Έρευνα Νορβηγών: μαυροπίνακας, κιμωλία, τετράδιο και μολύβι οδηγούν σε αποτελεσματική μάθηση

sxoleio

Οι παραδοσιακές μέθοδοι μάθησης και διδασκαλίας προάγουν περισσότερο τη γνώση.

Οι μαθητές και οι ενήλικοι που γράφουν με το χέρι, αντί να πληκτρολογούν, μαθαίνουν καλύτερα, υποστηρίζουν Νορβηγοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Advances in Haptics.

Το ίδιο συμβαίνει και με όσους διαβάζουν από ένα βιβλίο, αντί από μια οθόνη, σύμφωνα με τη νορβηγική έρευνα, η οποία έρχεται να αναδείξει τη σημασία των παραδοσιακών μεθόδων μάθησης, που τείνουν να εκλείψουν στη σύγχρονη κοινωνία λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων.

Εξάλλου μια δεύτερη αμερικανική έρευνα διαπίστωσε ότι οι μαθητές που μετά το διάβασμα, καλούνται να κάνουν τεστ απομνημόνευσης σε σχέση με αυτά που διάβασαν, θυμούνται περισσότερα πράγματα και έχουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με όσους διαβάζουν ξανά και ξανά το ίδιο μάθημα ή με όσους φτιάχνουν αναλυτικά διαγράμματα για να θυμούνται τι διάβασαν πριν.

Οι ερευνητές με επικεφαλής την καθηγήτρια Αν Μάνγκεν του Πανεπιστημίου Στάβανγκερ, έκαναν πειράματα με δύο ομάδες εθελοντών, οι οποίοι κλήθηκαν να μάθουν να γράφουν σε μια γλώσσα με άγνωστο αλφάβητο, η οποία περιλάμβανε 20 γράμματα.

Η μια ομάδα έπρεπε να μάθει να γράφει με το χέρι διαβάζοντας από βιβλίο και η άλλη με πληκτρολόγιο υπολογιστή διαβάζοντας από οθόνη.

Μετά από ενάμιση μήνα, τα τεστ έδειξαν ότι όσοι είχαν μάθει με τον παλιό τρόπο να διαβάζουν και να γράφουν, δηλαδή με το βιβλίο και το χέρι τους, τα πήγαν καλύτερα σε σχέση με όσους έμαθαν στον υπολογιστή.

Μεταξύ άλλων, ο συγκριτικός έλεγχος του εγκεφάλου έδειξε ότι η πρώτη ομάδα εμφάνιζε ενεργοποίηση της περιοχής του Μπροκά, ενώ η δεύτερη ελάχιστη ή καθόλου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, φαίνεται πως το γράψιμο και η ανάγνωση εντυπώνουν καλύτερα τη γνώση στο νου των ανθρώπων σε σχέση με το γράψιμο με πληκτρολόγιο και την ανάγνωση από οθόνη.

Όπως επισημαίνουν, η παραδοσιακή γραφή και ανάγνωση ενεργοποιούν περισσότερο τις αισθήσεις μας και προσφέρουν εντονότερα σήματα ανάδρασης από τους μύες και τα άκρα των δακτύλων μας (σε σχέση με την επαφή των χεριών με το πληκτρολόγιο), με συνέπεια η παλιά καλή μέθοδος να ενισχύει πιο αποτελεσματικά τον εγκεφαλικό μηχανισμό μάθησης. Παράλληλα, επειδή απαιτείται περισσότερος χρόνος και νοητική προσπάθεια για να γράψει κανείς με το χέρι, αυτό βοηθά στην εντύπωση της μνήμης.

Η δεύτερη έρευνα του Δρ Τζέφρι Κάρπικε του Πανεπιστημίου Περντιού των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε στο Science, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας στη τάξη, που περιλαμβάνουν την απομνημόνευση χρονολογιών και κλίσεων ανωμάλων ρημάτων, είναι καλύτερες στο να αποτυπώνουν τις γνώσεις στο νου των μαθητών, σε σχέση με άλλες πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους που αποφεύγουν την απομνημόνευση.

Τα πειράματα των ερευνητών έδειξαν ότι όσοι μαθητές καλούνται να απαριθμήσουν, να απαγγείλουν κ.λπ. τα μαθήματά τους λίγο μετά την ανάγνωσή τους, τα θυμούνται μετά καλύτερα (βραχυπρόθεσμη μνήμη), σε σχέση με όσους απλώς τα έχουν διαβάσει πολλές φορές.

Αυτή η διαδικασία φαίνεται να αποτυπώνει τα δεδομένα καλύτερα στην μνήμη, από όπου ανακαλούνται αργότερα με μεγαλύτερη ευκολία, ακόμα και μετά το πέρασμα αρκετού χρόνου (μακροπρόθεσμη μνήμη).

Σε αυτό το πλαίσιο, τα συχνά προφορικά ή γραπτά τεστ φαίνεται να βελτιώνουν την μάθηση.

in.gr

Δ.Ο.Ε. : Εισήγηση για Πραγματοποίηση έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων στο διάστημα από 20 Μαρτίου μέχρι και 1 Απριλίου 2015

Δ.Ο.Ε.

 

 

Το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας  στη συνεδρίασή του στις 11 Μαρτίου 2015,  εκτίμησε  τις απαντήσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα τα οποία συζητήθηκαν ,στη συνάντηση που έγινε στις 3-3-2015.

   Είναι σαφές ότι παρά τις εκφράσεις καλής θέλησης και τις διαπιστώσεις για συμφωνία απόψεων και προθέσεων, η ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., δεν έδωσε τις πολυαναμενόμενες απαντήσεις που θα έδιναν βαθιές ανάσες σε έναν Κλάδο που έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, τόσο από τις μνημονιακές πολιτικές όσο και από τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που έχουν δημιουργήσει ασφυκτικό κλίμα στη δημόσια εκπαίδευση.

    Η εναρκτήρια αναφορά του Υπουργού Παιδείας στους αρχικούς περιορισμούς που αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία στην άσκηση του έργου της (Πόροι, θέσεις και καθεστώς απασχόλησης) καθώς και στη σκληρή οικονομική συγκυρία (Δεν υπάρχει περίπτωση να “πέσουν” χρήματα στους εκπαιδευτικούς, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά) έθεσε σοβαρούς περιορισμούς στο διάλογο, οδηγώντας τον εκ προοιμίου σε πενιχρά αποτελέσματα.

   Η αναλυτική έκθεση όλων των ζητημάτων που ταλανίζουν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τους λειτουργούς της από το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίαςέτυχε ελάχιστων θετικών δεσμεύσεων.

  Συγκεκριμένα δεν υπήρξε καμία θετική απάντηση σε κανένα από τα παρακάτω ζητήματα: (περισσότερα…)

Εγκύκλιος στα σχολεία για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού

2357

 

Καλούνται τα σχολεία να αφιερώσουν την Πέμπτη 19/3 ή την Παρασκευή 20/3/2015 μία ή δύο διδακτικές ώρες σε δράσεις, συζητήσεις και εκδηλώσεις

Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού στις 21 Μαρτίου, η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων απέστειλε σήμερα, Παρασκευή, στα σχολεία εγκύκλιο με την οποία καλεί όλες τις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν την Πέμπτη 19/3 ή την Παρασκευή 20/3/2015 μία ή δύο διδακτικές ώρες (με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων) σε δράσεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των φυλετικών διακρίσεων.

Η ηγεσία του ΥΠΟΑΙΘ καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες καθημερινά να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις, προωθώντας και υλοποιώντας την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική της χώρας που έχει ως στόχο την ένταξη και εκπαιδευτική στήριξη όλων των μαθητών, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς, αποκρούοντας κάθε ρατσιστική πρόκληση με σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα σωματική, πνευματική, συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φυλής, θρησκείας, χρώματος.

Καλεί επίσης, όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να μη σιωπούν, να μην παραμένουν απαθή ή αδιάφορα και κυρίως να μην φοβούνται να ενημερώνουν τους αρμοδίους ή να καταγγέλλουν τα φαινόμενα της βίας, των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού που μπορεί να διαπιστώνονται στον χώρο του σχολείου.

Η ρατσιστική βία, τονίζει η πολιτική ηγεσία, δεν έχει θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία και σε ένα δημοκρατικό σχολείο και όσοι την ασκούν θα πρέπει να τιμωρούνται.

ΠΑΤΗΣΕΤ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

 

http://www.esos.gr/arthra/37411/egkyklios-sta-sholeia-gia-tin-exaleipsi-ton-fyletikon-diakriseon-kai-toy-ratsismoy

 

Ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

untitled_zps51300d3e

Δέσμευση του Τασου Κουράκη προς τους εκπαιδευτικούς

Ίδια εργασιακά δικαιώματα με τους δασκάλους και καθηγητές υποσχέθηκε στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, χτες, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Τάσος Κουράκης δέχτηκε την άρση του διετούς αποκλεισμού των αναπληρωτών σε περίπτωση που αρνούνται την πρόσληψή τους, ενώ συμφώνησε ότι οι μονογονεϊκές οικογένειες αναπληρωτών πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ειδική κατηγορία και να προηγούνται στις τοποθετήσεις στα σχολεία και επίσης να δίνεται άδεια μητρότητας διάρκεια 6 μηνών στις αναπληρώτριες. Θετικά «είδε» ο αναπληρωτής υπουργός και το αίτημα των αναπληρωτών να έχουν τη δυνατότητα παραμονής σε μια διεύθυνση για τουλάχιστον δύο χρόνια, προκειμένου να αποφεύγονται οι συνεχείς μετακινήσεις και τα έξοδα που έχουν να αντιμετωπίσουν με την ενοικίαση σπιτιών κλπ.

Όσον αφορά στους μόνιμους διορισμούς, οι αναπληρωτές ζήτησαν να γίνουν από τον πίνακα του ΑΣΕΠ και να προσμετράτε μόνο η προϋπηρεσία, ενώ τα υπόλοιπα προσόντα (μεταπτυχιακά, κοινωνικά κριτήρια κ.α.) να μοριοδοτούνται μόνο ως κριτήρια τοποθέτησης και όχι διορισμού.

Μετακινήσεις

Οι περίπου 20.000 αναπληρωτές αυτοχαρακτηρίζονται ως περιφερόμενοι «τσιγγάνοι» του εκπαιδευτικού συστήματος, αφού κάθε χρόνο μετακινούνται από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη, αφήνοντας πίσω τους συζύγους και παιδιά, τους οποίους βλέπουν ελάχιστες φορές, καθώς οι μετακινήσεις είναι πολυέξοδες και ο πενιχρός μισθός τους δεν επαρκεί για εισιτήρια η άλλα έξοδα μετακίνησης.. Έτσι περνούν χρόνια και χρόνια, μακριά από τα σπίτια τους, έχοντας πάντα την ελπίδα ότι κάποτε θα πάψουν να είναι… μετανάστες στον τόπο τους.

«Ουσιαστικά στη χώρα μας έχει καθιερωθεί ατύπως ο θεσμός του «μόνιμου αναπληρωτή». Είναι χαρακτηριστικό ότι τη φετινή χρονιά οι προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών έχουν φτάσει περίπου στις 20.000 (εκ των οποίων οι 11.720 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) και το 90% των πιστώσεων είναι από το ΕΣΠΑ και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό», τονίζει στο «ΕΘΝΟΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ» ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ Δημήτρης Μπράτης και υπογραμμίζει: Με βάση τις συνταξιοδοτήσεις που θα γίνουν φέτος, οι ανάγκες για την ερχόμενη σχολική χρονιά θα ξεπεράσουν τις 25.000. Η μόνη λύση για να μην καταρρεύσει το σύστημα είναι να προχωρήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε μόνιμους διορισμούς.

http://www.alfavita.gr

Το χρυσό μετάλλιο σε Ολυμπιάδα μαθηματικών για φοιτητές είναι Ελληνικό !

45664536345-744x568

 

Για άλλη μια φορά ο Αθηναγόρας Σκιαδόπουλος μας κάνει περήφανους εγγράφοντας ακόμη μια μεγάλη επιτυχία στο ενεργητικό του. Στον διαγωνισμό SEEMOUS (South-Eastern European Mathematics Olympiad for University Students) ο οποίος διεξήχθη από τις 3 έως τις 8 Μαρτίου στην Οχρίδα, ο Αθηναγόρας Σκιαδόπουλος κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο.

Ο Αθηναγόρας είναι πρωτοετής σπουδαστής στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο Αθηνών, στη Σχολή Ηλεκτρολόγων – Μηχανικών Υπολογιστών, όπου εισήχθη χωρίς εξετάσεις, ασκώντας δικαίωμα της Α’ Λυκείου, ότε και κατέκτησε ολυμπιακό μετάλλιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αθηναγόρας είναι ο πρώτος Δωδεκανήσιος που είχε συμμετοχή σε τρείς συνεχόμενες Παγκόσμιες Ολυμπιάδες Μαθηματικών στις οποίες πέτυχε διάκριση καθώς και ο πρώτος που συμμετέχει στις Εθνικές Ομάδες Μαθηματικών για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια, ήδη από μαθητής Γυμνασίου.

Επίσης όπως έγινε γνωστό, η ελληνική ομάδα η οποία αποτελείται από 6 φοιτητές, κατέκτησε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό.

Αναμένεται επίσημη ανακοίνωση από την Μαθηματική Εταιρία Ρόδου.

ipaideia.gr

Φ.Ο.Σ. – Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου – «Το Κλέφτικο Δημοτικό Τραγούδι»

KLEFTIKA TRAGOUDIA

Ο Φιλοτεχνικός Όμιλος Σάμου σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την εκδήλωση που διοργανώνει στα πλαίσια των εορτασμών για την επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Η εκδήλωση έχει θέμα «Το Κλέφτικο Δημοτικό Τραγούδι» και θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 22 Μαρτίου 2015 και ώρα 19:30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δήμου Σάμου.

Ομιλήτρια: Κατσαμπά Κατερίνα

Απαγγελία Ποιημάτων : Μανδουραράκης Γιάννης- Χαρτζανιώτη Χριστίνα (Θεατρική Ομάδα Σάμου)

Κλαρίνο: Μαυρής Γιώργος

Κρουστά: Ασβεστάς Στράτος

Πιάνο – Τραγούδι: Σάββας Μανώλης

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Νικόλαος Βαρούμας

Η Γραμματέας

Κατσαμπά Κατερίνα

 

Ερώτηση στη Βουλή για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών δομών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

ajiologhsh

 

 

1. Σκοπεύετε να καταργήσετε εξ ολοκλήρου το ισχύον σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτό καθορίζεται στο ΠΔ 152/2013, ή μόνο επιμέρους παραμέτρους, δείκτες και προσδιοριστικά του στοιχεία;

2. Αν ναι, τι σας ωθεί σε αυτές τις αλλαγές;

3. Έχετε εκπονήσει κάποια μελέτη του υπάρχοντος συστήματος που να κατατείνει στην κατάργησή του, αντί της ενδεχόμενης τροποποίησης και βελτίωσής του για να επιλυθούν επιμέρους ζητήματα εφαρμογής;

4. Απορρίπτετε το πρότυπο διαμορφωτικής αξιολόγησης, στη λογική του οποίου βασίσθηκε το σύστημα του ΠΔ 152/2013; Aν ναι, με ποιο τρόπο θα διασφαλίσετε τη στοχευμένη επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, με απώτερο στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των δομών της δημόσιας εκπαίδευσης;

5. Σκοπεύετε να καταργήσετε και άλλες διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί, όπως π.χ. η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας/διαδικασία αυτό-αξιολόγησης (ΥΑ 30972/Γ1 ΦΕΚ 614/15-03-2013), σχετικές δράσεις στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ν. 3966 ΦΕΚ 118/24-05-2011) και επιμέρους διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (N. 4142 ΦΕΚ 83/9-04-2013); Αν ναι, πως συμβιβάζεται αυτό με τις βέλτιστες πρακτικές πολυεπίπεδης αξιολόγησης που ακολουθούνται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο;

Τα παραπάνω ερωτήματα θέτει προς τον υπουργό Παιδείας Α. Μπαλτά η Βουλευτής Νίκη Κ. Κεραμέως, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ενώ σημειώνει τα εξής:

Α. Σημειώνεται ότι το ισχύον σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα ειδικώς οριζόμενα στο ΠΔ 152/2013, αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού έργου των εκπαιδευτικών, μέσω και της άμεσης διασύνδεσης της αξιολόγησης με την επιμόρφωση, προς όφελος των ίδιων των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αλλά και κατ’ επέκταση στην αποτύπωση και την αντιμετώπιση αδυναμιών της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των δομών του εκπαιδευτικού συστήματος εν γένει – σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.). Περαιτέρω, το ισχύον σύστημα βασίστηκε στο επιστημονικό έργο και τις προτάσεις ειδικής επιτροπής για την αξιολόγηση που συγκρότησε το Υπουργείο Παιδείας το 2012.

Β. Όπως προκύπτει από συγκριτικές μελέτες, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα (Education Policy Advice for Greece, 2011), η χώρα μας πάσχει από την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού συστήματος (εξωτερικής και εσωτερικής) αξιολόγησης μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολικών μονάδων και σχολικών δομών εν γένει, γεγονός που συντελεί στη χρόνια υστέρησή της σε δείκτες συγκριτικής απόδοσης. Τα τελευταία χρόνια, σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών και κανονιστικών ρυθμίσεων (συμπεριλαμβανομένων των προαναφερόμενων) κινήθηκαν με συνέπεια προς την κατεύθυνση καθιέρωσης διαδικασιών αξιολόγησης στη δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται ότι κινούνται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση.

Γ. Μετέωρη φαίνεται να είναι, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, και η φετινή συμμετοχή της χώρας μας στο Πρόγραμμα για τη Διεθνή Αξιολόγηση Μαθητών (διαγωνισμός PISA) του ΟΟΣΑ, δεδομένου ότι έχει ολιγωρήσει η προετοιμασία της πιλοτικής φάσης του διαγωνισμού. Η εν λόγω συγκριτική αξιολόγηση, η οποία βασίζεται σε άλλη λογική (δοκιμασίες μαθητικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε επιλεγμένα επιστημονικά πεδία), αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένα χρήσιμο εργαλείο συγκριτικής αποτίμησης εκπαιδευτικών συστημάτων και χρησιμοποιείται ευρέως σε πλείστες χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας από το 2000).

 

http://www.esos.gr/arthra/37329/erotisi-sti-voyli-gia-tin-axiologisi-ekpaideytikon-kai-sholikon-domon-stin-protovathmia

Εκτός ΕΣΠΑ το «Ψηφιακό Σχολείο»;

espa

 

 

Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας «Καθημερινή της Κυριακής» εξήντα (60) έργα συνολικού προϋπολογισμού 6 δισεκατομμυρίων ευρώ κινδυνεύουν να μείνουν εκτός ΕΣΠΑ, καθώς βρίσκονται αντιμέτωπα με σοβαρές καθυστερήσεις. Πρόκειται για το 1/3 των 181 έργων που είχαν προσδιοριστεί ως έργα προτεραιότητας.

Στη λίστα των 181 έργων περιλαμβάνονται και 6 που ακυρώθηκαν, είτε γιατί διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν καμία τύχη να προχωρήσουν, είτε η ελληνική πλευρά δεν τα θεωρεί πλέον έργα προτεραιότητας.
Ανάμεσα στα έργα που κινδυνεύουν να μην ολοκληρωθούν ποτέ, είναι το “Εθνικό Ληξιαρχείο”, το“Ψηφιακό σχολείο” και το “Ηλεκτρονικό εισιτήριο”.
Σοβαρές καθυστερήσεις, μεταξύ άλλων, παρουσιάζουν:
– Η διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα υψηλής τάσης
– Η ολοκλήρωση συνδέσεων του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ με το λιμάνι και την πόλη της Πάτρας
– Η οδική σύνδεση του Ακτίου με τον Δυτικό άξονα Βορρά-Νότου
– Η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης
– Η δυτική επέκταση του τραμ στον Πειραιά
– Το λιμάνι του Κατάκολου
– Η ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, κάποια από τα έργα που βρίσκονται σε κίνδυνο, επιχειρείται να μεταφερθούν εξ ολοκλήρου στο επόμενο ΕΣΠΑ, στον βαθμό που πρόκειται για έργα που δεν έχουν ξεκινήσει καν.
Κάποια άλλα θα λειτουργήσουν ως έργα-γέφυρες, δηλαδή θα χρηματοδοτηθούν κι από τα δύο ΕΣΠΑ, κατόπιν συνεννόησης με την ΕΕ. Το ζήτημα, όμως, είναι ότι και οι δύο κατηγορίες έργων θα μειώσουν σημαντικά τους πόρους που έχει διαθέσιμους η Ελλάδα για τη νέα προγραμματικής περίοδο, που ξεκίνησε το 2014 και θα τελειώσει το 2020.
http://www.eduportal.gr/

«Κορώνα γράμματα» παίζουν την καριέρα τους οι εκπαιδευτικοί-συνοδοί των μαθητικών εκδρομών

school_tours

 

«Κορώνα γράμματα» παίζουν την καριέρα τους οι εκπαιδευτικοί-συνοδοί των μαθητικών εκδρομών, καθώς εάν συμβεί κάτι σε έναν μαθητή βρίσκονται στον «αέρα».

Δεν υπάρχει καμία νομική κάλυψη.

Στο παρελθόν πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν συρθεί στα πειθαρχικά, ποινικά και αστικά δικαστήρια για διάφορα γεγονότα που έχουν συμβεί στις εκδρομές.

Μάλιστα εκπαιδευτικοί έχουν καταδικαστεί σε φυλάκιση, ενώ έχουν υποχρεωθεί στην καταβολή αποζημιώσεων σε γονείς.

Η σχετική νομοθεσία του υπουργείου Παιδείας που είναι ξεκάθαρη για την πολιτεία όχι όμως για τον εκπαιδευτικό, ορίζει τα εξής: «Η τήρηση του προγράμματος της εκδρομής, καθώς και η ασφάλεια των μαθητών σε όλη τη διάρκεια της μετακίνησης, από την αναχώρηση έως και την επιστροφή τους, αποτελεί ευθύνη του αρχηγού της εκδρομής και των συνοδών εκπαιδευτικών».

http://www.esos.gr/arthra/37232/korona-grammata-paizoyn-tin-kariera-toys-oi-ekpaideytikoi-synodoi-ton-mathitikon

Ένα έτος παράταση στη θητεία των Διευθυντών Σχολείων – Το ανακοίνωσε ο Τ. Κουράκης στο ΔΣ της ΔΟΕ

untitled_zps51300d3e

 

 

Την παράταση για ένα έτος στη θητεία των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, ανακοίνωσε ο Αν. υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, στη σημερινή συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ, καθώς όπως είπε μάλλον είναι αδύνατο το υπουργείο Παιδείας να προλάβει χρονικά να κάνει τις σχετικές κρίσεις.

Όπως είπε θα προχωρήσει άμεσα στην επιλογή των Διευθυντών εκπαίδευσης και θα ακολουθήσει η επιλογή των Σχολικών Συμβούλων.

Σημειώνεται ότι για την διαδικασία της επιλογής Διευθυντών των σχολείων θα πρέπει να προηγηθεί η επιλογή των Διευθυντών ΠΕ και ΔΕ οι είναι πρόεδροι των Συμβουλίων επιλογής των Διευθυντών των σχολείων .

 

http://www.esos.gr/arthra/37201/ena-etos-paratasi-sti-thiteia-ton-dieythynton-sholeion

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση