισαν το πρώτο βραβείο σε Ευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα «Let’stalkaboutnano»

08-02-16_florinano

 

Δυο σχολεία της Φλώρινας, το Δημοτικό Σχολείο Αμμοχωρίου και του Βαρικού, κέρδισαν το πρώτο βραβείο σε Ευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα «Let’stalkaboutnano», για το επιστημονικό φιλμ που δημιούργησαν, το οποίο ονομάζεται Florinano.

Η Florinano είναι μια σύγχρονη κοινότητα μάθησης που δημιουργήθηκε στη Φλώρινα και έχει ως έργο την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία  της Nανοτεχνολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Την συγκροτούν μαθητές δημοτικών σχολείων, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, φοιτητές και ερευνητές της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Στο πρώτο της φιλμ, που φέρει και το όνομά της –Florinano– τα μέλη της κοινότητας περιγράφουν ένα πολύ γνωστό φυσικό φαινόμενο που σχετίζεται με την υπερ-υδροφοβικότητα των φύλλων του λωτού: το «φαινόμενο του λωτού». H κοινότητα Florinano μελετά κι άλλα υπερ-υδροφοβικά φυτά, όπως το κουνουπίδι, το λάχανο και το μπρόκολο. Στο φιλμ παρουσιάζονται εφαρμογές της Nανοτεχνολογίας, όπως είναι τα υπερ-υδροφοβικά ξύλα και υφάσματα.

Οι μαθητές στο πλαίσιο του βραβείου τους θα επισκεφτούν το Κέντρο Ερευνών «Δημόκριτος» ενώ το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί τελετή βράβευσης και από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Ακολουθούν οι σχετικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις για το φιλμ και τον διαγωνισμό:

Στοιχεία για τον διαγωνισμό:

 

 

http://minedu.gov.gr/eidiseis/17807-08-02-16-proto-vraveio-se-evropaiko-diagonismo-gia-dimotika-sxoleia-tis-florinas

Επτά έλληνες επιστήμονες στα καλύτερα «μυαλά» του κόσμου. Ανάμεσά τους ο Σαμιώτης Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

DSCN3453

Με μια ρήση του φυσικού και συγγραφέα Μπράιαν Γκριν, το ίδρυμα Thomson Reuters εξηγεί το σκεπτικό της κλασικής -πλέον- λίστας των πιο επιδραστικών ακαδημαϊκών του κόσμου, την οποία και έδωσε στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες.

Λέει ο εν λόγω επιστήμονας: «Η επιστήμη είναι ένας τρόπος ζωής και μια προοπτική. Η επιστήμη είναι η διαδικασία από τη σύγχυση στην κατανόηση και αυτό γίνεται με έναν τρόπο ακριβή, έξυπνο και αξιόπιστο».

Τίποτα το διαφορετικό από αυτό δεν προσέφεραν μέσα στο 2015, οι 3.000 ακαδημαϊκοί που συνυπάρχουν σε αυτή την «ακριβή» λίστα των επιστημόνων που άσκησαν τη μεγαλύτερη επιρροή κατά την προηγούμενη χρονιά. Ανάμεσα σε αυτούς επτά έλληνες ακαδημαϊκοί. Σε αυτούς, πάντως, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε κι εκείνους που έχουν ελληνικές ρίζες και διδάσκουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Οι επτά Ελληνες σε αυτή τη σημαντική χορεία «εκλεκτών» είναι οι: Μελέτιος Αθανάσιος Δημόπουλος, πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Γεράσιμος Φιλιππάτος, καθηγητής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ και από το 2014 πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιακής Ανεπάρκειας, οι Κωνσταντίνος Ρακόπουλος και Δημήτριος Ρακόπουλος, καθηγητές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ο Γιώργος Καραγιαννίδης, καθηγητής Πληροφορικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και -από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών- οι καθηγητές Δήμητρα Δαφερέρα και Μόσχος Πολυσίου.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Δημόπουλος τόνισε: «Είναι ασφαλώς μία πολύ μεγάλη τιμή. Οχι μόνο για μένα, αλλά και για το ίδρυμά μας και φυσικά για τη χώρα μας».

Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της διάκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των ερευνητών, παγκοσμίως, φτάνει τα εννέα εκατομμύρια, ενώ οι επιστημονικές δημοσιεύσεις, κάτι που αποτελεί τη βάση για τη βράβευση ενός εκάστου, ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια ετησίως.

Οπως εξηγεί το ίδρυμα Thomson Reuters, υπάρχει ένα συγκεκριμένο, αντικειμενικό σκεπτικό πίσω από τον ετήσιο σχηματισμό της λίστας. Ασφαλές κριτήριο, όπως αναφέρει το συνοδευτικό κείμενο του Ιδρύματος είναι ο όγκος των δημοσιεύσεων των επιστημόνων μέσα στο έτος (υπάρχει μάλιστα μια βάση δεδομένων που καταγράφει τα πάντα), αλλά κυρίως η συχνότητα της χρήσης των ερευνών τους ως πηγή από άλλους συναδέλφους τους. Οι επιστήμονες χωρίζονται ανά κατηγορία, ανάλογα με την επιστήμη και το είδος της έρευνάς τους. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 21 ξεχωριστοί τομείς σύμφωνα με τους οποίους κατηγοροποιούνται οι επιστήμονες και όλοι, εν συνόλω, διαμορφώνουν τη λίστα των 3.000 παγκόσμιων «μυαλών».

Ως προς τη χώρα προέλευσης των επιστημόνων, τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, από τα πανεπιστήμια των οποίων προέρχονται περισσότεροι από τους μισούς διακριθέντες, και ακολουθούν η Βρετανία, η Γερμανία, η Κίνα, η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Ολλανδία, η Ιαπωνία, η Γαλλία, η Ελβετία, η Σαουδική Αραβία και η Ισπανία.
Ως προς τον επιστημονικό κλάδο, την πρωτοκαθεδρία έχει η Ιατρική και ακολουθούν η Βιολογία-Βιοχημεία, η Χημεία και η Μοριακή Βιολογία-Γενετική. Τέλος, στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα στην πρώτη θέση είναι το University California System των ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι στη λίστα περιλαμβάνονται και πολλοί επιστήμονες ελληνικής καταγωγής, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως, ο Χριστόδουλος Φλούδας από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, ο Γιώργος Γιαννάκης από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και ο Τζον Κληρονόμος από το Πανεπιστήμιο του Βανκούβερ «British Colυmbia».

 

http://www.protagon.gr/epikairotita/epta-ellines-epistimones-sta-kalytera-myala-tou-kosmou-44341046363

Ο Μύθος της Αλκιόνης και οι Αλκυονίδες μέρες

Picture1_1

Αλκυονίδες Μέρες (Halcyon Days): Οι Αρχαίοι Ελληνες είχαν παρατηρήσει τις λίγες μέρες καλοκαιρίας που παρουσιάζονται το χειμώνα. Είναι μέρες ηλιόλουστες χωρίς σύννεφα και ανέμους. Η ονομασία τους προήλθε από τις αλκυόνες που τις μέρες αυτές γεννούν. Οι «Αλκυονίδες ημέρες» τοποθετούνται στο χρονικό διάστημα από την 15η Δεκεμβρίου έως και την 15η Φεβρουαρίου εκάστου έτους, με μεγαλύτερη συχνότητα το διάστημα 15-31 Δεκεμβρίου και 16-31 Ιανουαρίου.

Όπως λοιπόν μας λέει ο μύθος, η Αλκυόνη πριν γίνει πουλί ήταν μία πανέμορφη γυναίκα κόρη του Θεού των ανέμων Αίολου και της Ενάρετης.
Η Αλκυόνη ήταν παντρεμένη με τον Κήυκα.Η ένωσή τους ήταν τέλεια κι ένιωθαν τόσο ευτυχισμένοι, ώστε να νομίζουν ότι δεν ήταν κοινοί άνθρωποι. Σιγά σιγά, άρχισαν να πιστεύουν ότι είναι ισάξιοι των Θεών.
Ο Κήυκας θεώρησε τον εαυτό του ισάξιο του Δία και η Αλκυόνη ισάξιο της Ήρας.
Τόσο πολύ το πίστεψαν πού άρχισαν να φωνάζουν ο ένας τον άλλο με τα ονόματα Δίας και Ήρα, με αυτό τον τρόπο προκάλεσαν τους Θεούς και ιδιαίτερα τον Δία.
Όταν το έμαθε ο Δίας θύμωσε τόσο που μια μέρα που ο Κήυκας ήταν με το καράβι του στ’ ανοιχτά έριξε κεραυνό και το τσάκισε, με αποτέλεσμα αβοή8ητος καθώς ήταν να πέσει στα μανιασμένα κύματα ο Κήυκας να πνιγεί.
Όταν έμαθε η Αλκυόνη το γεγονός πήγε με αγωνία στ’ ακρογυάλι μήπως μπορέσει να βρει τον αγαπημένο της ζωντανό, το μόνο όμως που βρήκε ήταν λίγα σπασμένα ξύλα που είχε ξεβράσει το νερό, άρχισε τότε να κλαίει απαρηγόρητα, μερόνυχτα θρηνούσε τον χαμό του αγαπημένου της.
Ο Δίας στο τέλος την λυπήθηκε και την μεταμόρφωσε σε πουλί.
Ένα πανέμορφο πουλί που πήρε το όνομά της, και το οποίο ζει κοντά στη θάλασσα, σαν να περιμένει να εμφανιστεί μέσα από τα κύματα ο χαμένος Κήυκας..Το μαρτύριό της όμως δεν είχε τελειώσει, γεννούσε τα αυγά της, μέσα στη βαρυχειμωνιά και τα κλωσούσε στα βράχια της ακτής. Μα τα αγριεμένα κύματα ορμούσαν στη στεριά, σκαρφάλωναν στα βράχια, κατέστρεφαν τη φωλιά και τ’ αυγά της.
Για άλλη μία φορά ο Δίας έδειξε συμπόνια για την Αλκυόνη, δεκαπέντε μέρες στην καρδιά του χειμώνα, να κοπάζουν οι άνεμοι, να ζεσταίνει την πλάση ο ήλιος, μέχρι να μπορέσει η Αλκυόνη να κλωσήσει τ’ αυγά και να βγουν τα μικρά της από μέσα.

http://iscreta.gr/

 

Στα σχολεία στη Silicon Valley απαγορεύεται η χρήση υπολογιστών

Στα σχολεία στη Silicon Valley απαγορεύεται η χρήση υπολογιστών

 

Εκ πρώτης όψεως μοιάζει παράδοξο: σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά της Σίλικον Βάλεϊ και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη.

Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι.

Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας, το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.

Πίσω από αυτήν την επιλογή κρύβεται η άποψη ότι σχολεία και υπολογιστές είναι ασύμβατα μεταξύ τους. Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία. Η χρήση των υπολογιστών -εκτιμούν οι εμπνευστές της- έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές, τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει γραμματική», δήλωνε στην εφημερίδα “Νιου Γιορκ Τάιμς” ένας εργαζόμενος της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ. «Η ιδέα ότι μια εφαρμογή του iPad μπορεί να διδάξει καλύτερα τα παιδιά μου πώς να διαβάζουν ή να μάθουν ευκολότερα αριθμητική είναι απλώς γελοία», προσθέτει ο ίδιος.

Αυτός ο πατέρας δεν είναι τόσο “τεχνοφοβικός” όσο θα πίστευε κανείς: διαθέτει πτυχίο πληροφορικής, εργάζεται στην Google και δεν πηγαίνει πουθενά χωρίς το iPad και το “έξυπνο” κινητό του. Η κόρη του, όμως, που πηγαίνει στην πέμπτη τάξη του Δημοτικού, «δεν ξέρει πώς να χρησιμοποιήσει το Google». Ο γιός του πηγαίνει στο Γυμνάσιο κι έχει μόλις αρχίσει να μαθαίνει.

Μαζί θα συμφωνούσαν και κάποιοι ειδικοί της εκπαίδευσης. Όπως υποστηρίζουν, δεν έχει αποδειχθεί ότι η χρήση υπολογιστών και λοιπών τεχνολογικών γκάτζετς, συνδέονται με τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών. Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του σχολείου στη Σίλικον Βάλεϊ επικαλούνται στοιχεία δέκα ετών, σύμφωνα με τα οποία το 94% των αποφοίτων συνέχισαν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
ΑΠΕ

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26514&subid=2&pubid=112625618

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση