Ψηφιακά διδακτικά σενάρια για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

psyf2

 

 

Απόφαση Υλοποίησης με ίδια μέσα του Υποέργου 1: «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και δειγματικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης», της Πράξης με τίτλο: «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» με κωδικό ΟΠΣ 479325, εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Για να δείτε τι αναφέρει η απόφαση πατήστε εδώ

esos.gr

Με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς σε φορείς θα καλυφθούν κενά στα σχολεία

untitled_zps51300d3e

 

 

Ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος απηύθυνε σήμερα έκκληση προς τους εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι σε φορείς, να γυρίσουν στο σχολείο όχι στην μονάδα από την οποία αποσπάστηκαν, αλλά στις περιφέρειες στις οποίες είναι αποσπασμένοι.

Για παράδειγμα εάν ένας εκπαιδευτικός αποσπάστηκε δηλαδή αποσπάστηκες στη Βιβλιοθήκη της Θεσσαλονίκης, ενώ η μονάδα σου είναι στην Άρτα, μπορεί να μείνεις στη Θεσσαλονίκη, αλλά να διδάξει σε σχολείο.

Μάλιστα ο κ. Λοβέρδος έστειλε και το ακόλουθο μήνυμα προς τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς σε φορείς: «Για να μην το κάνουμε μόνοι μας από Δευτέρα, από αύριο, τους καλούμε να το ζητήσουν μόνοι τους».

esos.gr

Ποιοί μισθοί μειώνονται ποιοί αυξάνονται.Τί θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς

 

 

euromisthologio-

 

Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι ενδοκυβερνητικές διαπραγματεύσεις για το μισθολόγιο του Δημοσίου μετά την κόντρα μεταξύ του αρμόδιου υπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του ΠΑΣΟΚ για τις παρεμβάσεις στο μισθολόγιο. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές στο μισθολόγιο αλλά και οι 5.500 απολύσεις θα συζητηθούν στην σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών την ερχόμενη εβδομάδα όπου θα τεθούν όλα τα θέματα επί τάπητος. Μετά την ανεπίσημη παρέμβαση των δανειστών που έθεταν το μισθολόγιο στο δημόσιο ως βασικό προαπαιτούμενο για την πέμπτη αξιολόγηση, δημιουργούνται νέα δεδομένα στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Το ΠΑΣΟΚ βάζει νερό στο κρασί του για τις αλλαγές στους μισθούς στο Δημόσιο και ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται διατεθειμένος να προσωρήσει σε έναν συμβιβασμό με την Χαριλάου Τρικούπη. Τα δεδομένα του μισθολογίου Στην κυβέρνηση επεξεργάζονται τα δεδομένα του μισθολογίου που είναι: Οι όποιες αλλαγές δεν θα έχουν δημοσιονομικό αποτέλεσμα αφού το συνολικό μισθολογικό κόστος θα παραμείνει 15,2 δις. ευρώ Στόχος είναι η δημιουργία ενός κουμπαρά που θα προκύψει από περικοπές σε μισθούς και θα κατευθυνθεί σε αυξήσεις για προσοντούχους υπάλληλους και προϊσταμένους Θα απελευθερωθεί σταδιακά το καθεστώς των προαγωγών που έχει παγώσει από το 2010 Στο τραπέζι και η μείωση των εισαγωγικών μισθών στο πλαίσιο του ιδιωτικού τομέα που έχει προτείνει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αλλά και η αύξηση της ψαλίδας μεταξύ εργαζομένων υποχρεωτικής εκπαίδευσης και κατόχων μεταπτυχιακών Σε κάθε περίπτωση από την απόφαση των πολιτικών αρχηγών και τον συνδυασμό των παραπάνω δράσεων θα εξαρτηθεί το μέγεθος και το εύρος των παρεμβάσεων στο μισθολόγιο. Οι περικοπές και η δημιουργία κουμπαρά Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση επεξεργάζεται σενάριο μείωσης των αποδοχών 60.000 υπαλλήλων των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και ΥΠΕΧΩΔΕ οι οποίοι λαμβάνουν ακόμα την προσωπική διαφορά. Το συνολικό ύψος της προσωπικής διαφοράς είναι 220 εκ ευρώ εκ των οποίων τα μισά (110 εκ ευρώ) αποδίδονται σε υπαλλήλους στο υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Οικονομικών οι προσωπικές διαφορές για δύο υπάλληλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι σε σχέση με το προηγούμενο μισθολόγιο, φτάνουν τα 1.100 ευρώ παρά τις δραματικές περικοπές που έχουν υποστεί από το 2010 οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο. Οι διαφορές που προκύπτουν από την υπερβάλλουσα αμοιβή κυμαίνονται από 60-600 ευρώ για εργαζόμενους με τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία. Οι περικοπές -σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο -θα είναι εμπροστοβαρείς και σε βάθος τριετίας: δηλαδή το 2015 θα γίνει περικοπή του 30-50% της προσωπικής διαφοράς το 2015 και τα υπόλοιπα ποσά θα αφαιρεθούν σταδιακά μέχρι και το 2017. Έτσι ένας υπάλληλος που αμείβεται με 1.800 ευρώ εκ των οποίων τα 600 αποτελούν προσωπική διαφορά, τότε θα δει τις αποδοχές του να μειώνονται κατά 300 ευρώ το 2015 και να λαμβάνει 1.500 ευρώ μικτά. Η κυβέρνηση επεξεργάζεται διάφορα σενάρια για την περικοπή της προσωπική διαφορά μεταξύ των οποίων υπάρχουν και προτάσεις να μην περικοπή στο σύνολό της αλλά κατά ένα ποσοστό και εφ΄ απαξ. Συνολικά εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθεί ένα κονδύλι από 80-130 εκ ευρώ. Συζητείται επίσης και η περικοπή των μη μισθολογικών επιβαρύνσεων όπως είναι η παροχή γάλακτος κ.α που αφορούν ένα κονδύλι 10 εκ ευρώ. Παράλληλα 10 εκ. ευρώ θα εξοικονομηθούν με την μείωση των θέσεων ευθύνης κατά 4.000 περίπου. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει προτείνει την εξίσωση του εισαγωγικού μισθού στο δημόσιο με αυτήν του ιδιωτικού τομέα. Έτσι ο εισαγωγικός μισθός θα φτάσει στα 680 ευρώ ( για τους ΥΕ) και θα συμπαρασύρει τους βασικούς μισθούς όλων των εκπαιδευτικών κατηγοριών. ¨Όμως η πρόταση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης αφορά την δημιουργία ένα νόυ βαθμού, (Ζ) που θα εντάσσονται όλοι οι νεοπροσλαμβανόμενοι για την δοκιμαστική περίοδο των 2 ετών πριν να μονιμοποιηθούν. Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με αυτήν την πρόταση που διαφωνεί το ΠΑΣΟΚ δεν θα επηρεαστούν οι υπόλοιποι μισθοί που αποδίδονται ανά βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο.

Ποιοι μισθοί και πόσο θα αυξηθούν

Στόχος της κυβέρνησης είναι να αμείβονται με τα ίδια χρήματα οι υπάλληλοι με την ίδια προϋπηρεσία και τα ίδια προσόντα. Για τον λόγο αυτό στα κυβερνητικά σχέδια είναι να δοθούν μικρές αυξήσεις από 30-100 ευρώ στους εκπαιδευτικούς που θα αποκτήσουν ειδικό μισθολόγιο. Ανάλογα με το ύψος του «κουμπαρά» θα εκτιμηθεί εάν υπάρχει δυνατότητα αυξήσεων στα επιδόματα ευθύνης για τους γενικούς διευθυντές ή τους προϊσταμένους.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση κατευθύνεται να αυξήσει τα επιδόματα θέσεων ευθύνης κατά 20%-30% ή κατά 50-270 ευρώ ανάλογα με την θέση που καταλαμβάνουν στην ιεραρχία, εάν τελικά επιλεγεί αυτό το σενάριο.

Οι προαγωγές που θα επιφέρουν και αυξήσεις στους μισθούς θα απελευθερωθούν για τους υπαλλήλους πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης, ενώ οι υπάλληλοι υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα παραμείνουν καθηλωμένοι βαθμολογικά και μισθολογικά. Με αυτόν τον τρόπο θα δοθούν αυξήσεις στους υπάλληλους ΠΕ και ΤΕ λόγω της βαθμολογικής τους εξέλιξης ενώ θα μειωθούν οι αποδοχές των ΔΕ και ΥΕ αφού παραμένουν καθηλωμένοι βαθμολογικά για τέσσερα χρόνια .

Παράλληλα το υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο για την παρέμβαση με αύξηση των μισθολογικών κλιμακίων μεταξύ των βαθμών προκειμένου να δίδονται μικρές αυξήσεις λόγω της χρονολογική ωρίμανσης.

briefingnews.gr

 

Έντονες αντιδράσεις αναμένεται να προκαλέσουν οι αλλαγές, που προωθεί η κυβέρνηση όσον αφορά τον συνδικαλιστικό νόμο. Τι θα ισχύει για τις άδειες, τις απολύσεις και τις απεργίες

untitled_zps51300d3e

 

Σε μεγάλες αλλαγές στον συνδικαλιστικό νόμο ετοιμάζεται να προχωρήσει η κυβέρνηση, μετά από 32 χρόνια. Αναμένεται να επανεξεταστούν, όλα τα συνδικαλιστικά προνόμια, αλλά και ο τρόπος προκήρυξης των απεργιών.

Σύμφωνα με το “Έθνος της Κυριακής”,  οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στην εβδομάδα σε συνάντηση του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλο.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα οι αλλαγές θα είναι οι εξής:

*Συνδικαλιστικές άδειες. Με τη νέα ρύθμιση το ανώτατο όριο συνδικαλιστικής άδειας θα είναι οι 7 ημέρες το μήνα. Με βάση το νόμο που ισχύει σήμερα, η διάρκεια της άδειας εξαρτάται από το αν πρόκειται για πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια οργάνωση. Για παράδειγμα στα μέλε της Εκτελεστικής Επιτροπής της τριτοβάθμιας οργάνωσης δίνεται άδεια απουσίας όσο χρόνο διαρκεί η θητεία (συνήθως είναι διετής.

Σε δευτεροβάθμια οργάνωση, με βάση το νόμο δίνονται έως 15 μέρες για τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο, τον γενικό γραμματέα και τον ταμία και έως πέντε μέρες στα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Ευνοϊκότεροι όροι ποροβλέπονται σε συλλογικές συμβάσεις, που προσφέρουν απουσία διαρκείας από την εργασία τους

*Απολύσεις. Με βάση το νέο πλαίσιο θα προβλέπεται η ποινή της απόλυσης συνδικαλιστή έαν υπάρξει ποινικό αδίκημα ή απιστία. Οι προωθούμενες αλλαγές θα έχουν ως κεντρικό στόχο να εμποδιστεί τυχόν κατάχρηση της ιδιότητας του συνδικαλιστή. Στις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις είναι και η αλλαγή της διαδικασίας, που ακολουθείται για μεγάλα διαστήματα απουσίας. Ειδικότερα για απουσίες άνω των 7 ημερών θα ελέγχεται ο συνδικαλιστής (για το εάν ήταν δικαιολογημένη ή όχι η απουσία του) από ειδική επιτροπή. Στην επιτροπή αυτή θα μετέχουν και εκπρόσωποι των εργοδοτών.

*Αξιολόγηση από τον εργοδότη. Στην περίπτωση που ένας εργαζόμενος εκλέγεται μέλος του προεδρείου συνδικαλιστικού σωματείου, ο εργοδότης θα είναι εκείνος που θα κρίνει εάν ο συγκεκριμένος υπάλληλος υπηρετεί σε θέση ευθύνης. Θα αξιολογεί δηλαδή αν από την απουσία του προκαλείεται πρόβλημα στην εταιρεία και σε μια τέτοια περίπτωση θα δικαιούται να τον μεταθέτει σε όποια θέση κρίνει ο ίδιος.

*Χρηματοδότηση των συνδικάτων. Στόχος είναι η διαδικασία να γίνεται με απόλυτη διαφάνεια. Για τον σκοπό αυτό, με βάση το νέο πλαίσιο, το Ελεγκτικό Συνέδριο θα ελέγχει τα ποσά που θα δίνονται σε συνδικαλιστικά σωματεία, καθώς και τις δαπάνες τους.

*Προκήρυξη απεργιών. Η προειδοποίηση θα πρέπει να γίνεται εφ’ εξής τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την πραγματοποίηση της κινητοποίησης (σήμερα αρκεί ένα 24ωρο).

Ξεκινά η αξιολόγηση των Διευθυντών Σχολείων- Το Χρονοδιάγραμμα

ajiologhsh

 

 

Με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος:

Α. Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των Περιφερειακών Δ/ντών Εκπαίδευσης, των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, των Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, των Σχολικών ΣυμβούλωνΠ/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης και των Δ/ντών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης να ξεκινήσει:

α) η αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (πρώην Σ.Ε.Κ.), των προϊσταμένων ολιγοθεσίων Δ.Σ., των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και

β) των προϊσταμένων και υπευθύνων, όπως αυτοί ορίζονται από το άρθρο 1 του Π.Δ. 152/2013(περιπτώσεις ι΄έως ιθ’, κ’ και κα’).

Β. Η αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (πρώην Σ.Ε.Κ.), των προϊσταμένων ολιγοθεσίων Δ.Σ. και των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων αφορά,σε πρώτη φάση, τις προβλεπόμενες κατηγορίες:

Κατηγορία Ι. Άσκηση διοικητικού και οργανωτικού έργου,

Κατηγορία ΙΙ. Άσκηση του έργου της εποπτείας και της αξιολόγησης (εξαιρείται η υποκατηγορία αα) Διοικητική αξιολόγηση εκπαιδευτικών) και

Κατηγορία V. Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη, ενώ η αξιολόγηση των προϊσταμένων και υπευθύνων της ως άνω περίπτωσης β) αφορά το σύνολο των προβλεπομένων από το άρθρο 3 του ως άνω Π.Δ. κριτηρίων (με εξαίρεση την αξιολόγηση προσωπικού ή μελών ομάδας).

Μειώνεται η διδακτέα ύλη στα Δημοτικά Δείτε την εγκύκλιο

images-52

Στην αναδιάρθρωση, εξορθολογισμό και διαχείριση της διδακτέας ύλης στα Μαθηματικά και τα Φυσικά της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και στον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης της Ιστορίας για τη ΣΤ΄ Δημοτικού, προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Για να ανοίξετε την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας πατήστε εδώ.

Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης και των ωρών του μαθήματος Φυσικά Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού – Οδηγίες

Το μάθημα των Φυσικών της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου υποστηρίζεται από τη σειρά των εγχειριδίων «Φυσικά – Ερευνώ και Ανακαλύπτω», η οποία περιλαμβάνει για κάθε τάξη το Τετράδιο Εργασιών, το Βιβλίο Μαθητή και το Βιβλίο Εκπαιδευτικού.

Υπενθυμίζεται ότι το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών προβλέπει για τη διδασκαλία του μαθήματος των Φυσικών συνολικά 75 διδακτικές ώρες σε κάθε τάξη, Ε΄ και Στ΄.

Οι ώρες οι οποίες θεωρητικά προκύπτουν για το σχολικό έτος από τη διδασκαλία 3 διδακτικών ωρών την εβδομάδα υπολογίζονται περίπου σε 90 για κάθε τάξη, αλλά βέβαια είναι πιθανόν, για διάφορους λόγους, να μην γίνουν όλες.

Ευκταίο είναι τα Ωρολόγια Προγράμματα των Σχολείων να προβλέπουν 2 από τις 3 ώρες την εβδομάδα να είναι συνεχόμενες.

Σε κάθε τάξη, η εκπαιδευτική διαδικασία για κάθε θεματικό αντικείμενο διαμορφώνεται με βάση τα φύλλα εργασίας του Τετραδίου Εργασιών το οποίο είναι το κύριο, βασικό εγχειρίδιο του μαθήματος.

Συγκεκριμένα, ακολουθώντας για κάθε θεματικό αντικείμενο τα πέντε μεθοδολογικά βήματα των φύλλων εργασίας του Τετραδίου Εργασιών: παρωθείται το ενδιαφέρον των μαθητών, διατυπώνονται ερωτήματα και καταγράφονται υποθέσεις από τους μαθητές, εκτελούνται πειράματα με απλά μέσα και υλικά από τους ίδιους τους μαθητές σε ομάδες, καταγράφονται παρατηρήσεις και συμπεράσματα από τα πειράματα, γίνονται εφαρμογές και γενικεύσεις των συμπερασμάτων.

Στο Βιβλίο του Μαθητή, το οποίο είναι επικουρικό εγχειρίδιο, υπάρχουν πληροφορίες με τις οποίες είναι δυνατόν οι μαθητές να συμπληρώσουν και να εμπεδώσουν τα συμπεράσματά τους από τα πειράματα, να διευρύνουν τις εφαρμογές, τις γενικεύσεις και τις ερμηνείες, αλλά και να ενισχύσουν το ενδιαφέρον τους για το θεματικό αντικείμενο.

Στο Βιβλίο του Εκπαιδευτικού υπάρχουν οδηγίες τόσο για το γνωσιακό αντικείμενο όσο και για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Συμπληρωματικά, όσον αφορά στον πειραματισμό είναι ευκταίο οι μαθητές να αναζητούν, να επιλέγουν και να φέρνουν οι ίδιοι κατάλληλα υλικά και μέσα της καθημερινής ζωής ώστε, έχοντάς τα και μετά το μάθημα, να συνεχίζουν τον πειραματισμό και εκτός του σχολείου

Δ.Ο.Ε. Σχετικά με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ για τους υπεύθυνους Ολοήμερου Σχολείου και τη λειτουργία του Ολοήμερου

 

Δ.Ο.Ε.

 

 

Από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς αλλά και σε όλη τη διάρκεια της προηγούμενης υπήρξε σαφής η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να αποψιλώσει το Ολοήμερο Σχολείο, να το προσαρμόσει σε οικονομικό χαρακτήρα προτεραιότητας και να του  αποστερήσει τις παιδαγωγικές διαδικασίες της λειτουργίας του μετατρέποντάς το σε parking. Πώς αλήθεια μπορεί να απευθύνεται η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στην κοινωνία και να μιλά για το Ολοήμερο Σχολείο όταν δεν είναι δυνατή η μελέτη των μαθημάτων αφού απλά δεν υπάρχουν δάσκαλοι, με ποιο παιδαγωγικό κριτήριο τοποθετούνται ειδικότητες όχι με βάση τον εκπαιδευτικό προγραμματισμό και τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών αλλά επειδή απλά υπάρχουν στη διάθεση των Διευθύνσεων οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί; Με ποια ευθύνη αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία το σοβαρότατο ζήτημα της σίτισης των μαθητών και της στελέχωσης του Ολοήμερου με το απαραίτητο προσωπικό;

Αντιθέτως, διαβάζουμε και ακούμε εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για αλλαγές στο σχολείο οι οποίες αποκρύπτουν από την κοινή γνώμη ότι αυτές θα είναι στα πλαίσια των περικοπών, σε ακόμα πιο μεγάλο βαθμό των δαπανών για την Παιδεία.

Κινούμενη μάλιστα στην κατεύθυνση της περαιτέρω αποσάθρωσης των δομών του Ολοήμερου σχολείου το ΥΠΑΙΘ με μια  εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας εγκύκλιο το ΥΠΑΙΘ ήρθε στις 17/10/2014 να δημιουργήσει για μια ακόμη φορά αδικίες και προβλήματα στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης.

               Σε ένα χρονικό σημείο όπου τα σχολεία προσπαθούν να λειτουργήσουν με τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, έρχεται ο αποκλειστικός υπεύθυνος για τη διάλυση που επικρατεί να προσθέσει ένα ακόμη πρόβλημα.

                Στον πανικό που δημιουργεί στην πολιτική ηγεσία ο τεράστιος αριθμός των κενών σχολείων και οι μηδενικές δαπάνες που διατίθενται για την παιδεία και την οδηγεί στο να επιδιώκει να περικόψει και αυτό το ελάχιστο επίδομα του υπεύθυνου Ολοήμερου δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί ότι με την εγκύκλιό της διαλύει τα σχολεία.

                Πώς είναι δυνατόν ο υποδιευθυντής των 10/θέσιων και άνω δημοτικών σχολείων να παραμείνει μέχρι τη λήξη του Ολοήμερου προγράμματος τη στιγμή κατά την οποία είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται απ’ τις 8 η ώρα στο σχολείο, αφενός γιατί έχει την ευθύνη τάξης αφετέρου λόγω των καθηκόντων του ως υπεύθυνος; Δίνει ευθέως το ΥΠΑΙΘ εντολή παραβίασης του εργασιακού ωραρίου ή εννοεί το Υπουργείο ότι έναν και πλέον μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους να αλλάξουν οι Υποδιευθυντές την τάξη που έχουν αναλάβει με τον εκπαιδευτικό που είναι τοποθετημένος στο Ολοήμερο; Με βάση ποια παιδαγωγική αντίληψη; Και τι θα γίνει αλήθεια στα σχολεία όπου δεν υπάρχει καν δάσκαλος ολοήμερου; Ποιον αλήθεια επιχειρούν να κοροϊδέψουν;

                Γιατί δεν αποκαθιστά αλλά διαιωνίζει την αδικία που υφίστανται οι συνάδελφοι των ολιγοθέσιων σχολείων και τους λέει για μια ακόμη φορά ότι : «δε δικαιούστε σχετικό επίδομα»;

                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει άμεσα την απαράδεκτη εγκύκλιο και να μην επιλέξει στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων να διαλύσει τα σχολεία που ούτως ή άλλως αντιμετωπίζουν τρομερά προβλήματα.

                Οι υπεύθυνοι Ολοήμερου πρέπει  να αμείβονται για το σημαντικό έργο που προσφέρουν και ο ρόλος του Υποδιευθυντή ενός πολυθέσιου σχολείου δεν μπορεί να υποβαθμίζεται.

Έλληνες μαθητές πήραν το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό της Microsoft!

 

windows

 

Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ελληνική ομάδα μαθητών σε διεθνή διαγωνισμό της Microsoft που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες… Οι μαθητές Πάνος Οικονόμου και Γεώργιος Νικηφόρος Αυγουστίδης βραβεύτηκαν για το παιχνίδι «Behind the Red», το οποίο είναι βασισμένο στην εξερεύνηση του Άρη. To Εuropean Kodu Kup είναι ένας σχολικός διαγωνισμός που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη και απευθύνεται σε νέα παιδιά ηλικίας 6 – 16 ετών. Στόχος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τη μαγεία του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης, μέσω μιας διαδραστικής, καινοτόμας και διασκεδαστικής διαδικασίας. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν τα δικά τους παιχνίδια δουλεύοντας σε ομάδες και μαθαίνοντας πώς να δημιουργούν φανταστικούς κόσμους, μοντέλα και προσομοιώσεις. Στον τελικό προκρίθηκαν οι νικητές της κάθε χώρας (Ελλάδα, Βέλγιο, Εσθονία, Φιλανδία, Λιθουανία, Νορβηγία, Πορτογαλία, και Βρετανία). Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό, European Schoolnet, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή των ευρωπαϊκών χωρών που πρωτοπορούν στο κομμάτι του κώδικα και του προγραμματισμού στα σχολεία.

ipaideia.gr

Οδηγίες προς τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου

image002

 

 

Σε όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιούνται εκδηλώσεις σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα Προεδρικά Διατάγματα 200/1998 και 201/1998.

Αυτό αναφέρει σημερινό έγγραφο του υφυπουργείου Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλου, το οποίο αναμένεται να σταλεί προς όλα τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία της χώρας , ύστερα από ερωτήματα που υποβάλλονται στη Διεύθυνση Σπουδών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο υφυπουργός Παιδείας δίνει επίσης τις ακόλουθες οδηγίες προς τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων:

1. Την παραμονή της Εθνικής Εορτής λειτουργεί και η Πρωινή Ζώνη του Ολοήμερου Προγράμματος.

2. Οι μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου και αποχωρούν με τους άλλους μαθητές.

3. Η χρονική διάρκεια και ο τρόπος εορτασμού των εκδηλώσεων καθορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων.

4. Με ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων ειδοποιούνται οι γονείς και οι κηδεμόνες για την ώρα αποχώρησης των μαθητών από το σχολείο.

5. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι γονείς/κηδεμόνες δηλώσουν αδυναμία προσέλευσης, προκειμένου να παραλάβουν τα τέκνα τους στη συγκεκριμένη ώρα, ο Σύλλογος Διδασκόντων υποχρεούται να μεριμνήσει για την απασχόληση των μαθητών που ενδέχεται να παραμείνουν στο σχολείο μετά το πέρας των εκδηλώσεων.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

esos.gr

26 Οκτωβρίου θα αλλάξει η ώρα από θερινή σε χειμερινή

1331

Μία επιπλέον ώρα ύπνου θα κερδίσουμε το πρωινό της Κυριακής 26 Οκτωβρίου, οπότε θα αρχίσει να ισχύει η χειμερινή ώρα. Στις 04:00 τα ξημερώματα της Κυριακής οι δείκτες του ρολογιού θα πρέπει να γυρίσουν μία ώρα πίσω και να δείξουν 03:00. Η χειμερινή ώρα θα ισχύσει μέχρι την τελευταία Κυριακή του Απριλίου. Για να ξέρετε πάντα πότε αλλάζει η ώρα Αν πολλοί από εσάς αναρωτιέστε πότε αλλάζει η ώρα, είναι καιρός να μάθετε ένα απλό κολπάκι! Χειμερινή αλλαγή ώρας Η ώρα λοιπόν για το χειμώνα, αλλάζει ΠΑΝΤΑ την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Για την ακρίβεια, το βράδυ του τελευταίου Σαββάτου, όταν θα περάσει τις 12 το βράδυ (άρα είναι Κυριακή), όταν φτάσουμε 04:00 ξημερώματα, γυρνάμε το ρολόι μας μία ώρα πίσω, το κάνουμε 03:00.

Ενδεικτικές προσεχείς χειμερινές αλλαγές ώρας:

2015: Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 25 Οκτωβρίου

2016 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 30 Οκτωβρίου

2017 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 29 Οκτωβρίου

Θερινή αλλαγή ώρας

Αντίστοιχα πράγματα ισχύουν και για τη θερινή αλλαγή ώρας, αλλά λίγο διαφορετικά, ως εξής:

Την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πάλι Σάββατο περασμένες 12 μεσάνυχτα (ξημερώματα Κυριακής δηλαδή), όταν το ρολόι μας δείξει 03:00, το γυρνάμε μία ώρα μπροστά ώστε να δείξει 04:00.

Ενδεικτικές προσεχείς θερινές αλλαγές ώρας:

2015:Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 29 Μαρτίου

2016:Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 27 Μαρτίου

2017:Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 26 Μαρτίου

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση