“Βγείτε έξω από την τάξη για να διδάξετε!”

0δ

 

Μάθημα με… άλλο τρόπο, πιο αποδοτικό και πιο ουσιαστικό, για να προσεγγίσουν ευκολότερα οι μαθητές τις φυσικές επιστήμες, προτείνει στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, μοναδικό στην Ελλάδα πρόγραμμα, που υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για το πρόγραμμα Αριστείας, χρηματοδοτούμενο από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στις φυσικές επιστήμες, που υλοποιείται από τον Φεβρουάριο του 2014, από ομάδα καθηγητών της Παιδαγωγικής Σχολής με συντονιστή τον καθηγητή της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών Π. Καριώτογλου. 

Στις δράσεις του προγράμματος αναφέρθηκε ο επίκουρος καθηγητής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας Γιώργος Μαλανδράκης, στο συνέδριο “Περιβάλλον και κοινωνία”, που διοργάνωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, από 27 έως 29 Μαρτίου, στη Φλώρινα.

“Προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών σε μη τυπικά περιβάλλοντα για να αλλάξουν ιδέες και πρακτικές, βγαίνοντας έξω από τις σχολικές τάξεις” εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μαλανδράκης.

Ήδη, στο πρόγραμμα, που ολοκληρώνεται τον προσεχή Ιούλιο, συμμετέχουν 13 εκπαιδευτικοί, στους οποίους επιδεικνύονται τρόποι που συνιστούν “καλές διδακτικές πρακτικές”, τις οποίες και θα εφαρμόσουν στις τάξεις τους.

“Τους ζητάμε δηλαδή να οργανώσουν επισκέψεις σε Τεχνοεπιστημονικά μουσεία ή όπου αλλού οι μαθητές θα δείξουν ενδιαφέρον σε ζητήματα φυσικών επιστημών, βλέποντας πρακτικά παραδείγματα ώστε η εκπαίδευση να γίνει βιωματική και ευχάριστη” διευκρινίζει ο κ. Μαλανδράκης.

Σημειώνεται ότι το τριήμερο συνέδριο “Περιβάλλον και κοινωνία” ξεκινάει το απόγευμα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου Φλώρινας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και τον Δήμο Φλώρινας.

 

http://www.ipaideia.gr/

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. – Οι «καλές προθέσεις» και οι εκφράσεις «συμπάθειας» δεν επιλύουν τα προβλήματα. . .

αρχείο λήψης

 

 

Είναι σαφές ότι τα τελευταία χρόνια γίναμε μάρτυρες μιας βίαιης και βάναυσης αποδόμησης βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και ανατροπής κοινωνικών κατακτήσεων οι οποίες χρειάστηκαν χρόνια αγώνων και διεκδικήσεων για να θεμελιωθούν.

Ειδικότερα στο κομμάτι της Εκπαίδευσης, σωρεία μέτρων στο πλαίσιο μιας αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής οδήγησαν τη δημόσια και δωρεάν παιδεία στα όρια της απαξίωσης.

Με πρόσχημα τη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας στις επιταγές των Μνημονίων και τις δεσμεύσεις των Μεσοπρόθεσμων, εφαρμόστηκαν πολιτικές που οδήγησαν σε τραγικά αποτελέσματα όπως, ανάμεσα σε άλλα, στη σταθερή μείωση των πηγών χρηματοδότησης με το ποσοστό του ΑΕΠ που διατίθεται για τη δημόσια εκπαίδευση να φτάνει μόλις στο 2%, στο ψυχρό και ανάλγητο ύφος τουδιοικητικού και γραφειοκρατικού αυταρχισμού με το εφαρμοζόμενο πειθαρχικό δίκαιο, στην επιβολή της «αριθμολαγνείας» και της ποσοτικής αποτύπωσης κάθε δραστηριότητας στο σχολικό περιβάλλον, στην προώθηση της αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, ως διαδικασίας επιτήρησης, ελέγχου και τιμωρίας τους.

Είναι σαφές πως η αλλαγή στη διακυβέρνηση της χώρας αποτέλεσε για πολλούς μια ελπιδοφόρα ανατροπή και καλλιέργησε προσδοκίες για παρεμβάσεις και αλλαγές στο αρνητικό σκηνικό που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της Εκπαίδευσης.

Χρειάστηκαν μόλις δύο (2) μήνες για να μετασχηματιστεί η αίσθηση αυτή σε προβληματισμό και αβεβαιότητα για το τι μέλλει γενέσθαι. Οι προσδοκίες διαψεύδονται από τα αποτελέσματα της διακυβέρνησης που καμία σχέση δεν έχουν με τις προγραμματικές εξαγγελίες και δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Η σημερινή κυβέρνηση έχει ήδη αθετήσει και μια σειρά προεκλογικών της δεσμεύσεων στον τομέα της Παιδείας. Έλεγε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και της ΕΕΚΕ Παιδείας στις 18/11/2014 ότι «δεσμεύεται ότι θα καταργήσει τους Ν. 4024/2011, 4142/2913, 3848/2010 και το Π.Δ.152/2013…». Φευ!

Ναι, μεν, δηλώνει ότι θα ακυρώσει το πλαίσιο της αξιολόγησης αλλά δεν καταργεί τα άρθρα εκείνα του νομοθετικού πλαισίου που κρατούν καθηλωμένους βαθμολογικά και μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς!

Επιπρόσθετα στο υπό διαβούλευση (μέχρι και 24/3) νομοσχέδιο του με τίτλο «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» που αφορά στις αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων, παρά τις προβλέψεις για:

α) κατάργηση του πλέγματος των διατάξεων που αφορούν στο θεσμό της αυτοδίκαιης αργίας και

β) την επάνοδο των εκπροσώπων των εργαζομένων στα πειθαρχικά συμβούλια αιρετών που κρίνονταιθετικές,

εξακολουθούν να υπάρχουν μια σειρά ζητημάτων που αν μη τι άλλο προβληματίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:

α) τη μη ρύθμιση του θέματος της αποκατάστασης των αποδοχών όσων εξέλθουν από την κατάσταση αργίας για το διάστημα που βρίσκονταν σε αυτή και

β) το γεγονός ότι το αδίκημα της χαρακτηριστικώς ανάξιας και αναξιοπρεπούς συμπεριφοράςεκτός υπηρεσίας συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που μπορεί να οδηγήσουν σε οριστική παύση.

Αυτό είναι, άραγε, το πολιτικό παράδειγμα διακυβέρνησης που κομίζει η νέα κυβέρνηση;

Φαίνεται πως το «αίσθημα ευθύνης» με το οποίο θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της εκπαίδευσης εμπεριέχει, κυρίως, «δημιουργικές ασάφειες», αοριστολογίες και μετάθεση των προτάσεων και των λύσεων σε μελλοντικό χρόνο και όχι έμπρακτες και σαφείς δεσμεύσεις

Η αποκατάσταση των αδικιών των μνημονιακών πολιτικών, η αναμόρφωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των σχολείων, η θεμελίωση ενός σύγχρονου, δημοκρατικού σχολείου παιδαγωγικής ελευθερίας, η αντιμετώπιση κοινωνικών φαινομένων όπως η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός, η σχολική διαρροή, η σχολική αποτυχία, η ξενοφοβία και ο ρατσισμός απαιτούν την άμεση και γενναία ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης με πόρους, υποδομές και εκπαιδευτικό προσωπικό.

Απαιτούν έργα και όχι λόγια!
 

Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Ο Πρόεδρος
 
Ο Γενικός Γραμματέας
 
 
 
Μάνος Ανδρουλάκης
 
Κώστας Χριστόπουλος

Εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ Β Επιπέδου

tpe

 

Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωση του κάνει γνωστό στους εκπαιδευτικούς που έχουν συμμετάσχει στα προγράμματα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και επιθυμούν να πιστοποιηθούν, ότι σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, οι εξετάσεις πιστοποίησης προβλέπεται να διεξαχθούν στο διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2015 (Σαββατοκύριακα), σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕΠΙΣ) σε όλη τη χώρα.

Οι δοκιμασίες πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. θα βασιστούν στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και στις προηγούμενες περιόδους πιστοποίησης, δηλαδή on line εξέταση, η οποία περιλαμβάνει αυτοματοποιημένο (τεστ ερωτήσεων) και μη αυτοματοποιημένο μέρος (ανάπτυξη πλήρους θέματος σχετικού με την εκπόνηση ενός σχεδίου μαθήματος και τον χειρισμό αυτού του σχεδίου στην τάξη). Στην «Πύλη Ενημέρωσης» της Πράξης  διατίθενται δείγματα θεμάτων.

Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. έχουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. (παραδοσιακού μοντέλου ή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης).

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα προγράμματα επιμόρφωσης της παρούσας Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, υπενθυμίζεται ότι προϋπόθεση συμμετοχής τους στην πιστοποίηση, αποτελεί η συμμετοχή τους στις δράσεις «εφαρμογής στην τάξη» και η παρουσία τους στο 90% τουλάχιστον των επιμορφωτικών συνεδριών και υποστηρικτικών συναντήσεων.

Επίσης, για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα προγράμματα της 1ης περιόδου εφαρμογής του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης, επιπρόσθετη προϋπόθεση αποτελεί η συμμετοχή τους στις ασύγχρονες δράσεις του προγράμματος (εκπόνηση ασύγχρονων δραστηριοτήτων και εργασιών). Η επιτυχής συμμετοχή στις παραπάνω δράσεις διαπιστώνεται από τα στοιχεία που κατατίθενται στο Πληροφοριακό σύστημα (MIS) της Πράξης (Φόρμες 3 και 4 για την «εφαρμογή στην τάξη» και Φόρμες 5, 6, και 7 για τις ασύγχρονες δράσεις του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης). Συνεπώς, παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι επιμορφούμενοι και επιμορφωτές να καλύψουν τυχόν εκκρεμότητες συμπλήρωσης των στοιχείων που τους αφορούν (επιμορφούμενοι: Φόρμες 3 και 6, επιμορφωτές: Φόρμες 4, 5 και 7, πρόσβαση με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης, http://b-epipedo2.cti.gr/mis –> επιλογή: “Διαχείριση Φορμών”), προκειμένου να δοθεί στους δικαιούχους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα υποβολής αίτησης συμμετοχής στις δοκιμασίες πιστοποίησης, μόλις ανακοινωθούν τα διαθέσιμα προγράμματα (εντός του Απριλίου).

Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες σχετικά με τη συμπλήρωση των φορμών μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

www.diorismos.gr

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΜΟΥ-ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

1ds

 

 

Τη Δευτέρα 30/03/2015 στην αίθουσα του Ολοήμερου Τμήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σάμου θα πραγματοποιηθεί διάλεξη που οργανώνει το Σχολείο με θέμα: «Διαχείριση προβληματικής συμπεριφοράς μαθητών».

Ομιλήτρια η Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Σάμου , κυρία Ελένη Μακρή. Ώρα έναρξης 18:00

Κρίνουμε ότι είναι πολύ σημαντική η δράση και σας καλούμε να συμμετάσχετε .

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

 

pDD3Br_XE4s18MDta9lZGTl72eJkfbmt4t8yenImKBVvK0kTmF0xjctABnaLJIm9

Σε τι συμφώνησαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών

ΔΟΕ-ΟΛΜΕ

 

Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν κάλεσε ακόμη σε διάλογο για τις μετατάξεις τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών ενώ είχε δεσμευτεί, τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ συναντήθηκαν σήμερα σε θετικό κλίμα. Οι δύο Ομοσπονδίες συμφώνησαν στα παρακάτω:

 

-Ο Ν4172 με τον οποίο έγιναν οι μετατάξεις είναι απαράδεκτος και πρέπει να καταργηθεί

-Πρέπει να υπάρξει έλεγχος νομιμότητας των δικαιολογητικών που κατατέθηκαν, να γίνει δημόσια ανάρτηση των μορίων και των αιτήσεων

-Να γίνει σύσταση Οργανικών θέσεων ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία

-Να δοθεί δυνατότητα επιστροφής στη Δευτεροβάθμια όσων επιθυμούν και διασφαλίζεται η θέση τους

-Οι μη κοινές ειδικότητες (2346 συνάδελφοι από τους 3657) να τοποθετηθούν, αφού εξασφαλιστούν οι παραπάνω προϋποθέσεις, άμεσα στα σχολεία με βάση τα μόριά τους

 

Για τις κοινές ειδικότητες (φυσικής αγωγής, αγγλικών, μουσικής δηλαδή 1306 συναδέλφους) θα ακολουθήσει νέα συνάντηση των δύο ΔΣ προκειμένου να υπάρξει κοινή πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας το οποίο οφείλει να δώσει λύση στον εμπαιγμό των εκπαιδευτικών.

 

 

http://oneiropagida2012.blogspot.gr/

Δ.Ο.Ε. – Αποκατάσταση αδικίας ασφαλιστικών διατάξεων – Αποφάσεις Ελεγκτικού Συνεδρίου

Δ.Ο.Ε.

Κύριοι Υπουργοί,

Επανερχόμαστε στο θέμα της αποκατάστασης ασφαλιστικών αδικιών το οποίο είχαμε θίξει με κείμενό μας στις 3 Μαρτίου 2015. Με το σημερινό μας κείμενο θέλουμε να τονίσουμε την ανάγκη της άμεσης αντιμετώπισης της αδικίας που υφίστανται εκατοντάδες συνάδελφοί μας (άντρες) οι οποίοι κατά τη συμπλήρωση της 25ετίας είχαν ανήλικο παιδί ως το 2010!σε σχέση με τους συναδέλφους οι οποίοι συμπληρώνουν 25ετία το 2011 και 2012 και έχουν ανήλικο παιδί.

Σας επισυνάπτουμε 2 αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι οποίες κρίνουν στα πλαίσια της αρχής της ισότητας στη συνταξιοδότηση ότι πατέρας με ανήλικο παιδί δικαιούται να αποχωρήσει με τη συμπλήρωση 25 ετών υπηρεσίας στο 50ο έτος της ηλικίας του.

            Θεωρούμε πως είναι απαραίτητο να προβείτε άμεσα στη λήψη πολιτικής απόφασης με την οποία θα ρυθμίζεται το ζήτημα στο πνεύμα των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η απόφασή σας αυτή θα δείξει το σεβασμό της κυβέρνησης προς τις αρχές δικαίου και τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και θα απαλλάξει πλήθος Δημοσίων Υπαλλήλων από την ψυχοφθόρα και δαπανηρή προσφυγή στη δικαιοσύνη για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.

Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου 1

Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου 2

 

Δ.Ο.Ε.- Παρατηρήσεις για τις αλλαγές επί του πειθαρχικού δικαίου που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο “Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις”

Δ.Ο.Ε.

Σχετικά με το νομοσχέδιο “Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις” που αναρτήθηκε στη Διαύγεια για διαβούλευση (ως τις 24/3) και ειδικότερα στο κομμάτι για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων, που αφορά και τους εκπαιδευτικούς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει, ότι από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής του νέου πειθαρχικού δικαίου και του θεσμού της αυτοδίκαιης αργίας ζήτησε και ζητά επίμονα και ξεκάθαρα την κατάργησή τους. Άμεσα παρατηρήσαμε, και δυστυχώς στη συνέχεια οι αντιρρήσεις μας επιβεβαιώθηκαν, ότι οι εν λόγω διατάξεις αντί να επιλύουν ζητήματα αποτελούν εργαλείο διώξεων και αυταρχισμού, στερούν το τεκμήριο της αθωότητας και έχουν οδηγήσει πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς σε αργία, ακόμη και για ασήμαντες ιδιωτικής φύσεως διαφορές. Στην κατεύθυνση αυτή η Δ.Ο.Ε. είχε προσέλθει και στο διάλογο με την, υπό τον Κ. Λοβέρδο, τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καταθέτοντας προτάσεις, που έθεταν σοβαρά ζητήματα και πρότειναν λύσεις, χωρίς ωστόσο, μέσω των διατάξεων που τελικώς θεσπίστηκαν να βελτιωθεί σοβαρά ο πυρήνας των προβλημάτων.

(περισσότερα…)

Αλλάζει η ώρα την Κυριακή

wra708

 

Στο θερινό ωράριο μπαίνουμε από την προσεχή Κυριακή 29 Μαρτίου, οπότε αλλάζει και η ώρα.

Συγκεκριμένα, από το πρωί της ερχόμενης Κυριακής, 29 Μαρτίου 2015, εφαρμόζεται και στη χώρα μας το μέτρο της θερινής ώρας. Ετσι, στις 03:00 το πρωί, οι δείκτες των ρολογιών  πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή στις 04:00 με την μέρα να μεγαλώνει.

Η επαναφορά της ώρας στην κανονική θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου, δηλαδή στις 25 Οκτωβρίου 2015.

 

http://www.iefimerida.gr/

Πηγή:  iefimerida.gr

Τρεις τόμοι με εκπαιδευτικό υλικό για τις μαθησιακές δυσκολίες από τη Σουζάνα Παντελιάδου

 

 

 

 

Επιμέλεια: Σουζάνα Παντελιάδου, Γιώργος Μπότσας Μαθησιακές Δυσκολίες: Βασικές Έννοιες και Χαρακτηριστικά (Α΄ Τεύχος ) Έκδοση στο πλαίσιο του Προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Μαθησιακές Δυσκολίες» Στο Α’ τεύχος παρουσιάζονται εισαγωγικές γνώσεις σχετικά με την ιστορία, τον ορισμό και τα χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες, εγκαθιστώντας μια κοινή γλώσσα αναφοράς και κατανόησης για τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Επίσης, περιγράφονται τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των μαθητών στη σχολική μάθηση, όπως τα αναγνωρίζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατανόηση του ρόλου της οικογένειας και στην ανάδειξη τρόπων υποστήριξης και αξιοποίησής της.(Βόλος 2007)

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Α ΤΕΥΧΟΣ ΕΔΩ  http://fresheducation.gr/?p=4172 (84 σελίδες)

Επιμέλεια: Σουζάνα Παντελιάδου, Αντωνία Πατσιοδήμου Kατεβάστε το (Β’ Τεύχ.) Εφαρμογές Διδακτικής Αξιολόγησης και Μαθησιακές Δυσκολίες Το Β’ τεύχος περιλαμβάνει πρωτόκολλα παρατήρησης και αξιολόγησης των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες και των δεξιοτήτων τους, συνοδευόμενο με οδηγίες, επεξηγήσεις και προσυμπληρωμένα πρωτόκολλα case studies, για την καλύτερη κατανόηση των προβλημάτων στη διάρκεια των τριών μηνών μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης φάσης της επιμόρφωσης. Τα πρωτόκολλα αφορούν τόσο σε γνωστικά, όσο και σε κοινωνικο-συναισθηματικά προβλήματα και έχουν ως στόχο την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών στα ουσιώδη προβλήματα και στην υποστήριξή τους στην ερμηνεία των προβλημάτων αυτών.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Β ΤΕΥΧΟΣ ΕΔΩ http://fresheducation.gr/?p=4186  (52 σελίδες)

Επιμέλεια: Σουζάνα Παντελιάδου – Φαίη Αντωνίου Κατεβάστε (Γ’ Τεύχ.)Διδακτικές Προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Στο Γ’ τεύχος παρουσιάζονται θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, έτσι ώστε να απαντώνται ερωτήματα εκπαιδευτικών από τις διαφορετικές ειδικότητες που θα συμμετέχουν.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Γ ΤΕΥΧΟΣ ΕΔΩ http://fresheducation.gr/?p=4189 (79 σελίδες)

http://xenesglosses.eu/

Μολύβι και όχι πληκτρολόγιο η «συνταγή» της μάθησης

image

Οι επιστήμονες κατέγραψαν την πορεία της μάθησης των εθελοντών στην τρίτη και στην έκτη εβδομάδα του πειράματος

Oι μαθητές και οι φοιτητές που χρησιμοποιούν μολύβι και χαρτί είναι αποδοτικότεροι στο να μαθαίνουν καινούργια πράγματα σε σύγκριση με όσους χρησιμοποιούν υπολογιστή και πληκτρολόγιο, σύμφωνα με μελέτη που είχαν κάνει ειδικοί του Πανεπιστημίου Σταβάνγκερ στη Νορβηγία και του Πανεπιστημίου της Μασσαλίας στη Γαλλία.

Αυτό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, συμβαίνει επειδή όταν γράφουμε με το χέρι οι κινήσεις που κάνουμε αποτυπώνουν καλύτερα τα όσα καλούμαστε να μάθουμε σε μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται περιοχή του Μπροκά (πρόκειται για μια περιοχή στην κάτω μετωπιαία έλικα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που μελετήθηκε ενδελεχώς από τον γάλλο γιατρό Πολ Μπροκά, ο οποίος αποκάλυψε ότι αποτελεί το «κινητικό κέντρο του λόγου»). Το να αγγίζουμε απλώς το πληκτρολόγιο προκειμένου να γράψουμε ενεργοποιεί ελάχιστα αυτή την περιοχή του εγκεφάλου, κάτι που, ως φαίνεται, δεν ενισχύει εξίσου τη διαδικασία της μάθησης.

Παράλληλα απαιτείται μεγαλύτερη νοητική προσπάθεια και περισσότερος χρόνος προκειμένου να γράψουμε στο χαρτί, γεγονός που βοηθά στην αποτύπωση των αναμνήσεων.

Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα που δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό «Αdvances in Ηaptics» έπειτα από παρακολούθηση εθελοντών, σε ορισμένους εκ των οποίων ζητήθηκε να γράψουν με μολύβι και χαρτί ενώ στους υπολοίπους σε υπολογιστή. Και οι δύο ομάδες εθελοντών κλήθηκαν να μάθουν μια άγνωστη αλφάβητο.

Οι επιστήμονες κατέγραψαν την πορεία της μάθησης των εθελοντών στην τρίτη και στην έκτη εβδομάδα του πειράματος και, όπως είδαν, τα άτομα που χρησιμοποιούσαν την «παραδοσιακή» μέθοδο του μολυβιού και του χαρτιού είχαν καλύτερες επιδόσεις στην εκμάθηση της νέας αλφαβήτου. Παράλληλα απεικονίσεις του εγκεφάλου έδειξαν ότι στα άτομα που είχαν χρησιμοποιήσει μολύβι και χαρτί υπήρχε πολύ πιο έντονη δραστηριότητα της περιοχής του Μπροκά.

http://www.alfavita.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση