Ψηφίσουν και οι υποδιευθυντές σχολείων για την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης

stelexi

 

 

Με νομοτεχνική βελτίωση που ψηφίστηκε απόψε στην Ολομέλεια της Βουλής για την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα ψηφίζουν εκτός από τους Διευθυντές των Σχολείων και οι υποδιευθυντές.

Επίσης στη διαδικασία της ψηφοφορίας συμμετέχουν επιπλέον και το 30% αντί 20% που προβλέπονταν αρχικά των Προισταμένων νηπιαγωγείων καθώς και το 30% των προϊσταμένων Δημοτικών Σχολείων , του οικείου ΚΥΣΠΕ, το οποίο ορίζεται με σειρά αρχαιότητας.

 

http://www.esos.gr/arthra/38308/psifisoyn-kai-oi-ypodieythyntes-sholeion-gia-tin-epilogi-ton-dieythynton-ekpaideysis

Πρόστιμο στους γονείς που καθυστερούν να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο!

images (1)

 

 

Με πρόστιμο που θα αγγίζει τις 60 λίρες Αγγλίας (περίπου 83 ευρώ) θα έρχονται αντιμέτωποι οι γονείς των μαθητών που καθυστερούν να φτάσουν στην ώρα τους στο σχολείο. Μάλιστα, η ποινή θα διπλασιάζεται εάν το πρόστιμο δεν καταβάλλεται εντός 21 ημερών, ενώ οι γονείς που αρνούνται να πληρώσουν είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσουν μέχρι και ποινή φυλάκισης!

Ένα ειδικό σώμα θα πραγματοποιεί «περιπολίες» έξω από τα σχολεία, προκειμένου να ρωτά τους αργοπορημένους γονείς σχετικά με το λόγο της καθυστέρησης των παιδιών τους. Όμως, μια ομάδα γονέων επέκρινε αυτή την κίνηση, υποστηρίζοντας ότι το πρόστιμο τιμωρεί έμμεσα τα παιδιά και όχι τους γονείς, αφού για ορισμένες οικογένειες τα χρήματα που θα πρέπει να καταβληθούν είναι πολύ σημαντικά για τον βιοπορισμό τους, με αποτέλεσμα να είναι τελικά τα παιδιά αυτά τα οποία χάνουν.

Περίπου 500 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Hampshire της Αγγλίας έχουν προειδοποιήσει τους γονείς ότι από τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να καταβάλλουν πρόστιμο σε περίπτωση που τα παιδιά τους καθυστερούν να φτάσουν στο σχολείο περισσότερες από δέκα φορές κατά τη διάρκεια ενός τριμήνου. Βάσιμοι λόγοι για τυχόν καθυστέρηση θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την επίσκεψη στον παιδίατρο ή τον οδοντίατρο, ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις οι ιθύνοντες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κρίση τους όπου το θεωρούν απαραίτητο.

Σε ορισμένα σχολεία στο Essex εφαρμόζεται ήδη δοκιμαστικά το συγκεκριμένο μέτρο της Κυβέρνησης: «Δεν θέλουμε να τιμωρούμε με αυτό τον τρόπο τους γονείς, αλλά θέλουμε τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο στην ώρα τους και θεωρούμε ότι τη δεδομένη στιγμή δεν έχουμε περισσότερες επιλογές», αναφέρει η σύμβουλος για την εκπαίδευση των παιδιών στο Essex.

www.infokids.g

Χιλιάδες οργανικά κενά δασκάλων.Θα κάνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μόνιμους διορισμούς δασκάλων όπως έλεγε πριν τις εκλογές;

untitled_zps51300d3e

Πρώτη φορά αριστερά. Όλα τα χρόνια που ήταν στο 4% μας λέγανε για μαζικούς μόνιμους διορισμους δασκαλων σε όλα τα οργανικά κενά.

  Τώρα που είναι κυβέρνηση θα το κάνουν πράξη?Υπάρχουν πάνω από 3000 οργανικά κενά δασκαλων. Την επόμενη σχολική χρονιά πάλι με την εύκολη λύση των αναπληρωτών θα ανοίξουν τα σχολεία ?

 Τώρα έφτασε η ώρα της κρίσης για να δούμε αν όντως θα υπάρξει αλλαγή στην παιδεία.Πολιτική βούληση χρειάζεται,με απλό σύστημα μόνιμων διορισμών.

Μαζικους μόνιμους διορισμους δασκάλων τώρα από τον πίνακα αναπληρωτών με 2 βασικά κριτήρια :

1)την προϋπηρεσία και

 2)την ημερομηνία κτήσης πτυχίου.

Δεν γράφω κάτι δικό μου.

Απλά αναφέρω αυτά που έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν γίνει κυβέρνηση.

Λάμπρος Σιδεράς, αναπληρωτής δάσκαλος.

alfavita.gr

ΙΑΠΩΝΙΑ- Το υποχρεωτικό μάθημα Soji No Jikan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Στο σχολείο υπάρχουν πολλά βασικά μαθήματα που κάνουν τα παιδιά, Μαθηματικά, Γλώσσα, Ιστορία κλπ.,  υπάρχουν όμως και μαθήματα επιλογής που τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και αυτό συμβαίνει, σε γενικές γραμμές, παγκοσμίως. 

Μαθαίνω όμως, ότι στην Ιαπωνία υπάρχει ένα μάθημα που όλα τα παιδιά Δημοτικών και Γυμνασίων είναι υποχρεωμένα να παρακολουθήσουν: το Soji No Jikan.

Το Soji No Jikan δηλ.  Η ώρα της καθαριότητας, είναι ένα διάστημα 15 λεπτών στο οποίο οι μαθητές καθαρίζουν τις αίθουσες διδασκαλίας. Και να πώς έχει το πρόγαμμα: αφού οι μαθητές φάνε το γεύμα τους, έχουν 30 λεπτά ελεύθερα για να παίξουν. Όταν τελειώσει αυτός ο χρόνος ακούγεται μία συγκεκριμένη μουσική από τα μεγάφωνα του σχολείου και όλα τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι ξεκινά ο χρόνος του Soji No Jikan, συνήθως 1:30 – 1:45 μ.μ. 

Συγκεντρώνονται λοιπόν, στις ομάδες τους και στις αίθουσες που έχουν αναλάβει και αρχίζουν το καθάρισμα για ένα τέταρτο. Και καθαρίζουν όλο το σχολείο, όχι μόνο τις αίθουσές τους. Δηλ. υπάρχουν ομάδες που αναλαμβάνουν να καθαρίζουν το γήπεδο, τις τουαλέτες, την πισίνα, τα τζάμια, τους διαδρόμους κλπ. Κάθε παιδί που έρχεται στο σχολείο έχει τα δικά του εργαλεία καθαριότητας: κουρέλι, ξεσκονόπανο, σκούπα. Τώρα θα ρωτήσετε το κουρέλι τι χρειάζεται. Μα για το σφουγγάρισμα φυσικά! Γιατί στα Ιαπωνικά σχολεία το σφουγγάρισμα δε γίνεται με σφουγγαρίστρες, αλλά με κουρέλι και στα τέσσερα!




Το υποχρεωτικό μάθημα του Soji No Jikan διδάσκεται στην Ιαπωνία για ένα συγκεκριμένο λόγο: θέλει να διδάξει σε μικρά και μεγάλα παιδιά την υπευθυνότητα, την εκτίμηση, τη φροντίδα, την υπερηφάνεια και το σεβασμό που θα πρέπει να επιδεικνύουν για τις εγκαταστάσεις που έχουν το προνόμιο να χρησιμοποιούν.  Και φυσικά το συγκεκριμένο μάθημα έχει την απόλυτη αποδοχή των γονέων.

Σαφώς υπάρχει μια τεράστια πολιτισμική διαφορά ανάμεσά μας. Αναρωτιέμαι τι θα γινόταν εδώ, αν βάζαμε τα παιδιά ένα τέταρτο πριν σχολάσουν, να καθαρίσουν όλα όσα είχαν λερώσει από το πρωί στο σχολείο τους. 

http://teleytaiothranio.blogspot.gr/

 

 

Τρία σχολεία θα επιλέγουν οι υποψήφιοι Διευθυντές. Μοριοδότηση: Μονοετές Μεταπτυχιακό 2,5 μονάδες και Διδακτορικό 4 μονάδες

stelexi

 

 

Σύμφωνα με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις επί του Σχεδίου Νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση», που παρουσίασε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης:

A. Αυξάνεται ο αριθμός των σχολικών μονάδων στις οποίες μπορεί να υποβάλει ο εκπαιδευτικός υποψηφιότητα για τη θέση του Διευθυντή από 2 σε 3.

B. Από τις 3 σχολικές μονάδες:

  1. Η μία σχολική μονάδα θα είναι είτε όπου κατέχουν οργανική θέση, είτε σε μία από τις σχολικές μονάδες που υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, ως στελέχη ή ως εκπαιδευτικοί για τουλάχιστον οκτώ ώρες την εβδομάδα.
  2. Η δεύτερη σχολική μονάδα θα πρέπει να είναι εντός του ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ που υπηρετούν ή υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, και,
  3. Η τρίτη επιλογή δεν υπόκειται σε κανένα πρόσθετο περιορισμό, δηλαδή μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.

Μοριοδότηση

Το διδακτορικό δίπλωμα μοριοδοτείται με 4 μονάδες

Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών είτε μονοετούς είτε διετούς μοριοδοτείται με 2,5 μονάδες

Τα υπόλοιπα παραμένουν ως έχουν

 

http://www.esos.gr/arthra/38236/tria-sholeia-tha-epilegoyn-oi-ypopsifioi-dieythyntes-moriodotisi-monoetes-metaptyhiako

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. – Σχέδιο Νόμου για τις Επιλογές Στελεχών Εκπαίδευσης: Επιστρέφεται ως απαράδεκτο!

dake2

 

 

Η νέα διακυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) μετά την καθόλα «αξιοκρατική» επιλογή των νέων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, συνεχίζει ακάθεκτη το νομοθετικό της έργο με διαδικασίες «fast track» καταθέτοντας με την διαδικασία του κατεπείγοντος σχέδιο νόμου που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και το νέο σύστημα επιλογής/εκλογής των στελεχών της εκπαίδευσης.

Φαίνεται ότι έχουν λυθεί ή, τουλάχιστον, έχουν δρομολογηθεί οι λύσεις για όλα τα μεγάλα ζητήματα της Εκπαίδευσης (υποχρηματοδότηση, μόνιμοι διορισμοί, κάλυψη κενών, υπηρεσιακές μεταβολές κλπ.) κι επομένως είναι καιρός να σπεύσει η πολιτική ηγεσία να ασχοληθεί με την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης, μόνο στο κομμάτι που την ενδιαφέρει δηλαδή στον έλεγχο της διοίκησης των σχολικών μονάδων και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης που είναι «κατεπείγον» μιας και για τους Σχολικούς Συμβούλους δίνεται παράταση της θητείας τους μέχρι τις 31/12/2015.

Η νέα διαδικασία που περιγράφεται στο σχέδιο νόμου καταδεικνύει και τις στοχεύσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Από τη μία επιχειρεί, απροκάλυπτα, να ελέγξει το διοικητικό μηχανισμό της εκπαίδευσης υιοθετώντας ένα σύστημα επιλογής που δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο και από την άλλη προσπαθεί να αποπροσανατολίσει τους εκπαιδευτικούς από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και το δημόσιο σχολείο.

Και όλα αυτά γίνονται με τη γνωστή τακτική της προσχηματικής εξαγγελίας ενός κατ’ επίφαση ουσιαστικού και δημοκρατικού διαλόγου με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες που ποτέ δεν έγινε. Αντίθετα, η όλη διαδικασία ακόμα και σε επίπεδο κοινοβουλευτικό δεν θα διαρκέσει πάνω από 3-4 ημέρες μέχρις ότου να ψηφιστεί το νομοσχέδιο με την διαδικασία του κατεπείγοντος. Έτσι, επικυρώνονται «δημοκρατικά» οι ήδη προειλημμένες αποφάσεις που έχουν προκύψει από μια ανύπαρκτη συζήτηση και διαβούλευση.

Αν αυτό δεν είναι περιφρόνηση του εκπαιδευτικού κόσμου, υποτίμηση της νοημοσύνης του και απαξίωση κάθε έννοιας δημοκρατικής λειτουργίας, τότε τι είναι;

Τι κομίζει, όμως, άραγε το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου αναφορικά με τον τρόπο επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις, προβληματισμούς και αντιπαραθέσεις μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα;

Επιγραμματικά και επιλεκτικά, αναφέρουμε ορισμένα από τα ζητήματα που προκύπτουν με τις αλλαγές που επιφέρει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο όπως:

  • η «αλα καρτ» και ταυτόχρονη διατήρηση κάποιων υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής (όπως αυτά των Σχολικών Συμβούλων και των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού) και η κατάργηση κάποιων άλλων (όπως αυτά των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων),
  • ο αυθαίρετος περιορισμός των προτιμήσεων σε πολύ μικρό αριθμό,
  • η επιλεκτική μοριοδότηση των επιστημονικών προσόντων με αποκορύφωμα την αδικαιολόγητη μη μοριοδότηση των «μονοετών» μεταπτυχιακών,
  • το πολύ πιθανό ενδεχόμενο οι διευθυντές-«εκλέκτορες» να μην έχουν σαφή και ολοκληρωμένη άποψη για όλους τους υποψηφίους διευθυντές εκπαίδευσης, ειδικά σε διευθύνσεις εκπαίδευσης με μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών,
  • Οι «διευκρινίσεις» για το τι θεωρείται ή δεν θεωρείται διδακτική προσμετρήσιμη εμπειρία.

Το μεγάλο θέμα που ανοίγει είναι αυτό που αφορά στη συμμετοχή, έτσι όπως προβλέπεται, του Συλλόγου Διδασκόντων στην όλη διαδικασία. Είχαμε τονίσει σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας ότι είναι θετικό ο σύλλογος να έχει σημαίνουσα άποψη για το μέλος του που επιθυμεί να επιλεγεί ως διευθυντής, μιας και θεωρούμε αυτονόητο ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν την εμπειρία και την ωριμότητα έκφρασης των απόψεων τους. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι το νέο σύστημα αναβαθμίζει το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων και τον καθιστά «υπεύθυνο» και για την όποια επιλογή του.

Η συγκεκριμένη όμως διαδικασία η οποία προβλέπει αριθμητική αποτύπωση των ψήφων του κάθε υποψηφίου σε μόρια δεν είναι τόσο αθώα και ανώδυνη γιατί επί της ουσίας μετατρέπει το Σύλλογο σε μηχανισμό αξιολόγησης, προκειμένου να επιλέξει ανάμεσα σε όσους θέσουν υποψηφιότητα τον πιο «κατάλληλο». Άλλωστε περιγράφονται σαφώς μέσα στο σχέδιο τα κριτήρια (που σε μεγάλο βαθμό αντιστοιχούν ή και ταυτίζονται με τα όσα προβλέπονταν στη διαδικασία της συνέντευξης του Ν.3848/2010) πάνω στα οποία θα πρέπει να βασίσει την ψήφο του ο κάθε συνάδελφος. Και πώς, άραγε, διασφαλίζεται αυτό όταν η ψήφος είναι μυστική και επομένως χωρίς αιτιολογία; Μήπως κάποιοι ικανοί αλλά λιγότερο δημοφιλείς εκπαιδευτικοί αποτραπούν από το να θέσουν υποψηφιότητα; Και μήπως τελικά επιλεγούν οι έχοντες «γνωριμίες» και καλές «δημόσιες» σχέσεις;

Θεωρούμε ότι αβίαστα βγαίνει το συμπέρασμα ότι η πρόταση της κυβέρνησης είναι πρόχειρη και αποσπασματική και θα δημιουργήσει σημεία τριβών και συγκρούσεων στους Συλλόγους Διδασκόντων.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει άμεσα όλες τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και αφορούν στην επιλογή στελεχών και να ξεκινήσει έναν αξιόπιστο, ειλικρινή κι εποικοδομητικό διάλογο με τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών για την δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου, κοινώς  αποδεκτού, το οποίο θα βασίζεται στην αξιοκρατία και στην δικαιοσύνη, άροντας τις όποιες αδικίες ταλάνισαν τον Κλάδο για χρόνια.

Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος
 
Ο Γενικός Γραμματέας
 
 
 
Μάνος Ανδρουλάκης
 
Κώστας Χριστόπουλος

Δ.Ο.Ε. – Να απoσυρθεί το «κατεπείγον» σχέδιο νόμου του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Δ.Ο.Ε.

 

 Με μια κίνηση αποκαλυπτική των προτεραιοτήτων που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. (τον έλεγχο δηλαδή του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης – κάτι που απέδειξε και η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης δια της πεπατημένης που άλλοτε κατακεραύνωνε) και σε πλήρη αναντιστοιχία με τα όσα εύηχα είχε εξαγγείλει στη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 3-3-2015, προχώρησε στην κατάθεση στη Βουλή του «κατεπείγοντος» νομοσχεδίου για την εκπαίδευση το οποίο αρχικά είχε τη μορφή τροπολογιών στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Αθλητισμού.

  Στη συνάντηση, πρόσχημα διαλόγου, που είχε με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 29 Απριλίου ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, εύκολα εξήγησε τον κατεπείγοντα χαρακτήρα των άρθρων που σχετίζονται με το Λύκειο και τα Πειραματικά – Πρότυπα σχολεία, σε τίποτα όμως δεν έπεισε για το χαρακτηρισμό ως τέτοιων των άρθρων σχετικά με την επιλογή στελεχών (πλην σχολικών συμβούλων) όπως επίσης για την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας για ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των ζητημάτων σχετικά με τους εκπαιδευτικούς των πειραματικών σχολείων.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει για μια ακόμη φορά ότι το βασικό πρόβλημα που χαρακτηρίζει τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας του  Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. δεν είναι άλλο από τηναπόλυτη απαξίωση της έννοιας του διαλόγου. Είναι αδιανόητο να καλεί ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας σε διάλογο το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για να «συζητήσουν» επί διατάξεων που έχουν ήδη κατατεθεί στη Βουλή και ψηφίζονται άμεσα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Για το λόγο αυτό απαιτούμε την άμεση απόσυρση όλων των διατάξεων που δεν είναι όντως κατεπείγουσες (π.χ. επιλογή στελεχών εκπαίδευσης) και την έναρξη διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα για το σύνολο των θεμάτων που την απασχολούν.

  Σε επιβεβαίωση και ενίσχυση όλων των παραπάνω, στάλθηκε από το Υπουργείο προς τη Δ.Ο.Ε. το μεσημέρι της 4ης Μαΐου  «προσχέδιο νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούν σε θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως πρόκειται να συμπεριληφθούν στο υπό κατάθεσιν πολυνομοσχέδιο του ΥΠΟΠΑΙΘ»  (δίχως να ορίζεται χρονικός ορίζοντας για την κατάθεση των παρατηρήσεών μας). Δυστυχώς, η προσπάθεια της ηγεσίας του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. να πείσει για τις καλές προθέσεις της, μοιραία, αποδεικνύει ότι αν επιθυμούσε το διάλογο είχε το χρόνο να τον πραγματοποιήσει (δίχως να κρύψει κάποια θέματα κάτω από την ταμπέλα του κατεπείγοντος) για όλο το φάσμα, όμως, των αληθινά κατεπειγόντων ζητημάτων (αξιολόγηση, διορισμοί, προϋπηρεσία και θέματα αναπληρωτών, οργανικές θέσεις ειδικοτήτων, μετατάξεις, ειδική αγωγή, προσχολική αγωγή)  μέρος μόνο των οποίων αποσπασματικά και επιφανειακά, όπως φαίνεται, αγγίζει και σε αυτό το προσχέδιο.

  Κάτω από αυτές τις αντίξοες, για αληθινά εποικοδομητικό διάλογο, συνθήκες, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλείται το μεσημέρι της Τρίτης 5 Μαΐου να εκφράσει την άποψή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ήταν απαραίτητο να είχε δοθεί ο χρόνος για ουσιαστικό διάλογο εντός του Κλάδου και, φυσικά, στη συνέχεια με το Υπουργείο. Η πολιτική ηγεσία δεν το θέλησε. Παρ’ όλα αυτά, πέρα από το αίτημά μας για την έναρξη διαλόγου τώρα για όλα τα ζητήματα, οφείλουμε να καταθέσουμε (σε ένα πρώτο, βασικό επίπεδο) άποψη για τα θέματα που θα οδηγηθούν σε ψήφιση την Παρασκευή 8 Μαΐου.

  Εκτός από τα όσα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο σε ό, τι αφορά τα πειραματικά σχολεία (των οποίων η σημασία σε επίπεδο εφαρμογής νέων προγραμμάτων και δράσεων με σκοπό την εξαγωγή ωφέλιμων για την εκπαίδευση συμπερασμάτων είναι σπουδαία), η πολιτική ηγεσία οφείλει να προχωρήσει στη δημιουργία οργανικών θέσεων για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε αυτά. Θέσεις από τις οποίες (μετά την παρέλευση διετίας) θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να μετατεθούν. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία αυτά, έχουν καταθέσει πλήρη σειρά και άλλων προτάσεων οι οποίες αξίζουν προσοχής και συζήτησης και η πολιτική ηγεσία πρέπει να τις εξετάσει. Το θέμα δεν μπορεί να «αδικηθεί» και να κλείσει πρόχειρα στα ασφυκτικά όρια της ψήφισης του παρόντος νομοσχεδίου.

  Το ζήτημα της επιλογής των στελεχών έχει, δυστυχώς με ευθύνη του υπουργείου, μονοπωλήσει  τις συζητήσεις σε βαθμό αποπροσανατολισμού από τα καίρια ζητήματα της εκπαίδευσης. Αποσπασματικές, πρόχειρες και ατυχείς ρυθμίσεις καταδικάζουν τα σχετικά άρθρα στο να χαρακτηριστούν αποτυχημένα, αφού το νομοσχέδιο:

  • Διαχωρίζει την επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης και σχολείων από αυτή των σχολικών συμβούλων, κάτι που πέρα από τις όποιες (προφανώς πολιτικές) σκοπιμότητες δημιουργεί σειρά πρακτικών ζητημάτων. Ταυτόχρονα διατηρεί τα συμβούλια Επιλογής Σχολικών Συμβούλων και Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού ενώ καταργεί αυτά των Δ/ντών Εκπαίδευσης και Δ/ντών σχολείων (επιλογές δύο αντιλήψεων και ταχυτήτων που αποκαλύπτουν σκοπιμότητα). Το δε «σώμα» επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης μόνο ως μια διάθεση αστεϊσμού σε λάθος πλαίσιο και χρόνο μπορεί να αντιμετωπιστεί, ειδικά όταν πρόκειται να αποφασίσει για έναν εντελώς άγνωστο υποψήφιο.
  • Θέτει αντισυνταγματικούς περιορισμούς και αποκλεισμούς  στον αριθμό επιλογής σχολείων, στην αντιμετώπιση σπουδών του ίδιου επιπέδου (μεταπτυχιακά), στο χαρακτηρισμό προϋπηρεσίας ως διδακτικής (π.χ. εξαίρεση μετεκπαίδευσης, εκπαιδευτικής άδειας, θητείας  των Υπευθύνων  Σχολικών Δραστηριοτήτων…). Ισοπεδώνει, επί της ουσίας, τα επιστημονικά προσόντα των υποψηφίων
  • Μετατρέπει το σύλλογο διδασκόντων σε συμβούλιο επιλογής με έναν πραγματικά καινοφανή και πρωτότυπο τρόπο στα εκπαιδευτικά χρονικά. Η ψήφος των συναδέλφων θα μετατρέπεται σε μόρια. Η ψηφοφορία θα είναι μυστική και δε θα υπάρχει καμία αιτιολόγηση. Αντιμετωπίζονται αλήθεια μ’ αυτόν τον τρόπο οι παθογένειες της συνέντευξης του παρελθόντος; Το αντίθετο. Είναι βέβαιο ότι αυτή η διαδικασία θα έχει δυσμενείς παρενέργειες στο παιδαγωγικό κλίμα της σχολικής μονάδας και στις σχέσεις μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκόντων.
  • Δεν αγγίζει καθόλου το ζήτημα της επιλογής των διευθυντών των μειονοτικών σχολείων, άγνωστο αν αυτό γίνεται από άγνοια ή σκοπιμότητα.

   Τα παραπάνω σημεία είναι τα πιο κραυγαλέα αφού η αντιμετώπιση του θέματος, συνολικά, δημιουργεί αλυσίδα προβλημάτων φανερώνοντας απίστευτη προχειρότητα και βιασύνηκάτι που προδίδει ότι η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας δεν είναι να εξυγιάνει ένα σύστημα που είχε πολύ σοβαρά προβλήματα αλλά να το ελέγξει με τον τρόπο που θεωρεί (φευ) ότι την εξυπηρετεί πολιτικά.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. :

  • Εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
  • Ζητά την απόσυρσή του από τη Βουλή έτσι ώστε να συζητηθεί με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, να τεθεί στη διαβούλευση και να διαμορφωθεί ένα σχέδιο που θα είναι κοινά αποδεκτό και θα διασφαλίζει την αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.

 

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

dake2

 

 

Πρωτομαγιά 2015

Οι Εκπαιδευτικοί και όλοι οι Εργαζόμενοι

αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους

Η φετινή Πρωτομαγιά δεν είναι συνηθισμένη «επέτειος» καθώς σφραγίζει μια δύσκολη περίοδο όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για όλους τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, οι οποίοι έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την κρίση και τις μονοδιάστατες πολιτικές ακραίας λιτότητας.

Τα τελευταία πέντε και πλέον χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες σκληρών, αντιλαϊκών πολιτικών οι οποίες έχουν υποβαθμίσει το βιοτικό μας επίπεδο, έχουν ανατρέψει θεμελιώδη δικαιώματα, έχουν οδηγήσει χιλιάδες συμπατριώτες μας στα όρια της οικονομικής και κοινωνικής εξαθλίωσης.

Παρά την αλλαγή στη διακυβέρνηση της χώρας, παραμένει το κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας για το μέλλον. Τα πρωτοφανή ποσοστά ανεργίας υπονομεύουν ευθέως το θεμελιώδες δικαίωμα που έχουν όλοι στην εργασία, ενώ η μισθολογική μείωση που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι εντείνουν την ύφεση οδηγώντας σε διάλυση της κοινωνικής συνοχής.

Οι κοινωνικά άδικες και αδιέξοδες πολιτικές και οι συνέπειές τους πρέπει να ανατραπούν.

Η μέρα της Πρωτομαγιάς, οι μνήμες, οι αγώνες και η ιστορία της αποτελούν «πυξίδα» για τους εργαζόμενους προκειμένου όλοι μαζί να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο και ελπιδοφόρο αύριο,  μια καλύτερη ζωή.

Σε αυτό το αύριο που ονειρευόμαστε, η Παιδεία οφείλει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των επιλογών κάθε κυβέρνησης, να προστατεύεται και όχι να απαξιώνεται.

Πρέπει να αποτελεί στρατηγική επιλογή και βασικό μοχλό ανάπτυξης σε κάθε εθνική προσπάθεια. Αποτελεί χρέος της Πολιτείας η στήριξη  και η υιοθέτηση υπεύθυνων πολιτικών και δράσεων.

Σήμερα, οι εργαζόμενοι καλούνται:

να περιφρουρήσουν τις κατακτήσεις τους

να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους

να μην επιτρέψουν περαιτέρω την κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους και τη διάσπαση της κοινωνικής συνοχής.

 

Συνεχίζουμε τον αγώνα με ενότητα και αποφασιστικότητα.


Συμμετέχουμε:

στην Απεργία της Πρωτομαγιάς,

στα συλλαλητήρια και στις συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα.

 

Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Μάνος Ανδρουλάκης Κώστας Χριστόπουλος

 

 

 

Με… κάλπες και ψηφοφορίες η αξιολόγηση στο Δημόσιο

evaluation1

 

 

Αξιολόγηση στο Δημόσιο με… κάλπες και ψυχομετρικά τεστ. Νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων και αξιολόγησης του προσωπικού στο Δημόσιο επεξεργάζεται η κυβέρνηση

 

Επιλογή των καλύτερων υπαλλήλων με κάλπες αφού θα μπορούν να ψηφίζονται από τους συναδέλφους τους προβλέπει σχέδιο για την αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης του προσωπικού στο Δημόσιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες η φιλοσοφία του νέου συστήματος θα αφορά την «αξιολόγηση 360  μοιρών» και θα έχει ως στόχο την ταχύτερη εξέλιξη των εργαζομένων χωρίς να συνδέεται με τις αποδοχές ενώ δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, όπως συνέβαινε με την αρνητική αξιολόγηση του 15% που ίσχυσε την προηγούμενη χρονιά. Tο σχέδιο για το νέο σύστημα αξιολόγησης θα περιλαμβάνει «βαθμολόγηση» των υπαλλήλων από τους προϊσταμένους και τους υφισταμένους με την ενεργοποίηση θεσμών άμεση δημοκρατίας αλλά και αξιολόγηση των υπηρεσιών από την κοινωνία.

Θα «βαθμολογούνται» από συναδέλφους

Με το νέο σύστημα αξιολόγησης οι υπάλληλοι θα «βαθμολογούνται» και από την ψήφο των συναδέλφων τους. Στα σενάρια που επεξεργάζεται το αρμόδιο υπουργείο περιλαμβάνεται και το μοντέλο ψηφοφορίας.

Έτσι θα προβλέπετε ψηφοφορία σε επίπεδο τμήματος ή διεύθυνσης, τόσο για την ανάδειξη των καλύτερων υπαλλήλων όσο και για όσους θέσουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης. Στην περίπτωση αυτή το υπουργείο εξετάζει διάφορα μοντέλα μεταξύ των οποίων και το μοντέλο της ψηφοφορίας των τριών καλύτερων υπαλλήλων ανά τμήμα ή διεύθυνση από τους υπαλλήλους. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας θα συγκρίνονται με την αξιολόγηση των προϊσταμένων και οι τρείς καλύτεροι θα έχουν την δυνατότητα ταχύτερης εξέλιξης.

Παράλληλα θα ισχύει η μοριοδότηση αντικειμενικών κριτηρίων στα οποία θα περιλαμβάνονται η προϋπηρεσία τους, οι σπουδές και τα σεμινάρια στα οποία συμμετείχαν, οι γνώσεις ξένων γλωσσών και η κατοχή μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων

Σύμφωνα με πληροφορίες θα παραμείνει το κριτήριο της συνέντευξης για την επιλογή προϊσταμένων αλλά και για την αξιολόγηση του προσωπικού με την συμμετοχή του ΑΣΕΠ. Η συνέντευξη σε αρκετές περιπτώσεις δεν θα βαθμολογείται αλλά θα διαδραματίζει τον ρόλο του εργαλείου για την βελτίωση των ικανοτήτων του εργαζόμενου.

Και ψυχομετρικά τεστ

Επίσης θα αξιοποιηθεί η χρήση ψυχομετρικών τεστ.  Οι υποψήφιοι προϊστάμενοι αλλά και οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι θα αξιολογούνται μέσω τεστ ερωτήσεων που θα έχουν καταρτιστεί από ειδικούς για να μετρηθεί η ψυχική τους ισορροπία.

Εξετάζεται τέλος η συμμετοχή της κοινωνίας στην αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών. Σύμφωνα με στελέχη της δημόσιας διοίκησης η κυβέρνηση εξετάζει μοντέλα κοινωνικού ελέγχου της δημόσιας διοίκησης που ισχύουν στο εξωτερικό όπου οι πολίτες μπορούν να αποστείλουν σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά για την αποδοτικότητα των δημοσίων υπηρεσιών.

Αποσύνδεση του μισθού από την αξιολόγηση

Στόχος της κυβέρνησης είναι να αποσυνδέσει το μισθό από την αξιολόγηση του προσωπικού ενώ η «βαθμολογία» των υπαλλήλων δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Σε περίπτωση που ένας υπάλληλος λάβει αρνητική βαθμολογία, μέσω της συνέντευξης θα αναζητούνται τρόποι βελτίωσης της αποδοτικότητάς τους είτε με μετεκπαίδευση είτε με την μετάταξή του σε άλλη θέση όπου θα μπορεί να αποδώσει περισσότερο.

 

http://www.thetoc.gr/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση