Έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ο συνδικαλιστής Κωνσταντίνος Παπλωματάς

penthos

 

Έχασε τη ζωή του σε ηλικία 50 χρόνων, ο  Κωνσταντίνος Παπλωματάς, καθώς οδηγούσε μηχανή σε δρόμο του Περιστερίου. Ο  Παπλωματάς ήταν ενταγμένος στο ΚΚΕ και στο ΠΑΜΕ, και αγωνιστικό στέλεχος του κινήματος των δασκάλων, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Έλλη Αλεξίου».

Η είδηση του θανάτου του έχει προκαλέσει θλίψη στους συντρόφους του και στους συναδέλφους του, όπως και σε καθέναν και καθεμιά που έτυχε να γνωρίσει αυτόν τον ανιδιοτελή και μαχητικό αγωνιστή.

Εξετάσεις Πιστοποίησης στις Βασικές Δεξιότητες ΤΠΕ (Α΄Επιπέδου)

sxoleio

 

 

Γίνεται γνωστό ότι στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογήτων ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» πρόκειται να υλοποιηθούν προγράμματα πιστοποίησης Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε Tα προγράμματα πιστοποίησης Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε., θα υλοποιηθούν στο διάστημα Φεβρουαρίου – Απριλίου 2015 στα Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠΙΣ) και μπορούν να συμμετάσχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και εν ενεργεία αναπληρωτές της δημόσιας εκπαίδευσης, όλων των κλάδων, εκτός των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ19/20 για τους οποίους η πιστοποίηση Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στα προγράμματα επιμόρφωσης.
Περισσότερα στο http://b-epipedo2.cti.gr/el-GR/

Πρόσκληση για τη συμμετοχή Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Δράση «TEACHERS 4 EUROPE 2014-2015» ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2015 ΕΩΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2015

teachers4europe

 

 

Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα προσκαλεί τους Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική δράση «Teachers 4 Europe 2014-15»

1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, με την υποστήριξη του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προσκαλεί, το 2014-2015, τους Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική δράση «Teachers 4 Europe 2014-15»

Στόχος της δράσης είναι να γίνουν γνωστές και κατανοητές στους εκπαιδευόμενους οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες του Ευρωπαϊκού οικοδομήματος καθώς και η προσαρμογή των νέων στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, μέσω της παρακολούθησης της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πράξης, οι Εκπαιδευτικοί θα συμβάλλουν στην προώθηση και διάχυση των γνώσεων και εμπειριών που θα αποκομίσουν, μέσα στα σχολεία που εργάζονται αλλά και μέσα από οποιαδήποτε εκπαιδευτική δραστηριότητα ασκούν και αφορά ευρύτερα στην κοινωνία.

Συγκεκριμένα, τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών είναι:

  • να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος προκειμένου να γίνουν οι ίδιοι κοινωνοί της Ευρωπαϊκής ιδέας
  • να εμπλουτίζουν τις γνώσεις και εμπειρίες των μαθητώντου Δημοτικού σχετικά με το νέο περιβάλλον, τις ευκαιρίες που παρουσιάζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς και τη βελτίωση της συμμετοχής τους ως ενεργοί πολίτες μέσα σε αυτό, σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο
  • να εξοικειωθούν σε βιωματικές και εναλλακτικές παιδαγωγικές τεχνικές με στόχο την παροχή γνώσης σε σύγχρονα ευρωπαϊκά θέματα με την υποστήριξη και την καθοδήγηση των Πρεσβευτών Teachers4Europe μέσω ενδοσχολικών επιμορφώσεων
  • να αποτελέσουν μέλη μίας Παν-Ευρωπαϊκής Κοινότητας που θα προωθεί και θα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σχετικές με την αξιοποίηση της Ενιαίας Αγοράς  και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους
  • να συμμετέχουν σε ένα ενεργό δίκτυο ανταλλαγής απόψεων και καλών πρακτικών στην εκπαίδευση εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης

2. ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ

Οι συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί θα κληθούν να παρακολουθήσουν προγραμματισμένες επιμορφωτικές συναντήσεις σε εκπαιδευτικά κέντρα στους όμορους με τα σχολεία τους νομούς, και τις οποίες θα συγκαλούν οι αντίστοιχοι πρεσβευτές της Δράσης teachers4europe, τον Φεβρουάριο 2015

Στη συνέχεια θα υλοποιήσουν μέσω πρακτικής εφαρμογής στα σχολεία όπου εργάζονται, εργασίες (in-class projects) με τους μαθητές τους, τις οποίες θα ολοκληρώσουν τέλη Απριλίου 2015. Η τελική παρουσίαση των αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η επιμόρφωση, θα έχει μια αποκεντρωμένη και ευέλικτη μορφή παρακολούθησης. Η ενδοσχολική επιμόρφωση αφορά στο διδακτικό προσωπικό δικτύου όμορων σχολείων και θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη και την καθοδήγηση των Πρεσβευτών Teachers4Europe ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα, δίνει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να συνδυάζουν τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές προσέγγισες με νέες, να αξιολογούν και να εφαρμόζουν στην πράξη τις νέες επιστημονικές τάσεις σε διεθνές επίπεδο και να εμπλουτίζουν τις γνώσεις και εμπειρίες των μαθητώντου Δημοτικού. Επιπλέον, το πρόγραμμα προωθεί τη συνεργασία και την ανταλλαγή απόψεων με άλλους συναδέλφους του ίδιου ή διαφορετικών σχολείων, που θα αναλάβουν να μεταδώσουν την Ευρωπαϊκή Ιδέα, με στόχο την ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος δικτύου των Τeachers4Εurope.

Τί αλλάζει από Σεπτέμβριο στο Δημοτικό

ppp

 

 

“Η εικόνα του παιδιού που κουβαλάει την τσάντα 30-40 κιλών φεύγοντας από το σχολείο έχει τελειώσει”. Με αυτή την πρόταση ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος άνοιξε τη συζήτηση για τις αλλαγές που έχει εξαγγείλει ότι θέλει να φέρει στο Δημοτικό Μειωμένη ύλη μαθημάτων, μελέτη στο σχολείο, ακόμα και κατά τη διάρκεια διδακτικών ωρών, πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας στη ΣΤ’ τάξη είναι μερικές από τις σκέψεις που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο υπουργείο Παιδείας.

“Η τσάντα θα μένει στο σχολείο από Δευτέρα έως και Παρασκευή.

Αλλάζει ο τρόπος υποβολής αιτήσεων στα σεμινάρια Pestalozzi 2015

images

 

Σας πληροφορούμε ότι από το 2015 αλλάζει ο τρόπος υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στα σεμινάρια Pestalozzi του Συμβουλίου της Ευρώπης και εφεξής οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά.

Πιο συγκεκριμένα, η διαδικασία χωρίζεται σε δύο φάσεις:

Α’ Φάση: Ηλεκτρονική Υποβολή αίτησης και προεπιλογή υποψηφίων -Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του προγράμματος στο Συμβούλιο της Ευρώπης: http://programme-pestalozzi.ext.coe.int/, όπου υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες για τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων (detailed guidelines for the application procedure) καθώς και τα προσφερόμενα σεμινάρια για το Α’ εξάμηνο 2015 με αναλυτική περιγραφή. – Κάθε σεμινάριο απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες, ανάλογα με το θέμα του εκάστοτε σεμιναρίου, οπότε οι ενδιαφερόμενοι, πριν υποβάλλουν την αίτησή τους, θα πρέπει να ελέγξουν αν εμπίπτουν στην ομάδα-στόχο του εκάστοτε σεμιναρίου. Σε περίπτωση που δεν εμπίπτουν,  η αίτησή τους θα απορρίπτεται.    -Στην ηλεκτρονική αίτηση κάθε σεμιναρίου, στο πεδίο Employer/supervisor name οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν το όνομα του άμεσα Προϊσταμένου τους ( π.χ. Διευθυντής Σχολείου όταν πρόκειται για εκπαιδευτικούς, Προϊστάμενος Δ/νσης όταν πρόκειται για Διευθυντές Σχολείων κ.λ.π), στο πεδίο Employer/supervisor address την ακριβή ονομασία και διεύθυνση του σχολείου στο οποίο υπηρετούν και στο πεδίο Describe your main activities in this position οι υποψήφιοι θα πρέπει υποχρεωτικά να αναφέρουν και την ειδικότητά τους (κλάδο). -Στο πεδίο Employer/supervisor email θα συμπληρωθεί το email του άμεσα Προϊσταμένου, ο οποίος μετά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης από τον υποψήφιο, θα λάβει ηλεκτρονικά ειδοποίηση από το Συμβούλιο της Ευρώπης, ώστε να εγκρίνει ή να απορρίψει την αίτησή του υποψηφίου. Σε περίπτωση που η αίτηση εγκριθεί, προωθείται αυτομάτως ηλεκτρονικά στην Υπηρεσία μας. -Σχετικά με τη γλωσσομάθεια, το επίπεδο της εκάστοτε ξένης γλώσσας παραμένει ως είχε, δηλαδή επίπεδο ξένης γλώσσας τουλάχιστον Γ1.  ( βλ. σελίδα 3 της παρούσας προκήρυξης) -Η Υπηρεσία μας για κάθε σεμινάριο θα προεπιλέγει 5 υποψηφίους. Η τελική επιλογή θα γίνεται από το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Τα 15 σημεία των αλλαγών στο Δημοτικό που θα ανακοινωθούν την Πέμπτη

ppp

 

 

Προσωποπαγείς θέσεις Στελεχών Εκπαίδευσης-Πρόταση για αλλαγές στη διοίκηση της εκπαίδευσης και στην Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos, η τελική πρόταση για τις αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο, που θα διατυπωθεί στη συνεδρίαση της Πέμπτης, του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από την πρόεδρό του Ομ. Καθηγήτρια Στέλλα Πριόβουλου, θα κινηθεί σε 15 πλαίσια. Ειδικότερα, η πρόεδρος του ΣΠΔΕ κ. Πριόβολου θα τονίσει την ανάγκη αντιμετώπισης, κατά προτεραιότητα, των ακόλουθων θεμάτων στο Δημοτικό Σχολείο:

1. Η ανάγκη ομοιογένειας των διαφορετικών τύπων δημοτικού σχολείου.

2. Η συρρίκνωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών: το σχολείο που «πνίγει» τους μαθητές.

3. Η τσάντα που πρέπει να μένει στο σχολείο, ο μικρός μαθητής που πρέπει να μελετά στο σχολείο και να παίζει και να διασκεδάζει στο σπίτι ή εκτός σπιτιού.

4. Η Επίτευξη της συνοχής της ύλης με εξορθολογισμό της έκτασης της διδακτέας ύλης. Αντιστοιχία στόχων και αναλυτικού προγράμματος, έλεγχος της σχολικής μονάδας ως προς την επίτευξη των σκοπών και των επιδιώξεων του προγράμματος σπουδών .

5. Η Βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης γνώσης σε όλους τους μαθητές. Ανακαλυπτική – διερευνητική, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, μαθητοκεντρική διδασκαλία, προώθηση εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων ανάλογα και με τις ατομικές ιδιαιτερότητες και εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών κάθε τάξης. Δημιουργία κινήτρων μάθησης.

6. Η ενίσχυση της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης των παιδιών μας, η κατανόηση της λαϊκής παραδοσιακής μας κουλτούρας αλλά και της κλασικής και των σύγχρονων μορφών τέχνης με σκοπό να εκτιμήσουν τον κόσμο των τεχνών, της μουσικής και της λογοτεχνίας μας αλλά και τα επιτεύγματα των άλλων λαών στον τομέα της τέχνης.

7. Η καθολική εφαρμογή του «κοινωνικού σχολείου». Το άνοιγμα του σχολείου στη διανόηση, στην τέχνη, στην άθληση και στην τοπική κοινωνία.

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για δημιουργία μητρώου ειδικών επιστημόνων με έργο την επιλογή και εμπλουτισμό με εκπαιδευτικά μεταδεδομένα υπάρχοντος ψηφιακού περιεχομένου από συλλογές πολιτισμικών φορέων

 

 

Αναζήτηση εκπαιδευτικών “ειδικών προσόντων” από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

 

Δείτε τα προσόντα που απαιτούνται από το Ινστιτούτο για την εγγραφή στο Ειδικό Μητρώο

1.3 Προσόντα και Κριτήρια ένταξης στο Μητρώο: τα φυσικά πρόσωπα που έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης, για ένταξη στο Μητρώο θα πρέπει να διαθέτουν τα ακόλουθα προσόντα:

Απαιτούμενα προσόντα:

  • Διορισμό σε κλάδο: ΠΕ70, ΠΕ02, ΠΕ08, ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ16.
  • Πτυχίο ΑΕΙ/ΑΤΕΙ ή από Τμήμα Παιδαγωγικής εκπαίδευσης
  • Διδακτική εμπειρία τουλάχιστον τριών (3) ετών στην Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση
  • Πιστοποιημένη Επιμόρφωση στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών Α’ επιπέδου

Επιθυμητά προσόντα:

  • Προϋπηρεσία ως Επιστημονικό προσωπικό του ΙΕΠ ή του πρώην Π.Ι. ή Σχολικός Σύμβουλος.
  • Διδακτορικό/Μεταπτυχιακό
  • Επιμόρφωση στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών Β’ επιπέδου
  • Εμπειρία σε ανάπτυξη/δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού
  • Εμπειρία σε μετασχολιασμό ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού με βάση το πρότυπο εκπαιδευτικών μεταδεδομένων IEEE LOM
  • Συγγραφικό έργο (Βιβλία, Δημοσιεύσεις).
  • Πρόσθετη Διδακτική εμπειρία μεγαλύτερη των τριών (3) ετών στην Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση

Κριτήρια αξιολόγησης – Πίνακας βαθμολόγησης

  • Προϋπηρεσία ως Επιστημονικό προσωπικό του ΙΕΠ ή του πρώην Π.Ι. ή Σχολικός Σύμβουλος: 10 μόρια
  • Διδακτορικό/Μεταπτυχιακό σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο του Κλάδου διορισμού: Διδακτορικό 8 μόρια, Μεταπτυχιακό 4 μόρια
  • Διδακτορικό/Μεταπτυχιακό σχετικό με άλλο γνωστικό αντικείμενο: Διδακτορικό 5 μόρια, Μεταπτυχιακό 2 μόρια
  • Επιμόρφωση στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών Β’ επιπέδου: 4 μόρια
  • Εμπειρία σε ανάπτυξη / δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού ή σεναρίων: 2 μόρια για έκαστο με μέγιστο τα 8 μόρια.
  • Εμπειρία σε μετασχολιασμό ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού: 3 μόρια
  • Συγγραφικό έργο (Βιβλία, Δημοσιεύσεις): 3 ανά Βιβλίο και 1 ανά Δημοσίευση (σε επιστημονικά περιοδικά ή συνέδρια με κριτές) με μέγιστο τα 8 μόρια.
  • Διδακτική εμπειρία: 0,5 μόρια για κάθε έτος πάνω από τα 3 έτη μέχρι συνολικά 10 μόρια

Το Ι.Ε.Π. δεν δεσμεύεται για την υποχρεωτική αξιοποίηση όλων των ενταγμένων στο Μητρώο. Στη διακριτική ευχέρεια του Ι.Ε.Π. συμπεριλαμβάνεται η ανάθεση και η σύναψη συμβάσεων καθώς και ο αριθμός αυτών, αποκλειόμενης οποιασδήποτε αξιώσεως των ενδιαφερομένων.

Καθ’όλη τη διάρκεια εκτέλεσης του υπό ανάθεση έργου, θέση που μπορεί να κενωθεί για οποιοδήποτε λόγο δύναται να καλυφθεί με άλλους ενταγμένους στο μητρώο ειδικούς επιστήμονες στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Επιτροπής και απόφασης του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. Επίσης, με την ίδια διαδικασία, μπορεί να ανατεθεί μέρος του έργου που δεν θα υλοποιηθεί από ένα μετασχολιαστή, σε άλλο υποψήφιο ενταγμένο στο μητρώο. Στην περίπτωση αυτή η αμοιβή των μετασχολιαστών θα είναι αναλογική του προσφερθέντος έργου.

 

Κατεβάστε ολόκληρη την πρόσκληση από εδώ.

Πηγή:

Ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών, διευκολύνσεις υπαλλήλων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος

ekloges_4

Ενόψει των γενικών βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015, το υπουργείο Εσωτερικών με εγκύκλιο κάνει γνωστό τα εξής:

Α’ Ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 106 της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών (π.δ.26/2012, A ́ 57), απαγορεύεται η χορήγηση κάθε κανονικής άδειας απουσίας σε τακτικούς δημοσίους υπαλλήλους, στρατιωτικούς γενικά και τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης στο διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των εκλογών έως και την ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας, δηλαδή από την 31η Δεκεμβρίου 2014 έως την 25η Ιανουαρίου 2015.

Οι άδειες που τυχόν θα έχουν χορηγηθεί έως και την ημέρα της προκήρυξης των εκλογών ανακαλούνται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση απόφασης της αρμόδιας αρχής και όσοι έχουν αυτές τις άδειες είναι υποχρεωμένοι να επιστρέψουν στις θέσεις τους, χωρίς οποιαδήποτε ειδοποίηση.

2. Ύστερα από τα ανωτέρω, παρακαλούμε να φροντίσετε ώστε, κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα:

α) να μη χορηγούνται κανονικές άδειες στους υπαλλήλους των υπηρεσιών σας και

β) να επιστρέψουν αμέσως στις θέσεις τους οι υπάλληλοι που θα βρίσκονται σε κανονική άδεια. Σε περίπτωση κατεπείγουσας ανάγκης, μπορεί να χορηγηθεί άδεια απουσίας σε δημοσίους υπαλλήλους και στρατιωτικούς γενικά, ύστερα από προηγούμενη έγκριση του αρμόδιου Υπουργού ή εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου.

Σε τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, η άδεια χορηγείται ύστερα από έγκριση του αρμοδίου προς τούτο οργάνου (άρθρο 106 παρ. 2 π.δ.26/2012).

3. Με απόφαση των Διοικήσεων των Ν.Π.Δ.Δ, Οργανισμών και Επιχειρήσεων του Δημόσιου Τομέα μπορεί να αναστέλλονται ή να ανακαλούνται οι άδειες του προσωπικού τους.

Β’ Διευκολύνσεις υπαλλήλων

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του ίδιου ως άνω άρθρου 106 της εκλογικής νομοθεσίας, στους τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου χορηγείται από την αρμόδια προϊσταμένη αρχή, ύστερα από εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών κατά την ημέρα της εκλογής, ειδική άδεια απουσίας που καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβασή τους στον τόπο άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος και την επιστροφή τους.

Ο χρόνος της άδειας δεν συνυπολογίζεται στο χρόνο της κανονικής άδειας που δικαιούνται οι υπάλληλοι αυτοί, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις.

Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις, είναι δυνατό να χορηγείται ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς επίσης στο προσωπικό των υπόλοιπων νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα οποιασδήποτε κατηγορίας, κλάδου και σχέσης εργασίας.

Τα σχετικά με την εφαρμογή των ανωτέρω καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

2. Εξάλλου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 106 της εκλογικής νομοθεσίας, όσα ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο, μπορεί να εφαρμοστούν ανάλογα και για το προσωπικό των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα.

Τα σχετικά με την εφαρμογή τους καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

 

http://www.esos.gr/arthra/36485/anaklisi-kai-apagoreysi-horigisis-kanonikon-adeion-dieykolynseis-ypallilon-gia-tin

Άδεια άσκησης εκλογικού δικαιώματος. Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς

kalpi

 

ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ (παρ. 1 δεύτερο εδάφιο)

Κατά τη διενέργεια των βουλευτικών ή αυτοδιοικητικών εκλογών, ισχύουν τα εξής:

1. Όσοι εκπαιδευτικοί μετακινούνται σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων λαμβάνουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.

2. Όσοι μετακινούνται σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω λαμβάνουν άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινούνται εξ ολοκλήρου οδικώς με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.

3. Όσοι μετακινούνται σε νησιά ή από νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών άδειας που λαμβάνουν, εξετάζεται κατά περίπτωση από τον αρμόδιο Διευθυντή της Εκπαίδευσης, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο στις περιπτώσεις αυτές, η άδεια να ξεπερνά τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.

Για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες, οι οποίες ορίζονται εκλογικά τμήματα και παραμένουν κλειστές την Παρασκευή και τη Δευτέρα, οι ημέρες αυτές θεωρούνται ως μέρος της άδειας. Επομένως, στους εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην περίπτωση 3, είναι δυνατό να χορηγείται μόνο μία (1) μέρα άδεια, είτε την Πέμπτη πριν από τις εκλογές, είτε την Τρίτη μετά τις εκλογές. Επισημαίνουμε ότι, σε κάθε περίπτωση διενέργειας εκλογών εκδίδεται εγκύκλιος σχετικά με τις διευκολύνσεις των εκπαιδευτικών για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος.

Πού υστερεί η Ελλάδα στην εκπαίδευση σε σύγκριση με την Ε.Ε.

images-52

Τους τομείς υστέρησης της Ελλάδας όσον αφορά τον τομέα της εκπαίδευσης μπορεί να διαπιστώσει κανείς μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».

Η υστέρηση της χώρας μας σε τομείς όπως είναι η συμμετοχή στην προσχολική εκπαίδευση, η μαθητεία, η ολοκλήρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για άτομα ηλικίας 30-34 ετών καθώς και το χαμηλό ποσοστό της συμμετοχής σε προγράμματα δια βίου μάθησης καθιστούν αναγκαίες τις παρεμβάσεις μέσω του νέου ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020. Υστέρηση στην προσχολική εκπαίδευση

Πιο αναλυτικά για την υστέρηση στην προσχολική εκπαίδευση στο Κείμενο Θέσεων της Ε.Ε. αναφέρεται ότι τα ποσοστά συμμετοχής σε αυτή για τα παιδιά είναι από τα χαμηλότερα στην Ε.Ε.. Ειδικότερα,το ποσοστό των παιδιών μεταξύ 4-6 ετών στην Ελλάδα που συμμετέχουν στην προσχολική εκπαίδευση ανέρχεται στο 73,2%, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ε.Ε. αγγίζει το 94%. Ποσοστό συμμετοχής σε προσχολική εκπαίδευση Ελλάδα Ευρωπαϊκή Ένωση 73.2% 94% Η αύξηση της συμμετοχής σε καλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση, ιδιαίτερα για οικογένειες από ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, αποτελεί σημαντική προτεραιότητα και αποτελεσματικό μέτρο, προκειμένου τα παιδιά να ξεκινήσουν σε σωστή βάση τη φοίτησή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενισχύοντας τις πιθανότητές τους για ολοκλήρωση, τουλάχιστον της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

 

Μικρή η αποδοχή του θεσμού μαθητείας Πολύ μικρή αποδοχή έχει επίσης ο θεσμός της μαθητείας στην Ελλάδα, όπου λιγότερο από το 1% του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων είναι μαθητευόμενοι. Το ποσοστό αυτό σε χώρες με παράδοση στη μαθητεία, όπως είναι η Γερμανία (5,3%), η Αυστρία (4,7%) και η Σλοβακία (3,6%) είναι πολύ υψηλότερο. Θεσμός μαθητείας Ελλάδα Σλοβακία Κάτω από 1% 3,6% Στα πλαίσια της ενίσχυσης της αποδοχής της μαθητείας το Εθνικό Σχέδιο Υλοποίησης του θεσμού της Μαθητείας, το οποίο σε συνέχεια της πρόσφατης θεσμικής αλλαγής (ν. 4186/2013) ενσωματώνει το σύστημα της Μαθητείας στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης και διευκολύνει την κινητικότητα των νέων τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην εργασιακή τους πορεία, δημιουργώντας γέφυρες μεταξύ της ΕΕΚ και της αγοράς εργασίας. Η μαθητεία θα εφαρμόζεται σε πολυάριθμους κλάδους και επαγγέλματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται κλάδοι με προοπτικές απασχόλησης σε καίριους αναπτυξιακούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, όπως αυτοί προβλέπονται στο ΕΣΠΑ 2014-2020 (πχ. αγροδιατροφικός τομέας, ναυτικά επαγγέλματα, τουρισμός και πράσινα επαγγέλματα). Στο πλαίσιο της αναβάθμισης του θεσμού της μαθητείας θα λειτουργήσουν οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), οι οποίες έχουν ως σκοπό την παροχή υπηρεσιών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης. Η τοποθέτηση των σπουδαστών στις επιχειρήσεις θα γίνεται από τον ΟΑΕΔ, ενώ η διαδικασία πιστοποίησης των προσόντων θα οργανώνεται και θα πραγματοποιείται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ελκυστικότητας και της αποτελεσματικότητας της τεχνικής εκπαίδευσης θα διαδραματίσουν επίσης και τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ). Βασική επιδίωξη είναι οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, με την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία θα βασίζεται σε σύγχρονα προγράμματα σπουδών και σε υψηλής ποιότητας υποδομές, να διαθέτουν ολοκληρωμένες επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες που θα διευκολύνουν την πρόσβασή τους στην αγορά εργασίας. Στον χώρο της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, τα Ι.Ε.Κ. θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην κατάρτιση νέων επαγγελματιών σε σημαντικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.. Σημαντική κρίνεται η αμοιβαία σύνδεση των ΙΕΚ με τον θεσμό της μαθητείας, όπου διανοίγονται επιλογές τόσο για τους αποφοίτους των ΣΕΚ να εγγραφούν σε ΙΕΚ, όσο και σε αποφοίτους των ΙΕΚ, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε προγράμματα μαθητείας – εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας. Μια βασική ανάγκη που ανακύπτει είναι η βελτίωση της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσα από την εφαρμογή του συστήματος της μαθητείας και της αναβάθμισης της τεχνολογικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ στην ολοκλήρωση τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 30-34 ετών Η ολοκλήρωση γ’βάθμιας εκπαίδευσης των νέων ηλικίας 30-34 ετών αποτελεί έναν από τους δείκτες για την «Ευρώπη 2020». Από το 2007 μέχρι το 2013 καταγράφεται στην Ελλάδα μια σταδιακή αύξηση του ποσοστού αυτού (26,3% το 2007 και 34,9% το 2013), όμως εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο 36,8% της ΕΕ, ενώ έχει αυξηθεί με σχετικά αργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια (25,4% το 2000). Ολοκλήρωση γβαθμιας εκπαίδευσης 30-34 ετών Ελλάδα Ε.Ε 34.9% 36.8% Μεταξύ των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στα ποσοστά αποφοίτησης εντός του προβλεπόμενου χρόνου σπουδών. Συγκεκριμένα, το ποσοστό αποφοίτησης στην Ελλάδα το 1995 ήταν κοντά στο 15%, ενώ στα μέσα του 2000 βελτιώθηκε και έφτασε στο 25%, καταγράφοντας εντυπωσιακή πρόοδο. Όμως, από το 2005 μέχρι σήμερα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί και έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 1995, πλησιάζοντας το 17%. Ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος αποφοίτησης για το 2007 ήταν πάνω από 35%. Για αυτή τη σχετικά χαμηλή επίδοση στα ποσοστά αποφοίτησης σημαντικό ρόλο έχουν παράγοντες, όπως το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον της δημοσιονομικής κρίσης, τα προβλήματα διοίκησης και διαχείρισης των ιδρυμάτων, η δομή και η ποιότητα της διδασκαλίας, η ελλειμματική φοιτητική μέριμνα και η συρρικνωμένη υποστήριξη των φοιτητών καθώς επίσης οι ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του κάθε ιδρύματος (πχ. ιδρύματα σε απομακρυσμένες περιοχές) κ.λπ. Σε αυτό το πλαίσιο αναδεικνύεται η ανάγκη ενίσχυσης των φοιτητών που αντιμετωπίζουν υποκειμενικές ή αντικειμενικές δυσκολίες έγκαιρης ολοκλήρωσης του κύκλου σπουδών τους, κυρίως με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων υποστήριξης και φοιτητικής μέριμνας, όπως υποτροφίες, επιδοτούμενα δάνεια, επιδότηση ενοικίου, παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και συμβουλευτικής,υποστήριξη εργαζομένων φοιτητών και σπουδαστών, και πρόσθετα μη χρηματικά ευεργετήματα.

Χαμηλό το ποσοστό συμμετοχής στη Δια Βίου Μάθηση

Παρά τις συντονισμένες προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια για την οργάνωση του συστήματος της διά βίου μάθησης, το ποσοστό συμμετοχής των ατόμων ηλικίας 25-64 ετών σε προγράμματα διά βίου μάθησης στην Ελλάδα παραμένει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, το 2013 το ποσοστό συμμετοχής των ατόμων ηλικίας 25-64 ετών στην Ελλάδα δεν ξεπέρασε το 3%, στοιχείο το οποίο κατατάσσει την Ελλάδα μαζί με τη Ρουμανία (2,0%), τη Βουλγαρία (1,7%), την Ουγγαρία (2,8%) και την Κροατία (2,9%), στις τελευταίες θέσεις των χωρών της Ε.Ε. 27. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2013 ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 10,0%. Ωστόσο σύμφωνα με την αναπτυξιακή πολιτική της «Ευρώπης 2020» ο στόχος σε επίπεδο δεικτών είναι αύξηση σε 15% του ποσοστού των ενηλίκων 25-64 ετών που συμμετέχουν στη διά βίου μάθηση. Ποσοστό συμμετοχής Δια Βίου Μάθηση Ελλάδα Ε.Ε 3% 10% Πάνω από το Μ.Ο στην πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου Οι επιδόσεις της Ελλάδας όσον αφορά την ΠΕΣ παρουσιάζουν σταθερή μείωση από το 2007 έως σήμερα (14,3% το 2007 και 10,1% το 2013) και είναι σχετικά καλύτερες από τον μέσο όρο της ΕΕ, ο οποίος το 2013 ανήλθε στο 11,9%,γεγονός που καταδεικνύει την επιτυχία των παρεμβάσεων που υλοποιήθηκαν, κυρίως, στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου. Παρόλα αυτά εντοπίζονται συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως η γεωγραφική περιοχή, η κοινωνική ομάδα, το καθεστώς απασχόλησης και οι εκπαιδευτικές βαθμίδες όπου το φαινόμενο είναι πιο έντονο.

Πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου

Ελλάδα         Ε.Ε

10.1%             11.9%

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση