Υποβολή αιτήσεων Πιστοποίησης Β Επιπέδου ΤΠΕ

tpe

 

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τα προγράμματα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ (παραδοσιακού ή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης) τα οποία υλοποιήθηκαν στα ΚΣΕ από τον Φεβρουάριο του 2010, στο πλαίσιο της Πράξης Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013, η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και κατά τις δύο περιόδους επιμόρφωσης του προηγούμενου σχετικού έργου του Γ’ ΚΠΣ, που υλοποιήθηκαν από τον Μάιο μέχρι τον Νοέμβριο 2008,

να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα πιστοποίησης που θα διεξαχθούν στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα ξεκινώντας από το Σαββατοκύριακο:

9-10 Μαΐου 2015

Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης (http://b-epipedo2.cti.gr/mis, επιλογή «Διαχείριση Αιτήσεων Πιστοποίησης») με χρήση των κωδικών πρόσβασης που ήδη διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί. Κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει μία μόνο αίτηση.

Μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS), κάθε ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για όλα τα διαθέσιμα προγράμματα πιστοποίησης του κλάδου του, που πρόκειται να διεξαχθούν σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠις) σε πανελλαδικό επίπεδο και να υποβάλει την αίτησή του σε ένα από αυτά.

Κατά τη διαδικασία υποβολής αίτησης ο εκπαιδευτικός καλείται να επιλέξει (κατά περίπτωση, ανάλογα με τον κλάδο), την υποκατηγορία (πχ. μάθημα, βαθμίδα), από την οποία επιθυμεί να προέρχεται, το θέμα που θα διαπραγματευτεί κατά το δεύτερο, μη αυτοματοποιημένο μέρος της εξέτασης, το οποίο αφορά στην ανάπτυξη ενός πλήρους θέματος σχετικού με την εκπόνηση ενός σχεδίου μαθήματος (πχ. Αρχαία/Ιστορία Γυμνασίου για ΠΕ02, Φυσική Γυμνασίου για ΠΕ04, μικρές τάξεις Δημοτικού – Α’, Β’, Γ’ για ΠΕ70 κ.α.).

Λόγω της συγκεκριμένης διάρκειας της περιόδου πιστοποίησης, των διαθέσιμων προγραμμάτων και του μεγάλου αριθμού των ενδιαφερομένων, παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί να φροντίσουν έγκαιρα για την υποβολή της αίτησής τους, προκειμένου να μπορέσουν να προσέλθουν στις εξετάσεις.

Με τη συμπλήρωση των συμμετοχών ενός προγράμματος και λίγες ημέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής του, γίνεται τελικός έλεγχος προκειμένου να οριστικοποιηθεί και να εγκριθεί η πραγματοποίηση της εξέτασης. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να παρακολουθεί μέσω του MIS, την κατάσταση του προγραμματισμένου προγράμματος πιστοποίησης στο οποίο έχει επιλέξει να συμμετάσχει, ώστε να είναι ενήμερος αν εγκρίθηκε η διεξαγωγή του (οριστικοποιήθηκε) ή όχι.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης Β’ επιπέδου ΤΠΕ διατίθενται ΕΔΩ.

Γενικές οδηγίες σχετικά με την εξέταση και οδηγίες χρήσης του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος/ λογισμικού πιστοποίησης, για τους συμμετέχοντες στην πιστοποίηση εκπαιδευτικούς διατίθενται ΕΔΩ.

 

http://www.esos.gr/arthra/38025/ypovoli-aitiseon-pistopoiisis-v-epipedoy-tpe

Ευχαριστήριο στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σάμου

1ds

 

 

Τη Δευτέρα 20/04/2015 από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σάμου παραδόθηκαν στο Σχολείο τέσσερις  (4) βιντεοπροβολείς ΒenQ 514 .

Η προσφορά αυτή είναι πολύ σημαντική και υποστηρίζει ουσιαστικά το εκπαιδευτικό έργο του Σχολείου δεδομένου ότι οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας απαιτούν τη συστηματική χρήση των νέων Τεχνολογιών.

Ευχαριστούμε θερμά την Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας για την προσφορά τους.

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας και κάθε γονέα ξεχωριστά που υποστηρίζει με κάθε τρόπο το Σχολείο. Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης που διανύουμε είναι σημαντικό το έργο που προσφέρουν στο Σχολείο και η υποστήριξή τους αποτελεί  αναμφίβολα πολύτιμη βοήθεια.

Η διευθύντρια του  Σχολείου 

Εμμανουηλίδου Αλεξάνδρα

Επιλογές στελεχών εκπαίδευσης-Θρίαμβος της ημετεροκρατίας… (Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη)

paligiannis

 

 

 

Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες, αφού η εκάστοτε κυβέρνηση επιδίωκε τον απόλυτο έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας αδιαφορώντας, για τις επιπτώσεις στην εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης και λαμβάνοντας υπόψη τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου μας, για αξιοκρατία, αντικειμενικές και ακομμάτιστες επιλογές πίστεψαν ότι επιτέλους θα κυριαρχούσαν αρχές που θα οδηγούσαν στην αναβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας των στελεχών.

Δυστυχώς η επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών και μάλιστα Μεγάλη Πέμπτη διέψευσε τις ελπίδες κάθε καλοπροαίρετου εκπαιδευτικού.

Στις συγκεκριμένες επιλογές θριάμβευσε ο κομματισμός, η ημετεροκρατία, η αναξιοκρατία και η παρεοκρατία.

Η σκληρή παραταξιακή λογική και η κομματική σκοπιμότητα τέθηκαν πάνω από το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης.

Θύματα της παραπάνω λογικής δεν ήταν μόνο οι μη προσκείμενοι στην κυβερνητική παράταξη υποψήφιοι, αλλά και αξιόλογα στελέχη του κυβερνητικού χώρου που δεν τα ευνόησαν οι παραταξιακές «συγκυρίες». Φανταστείτε επιλέχθηκε Περιφερειακός Διευθυντής εκπαιδευτικός που δεν άσκησε ποτέ διοίκηση και ο οποίος ως υποψήφιος για υποδιευθυντής Σχολικής Μονάδας δεν ψηφίστηκε από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του.

Άραγε αυτό ήταν το όραμα της «πρώτης φοράς Αριστεράς» που ευαγγελιζόταν ο κ.Μπαλτάς με τις δηλώσεις του;

Με αυτές τις επιλογές χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για την αναβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας του θεσμού των Περιφερειακών Διευθυντών. Ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε και η αξιοπιστία του λόγου της πολιτικής ηγεσίας και επιβεβαιώθηκε η βούλησή της για τον πλήρη έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.

Για αυτό είναι εύλογη και κατανοητή η δυσπιστία των εκπαιδευτικών και για την προτεινόμενη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων. Είναι δε άπειρα τα αναπάντητα ερωτήματα που δημιουργεί η ανακοίνωση της πολιτικής ηγεσίας για τον τρόπο επιλογής. Ερωτήματα που ενδεχομένως πολλά από αυτά να απαντηθούν όταν δοθεί το πλήρες σχέδιο επιλογών.

Το σίγουρο είναι πως καταργούνται τα συμβούλια επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, ενώ παραμένει σε ισχύ το Συμβούλιο Επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού και παραμένει άγνωστο το τι θα γίνει με το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων.

Θεσμοθετείται για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων ως όργανο αξιολόγησης των υποψηφίων Διευθυντών και οι Διευθυντές Σχολικών μονάδων ως όργανο για την ψήφιση Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Καλοπροαίρετα κάποιοι μπορεί να θεωρήσουν το προτεινόμενο σχέδιο επιλογής Διευθυντών θετικό, αφού θα «μετράει» η γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. Δυστυχώς όμως έχοντας υπόψη μας τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στους Συλλόγους Διδασκόντων με την επιλογή υποδιευθυντών και τα οποία οδήγησαν πολλούς από αυτούς να καταθέτουν αλφαβητική κατάσταση υποψηφίων προκειμένου να αποφεύγουν αντιπαλότητες, ψυχρότητα και τριβές ανάμεσα στους συναδέλφους ας είμαστε επιφυλακτικοί κι ας προβληματιστούμε όχι μόνο ως προς τα ερωτήματα σχετικά με το ποιοι συμμετέχουν και το πώς αλλά κυρίως για τον κίνδυνο αναπαραγωγής πελατειακών σχέσεων παρεοκρατίας και παραταξιοκρατίας με αρνητικές επιπτώσεις στη συνοχή του Συλλόγου Διδασκόντων.

Σ΄ότι αφορά την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης εύλογα τίθεται το ερώτημα με βάση ποια κριτήρια οι Διευθυντές θα ψηφίζουν αφού πιθανόν πολλοί από τους υποψηφίους θα τους είναι εντελώς άγνωστοι; Εκτός αν κάνουν οι ίδιοι υποψήφιοι «προεκλογική εκστρατεία» με τη συμμετοχή παρατάξεων και κομμάτων με τον κίνδυνο να δημιουργηθούν πελατειακές σχέσεις εξάρτησης, κομματισμού και ακύρωσης κάθε έννοιας αξιοκρατίας.

Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένη τη δυσπιστία των εκπαιδευτικών απέναντι στις προθέσεις, τη σκοπιμότητα και εγκυρότητα του συστήματος επιλογής στελεχών εκπαίδευσης που προωθείται, οφείλει η πολιτική ηγεσία να επιδιώξει έναν γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο με τις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών. Έναν διάλογο με στόχο τη διασφάλιση των όρων που απαιτούνται για την εφαρμογή ενός συστήματος επιλογής στελεχών με αντικειμενικά αξιοκρατικά κριτήρια και με συμβούλια επιλογής μη ελεγχόμενα.

Ως εκπαιδευτικοί πρέπει να κατανοήσουμε ιδιαίτερα σήμερα, που όλοι μας ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, την ανάγκη ενός συλλογικού και οραματικού σχεδίου που θα ενώνει και θα προσφέρει προοπτική για ποιότητα στην εκπαίδευση και στην αναβάθμιση του κύρους, της αξιοπιστίας και του ρόλου των στελεχών εκπαίδευσης.

Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών- Συνταξιοδοτικός οδηγός εκπαιδευτικών

images (5)

 

 

   Σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στα διάστημα από 20-30 Απρίλη θα υποβληθούν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για παραίτηση από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης. Στο ενημερωτικό που ακολουθεί παρατίθενται κάποιες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία της συνταξιοδότησης. Τα στοιχεία που παρατίθενται βασίζονται κυρίως σε δεδομένα της ιστοσελίδας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (στην οποία παραπέμπουν και οι υπερσύνδεσμοι καθώς  και στην πολύτιμη βοήθεια του νομικού Δ. Τεμπονέρα.
( https://portal.gsis.gr)

   Ας ξεκινήσουμε συνεπώς  με τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης πολιτικών υπαλλήλων  . Πρόκειται για ένα αναλυτικό οδηγό που μεταξύ άλλων διευκρινίζει τους όρους:
–    Παλαιός – νέος ασφαλισμένος.
–    Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος
–    Όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για:
1.    Προσληφθέντες στο Δημόσιο έως την 31/12/1982
2.    Προσληφθέντες από 1/1/1983 έως 31/12/1992 και
3.    Ασφαλισμένους μετά την 1/1/1993
–    Πρόωρη – μειωμένη σύνταξη
–    Αναγνώριση πλασματικού χρόνου παιδιών
–    Αναγνώριση χρόνου σπουδών

   Όλα τα στοιχεία αυτά εμπλουτίζονται με συγκεντρωτικούς πίνακες συνταξιοδότησης .

   Η διαδικασία συνταξιοδότησης χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή προκειμένου να αποφευχθεί η άσκοπη πολλές φορές ταλαιπωρία των εκπαιδευτικών.
Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι όσοι προσλαμβάνονται στο Δημόσιο και σε ΝΠΔΔ για πρώτη φορά από 1/1/2011 και μετά υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ.

   Για τη θεμελίωση του δικαιώματος και τον υπολογισμό της σύνταξης αναγνωρίζονται:
1.    Η στρατιωτική θητεία
2.    Η γονική άδεια
3.    Ο χρόνος σπουδών
4.    Ο χρόνος παιδιών
5.    Ο χρόνος ιδιωτικού τομέα

   Η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης πλασματικών χρόνων μπορεί να γίνει οποτεδήποτε ακόμη και κατά τη συνταξιοδότηση.

   Αναφορικά με την προκαταβολή της σύνταξης (αρ. 75302/0092/ΦΕΚ1344/τ.Β/3/6/2013),  οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να γνωρίζουν τα ακόλουθα:
1. Η καταβολή της προκαταβολής της σύνταξης στους συνταξιούχους – λειτουργούς του Δημοσίου, που προ¬βλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 4151/2013 (Α` 103), γίνεται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής (ΕΑΠ) και εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 10 της αριθμ. 2/37345/0004/4-6-2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, όπως ισχύει.
2. Η προκαταβολή σύνταξης καταβάλλεται την 10η εκάστου μηνός. Σε περίπτωση που η ημερομηνία αυτή συμπίπτει με αργία, η καταβολή γίνεται την αμέσως προηγούμενη εργάσιμη ημέρα. Η πρώτη προκαταβολή θα γίνει σε 40 μέρες από την ηλεκρονική παραλαβή του σχετικού δελτίου ΔΑΥΚ.
3. Η προκαταβολή ισούται με το 50% του βασικού μισθού του Οκτώβρη του 2011 ή με το 60% όταν είναι τρίτεκνος ή πολύτεκνος, όταν είναι ανάπηρος με ποσοστό άνω του 67% ή γονέας τέκνου με αναπηρία. Από το ποσό αυτό αφαιρείται ο φόρος εισοδήματος και η κράτηση για υγειονομική περίθαλψη.
Το βασικό ζητούμενο για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι σίγουρα ο υπολογισμός της κύριας σύνταξης, των επικουρικών συντάξεων ( ΜΤΠΥ-ΤΕΑΔΥ) και του εφάπαξ βοηθήματος. Πιο αναλυτικά:
Α. Η κύρια σύνταξη:
Η κύρια σύνταξη αποτελείται από το 80% του Β.Μ. του εκπαιδευτικού κατά την αποχώρησή του από την υπηρεσία, επί τον αριθμό των συντάξιμων χρόνων του δια του 35. Δηλαδή κλείνοντας τα 34,5 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας, παίρνουμε 35/35 του 80% του Β.Μ.
Από 1-7-2007 για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνεται υπόψη και ποσό 140,80 €. Δηλαδή η κύρια σύνταξη θα υπολογίζεται στο ποσό: Β.Μ.+140,80 €. Η διαφορά μεταξύ της σύνταξης που θα προκύπτει με τη νέα βάση υπολογισμού και αυτής που προέκυπτε με βάση υπολογισμού μόνο το Β.Μ., θα δοθεί τμηματικά κατά το 1/4 ετησίως με έναρξη την 1-7-07. (άρθρο 2 του νόμου 3513?2006)
Υπηρεσία πάνω από έξι μήνες θεωρείται χρόνος.
Για κάθε συντάξιμο χρόνο πάνω από τα 35 και μέχρι τα 40 χρόνια, αυξάνεται το ποσό της σύνταξης κατά 1/50 για κάθε χρόνο.
Για όσους συνταξιοδοτηθούν μετά την 1-1-2008 θα υπάρξουν οι εξής αλλαγές:
Για τα χρόνια που διανύθηκαν στην υπηρεσία μέχρι και το 2007, ο υπολογισμός της σύνταξης θα γίνεται με τον ίδιο τρόπο που αναφέρθηκε παραπάνω.
Για τα χρόνια μετά το 2007, το 80% θα μειώνεται κάθε χρόνο κατά 1%, μέχρι το 2017 να γίνει 70% και ο υπολογισμός δεν θα γίνεται πάνω στον Β.Μ. του μήνα εξόδου από την υπηρεσία, αλλά του μέσου όρου των Β.Μ. τις τελευταίας πενταετίας (συμπεριλαμβανομένων και των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και Άδειας). Αυτές οι αλλαγές καθιερώθηκαν με το Νόμο 3029/11-7-02 (ΦΕΚ 160 τ. Α΄) γνωστό σαν νόμο Ρέππα.
Στη σύνταξη που αναλογεί για αυτόν που συνταξιοδοτείται, προστίθεται το επίδομα εξομάλυνσης, που εξαρτάται από το ποσό της σύνταξης και κυμαίνεται από 19 € έως 85 € (καθορίζεται συνήθως κάθε χρόνο και η τελευταία τροποποίηση έγινε με το άρθρο 1 του νόμου 3513/2006). Επίσης προστίθενται και τα τυχόν δικαιούμενα επιδόματα γάμου και τέκνων και είναι ισόποσα με αυτά που δικαιούνται και οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί.
Κρατήσεις που διενεργούνται στη κύρια σύνταξη:
Υπάρχει η κράτηση για υγειονομική περίθαλψη και είναι ποσοστό 2,55 % στο σύνολο των αποδοχών και η παρακράτηση φόρου εισοδήματος. Ο μηνιαία παρακρατούμενος φόρος υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο που υπολογίζεται και για τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς (Εγκύκλιος 1109980/2543/Α0012/18-12-06 της Γενικής Δ/νσης Φορολογίας του Υπουργείου Οικονομικών.
Η σύνταξη των υπαλλήλων που εξέρχονται από την υπηρεσία μέχρι τις 31-12-2015 εξακολουθεί να υπολογίζεται  με βάση τη μισθοδοσία του μηνός Οκτωβρίου 2011, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε μεταγενέστερη χορήγηση ΜΚ δεν επηρεάζει τις συντάξιμες αποδοχές. Το επίδομα θέσης ευθύνης υπολογίζεται στις συντάξιμες αποδοχές με βάση το ποσό επιδόματος ( της θέσης ευθύνης έστω και αν αυτή είναι μεταγενέστερη του 2011) που προβλεπόταν γι αυτήν από το μισθολόγιο του Οκτ. 2011. Το επίδομα χορηγείται για όσους άσκησαν για μια τουλάχιστον ημερολογιακή διετία καθήκοντα προϊσταμένου σχολικής μονάδας, μετά από επιλογή από τα αρμόδια όργανα και όχι λόγω ανάθεσης ή αναπλήρωσης.

Β. Η επικουρική του ΜΤΠΥ:
Το Μ.Τ.Π.Υ δίνει στους δικαιούχους, μέρισμα (μηνιαία χρηματική παροχή), το οποίο χορηγείται στον υπάλληλο μετά την αποχώρησή του από την υπηρεσία. Το μέρισμα καταβάλλεται ανά τρίμηνο και συγκεκριμένα την πρώτη εργάσιμη ημέρα του Ιανουαρίου, Απριλίου, Ιουλίου και Οκτωβρίου.
Ο τρόπος υπολογισμού του μηνιαίου μερίσματος των μετόχων του ΜΤΠΥ καθορίζεται με το νόμο 3336 Κεφ. Γ΄ άρθρο 3 (ΦΕΚ 96/20-4-2005 τ. Α΄ ).
Δίνεται από τον τύπο: Β.Μ. x 20% x (Έτη ασφάλισης στο ΜΤΠΥ/35) x (Συντελεστήςπροσαρμογής).
Ο Συντελεστής Προσαρμογής είναι σήμερα 0,8075 (Υ.Α 18507 ΦΕΚ 792/2007 τ. Β΄).
Ο μέτοχος θεμελιώνει δικαίωμα για μέρισμα αν:
1)Απομακρυνθεί από την υπηρεσία του και έχει 20 τουλάχιστον χρόνια ασφάλισης στο ΜΤΠΥ.
2) Απολυθεί από την υπηρεσία του λόγω ορίου ηλικίας ή 35ετίας και έχει 15 χρόνια ασφάλισης στο ΜΤΠΥ.
Το ΜΤΠΥ χορηγεί ετησίως 14 μερίσματα (12 μήνες και επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και άδειας).
Χρόνος υπηρεσίας πέραν των 6 μηνών λαμβάνεται ως έτος. Όταν βγαίνει κάποιος μετά την παραίτησή του από την υπηρεσία σε τρίμηνες αποδοχές, επειδή κατά το τρίμηνο αυτό διάστημα γίνονται κρατήσεις για το ΜΤΠΥ, το χρόνο αυτό μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για να συμπληρώσει πάνω από εξάμηνο, ώστε να υπολογιστεί ολόκληρο έτος.
Στο δικαιούμενο μέρισμα γίνεται κράτηση μόνο για φόρο εισοδήματος.

Γ.Η επικουρική του ΤΕΑΔΥ:
Από το ΤΕΑΔΥ δικαιούμαστε σύνταξη, αν συνταξιοδοτηθούμε από το Δημόσιο (κύριος φορέας σύνταξης) και έχουμε τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης του Κύριου φορέα.
Το ΤΕΑΔΥ δίνει μηνιαίο βοήθημα στους δικαιούχους και ο υπολογισμός του γίνεται με βάση το βασικό μισθό του υπαλλήλου που έχει τον τελευταίο μήνα πριν αποχωρήσει από την ενεργό υπηρεσία, σύμφωνα με τον κατωτέρω τύπο:
Μηνιαίο βοήθημα = Β.Μ. x 20% x (έτη ασφάλισης)/35
Για κάθε έτος πάνω από τα 35 το μηνιαίο βοήθημα αυξάνεται κατά 1/50 και όχι πέραν των 5/50, όπως και στην κύρια σύνταξη. Υπηρεσία πάνω από εξάμηνο λογίζεται σαν ολόκληρος χρόνος.
Ως χρόνος ασφάλισης για τον υπολογισμό του βοηθήματος θεωρείται ο χρόνος πραγματικής ασφάλισης για τον οποίο έχουν καταβληθεί εισφορές στο ΤΕΑΔΥ καθώς και κάθε αναγνωριζόμενος με εξαγορά χρόνος προϋπηρεσίας. Η εξαγορά γίνεται με κράτηση στις συντάξιμες αποδοχές (Β.Μ.) σε ποσοστό 6%.
Στο δικαιούμενο βοήθημα γίνεται κράτηση μόνο για φόρο εισοδήματος.

Δ. Το εφάπαξ βοήθημα:
Για το υπολογισμό του εφάπαξ παίζουν ρόλο οι μήνες ασφάλισης στο ΤΠΔΥ. Υπολογίζεται με βάση το μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών μας (Β.Μ.) κατά τα τελευταία πέντε έτη πριν την έξοδό μας από την υπηρεσία, μαζί με τα δώρα εορτών και άδειας (άρθρο 5 του νόμου 3513/2006). Η διαδικασία και οι αλγόριθμοι υπολογισμού καθορίζονται στο νόμο 3232/12-2-04 (άρθρο 21 παρ. 4 ΦΕΚ 48 τ. Α΄).
Το εφάπαξ  είναι αφορολόγητο. Σύμφωνα με το νέο τύπο υπολογισμού του εφάπαξ  (ΦΕΚ 313/τ.Β/12-2-2014) λαμβάνεται υπόψη ο συντελεστής βιωσιμότητας του Ταμείου βγάζοντας διαφορετικά ποσά εφάπαξ κάθε χρόνο. Δυστυχώς με τις συνεχείς μειώσεις τα τελευταία χρόνια χάθηκε ο ανταποδοτικός χαρακτήρας του εφάπαξ και οδηγούμαστε ουσιαστικά σε μια άτοκη επιστροφή των εισφορών των εκπαιδευτικών!

Ε. Επαναφορά λόγω πλάνης
Παρέχεται η δυνατότητα επαναφοράς στην υπηρεσία των υπαλλήλων, εφόσον αυτό οφείλεται σε πλάνη ως προς τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξης και προκύπτει από την απορριπτική πράξη συνταξιοδότησης του ΓΛΚ και σε διάστημα 3 μηνών από την πράξη αυτή.
Κλείνοντας να τονίσουμε για άλλη μια φορά ότι η  παραίτηση από την Υπηρεσία είναι μια πολύ σοβαρή απόφαση ζωής! Αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών να επιλέγουν  το χρόνο υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης κάτι που συμβαίνει σε όλο το Δημόσιο τομέα! Σε κάθε περίπτωση η όποια επιλογή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστικής ενημέρωσης! Μέσα στα πλαίσια αυτά σας παραθέτουμε το βασικό οδηγό συνταξιοδότησης.

Με  συναδελφικούς χαιρετισμούς

Αθήνα 2/4/2015

Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση:  nekordis@yahoo.gr)

 Χρήστος Φιρτινίδης,
αιρετό αναπληρ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6974488454,
ηλ.δ/νση: firtinidis@gmail.com )

εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

http://www.alfavita.gr/

Σχέδια από τον 1ο Σαμιακό Διαγωνισμό Σκακιστικού Σκίτσου

samosChessSketch2015-15

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο «1ος Σαμιακός Διαγωνισμός Σκακιστικού Σκίτσου» για μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 30 μαθητές και μαθήτριες από διάφορα σχολεία του Νησιού και χωρίστηκαν σε δυο κατηγορίες: μικροί (μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών) και μεγάλοι (μαθητές γυμνασίων και λυκείων).

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα σχολεία του νησιού όπου υλοποιείται σχολικό σκακιστικό πρόγραμμα (1ο Δημοτικό Σχολείο Σάμου με υπεύθυνο τον κ. Παναγιώτου και«Μαυρογένειο» ΕΠΑΛ Σάμου με υπεύθυνο τον κ. Τσεσμελή) υπήρξε μεγάλη συμμετοχή των μαθητών.

Τα έργα των μικρών μαθητών, που στο σύνολό τους χαρακτηρίζονται από ομορφιά και πρωτοτυπία, κρίθηκαν από επιτροπή καθηγητών του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Στην πρώτη κατηγορία ισοβάθμησαν στην πρώτη θέση οι:

  • Άγγελος Γιοβάνης του Νηπιαγωγείου Καρλοβάσου
  • Μαθιός Νίκος του Δημοτικού Σχολείου Βαθέος
  • Η ομάδα των μαθητών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σάμου

Στην δεύτερη κατηγορία νικήτρια αναδείχτηκε η μαθήτρια Στροπωνιάτη Έλενα του Γυμνασίου Καρλοβάσου.

Στους νικητές απονεμήθηκαν σετ ζωγραφικής για να συνεχίζουν να ζωγραφίζουν (όχι μόνο σκακιστικά σκίτσα!) και τους ευχόμαστε να έχουν πάντα επιτυχίες.

Κλείνοντας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό στέλνοντας τα πανέμορφα σκίτσα τους και ευχόμαστε να τους δούμε ξανά στο επόμενο σκακιστικό δρώμενο!

Ακολουθεί άλμπουμ με τα σκίτσα των μετεχόντων:

Για να είναι κάποιος υποψήφιος Διευθυντής Σχολείου θα πρέπει να τον ψηφίσει το 20% των συναδέλφων του

untitled_zps51300d3e

 

Βασική προϋπόθεση για να είναι κάποιος υποψήφιος για Διευθυντής Σχολείου, είναι να συγκεντρώσει το 20% των ψήφων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, ενώ όπως δήλωσε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης:

  • Τα τυπικά προσόντα υποβάλλονται από τους υποψήφιους Διευθυντές στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ.
  • Τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ δεν κάνουν κατάταξη, απλώς βάζουν τα μόρια, σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται.
  • Την εγκυρότητα των δικαιολογητικών έλεγχουν τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ
  • Τα μοροδοτούμενα προσοντα είναι:

α/η διοκητική εμπειρία

β/ η διδακτική εμπειρία

γ/ η παιδαγωγική συγκρότηση και

δ/η κατάρτιση τους

Σύνολο μορίων 67% επί της συνολικής μοριοδότησης

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.

Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.

Για την κατάργηση της συνέντευξης των υποψηφίων Διευθυντών ο κ. Κουράκης είπε ότι «χρησιμοποιούνταν από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για αρεστές επιλογές. Εμείς αποποιούμεθα αυτό το λεγόμενο προνόμιο και αναθέτουμε στο Σύλλογο Διδασκόντων να αποφασίσουν».

Για να είναι κάποιος υποψήφιος θα πρέπει να τον ψηφίσει το 20% των διδασκόντων

Ο κ. Κουράκης διευκρίνισε ότι υπάρχει ένα κατώφλι 20%. Κάποιος δηλαδή θα πρέπει να συγκεντρώσει το 20% των διδασκόντων και να προστεθούν και τα υπόλοιπα μόρια που διαθέτει.

Στα Πειραματικά και Πρότυπα

Για να είναι κάποιος υποψήφιος θα πρέπει να έχει θητεία τουλάχιστον δύο χρόνια σε αντίστοιχο σχολείο.

Κάτι ανάλογο με μικροαλλαγές θα γίνει και με την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης,τόνισε ο κ. Κουράκης.

 

http://www.esos.gr/arthra/37899/t-koyrakis-i-diadikasia-epilogis-ton-dieythynton-sholeion-kai-dieythynton-ekpaideysis

Διαβάστε το τελικό σχέδιο νόμου και την αιτιολογική έκθεση του Πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία

YTo0OntzOjM6InNyYyI7czo0MjoidXBsb2Fkcy9hbmFwdHUzaC9zaHV0dGVyc3RvY2tfMzY5MjU1NDkuanBnIjtzOjU6InByb3B4IjtpOjgwMDtzOjU6InByb3B5IjtpOjU1MDtzOjI6InpjIjtpOjE7fQ

 

Σχέδιο νόμου “ρυθμίσεις άμεσων μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των βαθμίδων της εκπαίδευσης και της έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης

Κατεβάστε το τελικό σχέδιο νόμου σε .pdf ΕΔΩ

Κατεβάστε την αιτιολογική έκθεση σε .pdf ΕΔΩ

 

http://www.alfavita.gr/

 

Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Τι αναφέρει για την επιλογή των διευθυντών. Παρατείνεται η θητεία των Σχολικών Συμβούλων

untitled_zps51300d3e

 

Δόθηκε σήμερα στους εκπαιδευτικούς συντάκτες , από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, το πολυνομοσχέδιο σε περίληψη, που αφορά διατάξεις και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης

Το πολυνομοσχέδιο θα συζητηθεί τις επόμενες δύο ημέρες στις κοινοβουλευτικές ομάδες των κυβερνώντων κομμάτων, του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ και στην συνέχεια θα ακολουθήσει η διαδικασία κατάθεσης του, προς ψήφιση, στη Βουλήξ, όπως είπε στους εκπαιδευτικούς συντάκτες ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς.

Ειδικότερα το πολυνομοσχέδιο ορίζει τα ακόλυθα

Ανώτατη εκπαίδευση

•    Καταργείται το Συμβούλιο Ιδρύματος στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι αρμοδιότητές του ασκούνται από τη Σύγκλητο, το Πρυτανικό Συμβούλιο, τον Πρύτανη και τους Αντιπρυτάνεις.
•    Ενίσχυση των συλλογικών οργάνων: Η λειτουργία των συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, Κοσμητεία, Γενική Συνέλευση Τμήματος, Γενική Συνέλευση Τομέα) πραγματοποιείται με τη συμμετοχή φοιτητών και εργαζομένων για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και την ενίσχυση της συμμετοχής όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη λήψη αποφάσεων .
•    Εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων (Πρύτανης, Αντιπρυτάνεις, Κοσμήτορες, Πρόεδροι, Διευθυντές Τομέων) από το σύνολο των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Δηλαδή, τα μέλη ΔΕΠ, τους φοιτητές και όλες τις κατηγορίες του ειδικού εκπαιδευτικού τεχνικού και διοικητικού προσωπικού.
•    Εκλεκτορικά Σώματα για την εκλογή, εξέλιξη ή μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ. Τα 7μελή εκλεκτορικά σώματα των νόμων 4009/2011 και 4076/2012 διευρύνονται στη σύνθεσή τους σε 11μελή ή 15μελή ανάλογα με το μέγεθος του Τμήματος και συγκροτούνται στη βάση της συγγένειας του γνωστικού αντικειμένου των υπό κρίση μελών ΔΕΠ με εκλέκτορες από Τμήματα της ημεδαπής ή ομοταγή της αλλοδαπής
•    Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο. Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.
•    Φοιτητική ιδιότητα και διαγραφές. Για την προστασία των πλέον αδύναμων μελών εντός του φοιτητικού σώματος, των εργαζόμενων φοιτητών, η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται με την εγγραφή τους στο Τμήμα και διατηρείται μέχρι την απονομή του τίτλου σπουδών. Απαγορεύεται ρητά η μη αμειβόμενη εργασία προπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων.Η Σύγκλητος είναι το αποφασιστικό όργανο για τη συγκρότηση και λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας, των Εταιρειών Διαχείρισης Περιουσίας και κάθε άλλης δραστηριότητας που αναπτύσσεται από τα Τμήματα των ΑΕΙ

 Έρευνα,  Τεχνολογική Ανάπτυξη & Καινοτομία

•    Τίθεται ως πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας η χάραξη εθνικής πολιτικής έρευνας: Υπογραμμίζεται η υποχρέωση της Πολιτείας, όχι απλώς να συντηρήσει το ήδη υπάρχον ερευνητικό status quo, αλλά και να αναπτύξει θετικά μέτρα προστασίας του δημόσιου ερευνητικού πλούτου.
•    Τροποποιούνται και επαναδιατυπώνονται αμφίσημοι ή λανθασμένοι ορισμοί, όπως εκείνοι της βασικής έρευνας, της αριστείας και της αξιολόγησης.
•    Αναμορφώνεται το ΕΣΕΤΑΚ (Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας) μετονομαζόμενο σε Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ) και καθορίζεται η αποστολή του ως συμβουλευτικού σώματος που γνωμοδοτεί για την εθνική πολιτική στην Έρευνα και την Καινοτομία. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε το νέο ΕΣΕΚ να συσταθεί με τρόπο γρήγορο και διαφανή, διαιρούμενο σε δύο επιτροπές (την επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας και την επιτροπή Καινοτομίας και Αναπτυξιακών Εφαρμογών)
•    Μέτρα επιτάχυνσης του νέου «ΕΣΠΑ»: Εισάγονται τροποποιήσεις που διευκολύνουν τις διαδικασίες και επιταχύνουν την απορρόφηση κονδυλίων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.
•    Αναμορφώνονται τα ΠΣΕΚ (Περιφερειακά Συμβούλια Έρευνας και Καινοτομίας), ώστε να είναι λειτουργικά, πιο αντιπροσωπευτικά και να μην αφήνουν περιθώρια για την αναπαραγωγή πελατειακών σχέσεων.
•    Καταργούνται τα Επιστημονικά Συμβούλια των Ινστιτούτων και επαναφέρονται τα Επιστημονικά Γνωμοδοτικά Συμβούλια, τα οποία είχαν ισχυρότερη  δημοκρατική νομιμοποίηση.
•    Απλοποιείται η διαδικασία συγκρότησης των Διοικητικών Συμβουλίων των ερευνητικών φορέων .
•    Πέραν της μέριμνας για την εργασιακή ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού στα ερευνητικά κέντρα, λαμβάνεται πρόνοια για την ενίσχυση των μεταδιδακτορικών ερευνητών.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

•    Τράπεζα Θεμάτων (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)

Καταργείται η επιλογή θεμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθητών των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ καθώς και των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων (Τροπολογία στο νομοσχέδιο Υφυπουργού), αφαιρείται η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε) και παραμένει η αρμοδιότητα αυτή εξ’ ολοκλήρου στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ως προαιρετικό, συμβουλευτικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές (Πολυνομοσχέδιο).

•    Αξιολόγηση (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)

Η κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων υλοποιεί την προγραμματική δέσμευση του . Η εγκαθίδρυση ενός συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο, ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη. Το Υπουργείο θα προχωρήσει στην επεξεργασία του παραπάνω πλαισίου με επόμενο νομοθέτημα.
•    Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Ιδιωτικά Σχολεία (Πολυνομοσχέδιο)
Ρυθμίζονται για πρώτη φορά ζητήματα εκπαιδευτικού περιεχομένου και ωραρίου των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Καθορίζονται το ωράριο, οι αργίες και ο έλεγχος των αναλυτικών προγραμμάτων των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, καταργούνται τα εσωτερικά φροντιστήρια σε ιδιωτικά σχολεία και δίδεται η δυνατότητα στα αντίστοιχα όργανα εκπαιδευτικών και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να προχωρούν σε υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με καλύτερους όρους εργασίας (μισθολογικούς, θεσμικούς) κατά τα ισχύοντα.

•    Ειδική Εκπαίδευση (Πολυνομοσχέδιο)
Εναρμονίζονται τα ελληνικά δεδομένα με τις ευρωπαϊκές και Διεθνείς Συμβάσεις για τα δικαιώματα των Αναπήρων. Βελτιώνεται η λειτουργία του θεσμού της παράλληλης στήριξης καθώς θεσμοθετείται η συνεργασία των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και του λοιπού προσωπικού των σχολείων και η από κοινού διαμόρφωση των προγραμμάτων και άλλων στοιχείων της σχολικής ζωής.

•    Ανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που είχαν καταργηθεί με τους μνημονιακούς νόμους (Τροπολογία)
-Εξασφαλίζεται η λειτουργία των ειδικοτήτων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως η υπάρχουσα υποδομή καλύπτοντας τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
-Ορίζονται οι ομάδες προσανατολισμού τα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει στην Α΄ τάξη το σχολικό έτος 2015 -2016 για τους τομείς και ειδικότητες που ανασυσταίνονται.
-Το εκπαιδευτικό προσωπικό που βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης και επιστρέφει στις θέσεις που κατείχε στα σχολεία, προβλέπεται να αξιοποιηθεί στο έπακρο, για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες της παροχής εκπαιδευτικού  έργου.
– Μετά την επανασύσταση των οργανικών θέσεων από το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ρυθμίζονται θέματα των εκπαιδευτικών που επιστρέφουν στα ΕΠΑΛ σε οργανικές θέσεις εξασφαλίζοντας και όλα τα δικαιώματα που είχαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ τα ίδια δικαιώματα εξασφαλίζονται σε εκπαιδευτικούς από ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν.

•    Κατάργηση της σύζευξης Πειραματικού και Προτύπου Σχολείου (Τροπολογία)
Αποφασίζεται:
– Η κατάργηση του όρου «πρότυπο-πειραματικό» σχολείο
– Ο διαχωρισμός των πειραματικών από τα πρότυπα
– Η μετατροπή της συντριπτικής πλειοψηφίας αυτών των υβριδικών σχολείων σε πειραματικά
– Ο ορισμός μόνο ενός περιορισμένου αριθμού από αυτά ως πρότυπα σχολεία, για ιστορικούς λόγους
– Στα πειραματικά σχολεία οι μαθητές/τριες θα επιλέγονται με κλήρωση στην τάξη εισόδου
– Στα πρότυπα τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής στην τάξη εισόδου θα ορίζεται με απόφαση της ΔΕΠΠΣ μετά από εισήγηση των Συλλόγων διδασκόντων και των ΕΠΕΣ των πρότυπων γυμνασίων.

•    Τροπολογία για την αναπλήρωση απωλεσθεισών ωρών διδασκαλίας
Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).

•    Επιλογή στελεχών (Τροπολογία)
Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.
Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές  την τελευταία πενταετία.

Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.
Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

http://www.esos.gr/arthra/37858/ti-perilamvanei-polynomoshedio-toy-ypoyrgeioy-paideias-kai-gia-tis-treis-vathmides-tis

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.- Επιλογή νέων Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

dake2

Δύο, σχεδόν, μήνες χρειάστηκε η κυβέρνηση να ολοκληρώσει την επιλογή των νέων Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Στις 16/2/2015 αναρτήθηκε η σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για διορισμό εκπαιδευτικών στις θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και, μετά από κάμποσες αναβολές, στις 09/04/2015 δημοσιεύτηκε η απόφαση του διορισμού τους  με την ταυτόχρονη παύση των μέχρι τότε υπηρετούντων.

Η ολοκλήρωση αυτής της «αξιοκρατικής» διαδικασίας επιλογής των νέων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, συνειρμικά φέρνει στο νου δηλώσεις σαν κι αυτές:

  • «Η σημερινή μνημονιακή τρικομματική κυβέρνηση μοίρασε τις θέσεις των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Με ποσόστωση αναλογικά με τη δύναμη του κάθε κόμματος, διόρισαν τους «ημέτερους» προφανώς με κύριο προσόν την κομματική ταυτότητα του διοριζόμενου. Αυτή είναι η αξιοκρατία που οραματίζεται και εφαρμόζει στην πράξη η τρόικα εσωτερικού με καθαρά κομματικά οφέλη». (Κουράκης Τάσος, 2013). Τι ήθελε άραγε, να πει τότε μ’ εκείνα τα λόγια ο «ποιητής»…;
  • Ερώτηση κ. Κουράκη στη Βουλή προς τον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο: «Επειδή: α) τα κριτήρια επιλογής σε σχέση με τις αρμοδιότητες, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο εκάστοτε Περιφερειακός Διευθυντής τοποθετείται για να εξυπηρετεί το κομματικό συμφέρον και σε αυτό το επίπεδο β) η τρικομματική μνημονιακή κυβέρνηση κομπάζει ότι λειτουργεί μόνο με αξιοκρατία και αξιολογικά κριτήρια και στο όνομα αυτών προβαίνει σε ρουσφετολογικούς διορισμούς, πάντα με την ευλογία των νόμων που οι ίδιοι νομοθέτησαν. Ερωτάται ο κ. Υπουργός: Προτίθεστε να προχωρήσετε άμεσα στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη διαδικασία επιλογής και διορισμού των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης;» Η απάντηση βρίσκεται εύκολα στις παρακάτω δηλώσεις του Υπουργού κ. Μπαλτά…
  • Μπαλτάς (Υπουργός Παιδείας): «Δεν έχουμε κανένα λόγο να διορίσουμε ανθρώπους που είναι στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Η θέση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι καθαρή και κρυστάλλινη: δεν υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες. Υπάρχουν σύμφωνα με τους νόμους και στο πλαίσιο αυτών των νόμων, αξιολογήσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικές στα περιθώρια που αφήσει ο νόμος πάντα. Αυτό είναι θέση αρχής. Δεν υποχωρούμε…»

Μέσα σ’ αυτό το αντιφατικό παραλήρημα να συμπληρώσουμε ότι για την επιλογή των νέων Περιφερειακών Διευθυντών ελήφθησαν «σοβαρά» υπόψη: τα τέσσερα (4) Μεταπτυχιακά και το ένα (1) Διδακτορικό που διέθεταν όλα κι όλα και οι δεκατρείς μαζί, η συμμετοχή τους σε Συνέδρια, σε επιμορφώσεις, σε αυτοδιοικητικά ψηφοδέλτια (βλ. Δούρου), σε Υπηρεσιακά Συμβούλια, η κομματική τους δράση, τα «επιστολόχαρτα» σε πρώην Πρωθυπουργούς και οι «αγωνιστικές» παραιτήσεις που υπεβλήθησαν κατά το παρελθόν για να καταντήσουν να εξαργυρωθούν αργότερα…

Αποδείχτηκε πως οι κρυστάλλινες θέσεις ήταν «λόγια του αέρα»!

Όσο για το νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο έγινε η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών,προτιμήθηκε το παλαιό μιας και ήταν  δοκιμασμένο. Με περισσή δε υποκρισία, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διατήρησε σε ισχύ την περισπούδαστη διάταξη Διαμαντοπούλου (Αρθρ. 26, παρ. 14, του Ν.3879/2010) με την οποία «εκπαιδευτικοί που έχουν διοριστεί σε θέσεις… Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης… μετά τη λύση της σχέσης εργασίας τους στις παραπάνω θέσεις και έως την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης» αναγορεύονται αυτοδίκαια και κατ’ εξαίρεση Σχολικοί Σύμβουλοι ξεπερνώντας έτσι το πρόβλημα της ημερομηνίας λήξεως που αναγράφεται στην «ούγια» τους.

Με άλλα λόγια ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση επιβραβεύει τα στελέχη που υπηρέτησαν το σύστημα που ως αντιπολίτευση κατηγορούσε ότι διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση.

Πολιτική η «θέση» του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης – δε λέμε-, αλλά ξεκαθάρισέ το απ’ την αρχή, χωρίς να ευαγγελίζεσαι  αξιοκρατικές κορώνες, χωρίς να δηλώνεις «πολιτική ανεξιθρησκία», χωρίς να διακηρύσσεις ένα διαφορετικό πολιτικό ήθος και προφίλ διακυβέρνησης.

Γιατί διαφορετικά ενδέχεται να χαρακτηριστείς «ψεύτης» και «ασυνεπής»!

 

Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Ο Πρόεδρος
 
Ο Γενικός Γραμματέας
 
 
 
Μάνος Ανδρουλάκης
 
Κώστας Χριστόπουλος

Το Φιλανδικό σύστημα εκπαίδευσης συζητά ο υπουργός Παιδείας

ypoyrgeio-paideias

 

Θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος και ειδικότερα το ενδεχόμενο διοργάνωσης ημερίδας στην οποία οι συμμετέχοντες θα συζητήσουν και θα προβούν στην ανταλλαγή απόψεων περί των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων, συζητήθηκαν κατά τη σημερινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας Αρ. Μπαλτά με τον πρέσβη της Φινλανδίας στην Ελλάδα Pauli Mäkelä. .

Η ημερίδα, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, εκτιμάται ότι θα είναι ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερα χρήσιμη δεδομένου ότι βρίσκονται υπό εξέταση τα προβλήματα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και οι προοπτικές αλλαγής του.

 

http://www.esos.gr/arthra/37840/filandiko-systima-ekpaideysis-syzita-o-ypoyrgos-paideias

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση