ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Η ΝΤΟΛ θα μοιράσει μπανάνες στους μαθητές

banana

 

Η κατανάλωση μόνο για τους μαθητές που θα υπογράψουν οι γονείς-ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που απέστειλε προς όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας ενημερώνει ότι:

Α. H εταιρία ΝΤΟΛ ΕΛΛΑΣ Ε.Π.Ε., με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης προς τους Έλληνες Καταναλωτές , προτίθεται να υλοποιήσει για τέταρτη συνεχή χρονιά κατά το σχολικό έτους 2014-2015, ένα πρόγραμμα διατροφής στα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Β. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάδειξη της υψηλής διατροφικής; αξίας των φρούτων στ«; ηλικίες 6-12 ετών, όπου αυτά είναι πλέον απαραίτητα και ωφέλιμα.

Γ. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε με επιτυχία τκ; προηγούμενες σχολικές χρονιές στις σχολικές; Μονάδες Π. Ε της χώρας.

Δ. Μέσω του προγράμματος θα γίνεται παράλληλα, δωρεάν διανομή φρούτων (μπανάνα) στους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων.

Ε. Τα φρούτα που θα διανεμηθούν στους μαθητές; δεν πρέπει να φέρουν σε κανένα σημείο τους το εμπορικό σήμα της εν λόγω εταιρίας.

Αποστολή φρούτων σε οικογένειες που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση

Ζ. Επιπροσθέτως σας ενημερώνουμε ότι, η ανωτέρω εταιρία, ευαισθητοποιημένη από τις ιδιαίτερα Δυσμενείς οικονομικέ; Συνθήκες που επικρατούν αυτή την περίοδο, προτίθεται να προβεί στην αποστολή φρούτων σε οικογένειες που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση, προκειμένου να συμβάλει στην κάλυψη των διατροφικών τους αναγκών.

Η. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι καθώς; και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων όπως μεριμνήσουν για την ενημέρωση των μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος; της; Ευέλικτης Ζώνης; για τα οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης; φρούτων και κατ’ επέκταση, στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, με στόχο την υιοθέτηση της υγιεινής; διατροφής.

Πρέπει οι Διευθυντές να πάρουν τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων

Θ. Επειδή το πρόγραμμα περιλαμβάνει διανομή μπανάνας; η κατανάλωση της οποία; αντενδείκνυται σε ορισμένα; πληθυσμιακές; ομάδες, οι Διευθυντές; των σχολείων, να ενημερώνουν την προηγούμενη μέρα εγγράφως τους γονείς και κηδεμόνες , ζητώντας την συγκατάθεσή τους για την κατανάλωση του συγκεκριμένου φρούτου από τους μαθητές

esos.gr

Τι συζητά το υπ. Παιδείας για τους Διευθυντές σχολείων που δεν υπέβαλαν το για την αξιολόγηση

 

evaluation1

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos το υπουργείο Παιδείας για τους Διευθυντές σχολικών μονάδων που δεν κατέθεσαν το portfolio για την αξιολόγησή τους , εξετάζει:

ΠΡΩΤΟΝ: Να αποκλεισθούν από τις υπόλοιπες διαδικασίες αξιολόγησης, να είναι δηλαδή υποψήφιοι στις επόμενες κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης, οι οποίες εκτιμάτε ότι θα γίνουν λίγο πριν το καλοκαίρι, ή

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Να προχωρήσει κανονικά η αξιολόγησή τους κουβαλώντας μαζί τον χαρακτηρισμό “Ανεπαρκής” διότι δεν κατέθεσε το portfolio ή

ΤΡΙΤΟΝ: Να δοθεί μία ακόμη δυνατότητα καταχώρισης του portfolio , ανοίγοντας και πάλι το σύστημα αποκλειστικά για όσους Διευθυντές δηλώσουν στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που ανήκουν ότι “δεν πρόλαβαν”. Σήμερα, ενδεχομένως, να ληφθεί απόφαση μία από τις τρεις παραπάνω προτάσεις.

esos.gr

Η πρόταση του υπ. Παιδείας για τις αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο

ppp

 

 

Η τσάντα να παραμένει στο σχολείο και ξεκούραση των μαθητών τα απογεύματα υποσχέθηκε ο Α. Λοβέρδος

 

Η επιβάρυνση των μαθητών με πολλά μαθήματα, και η μεταφορά της δουλειάς και των εργασιών των μαθητών του Δημοτικού στο σπίτι θα κοπούν , ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος , ανοίγοντας σήμερα τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο συνεδριάζει με μοναδικό θέμα τις επικείμενες αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Καταγγελία

Ο κ. Λοβέρδος κατήγγειλε ότι συνεργάτες του πρότειναν οι μαθητές να προετοιμάζονται στο σχολείο , ώστε να έχουν το απόγευμα τον απαραίτητο χρόνο για παιχνίδι , διασκέδαση και ξεκούραση , αλλά συνάντησε μεγάλες αντιδράσεις από ορισμένα πρώην στελέχη του υπουργείου τα οποία έχουν σχέση με ευρωπαϊκά προγράμματα. Ο υπουργός Παιδείας είπε ότι μέχρι 15 Ιανουαρίου θα έχει διαμορφωθεί το τελικό σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στο Δημοτικό , προκειμένου να κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Ο κ. Λοβέρδος στη ομιλία τόνισε πως οι στόχοι των αλλαγών θα πρέπει να έχουν τα εξής στοιχεία:

• Την καθιέρωση σύγχρονων μεθόδων βιωματικής μάθησης και διαδραστικής διδασκαλίας, που προτρέπουν σε ενεργητική συμμετοχή (διαθεματική προσέγγιση διδακτικών αντικειμένων, ερευνητική δράση, διδασκαλία σε ομάδες).

• Τον εξορθολογισμό των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.

• Την εμπέδωση των διδακτικών αντικειμένων στο σχολείο και το συσχετισμό τους με την κοινωνική ζωή.

• Την αναβάθμιση του ρόλου και του έργου των εκπαιδευτικών.

• Την καλλιέργεια και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων της εθνικής κατάρτισης και της αυτογνωσίας . Είμαστε Έλληνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και για να κατανοήσουμε τους άλλους, πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουμε τον εαυτό μας.

• Την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της κριτικής ικανότητας, της επεξεργασίας βιωμάτων, συναισθημάτων και αξιών και την αξιοποίησή τους στη διαχείριση προβλημάτων και την εξεύρεση λύσεων. Σημασία έχει ο μαθητής να μάθει να ρωτά, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να μάθει να ερευνά.

• Τη δεξιότητα στις διαδικασίες επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης , διαχείρισης της καθημερινότητας και των προβλημάτων σε έναν διαρκώς εναλλασσόμενο κόσμο.

• Την πιστοποίηση στην ξένη γλώσσα και στη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο.

• Την ενίσχυση της λειτουργικής και διοικητικής αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων.

• Την έμφαση στο σχολικό αθλητισμό και τη φυσική αγωγή.

• Τη σταδιακή γενίκευση του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), δημιουργώντας σχολεία ανοιχτά στην καινοτομία και την αυτενέργεια.

• Τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ιδρύεται Ομοσπονδία Στελεχών Εκπαίδευσης

 

stelexi

 

Σε μεγάλη κινητικότητα βρίσκονται αυτές τις ημέρες Στελέχη της Εκπαίδευσης για να δημιουργήσουν Ομοσπονδία στην οποία μέλη θα μπορούν γίνουν οι 150 Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι 10.000 Διευθυντές Σχολείων και οι 900 Σχολικοί Σύμβουλοι.

Στην Ομοσπονδία , σύμφωνα με το Σχέδιο που ετοιμάζεται, μέλη θα μπορούν να γίνουν και τα πρώην στελέχη.

esos.gr

Παράταση μέχρι 3 Δεκεμβρίου για την αξιολόγηση των Διευθυντών σχολείων

evaluation1

 

Παράταση μέχρι 17 Ιανουαρίου για τους αξιολογητές που έχουν πάνω από 200 αξιολογούμενους

Υπογράφηκε από τον υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδο η απόφαση με την οποία :

Α. Παρατείνεται μέχρι 3 Δεκεμβρίου  για τους     Διευθυντές των σχολικών μονάδων  να καταχωρήσουν    στην πλατφόρμα αξιολόγησης εκείνα τα στοιχεία που θεωρούν  ότι θα πρέπει να θέσουν  υπόψη των αξιολογητών του (portfolio).

Β.Παρατείνεται μέχρι 17  Ιανουαρίου 2015 η προθεσμία  αξιολόγησης για τοπυς αξιολογητές που έχουν πάνω από 200 αξιολογούμενους.

Η προθεσμία για τους Διευθυντές Σχολείων κανονικά έληγε   α αύριο 27 Νοεμβρίου. (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ)

esos.gr

Κοινωνικό Σχολείο: Σκοπός, Πλαίσιο Λειτουργίας, Δράσεις – Οδηγίες και κατευθύνσεις Διαβάστε περισσότερα: Κοινωνικό Σχολείο: Σκοπός, Πλαίσιο Λειτουργίας, Δράσεις – Οδηγίες και κατευθύνσεις

images

 

 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβ΄’ερδος, το «Κοινωνικό Σχολείο» περιλαμβάνει δέσμη δράσεων και εκδηλώσεων, οι οποίες εντάσσονται στο σύνολο του σχολικού προγράμματος, απευθύνονται σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα και δεν αποτελούν μεμονωμένες προσπάθειες. Στους σκοπούς του προγράμματος του «Κοινωνικού Σχολείου» περιλαμβάνεται η προαγωγή της υγείας και της ποιότητας της ζωής των μαθητών και της σχολικής   κοινότητας, μέσα από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη δράσεων οι οποίες θα υλοποιούνται με την ενεργό συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Το «Κοινωνικό Σχολείο» υλοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δημόσιας Τάξης και άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Στο παρόν στάδιο υλοποίησης του, έχουν συμμετάσχει πολλοί φορείς, οι οποίοι συνεχώς αυξάνονται λόγω της δυναμικής του προγράμματος. Ενδεικτικά αναφέρονται: το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ, ο Σ.Ε.ΓΑ.Σ., η ΕΣΔΥ, το ΙΙΕΑΑ, το Ι.Ψ.Σ.Υ., ο Ο.Κ.Α.Ν.Α., η Ε.Ο.Ε., η Δ.Κ.Ο.Ε., το Ινστιτούτο Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής, η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία, η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης και Αντιμετώπισης του AIDS, η Μονάδα Εφηβικής Υγείας(Μ.Ε.Υ) καθώς επίσης Ολυμπιονίκες και αθλητές διαφόρων αθλημάτων.

Το «Κοινωνικό Σχολείο» δρα παράλληλα με τα μαθήματα, με την υλοποίηση προγραμμάτων που στοχεύουν στη σωστή πληροφόρηση, στην προσφορά εμπειριών, στην παροχή γνώσεων και στην ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων που θα συμβάλουν στην διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και στην εξέλιξη των μαθητών /τριών σε υγιείς και ενεργούς πολίτες. Το εν λόγω πρόγραμμα περιλαμβάνει δεκατέσσερις(14) διακριτούς θεματικούς άξονες παρέμβασης:
1. Διατροφή/Ευ-Ζην
2. Άθληση
3. Ενημέρωση και πρόληψη για μολυσματικές ασθένειες
4. Διαδίκτυο
5. Αντιμετώπιση και πρόληψη του χουλιγκανισμού
6. Πρόληψη Ατυχημάτων
7. Αισθητική Αγωγή
8. Ολυμπισμός και Κοινωνία
9. Σεξουαλική Αγωγή
10. Ρατσισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα
11. Ναρκωτικά
12. Αλκοόλ
13. Κάπνισμα
14. Σχολικός εκφοβισμός

H Έκθεση/Αξιολόγηση για το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείου με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)

 

anamorfwmeno_afissa

 

 

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; Στην αξιολόγηση συμμετείχαν, κυρίως οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων με Ε.Α.Ε.Π. (347), Σχολικοί Σύμβουλοι (32) και στελέχη της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του ΥΠΑΙΘ (10)

Από την έκθεση προκύπτει η διαπίστωση όταν μάλλον δικαιώνεται ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, όσον αφορά το φορτωμένο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημ. Σχολείων με Ε.Α.Ε.Π. και την έλλειψη Μελέτης Προετοιμασίας των μαθητών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, αλλά και του Δ/ντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης του Υ.ΠΑΙ.Θ. Κ. Παπαχρήστου Κώστα, ο οποίος εισηγήθηκε βελτιώσεις στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Ε.Α.Ε.Π., στην κατεύθυνση Ενίσχυσης της Μελέτης/Προετοιμασίας των μαθητών με παράλληλη μείωση και εξ ορθολογισμό της ύλης.

Από την Αξιολόγηση αυτή προκύπτουν στοιχεία που επιβάλλουν ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣστα ολοήμερα δημ. σχολεία με Ε.Α.Ε.Π.

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΘΗΚΑΝ από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και κατά δεύτερο λόγο από τους σχολικούς συμβούλους αφορούν:

1. Στην ανεπαρκή Μελέτη/Προετοιμασία των μαθητών (σελίδες. 29- 38). Προτείνεται η ένταξη ωρών στον πρωινό κύκλο των μαθημάτων.

2. Στην έγκαιρη στελέχωση, κυρίως των ειδικοτήτων (σ.35)

3. Στις δυσκολίες στη διαμόρφωση του Ωρολογίου Προγράμματος (λόγω ειδικοτήτων) (σ. 35)

4. Στην κούραση των μαθητών (σ. 36)

5. Στη μη ύπαρξη μόνιμου προσωπικού (σ. 37)

6. Στη διάσπαση της συνέχειας της διδασκαλίας της Γλώσσας και των Μαθηματικών λόγω των πολλών ειδικοτήτων που διδάσκουν (σ. 37)

7. Στην αναγκαιότητα μείωση της διδακτέας ύλης (σ. 38) κ.λ.π.

Οι Προτάσεις των Διευθυντών των σχολείων αφορούν, συνοπτικά στα παρακάτω:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΑ ΕΤΗ

• Θεσμοθέτηση ώρας προετοιμασίας στο πρωινό πρόγραμμα για τις εργασίες της επόμενης μέρας με σκοπό να ολοκληρώνεται το μεγαλύτερο μέρος των σχολικών εργασιών στο σχολείο. Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με μείωση της διδακτέας ύλης και προσεκτική επιλογή της προκειμένου να αποφευχθούν οι επικαλύψεις και να εξοικονομηθούν οι ανάλογες ώρες

• Ανάθεση σε εκπαιδευτικό ΠΕ70 των ωρών της προετοιμασίας, γιατί οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων αδυνατούν να προσφέρουν βοήθεια στην προετοιμασία των μαθητών, κυρίως στις μικρές τάξεις.

• Διαμόρφωση του πλαισίου ώστε οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την υποστήριξη της καθημερινής δουλειάς στο σχολείο και την ενίσχυση των καινοτόμων δράσεων και των κοινών project.

• Παροχή ωρών στην πρωινή ζώνη για ανάπτυξη οριζόντιων δράσεων (π.χ. μεταξύ μαθητών διαφορετικών τμημάτων, όπως χορωδίες-ομάδες θεάτρου-πληροφορικής).

• Ενίσχυση της επιμόρφωσης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των σχολικών συμβούλων με συστηματικές κεντρικές δράσεις και ουσιαστική υποστήριξη. Συμπληρωματικά, οι εκπαιδευτικοί που θα επιμορφώνονται για τα ΕΑΕΠ θα πρέπει να παραμένουν στα σχολεία αυτά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

• Οργανική ένταξη των νέων διδακτικών αντικειμένων στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου και διασύνδεση όλων των διδακτικών αντικειμένων του προγράμματος.

• Ολοκλήρωση βασικών διδακτικών αντικειμένων (γλώσσα – μαθηματικά) στο πρώτο 4ωρο του σχολικού προγράμματος έτσι ώστε να μη διασπάται η συνέχεια διδασκαλίας του τμήματος και να ολοκληρώνεται με μεγαλύτερη άνεση η συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία από τον δάσκαλο της τάξης χωρίς την αναστάτωση που επιφέρουν οι αλλαγές σε χώρους και εκπαιδευτικούς. Κάποιες δραστηριότητες να γίνονται σε συνεχόμενο δίωρο ( π.χ. εικαστικά, θεατρική αγωγή), ώστε να τους διατίθεται περισσότερος χρόνος και να γίνεται το μάθημα πιο αποτελεσματικό κ.λ.π.

Σε επικοινωνία του esos με το Διευθυντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Κώστα Παπαχρήστο, στον οποίο θέσαμε τα θέματα αυτά και τα πορίσματα της Έκθεσης Αξιολόγησης, ζητώντας να τα σχολιάσει… μας παρέπεμψε στην Πολιτική Ηγεσία, δηλώνοντας ότι: «πρέπει η έκθεση να έρθει στην υπηρεσία, να μελετηθεί και αρμοδίως θα γίνουν οι παρεμβάσεις που χρειάζονται μετά το διάλογο για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει ο υπουργός»

Να σημειώσουμε εδώ ότι στις (25-08-2014), η Δ/νση Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης του Υ.ΠΑΙ.Θ. είχε καταθέσει παρόμοιες προτάσεις και είχε ζητήσει τις απόψεις των Προϊσταμένων Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης όλων των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης (Το Κείμενο).

 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

Τότε υπήρξαν αντιδράσεις από τον π. Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Κοντογιάννη Μιχάλη, ο οποίος είχε δηλώσει ότι» οι όποιες αλλαγές με την εισαγωγή της Μελέτης, αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία των ΕΑΕΠ»

esos.gr

Διευκόλυνση μετακίνησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές, ενόψει των Χριστουγέννων

christmas

Για τη διευκόλυνση της μετακίνησης, ενόψει των Χριστουγέννων, των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές, οι οποίες δεν εξυπηρετούνται με τακτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, είναι δυνατή, μετά από έγκριση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα μετά την 19.12.14 εφόσον:

Α. Η μετάβαση από τη σχ.μονάδα που υπηρετούν στον τόπο μόνιμης κατοικίας είναι ιδιαίτερα δύσκολη.

Β. Έχει πραγματοποιηθεί στο προηγούμενο διάστημα η αναπλήρωση του συνόλου των διδακτικών ωρών για τις ημέρες 22 και 23.12.14

Γ. Tον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων εισηγείται στο Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας.

Την παραπάνω απόφαση έλαβε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος

Εκμάθηση σκακιού σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

1477

Σύμφωνα με τη με αριθμ 55/15-09-2014 Πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. το υπουργείο Παιδείας κάνει γνωστό στις σχολικές μονάδες ότι η Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης έχει λάβει έγκριση για τη συνέχιση της υλοποίησης του προγράμματος της εκμάθησης σκακιού σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από την Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης, κατόπιν δωρεάς του εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού από το Ίδρυμα ¨Σταύρος Νιάρχος¨, σε όσα σχολεία ανά την Ελλάδα επιθυμούν οι δάσκαλοι να κάνουν μαθήματα σκακιού.

Για το σκοπό αυτό αναφέρεται η δυνατότητα χορήγησης του εγκεκριμένου, από την ανωτέρω πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., εκπαιδευτικού υλικού (3 βιβλία μαθητών, 1 βιβλίο δασκάλου) δωρεάν στους ενδιαφερόμενους.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την με αριθμ. ΚΠ 63859/Γ1/25-4-2014 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ η ένταξη του σκακιού ως δημιουργική/παιδαγωγική δραστηριότητα, εντάσσεται στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης στην Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξη, με μια (1) ώρα την εβδομάδα, σε τρίμηνους κύκλους, με τη σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου και τηρώντας το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις, με έμφαση στη μορφωτική πολιτιστική και κοινωνική αξία του σκακιού, στην προώθηση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης, καθώς και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.

Το άλλο πλαίσιο εφαρμογής αφορά τους Ομίλους Αριστείας (Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία) και τα προγράμματα της προαιρετικής ζώνης – Ολοήμερο Πρόγραμμα (ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.).

Στις δυο παραπάνω περιπτώσεις η συμμετοχή των μαθητών είναι προαιρετική και αφορά στη διερεύνηση και ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων και δεξιοτήτων τους. Τέλος επισημαίνεται ότι η δράση δεν θα έχει καμία οικονομική επιβάρυνση είτε του σχολείου είτε των γονέων και κατ’ επέκταση των μαθητών.

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΣΑΜΟΥ – ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 

dake2

 

Φίλες και φίλοι συνάδελφοι,

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Σάμου εξέλεξε αιρετό εκπρόσωπο στο ΠΥΣΠΕ Σάμου.

Επίσης τα ψηφοδέλτιά της για το ΑΠΥΣΠΕ Βορείου Αιγαίου και το ΚΥΣΠΕ εξέλεξαν αιρετούς εκπροσώπους.

Αισθανόμαστε ιδιαίτερη τιμή που σε αυτή τη χρονική συγκυρία που τα πάντα αμφισβητούνται καταφέραμε να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Η εμπιστοσύνη αυτή δικαιώνει τον αγώνα μας και τη στάση μας.

 

 

Θα επιδιώξουμε να σταθούμε αντάξιοι αυτής της μεγάλης τιμής. 

Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στις διαδικασίες και μας υποστήριξαν με την ψήφο τους.

 

      

Αγγελίδης Γιάννης

Αρχοντούλης Γιάννης

Εμμανουηλίδου Αλεξάνδρα (Αλεξία)

Καμπάκη Αθανασία (Νάσια)

Μανδουραράκης Γιάννης

Παπαχρήστου Μαρία

Παραδεισά Μαρία

 

 

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΣΑΜΟΥ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση