Η βιβλιοθήκη του ΑΠΘ στις δέκα καλύτερες του κόσμου

 

Μία σημαντική διεθνή διάκριση κατέκτησε η βιβλιοθήκη τους Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που αναδείχτηκε στις δέκα καλύτερες θέσεις προβολής και προώθησης βιβλιοθηκών, στον 13ο διεθνή διαγωνισμό «IFLA BibLibre International Library marketing award 2016».

Η Διεθνής Ομοσπονδία Ενώσεων Βιβλιοθηκονόμων και Ιδρυμάτων (International Federation of Library Associations and Institutions – IFLA), κάθε χρόνο,  βραβεύει τις δέκα καλύτερες δράσεις που προωθούν τις βιβλιοθήκες και το έργο τους.

Φέτος, η δρ​άση ThessWiki, με την οποία συμμετείχε η βιβλιοθήκη του ΑΠΘ, συμπεριλήφθηκε στις καλύτερες δέκα δράσεις παγκοσμίως μεταξύ 71 προτάσεων από 26 χώρες.

http://tvxs.gr/news/ellada/i-bibliothiki-toy-apth-stis-deka-kalyteres-toy-kosmoy

Οδηγός για την υπέρβαση του γλωσσικού σεξισμού στο Δημόσιο

afisa

 

Στο πλαίσιο του Έργου «Οργάνωση υπηρεσιών για την ενσωμάτωση, παρακολούθηση και αξιολόγηση των πολιτικών ισότητας σε όλο το εύρος της δημόσιας δράσης» και, ειδικότερα, του Υποέργου «Ένταξη της Ισότητας των Φύλων στη γλώσσα των διοικητικών εγγράφων», που υλοποίησε η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων το 2014, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε εκτενής και καινοτόμα έρευνα σε έγγραφα Υπουργείων, Περιφερειών και Δήμων της ελληνικής επικράτειας σχετική με τη σεξιστική γλώσσα που χρησιμοποιείται κατά τη σύνταξή τους.

Από την έρευνα σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, πρόεκυψαν ευρήματα που πιστοποιούν πως η συντριπτική πλειοψηφία των εγγράφων διατυπώνεται γραμματολογικά και συντακτικά με τρόπο που αναπαράγει, έστω και ακούσια, την άνιση θέση των γυναικών στο λόγο και κατά συνέπεια αναπαράγει το πλήθος των αναχρονιστικών στερεοτύπων και αντιλήψεων επί των οποίων βασίζεται η ασύμμετρη σχέση μεταξύ των κοινωνικών φύλων, των γυναικών και των ανδρών.

Αναφέρεται ενδεικτικά η συντριπτική κυριαρχία του αρσενικού γένους στο δημόσιο γραπτό λόγο, σε συνδυασμό πάντοτε με τη συστηματική συμφωνία άρθρων, προσαρτημάτων και αντωνυμιών σχεδόν αποκλειστικά στο αρσενικό γραμματικό γένος. Ακόμα, το γεγονός πως οι συντάκτριες/τες των δημοσίων εγγράφων, στην προσπάθεια τους να χρησιμοποιήσουν την πρότυπη γλώσσα και τον γενικό κανόνα της προτεραιότητας/πρόταξης του αρσενικού σε κείμενα, τα οποία κατ’ εξοχήν αναφέρονται και απευθύνονται σε μεικτές ως προς το φύλο ομάδες του πληθυσμού, αλλά και σε γυναίκες αποκλειστικά, τελικά, αγνοούν τις γυναίκες, καθιστώντας τες αόρατες στο δημόσιο λόγο.

Έτσι συντηρούν τον κανόνα (προτίμηση στο ανδρικό γένος/φύλο), νομιμοποιούν τις ασύμμετρες σχέσεις και κατά συνέπεια, συντελούν στην αποδοχή ως «φυσιολογικού» της άνισης και ιεραρχημένης σχέσης μεταξύ των κοινωνικών φύλων. Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, διαμορφώθηκε ένας Οδηγός για την υπέρβαση του γλωσσικού σεξισμού που χαρακτηρίζει τα δημόσια έγγραφα.

Ο Οδηγός αποτελεί εξειδικευμένο και εύχρηστο εργαλείο καταρχήν για την ίδια την αναγνώριση και κατανόηση του γλωσσικού σεξισμού. Περιλαμβάνει οδηγίες, παρατηρήσεις, συστάσεις, πρακτικές συμβουλές και συγκεκριμένες προτάσεις για τη χρήση μη σεξιστικής γλώσσας, με σκοπό την προώθηση και την εφαρμογή της ισότητας των φύλων στα διοικητικά έγγραφα.

Περιλαμβάνει επίσης προτάσεις με εναλλακτικές χρήσεις λέξεων, για την αποτροπή του γλωσσικού σεξισμού και αποπειράται να αναθεωρήσει όρους, με παράλληλη αναφορά σε συγκεκριμένα παραδείγματα. Στη βάση των παραπάνω το Υπουργείο Εσωτερικών γνωστοποιείται το περιεχόμενο του «Οδηγού» και σας προτρέπονται οι δημόσιες υπηρεσίες, να συμμετάσχουν στη συνολική προσπάθεια πολιτισμικής και δημοκρατικής υπέρβασης του γλωσσικού σεξισμού των διοικητικών εγγράφων, η οποία αποτελεί μέρος των πολιτικών Ισότητας στη Δημόσια Διοίκηση που βρίσκονται σε εξέλιξη τον τελευταίο καιρό και στη χώρα μας.

Ο Οδηγός χρήσης μη σεξιστικής γλώσσας στα διοικητικά έγγραφα είναι διαθέσιμος στον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων και συγκεκριμένα στη διαδρομή:

http://www.isotita.gr/var/uploads/MELETES/Odhgos%20Xrisis%20Mi%20Seksistikis%20Glossas.pdf 

Για την παροχή κάθε σχετικής πληροφορίας ή διευκρίνισης αρμόδια είναι η Δ/νση Υπηρεσιών προς πολίτες και Φορείς στο e-mail: info@isotita.gr (τηλέφωνο επικοινωνίας: 213 151 1102).

www.dikaiologitika.gr

Περπατούσε στο διάδρομο, όταν είδε ΑΥΤΟ από τους μαθητές της. Μετά από λίγο, ξέσπασε σε Λυγμούς…

 

Περπατούσε στο διάδρομο, όταν είδε ΑΥΤΟ από τους μαθητές της. Μετά από λίγο, ξέσπασε σε Λυγμούς…

Περπατούσε στο διάδρομο, όταν είδε ΑΥΤΟ από τους μαθητές της. Μετά από λίγο, ξέσπασε σε Λυγμούς…

Η εταιρεία Kleenex επέστρεψε με μια νέα διαφήμιση, και αυτή τη φορά θα χρειαστείτε χαρτομάντηλα και θα χτυπάτε παλαμάκια με τον ρυθμό.

Θα γνωρίσουμε μια ομάδα πρώην μαθητών σχολείου, που οι ζωές τους άλλαξαν χάρη στην καθηγήτριά τους, την κυρία Γουάτσον. Η αγαπημένη τους καθηγήτρια μουσικής δεν έχει ιδέα, ότι οι παλιοί της μαθητές έχουν επιστρέψει στο σχολείο για να της τραγουδήσουν.

Όπως πολλοί υπέροχοι καθηγητές, η κ. Γουάτσον άφησε το στίγμα της σε αμέτρητους μαθητές. Όπως για παράδειγμα ο Πίτερ, που ήταν στην χορωδία της κ. Γουάτσον από το πρώτο έτος μέχρι την αποφοίτησή του. Ο Πίτερ μεγάλωσε και έγινε ηθοποιός και δήλωσε για την καθηγήτριά του: «Είναι από τις καλύτερες καθηγήτριες φωνητικής που έχω γνωρίσει. Ξέρω ότι δεν θα μπορούσα να κάνω την καριέρα μου, αν δεν υπήρχε η κ. Γουάτσον να με στηρίξει.»

Η καθηγήτρια μουσικής, που πρόσφατα πάλεψε με ιατρικά προσωπικά ζητήματα, πιστεύει ότι πάει σε ένα συμβούλιο, αλλά περιμένετε να δείτε την αντίδρασή της, όταν συνειδητοποιεί ποιος την περιμένει στο τέλος του διαδρόμου. Η αντίδρασή της είναι ανεκτίμητη, και θα σας συγκινήσει.

Οι σπουδαίοι δάσκαλοι αλλάζουν ζωές. Αν συμφωνείτε, μοιραστείτε αυτό το συγκινητικό βίντεο με τους φίλους σας!

 

http://newsone.gr/paraxena/817175-perpatoyse-sto-diadromo-otan-eide-ayto-apo-toys-mathetes-tes-meta-apo-ligo-xespase-se-lygmoys

Κατεβάστε στον υπολογιστή σας και δείτε τα σχολικά βιβλία από το 1828 έως το 1980

images (1)

 

Θα γίνει και ειδική παρουσίαση σε Ημερίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

 

Στην  “Ιστορική βιβλιοθήκη” του Ι.Ε.Π. έχουν  ψηφιοποιηθεί περίπου 6000 βιβλία αφορούν το χρονικό διάστημα 1828-1980.

Μπορεί δηλ. κάποιος απο τη διεύθυνσηhttp://elibrary.iep.edu.gr/iep/collection/browse/index.html να βρει με πολλούς τρόπους ιστορικά βιβλία να τα δει και να τα κατεβάσει στον υπολογιστή του , χρονολογία, βιβλίο κλπ .

Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού ανήκε στο πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, διάδοχο του οποίου αποτελεί το Ι.Ε.Π. και είναι μέρος της βιβλιοθήκης του, ενώ το επιπλέον υλικό έχει προσφερθεί από άλλες σημαντικές βιβλιοθήκες .

Το  υλικό απευθύνεται :

• Στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και τους μαθητές.

• Στην ακαδημαϊκή κοινότητα και τους ερευνητές

• Σε κάθε Έλληνα πολίτη.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα παρουσιάσει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα  σε ημερίδα με θέμα:

Ο Ρόλος της Ψηφιοποίησης των Σχολικών Βιβλίων και των Προγραμμάτων Σπουδών στην Εκπαιδευτική μας Κληρονομιά

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Ίδρυμα Ευγενίδου (Αμφιθέατρο)  την Τρίτη 1 Μαρτίου 2016
και ώρα 9:30 – 14:00

 
http://www.esos.gr/arthra/42589/katevaste-sto-ypologisti-sas-kai-deite-ta-sholika-vivlia-apo-1828-eos-1980

Εκπαιδευτικό υλικό με δραστηριότητες μετάβασης: “Γυμνάσιο ερχόμαστε”

Το εκπαιδευτικό υλικό περιέχει δραστηριότητες σχετικές με τις μετάβαση μαθητών ΣΤ στο Γυμνάσιο
Το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης (ως πρόγραμμα Αγωγής Υγείας) ή και να συνδεθεί με άλλα μαθήματα, όπως η Κοινωνική καιΠολιτική Αγωγή.

Δείτε εδώ το εκπαιδευτικό υλικό   

 http://klouvatos.mysch.gr/indexa.htm

 

http://fresh-education.blogspot.gr/2016/02/2015_23.html

9χρονη χτίζει από το μηδέν ξύλινα σπίτια από παλέτες για άστεγους!

Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, ένα 9χρονο κορίτσι, αντί να παίζει με τις φίλες της, περνά τον ελεύθερο χρόνο της χτίζοντας σπίτια για άστεγους!

9xroni-xtizei-moni-tis-ksulina-spitia-apo-paletes-gia-astegous

Ενώ, τα περισσότερα παιδιά στην ηλικία των 9 ετών περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους παίζοντας και βλέποντας τηλεόραση, αυτή η 9χρονη είναι μια εντελώς διαφορετική περίπτωση.

Η Χέιλι Φορτ από την Ουάσιγκτον λατρεύει να περνά τον ελεύθερο χρόνο της, κατασκευάζοντας μικροσκοπικά σπίτια για άστεγους.

Αυτό το χαρισματικό 9χρονο κορίτσι άρχισε να βοηθά άπορους από τότε που ήταν 5 ετών, όταν η ίδια και η μητέρα της αγόρασαν κάποτε ένα σάντουιτς για έναν άστεγο. Αυτή η πράξη ήταν η έμπνευση για την Χέιλι.

Τα 4 χρόνια που ακολούθησαν, η μικρή και η μητέρα της έδωσανεκατοντάδες κιλά τρόφιμα σε άστεγους. Μάλιστα, εδώ και πολλά χρόνια καλλιεργούν τα δικά τους λαχανικά στον κήπο τους, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων πηγαίνει σε άστεγους.

(περισσότερα…)

Τεστ αυστηρά για εκπαιδευτικούς: Δείτε πώς τα πάτε με την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση

 

brain11

Δείτε πόσο υψηλό είναι το επίπεδο της ενσυναίσθησης, της ικανότητάς σας για ενεργητική ακρόαση και της αποτελεσματικότητας στο διδακτικό έργο!

Συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο διερεύνησης του επιπέδου της ενσυναίσθησης, της ικανότητας και των δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης και της αποτελεσματικότητας στο διδακτικό έργο για την έρευνα που διενεργείται από το ΠΤΝ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Παρακαλείσθε να το συμπληρώσετε μόνο εφόσον κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος ασκείτε διδακτικό έργο.

Με την ολοκλήρωση της συμπλήρωσης των 5 σελίδων του ερωτηματολογίου (δηλώσεις απλού τσεκαρίσματος), θα εμφανιστεί στην οθόνη σας η βαθμολογία σας, μαζί με διευκρινιστικά στοιχεία για τη βαθμολογική κατάταξη των ατόμων σε ομάδες, με βάση το επίπεδο των ερευνώμενων δεξιοτήτων.

Κατόπιν, εάν το επιθυμείτε, μπορείτε να εκτυπώσετε σε μορφή PDF κάποιες γενικές πληροφορίες για την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση, καθώς και παραδείγματα για χρήση τεχνικών ενεργητικής ακρόασης και επικοινωνίας.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Ο 15χρονος από την Καβάλα που έφτιαξε με 500 ευρώ ρομπότ με νοημοσύνη!

 

 

Ο 15χρόνος από την Καβάλα στον οποίο ‘υποκλίθηκαν’ Sr Stelios και ελληνική επιχειρηματική κοινότητα

Ο Δημήτρης Χατζής δημιούργησε μόνος του ένα απίστευτο ανθρωποειδές με 500 ευρώ. Είναι ένας από τους έξι στον πλανήτη που έχουν κατασκευάσει InMoov ρομπότ

Για τον Δημήτρη Χατζή η Πέμπτη θα μπορούσε να είναι η πρώτη ημέρα της νέας του ζωής αν ο ίδιος δεν ήταν τόσο σεμνός και μαζί με την οικογένεια του δεν πατούσαν τόσο γερά στα πόδια τους.

Και τις τρεις φορές που ανέβηκε στο βήμα της κατάμεστης αίθουσας του ξενοδοχείου Intercontinental, oπου η Λέσχη Επιχειρηματικότητας απένειμε τα βραβεία Κούρος, ήταν αυτός που κέρδισε το πιο έντονο και το πιο διαρκές χειροκρότημα από ότι καταξιωμένοι επιχειρηματίες οι οποίοι επίσης βραβεύονταν όπως ο Αριστοτέλης Παντελιάδης της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ και ο φαρμακοβιομήχανος Δημήτρης Δέμος της DEMO AEBE.

Ο Δημήτρης έλαβε τον Έπαινο Νεανικής Πρωτοβουλίας και Επιχειρηματικότητας, μία ξεχωριστή απονομή που θέσπισαν τα βραβεία Κούρος για να τιμήσουν την έως τώρα δημιουργικότητα του. Ας δούμε τι έχει κάνει μέσα από το σύντομο, αλλά πλούσιο βιογραφικό του όπως παρουσιάστηκε χθες βράδυ στην εκδήλωση:

Ο Δημήτρης Χατζής, μαθητής της Α’ Λυκείου από την Καβάλα, έχει στο εφηβικό του δωμάτιο ένα ανθρωποειδές ρομπότ, ύψους 1.85 μ., με το οποίο συνεννοείται σε άπταιστα Αγγλικά και μάλιστα ξόδεψε κάτι λιγότερο από 500 ευρώ για να το δημιουργήσει.

Του πήρε περισσότερο από ένα χρόνο για να σχεδιάσει τα κομμάτια του ρομπότ, που ονόμασε Troopy (Τρούπι), να τα εκτυπώσει -στον επίσης δικής του κατασκευής 3D εκτυπωτή- και να τα κολλήσει. Σήμερα βρίσκεται στην παγκόσμια λίστα των έξι κατασκευαστών του συγκεκριμένου τύπου ρομπότ, που ονομάζονται InMoov.

Ο Δημήτρης ασχολήθηκε με τη ρομποτική για πρώτη φορά σε ηλικία 11 ετών και μόλις τρία χρόνια αργότερα κατάφερε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει μόνος του έναν οικιακό εκτυπωτή τρισδιάστατων αντικειμένων, κερδίζοντας επάξια έπαινο και το 2ο βραβείο του 5ου Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής.

Ο πατέρας του, Γιώργος Χατζής, ηλεκτρολόγος-μηχανικός, υπάλληλος στο Δήμο Καβάλας, του εμφύσησε την αγάπη για τους υπολογιστές.

Η μητέρα του, Μελίνα Ευθυμιάδου, γερμανικής καταγωγής και καθηγήτρια Γερμανικών, του έμαθε Γερμανικά, τα οποία σήμερα μιλάει άπταιστα.

Στο άκουσμα των επιτευγμάτων του μικρού Δημήτρη πρώτος αντέδρασε ο Sr Στέλιος Χατζηιωάννου – στυλοβάτης των βραβείων Κούρος μέσω βραβείου που φέρει το όνομα του – ο οποίος ανακοίνωσε την χορηγία 10.000 ευρώ για τις σπουδές του και αμέσως μετά στην ίδια κίνηση, την χορηγία 10.000 ευρώ προχώρησε και ο πρόεδρος της KPMG στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Λέσχης Επιχειρηματικότητας, κ. Κωνσταντίνο Ευριπίδη (την ανθρώπινη ιστορία του παρουσίασε αποκλειστικά το WE του news247) η συγκεκριμένη βράβευση ενέχει έναν σημαντικό συμβολισμό: «Η Λέσχη πάντα στήριζε και πάντα θα στηρίζει ανθρώπους της νέας γενιάς.

Τα Κούρος δημιουργήθηκαν ως ένα βήμα για νέους επιχειρηματίες. Η περίπτωση του Δημήτρη μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική από τους επιχειρηματίες που τιμάμε κάθε χρόνο, όμως συμβολίζει με τον πιο ισχυρό τρόπο τη δυναμική της νέας γενιάς και της καινοτομίας

. Ο Δημήτρης, σε μια τόσο μικρή ηλικία, κατάφερε με το προσωπικό του έργο να βάλει τη χώρα μας σε μια διεθνή κοινότητα δημιουργών τεχνολογικής εξέλιξης.

Είναι μια τρανή απόδειξη του ταλέντου των νέων ανθρώπων και του τι μπορεί κανείς να καταφέρει με επιμονή, προσήλωση, μέθοδο και πάνω από όλα διαθέτοντας πάθος για δημιουργία και καινοτομία. Τέτοια παιδιά έχουμε ανάγκη ως χώρα για να πάμε μπροστά».

Πηγή: news247.gr

Εκπληκτική διαδραστική εφαρμογή για περιηγηθείτε μέσα στην Ακρόπολη από τον υπολογιστή σας!

216-1200x630

Η εικονική περιήγηση στα μνημεία της Ακρόπολης είναι μία διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει τη διερεύνηση του αρχαιολογικού χώρου με διαδραστικό τρόπο

Αποτελείται από εικόνες και πανοράματα υψηλής ανάλυσης των σπουδαιότερων μνημείων του Παρθενώνα, των Προπυλαίων, του Ερεχθείου και του ναού της Αθηνάς Νίκης καθώς και από λεπτομερείς φωτογραφικές απεικονίσεις επιλεγμένων εξωτερικών όψεων των αρχαίων τειχών που περιβάλλουν το βράχο.

http://acropolis-virtualtour.gr/img/acropolis-vt-greek.png?ver=1.0.0

http://acropolis-virtualtour.gr/

 

Τα καλύτερα εκπαιδευτικά websites για παιδιά

Στα περισσότερα παιδιά αρέσει πολύ η ενασχόληση με ηλεκτρονικό υπολογιστή ή τάμπλετ. Για αυτό, συγκέντρωσα τις καλύτερες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες που έχω βρει έως τώρα. Η λίστα θα ανανεώνεται και φυσικά περιμένω τις δικές σας προτάσεις!
Διαδραστικά σχολικά βιβλία– Περιέχει όλα τα βιβλία των τριών σχολικών βαθμίδων με εμπλουτισμένα link, με σχετικά βίντεο και δραστηριότητες ανά ενότητα και βιβλίο.
Διαδραστικό σύστημα δραστηριοτήτων με βάση την ύλη της Α’, Β΄και Γ’ Δημοτικού.
Ο μικρός αναγνώστης – Αφήγηση αποσπασμάτων ή ολόκληρων ιστοριών από ταλαντούχους ηθοποιούς. (Του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου)
Παραμύθια online, με αφήγηση στα ελληνικά
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Δημοτικού, από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργίου Παιδείας. 
Ασκήσεις, online δραστηριότητες και βίντεο για πολλές ενότητες από τα βιβλία για τις τάξεις Α’, Β’, Ε’ και ΣΤ’.
Εργαστήριο Ενέργειας- 4 διασκεδαστικά παιχνίδια για την Ενέργεια και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
 
Περιβάλλον, η προστασία του δάσους – Του Υπουργείου Παιδείας
Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης για μικρά παιδιά
Παιχνίδια μνήμης, λογικής, γνώσεων- του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού
http://www.imeakia.gr/

Εκπαιδευτικό υλικό, σχολικά βοηθήματα, διαδραστικές ασκήσεις, εκπαιδευτικά βίντεο, αφίσες και άλλα πολλά! 
http://www.thrania.com/

Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια (λογισμικό)
Κατεβάστε το Α’ και το Β’
 
Μικροί καλλιτέχνες σε δράσηΛογισμικό 
Μαθαίνω τη Γλώσσα μου– Λογισμικό για παιδιά Νηπιαγωγείου έως και Β’ Δημοτικού με στόχο τη γλωσσική καλλιέργεια. Κατεβάστε το εδώ.  

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση