Φινλανδία: Υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία από το 2016 για την ταχύτερη πληκτρολόγηση σε υπολογιστή!

pliktra

 

 

Η χώρα με το πιο επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα της Ευρώπης, η Φινλανδία πρωτοτυπεί για ακόμη μια φορά.

Από το φθινόπωρο του 2016 το μάθημα της ταχύτερης πληκτρολόγησης σε ηλεκτρονικό υπολογιστή θα προστεθεί ως υποχρεωτικό στα σχολεία όλης της χώρας, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Savon Sanomat. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, θα αντικαταστήσει το μάθημα της καλλιγραφίας, δεδομένου ότι πλέον όλο και λιγότερο νέοι γράφουν με μολύβι. “Η γρήγορη πληκτρολόγηση είναι σημαντική δεξιότητα” τονίζει η Μίνα Χαρμάνεν του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης της Φινλανδίας. “Πρόκειται για κάτι που πρέπει να αναπτύξει κάθε παιδί” προσέθεσε η ίδια και κατέληξε λέγοντας: “Στόχος μας είναι να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε παιδιά που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε έξυπνες συσκευές”.

ipaideia.gr

Πιέσεις και παράνομες ενέργειες για την επιβολή της αξιολόγησης. Διευκρινήσεις για πρακτικά ζητήματα

Δ.Ο.Ε.

 

 

Σύμφωνα με καταγγελίες που φτάνουν καθημερινά στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., αυξάνεται ανησυχητικά το φαινόμενο των πιέσεων που ασκούν Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι προς τους εκπαιδευτικούς για να τους οδηγήσουν σε συμμετοχή στις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.

  Απειλές για αρνητική αξιολόγηση όσων δεν έχουν καταθέσει portfolio. Άμεσες ή έμμεσες «προειδοποιήσεις» σε τηλεφωνικές επαφές που πραγματοποιούνται ακόμα και εκτός του εργασιακού ωραρίου ( Σαββατοκύριακα, μεσημεριανές και βραδινές ώρες) για συμμετοχή στην ατομική αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, διασπορά φημών τύπου «μόνο εσείς έχετε μείνει εκτός» και δημιουργία κλίματος καθολικής αποδοχής της όλης διαδικασίας, κάτι που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα, είναι μέρος, πια, της λειτουργίας πολλών, δυστυχώς, στελεχών.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει όλες αυτές τις ενέργειες και προειδοποιεί τους ένθερμους υποστηρικτές της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών ότι από τη στιγμή που  παραβιάζουν έμπρακτα το συνδικαλιστικό δικαίωμα της συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα πάρουν συνδικαλιστική απάντηση αλλά θα βρεθούν αντιμέτωποι και με τις αρμόζουσες νομικές ενέργειες.

  Αρκετά προβλήματα παρουσιάζονται σε συλλόγους διδασκόντων όπου Διευθυντές ή Προϊστάμενοι δηλώνουν ότι από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων απέχει (υλοποιώντας την απόφαση για απεργία – αποχή) από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας εκείνοι θα αναθέσουν στους εκπαιδευτικούς τις σχετικές εργασίες. Τονίζουμε ότι η μη υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης μέσω της απεργίας – αποχής είναι απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και όλοι οι συνάδελφοι που την εφαρμόζουν (δίχως πειθαρχικό κίνδυνο και δίχως οικονομικές περικοπές αφού εκτελούν πλήρως όλα τα καθήκοντά τους)  είναι απόλυτα καλυμμένοι. Όποιος επιχειρήσει να καταστρατηγήσει τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι νομικά έκθετος και θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις συνέπειες της παράνομης πράξης του και τον Κλάδο.

  Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις που Διευθυντές σχολείων αρνούνται να καλέσουν σε συνεδρίαση για το θέμα της αυτοαξιολόγησης το σύλλογο διδασκόντων (επικαλούμενοι την περσινή διαδικασία ή αποφάσεις που είχαν ληφθεί πριν τη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και πριν την κήρυξη της απεργίας – αποχής από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.).  Υπενθυμίζουμε ότι στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων  που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης οι συνάδελφοι  δηλώνουν (προφορικά) ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. και απέχουν από τη συνεδρίαση για το συγκεκριμένο θέμα της ημερήσιας διάταξης. Είναι αυτονόητο ότι σε αυτή την περίπτωση δε συντάσσεται πρακτικό (αφού η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται λόγω της συμμετοχής, όλων ή της πλειοψηφίας, στην απεργία – αποχή) και είναι λάθος να δίνεται η κατεύθυνση ότι γίνεται πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων. Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί ο Διευθυντής να αναφέρει στο Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή ότι η αυτοαξιολόγηση δε γίνεται λόγω της συμμετοχής στην απεργία – αποχή. Είναι, επίσης, αυτονόητο ότι δεν έχει κανείς το δικαίωμα με δική του πρωτοβουλία να κάνει ανάρτηση στο παρατηρητήριο προγραμματισμού ή αυτοαξιολόγησης αφού η απόφαση είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του συλλόγου διδασκόντων.

  Η συμμετοχή στην απεργία – αποχή είναι αναφαίρετο συνδικαλιστικό δικαίωμα. Διευθυντές ή προϊστάμενοι που έκαναν επιβεβαίωση στοιχείων, συμμετείχαν στην προαξιολογική ενημέρωση ή και κατέθεσαν portfolio έχουν κάθε δικαίωμα, και τους καλούμε να το κάνουν, να αναθεωρήσουν τη στάση τους και δηλώνοντας ότι συμμετέχουν στην απεργία – αποχή να μην αξιολογηθούν. Είναι απαράδεκτη η στάση Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων που διατείνονται το αντίθετο και τους ασκούν πιέσεις για να μην αλλάξουν τη στάση τους. Το ίδιο ισχύει και για συλλόγους διδασκόντων οι οποίοι πήραν αποφάσεις, δίχως να είναι πλήρως και σωστά ενημερωμένοι, να εφαρμόσουν την αυτοαξιολόγηση και έπειτα από την πλήρη ενημέρωσή τους αποφασίζουν να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συνταχθούν με τις αποφάσεις και τις θέσεις του Κλάδου για την αξιολόγηση, ώστε να μην εφαρμοστεί η αξιολόγηση – χειραγώγηση της κατηγοριοποίησης των σχολείων, της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και των απολύσεων.

 

Σχετικά με τις φήμες για την τιμωρητική αντιμετώπιση των Διευθυντών και Προϊσταμένων που δε συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης

Δ.Ο.Ε.

 

 

Κύριε Υπουργέ,

Με αισθήματα έκπληξης και οργής πληροφορηθήκαμε μέσω γνωστής ιστοσελίδας, η οποία είθισται να διαχέει «αποκλειστικές πληροφορίες από κύκλους και παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας» ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, η πολιτική ηγεσία σχεδιάζει να «τιμωρήσει» τους διευθυντές σχολείων και τους/τις προϊστάμενους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων που, πειθαρχώντας στην απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης δεν κατέθεσαν το περίφημο portfolio ώστε να αξιολογηθούν.

Σας θυμίζουμε, ότι οι συνάδελφοί μας δεν έπραξαν τίποτε το οποίο να αιτιολογεί την οποιαδήποτε τιμωρητική μεταχείρισή τους είτε με το να αξιολογηθούν ως «ανεπαρκείς» είτε με το να αποκλεισθούν από μελλοντικές διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Εκτελούν πλήρως όλα τους τα καθήκοντα τόσο ως «στελέχη διοίκησης» των σχολικών τους μονάδων όσο και ως εκπαιδευτικοί της τάξης. Αυτό που πράττουν είναι να μη συμμετέχουν σε μια διαδικασία ευτελισμού των εκπαιδευτικών αλλά και της έννοιας της αξιολόγησης η οποία υλοποιείται σε έωλο νομικό πλαίσιο και με παραβίαση ακόμη και των διαδικασιών που ορίζουν οι σχετικοί νόμοι (π.χ. αξιολογούνται μόνο ως προς το διοικητικό και όχι και ως προς το εκπαιδευτικό μέρος) και μάλιστα ασκώντας ένα απολύτως νόμιμα δικαίωμα τους, ήτοι το δικαίωμα στην απεργία.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ενημερώσει εκπαιδευτικούς με γνωμοδότηση της νομικής του συμβούλου ότι:

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚEΙΟΥ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΩΝ ΣΕ EΡΕΥΝΑ ΤΗΣ PISA

pisa2015b

 

Στη χώρα μας η έρευνα θα πραγματοποιηθεί από 2 Μαρτίου 2015 έως και 3 Απριλίου 2015 και θα συμμετάσχουν 231 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια του συνημμένου πίνακα. 

Διαβάστε περισσότερα: Τα 231 σχολεία που θα συμμετέχουν στην έρευνα της PISA | 

TO 1o ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΩΝ ΣΑΜΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΡΕΥΝΑ PISA 2015

pisa2015b

 

 

Στη χώρα μας η έρευνα θα πραγματοποιηθεί από 2 Μαρτίου 2015 έως και 3 Απριλίου 2015 και θα συμμετάσχουν 231 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια του συνημμένου πίνακα. 

Διαβάστε περισσότερα: Τα 231 σχολεία που θα συμμετέχουν στην έρευνα της PISA | 

ΕΑΠ: Λήγει αύριο η υποβολή αιτήσεων για Προπτυχιακές και Μεταπτυχιακές Σπουδές

eap-logo-2d8aff1

 

 

Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 10.00 π.μ.

 

Ολοκληρώνεται αύριο 10 Δεκεμβρίου 2014 η διαδικασία υποβολής αίτησης ενδιαφέροντος για τα Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. Οι υποψήφιοι μπορούν να καταθέτουν τις αιτήσεις τους μέχρι τα μεσάνυχτα της 10ης Δεκεμβρίου.  

Το τελικό Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή Αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση-Μέχρι 14 Δεκεμβρίου

 

AllChildrenCanLearn

 

Αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με σκοπό την αναβάθμιση των δομών και τη λειτουργία τους.

Ο υπουργός Παιδείας καλεί τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου, υποβάλλοντας παρατηρήσεις , σχόλια και προτάσεις , μέχρι την 14Η Δεκεμβρίου 2014.

Για να ανοίξετε το Σχέδιο Νόμου πατήστε εδώ

Για να συνδεθείτε με την ιστοσελίδα που γίνεται η διαβούλευση πατήστε εδώ

 

http://www.esos.gr/arthra/36180/teliko-shedio-nomoy-gia-tin-eidiki-agogi

Εορτασμός της 11ης Δεκεμβρίου ως Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού

imerapaidiou

 

 

Η 11η Δεκεμβρίου, με πρωτοβουλία του Ο.Η.Ε και της UNICEF, έχει ορισθεί ως Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού.

Ο ετήσιος εορτασμός της προβάλλει τη σημασία που η Διεθνής Κοινότητα προσδίδει στα παιδιά όλου του κόσμου, ώστε να προετοιμάζονται πλήρως για να ζήσουν σε μία κοινωνία που θα σέβεται και θα προστατεύει τα ατομικά τους δικαιώματα.

Στο πλαίσιο του ετήσιου εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού, το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων Π.Ε. της χώρας, όπως μεριμνήσουν για την οργάνωση σχετικών εκδηλώσεων, με τη συμμετοχή ολόκληρου του διδακτικού προσωπικού και τη συνεργασία, όπου αυτό είναι εφικτό και άλλων τοπικών παραγόντων, έτσι ώστε να διαδοθεί το μήνυμα της Ημέρας, για το καλύτερο αύριο των παιδιών όλου του κόσμου.

Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι, οι εκδηλώσεις, η διοργάνωση των οποίων είναι προαιρετική, θα λάβουν χώρα στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης, ώστε να μη διαταραχθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα.

http://www.esos.gr/arthra/36202/eortasmos-tis-11is-dekemvrioy-os-pagkosmias-imeras-toy-paidioy

socialschool.gr Άνοιξε ο ιστότοπος για το Κοινωνικό Σχολείο

2357

 

 

Ανοιξε ο ιστότοπος του υπουργείου παιδείας για το κοινωνικό σχολείο:www.socialschool.gr
Στον ιστότοπο οι επισκέπτες μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τις δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου

Το «Κοινωνικό Σχολείο» υλοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δημόσιας Τάξης και άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Στο παρόν στάδιο υλοποίησης του, έχουν συμμετάσχει πολλοί φορείς, οι οποίοι συνεχώς αυξάνονται λόγω της δυναμικής του προγράμματος. Ενδεικτικά αναφέρονται: το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ, ο Σ.Ε.ΓΑ.Σ., η ΕΣΔΥ, το ΙΙΕΑΑ, το Ι.Ψ.Σ.Υ., ο Ο.Κ.Α.Ν.Α., η Ε.Ο.Ε., η Δ.Κ.Ο.Ε., το Ινστιτούτο Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής, η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία, η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης και Αντιμετώπισης του AIDS, η Μονάδα Εφηβικής Υγείας(Μ.Ε.Υ) καθώς επίσης Ολυμπιονίκες και αθλητές διαφόρων αθλημάτων.

Το «Κοινωνικό Σχολείο» δρα παράλληλα με τα μαθήματα, με την υλοποίηση προγραμμάτων που στοχεύουν στη σωστή πληροφόρηση, στην προσφορά εμπειριών, στην παροχή γνώσεων και στην ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων που θα συμβάλουν στην διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και στην εξέλιξη των μαθητών /τριών σε υγιείς και ενεργούς πολίτες. Το εν λόγω πρόγραμμα περιλαμβάνει δεκατέσσερις(14) διακριτούς θεματικούς άξονες παρέμβασης:
1. Διατροφή/Ευ-Ζην
2. Άθληση
3. Ενημέρωση και πρόληψη για μολυσματικές ασθένειες
4. Διαδίκτυο
5. Αντιμετώπιση και πρόληψη του χουλιγκανισμού
6. Πρόληψη Ατυχημάτων
7. Αισθητική Αγωγή
8. Ολυμπισμός και Κοινωνία
9. Σεξουαλική Αγωγή
10. Ρατσισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα
11. Ναρκωτικά
12. Αλκοόλ
13. Κάπνισμα
14. Σχολικός εκφοβισμός

Ειδικότερα στον άξονα του Ρατσισμού και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μεταξύ των άλλων θα δίνεται έμφαση στην ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού, έτσι ώστε να καταπολεμηθούν οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα και να προαχθεί η ισότιμη συμμετοχή των ΑμεΑ στην κοινωνική ζωή.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της χώρας, τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και στους γονείς των μαθητών μέσω των συλλογικών οργάνων τους.
Στο Υ.ΠΑΙ.Θ. το πρόγραμμα υποστηρίζεται από το συντονιστικό όργανο του έργου «Κοινωνικό Σχολείο» και τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τις συναρμόδιες Διευθύνσεις.

Σχεδόν καθολική η συμμετοχή των Διευθυντών στην αξιολόγηση

 

stelexi

 

Σχεδόν καθολική ήταν η συμμετοχή των Διευθυντών στην πρώτη φάση της αξιολόγησης με την κατάθεση το portfolio (σ.σ.η προθεσμία έληξε προχθές 3 Δεκεμβρίου).

Την απάντηση αυτή έδωσε στο esos ανώτατη πηγή του υπουργείου Παιδείας που έχει άμεση σχέση με την αξιολόγηση, αποφεύοντας ωστόσο να δώσει έστω και κατά προσέγγιση ποσοστά συμμετοχής.

esos: Οταν λέτε σχεδόν καθολική τι εννοείτε; Μπορείτε να μας δώσετε συγκεκριμένους αριθμούς;

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σήμερα δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία, αλλά η γενική διαπίστωση είναι αυτή που σας προανέφερα.

esos: Θα δοθεί και άλλη παράταση;

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Εάν οι Περιφερειακοί Διευθυντές εκτιμήσουν ότι κάποιος αξιολογούμενος αιτιολογημένα δεν πρόλαβε, γι αυτούς μπορεί να ανοίξει το σύστημα για να καταθέσουν το το portfolio.

Σημειώνεται ότι οι αξιολογούμενοι ήταν περίπου 12.500.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos το υπουργείο Παιδείας για τους Διευθυντές σχολικών μονάδων που δεν κατέθεσαν το portfolio για την αξιολόγησή τους , εξετάζει:

ΠΡΩΤΟΝ: Να αποκλεισθούν από τις υπόλοιπες διαδικασίες αξιολόγησης, να είναι δηλαδή υποψήφιοι στις επόμενες κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης, οι οποίες εκτιμάται ότι θα γίνουν λίγο πριν το καλοκαίρι, ή

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Να προχωρήσει κανονικά η αξιολόγησή τους κουβαλώντας μαζί τον χαρακτηρισμό “Ανεπαρκής” διότι δεν κατέθεσε το portfolio .

http://www.esos.gr/arthra/36142/shedon-katholiki-i-symmetohi-ton-dieythynton-stin-axiologisi

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση