Παληγιάννης Βασίλης: Μεγάλη καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές

paligiannis

 

 

(μεταθέσεις ειδικοτήτων, μετατάξεις, διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, επιλογή στελεχών)

Με ανησυχία παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην οικονομία αφού τα πάντα γύρω μας καταρρέουν με ταχύτατους ρυθμούς χωρίς να είναι κανείς σε θέση ακόμα να προσδιορίσει με ακρίβεια τις συνέπειες της νέας συμφωνίας.

Σε αυτή ακριβώς τη χρονική περίοδο, στην Παιδεία επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ!

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας αφού απαξίωσε κάθε έννοια διαλόγου, προχωρά με «βάρκα την ελπίδα». Βρισκόμαστε στις 13 Ιουλίου και, δυστυχώς, υπάρχει έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού για την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών αλλά και της ομαλής έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Συγκεκριμένα:

1. Μεταθέσεις ειδικοτήτων – Μετατάξεις

Ουδείς γνωρίζει πότε και αν θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις ειδικοτήτων Π.Ε. Οι συνάδελφοί μας ειδικοτήτων παραμένουν όμηροι της αναποφασιστικότητας, της αναβλητικότητας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης αφού έχει συνδεθεί η πραγματοποίηση των μεταθέσεων με την σύσταση οργανικών θέσεων που συνεχώς αναβάλλεται.

Επιτέλους πρέπει να υπάρξει άμεσα λύση για τη δικαίωση όλων όσοι υπηρετούσαν στην Π.Ε. αλλά και των μεταταγμένων

Σε ότι αφορά στη μετάταξη εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις η όλη διαδικασία έχει παγώσει και πιθανόν να συνδεθεί με τις μεταθέσεις ειδικοτήτων.

 
2. Αποσπάσεις

Οι αποσπάσεις θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, ιδιαίτερα σήμερα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν εξαιρετικά προβλήματα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Οι αποσπάσεις θα έπρεπε να πραγματοποιούνται εγκαίρως ώστε να δίνεται η δυνατότητα του προγραμματισμού της οικογενειακής και προσωπικής ζωής του κάθε εκπαιδευτικού. Σήμερα ουδείς γνωρίζει το πότε θα πραγματοποιηθούν. Σημειώνω πως οι αποσπάσεις πρώτιστα εξυπηρετούν την απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

 

3. Διορισμοί – Προσλήψεις Αναπληρωτών

Η ανάγκη χιλιάδων μόνιμων διορισμών για κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία δεν αμφισβητείται. Δυστυχώς έως σήμερα ούτε η επιτροπή που συγκροτήθηκε για το σύστημα μόνιμων διορισμών ολοκλήρωσε την αποστολή της αλλά ούτε κανείς γνωρίζει αν τελικά θα γίνουν διορισμοί, πόσοι θα είναι και πότε. Είναι χρέος της πολιτείας να ξεκαθαρίσει το θέμα του τρόπου και του αριθμού των διορισμών.

Ταυτόχρονα πρέπει άμεσα, έπρεπε χθες, να εκδοθεί η προκήρυξη για την πρόσληψη αναπληρωτών αφού διασφαλιστούν οι απαραίτητες πιστώσεις για την κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών της νέας σχολικής χρονιάς και ξεκαθαρίσει το θέμα των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο. Η όποια καθυστέρηση θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων. Η πολιτική  ηγεσία οφείλει να γνωρίζει πως χιλιάδες εκπαιδευτικοί περιμένουν με αγωνία την τελική απόφαση για μόνιμους διορισμούς αλλά και των ρυθμίσεων για την πρόσληψή τους ως αναπληρωτές.

 

4. Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Μετά την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων ουδείς γνωρίζει τις ακριβείς προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης και κυρίως για την επιλογή των Σχολικών Συμβούλων. Πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει ο χρόνος και ο τρόπος επιλογής αυτών των στελεχών εκπαίδευσης.

Σε ότι αφορά στην επιλογή συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη. Στις 24/7 ολοκληρώνονται οι συνεντεύξεις των υποψηφίων και πιστεύω πως έως το τέλος Ιουλίου θα ανακοινωθούν και οι τελικοί πίνακες επιλογής συντονιστών.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πιστεύω πως θα κατανοήσει το μέγεθος των προβλημάτων που προκύπτουν από την αδικαιολόγητη καθυστέρηση επίλυσης των παραπάνω θεμάτων.

Χρειάζεται έστω και τώρα υπεύθυνη και σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική, διάλογος  με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις έτσι ώστε στο μικρό αυτό χρονικό διάστημα έως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις αναβάθμισης του δημόσιο σχολείου.

 
 
Πάντα στη διάθεσή σας
 
 Παληγιάννης Βασίλειος

Έναρξη Επιμόρφωσης μελών Ομάδων Διαχείρισης Πρόληψης φαινόμενων της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού Ημερομηνία έναρξης του Β’ κύκλου επιμόρφωσης ορίζεται η 1η Σεπτεμβρίου, 2015 και η ημερομηνία λήξης η 25η Σεπτεμβρίου, 2015.

pDD3Br_XE4s18MDta9lZGTl72eJkfbmt4t8yenImKBVvK0kTmF0xjctABnaLJIm9

Το υπουργείο Παιδείας καλεί τα μέλη των Ομάδων Διαχείρισης Πρόληψης (ΟΔΠ) που συμμετέχουν στις Πράξεις «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινόμενων της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού (ΣΒΕ)» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3, του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», να ξεκινήσουν τον Β’ κύκλο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της ειδικής Πλατφόρμας Ασύγχρονης Τηλεκατάρτισης που λειτουργεί στο www.stop-bullying.gr/learn, διάρκειας 50 ωρών, σύμφωνα με τις παρακάτω οδηγίες:

1. ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Ο χρήστης με τη χρήση φυλλομετρητή ιστού επισκέπτεται την ιστοσελίδα: http://stop-bullying.sch.gr/learn. Στην ιστοσελίδα αυτή θα πρέπει να επιλέξει Είσοδος πάνω δεξιά. Στη συνέχεια θα οδηγηθεί στην σελίδα της Κεντρικής Υπηρεσίας Πιστοποίησης του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου όπου θα πρέπει να συνδεθεί εισάγοντας τα στοιχεία πρόσβασης του επίσημου λογαριασμού του στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (www.sch.gr) με τον οποίο έχει καταχωρηθεί στην Φόρμα Καταχώρισης Μελών Δικτύου (http://stop-bullying.sch.gr/admin/). Μετά την επιτυχή σύνδεση θα μεταβεί αυτόματα και πάλι στην πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκατάρτισης όπου μπορεί να ξεκινήσει την διαδικασία της επιμόρφωσης.

2. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΚΥΚΛΟΥ

Ημερομηνία έναρξης του Β’ κύκλου επιμόρφωσης ορίζεται η 1η Σεπτεμβρίου, 2015 και η ημερομηνία λήξης η 25η Σεπτεμβρίου, 2015. Επισημαίνεται ότι η εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση είναι ασύγχρονη και η συνολική διάρκειά της είναι πενήντα (50) ώρες.

3. ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗ, ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

Στην ιστοσελίδα του έργου http://stop-bullying.sch.gr/ επιλέγοντας Υπηρεσίες και στη συνέχεια Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκατάρτισης, μπορείτε να βρείτε τα σχετικά με την επιμόρφωση έγγραφα βοήθειας, όπως τον Οδηγό Επιμορφωτή και το Εγχειρίδιο χρήσης της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκατάρτισης, καθώς και να μεταβείτε απευθείας στην σελίδα της επιμόρφωσης πατώντας το κουμπί Επιμόρφωση. Σε αυτή την καρτέλα θα αναρτώνται οι ανακοινώσεις που αφορούν στην επιμόρφωση.

4. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

Για Εκπαιδευτικά, Οργανωτικά, Επιστημονικά και Τεχνικά θέματα που αφορούν στην υλοποίηση της επιμόρφωσης, τα μέλη των ΟΔΠ μπορούν να επικοινωνούν με το ειδικό helpdesk, στον σύνδεσμο:  http://stop-bullying.sch.gr/helpdesk

Για οποιοδήποτε άλλο θέμα, τα μέλη των ΟΔΠ μπορούν να επικοινωνούν με τα στελέχη της Μονάδας Β1 της ΕΥΕ .

 

http://www.esos.gr/arthra/38942/enarxi-epimorfosis-melon-omadon-diaheirisis-prolipsis-fainomenon-tis-sholikis-vias-kai

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. (Π.Ε. 06, Π.Ε. 11 και Π.Ε. 16) από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ για το σχολικό έτος 2015-2016

ppp

 

 

Των Αιρετών στο ΚΥΣΠΕ Δ. Μπράτη και Β. Παληγιάννη

Σας κοινοποιούμε τους πίνακες των μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. των κλάδων Π.Ε. 06, Π.Ε. 11 και Π.Ε. 16 για το σχολικό έτος 2015-2016 όπως εγκρίθηκαν σήμερα από το ΚΥΣΠΕ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Εκκρεμεί, ακόμη, η υπογραφή τους από την πολιτική ηγεσία.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΜΕΑΕ

 

http://www.esos.gr/arthra/39427/metatheseis-ekpaideytikon-eidikotiton-pe-pe-06-pe-11-kai-pe-16-apo-pyspe-se-pyspe-gia

Όλες οι ρυθμίσεις (μνημόνιο) για την παιδεία όπως ψηφίστηκαν σήμερα από τη Βουλή Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ωράριο,Νέο Σχολείο, ΑΕΙ, ιδιωτική εκπαίδευση

ppp

 

 

Το νομοσχέδιο (μνημόνιο)  όπως ψηφίστηκε σήμερα Παρασκευή στην Ολομέλεια της Βουλής, περιλαμβάνει τις ακόλουθες δεσμεύσεις και ρυθμίσεις για το σύνολο της παιδείας

Επικαιροποίηση Εκθεσης ΟΟΣΑ του 2011

Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης.

Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011 (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ).

Πανεπιστήμια

Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας .

Νέο Σχολείο
Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.

Πρακτικές ΟΟΣΑ

Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ.

Σχέδιο δράσης έως τον Μάιο του 2016

Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.

Αξιολόγηση-ωράριο εκπαιδευτικών

Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα. (περισσότερα…)

Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ωράριο,Νέο Σχολείο ΑΕΙ, ιδιωτική εκπαίδευση

evaluation1

 

 

Η κυβέρνηση, σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου (μνημόνιο), που κατέθεσε προς ψήφιση, στη Βουλή, δεσμεύεται:

1. Να ευθυγραμμίσει τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018

2. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.

3. Το υπουργείο παιδείας , σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011 (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ). Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.

4. Μεταξύ άλλων η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του “Νέου Σχολείου”, το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και Πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημοσίων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.

5. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ

6. Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, το υπουργείο Παιδείας θα εκπονήσει επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο και θα υποβάλει προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαικό έτος 2016-17.

7. Διασφάλιση και δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαιδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα.

 

http://www.esos.gr/arthra/39315/oi-desmeyseis-tis-kyvernisis-gia-axiologisi-ekpaideytikon-orarioneo-sholeio-aei

«Στον αέρα» τα Ολοήμερα – Μελετάται ακόμα και η κατάργησή τους!

«Στον αέρα» η λειτουργία των ολοήμερων δημοτικών

Η μη λειτουργία των ολοήμερων θα προκαλέσει οξύτατο πρόβλημα στις οικογένειες περίπου 340.000 μαθητών. Η αξία των σχολείων αυτών καταδεικνύεται από το γεγονός ότι είναι πολύ δημοφιλή και καλύπτουν το 58% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων.

Στον αέρα βρίσκονται για την καινούργια σχολική χρονιά τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία της χώρας, καθώς στο υπουργείο Παιδείας εξετάζεται η κατάργησή τους με στόχο την εξοικονόμηση κονδυλίων.

Συγκεκριμένα, τα κονδύλια που θα δίνονταν για την κάλυψη των αναγκών στο ολοήμερο σχολείο μελετάται να αξιοποιηθούν για προσλήψεις εκπαιδευτικών για το βασικό σχολικό πρόγραμμα. Ομως, η κατάργηση των ολοήμερων θα προκαλέσει οξύτατο πρόβλημα στις οικογένειες περίπου 340.000 μαθητών.

Ειδικότερα, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις, ο αριθμός των ελλείψεων εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα κινηθεί μεταξύ 24.000 με 26.000. Ωστόσο, προς το παρόν έχουν εξασφαλισθεί πιστώσεις για την κάλυψη μόλις 12.000 θέσεων. Εξαιτίας των δυσκολιών στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και της εξοικονόμησης πόρων, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εξετάζει την κατάργηση του προγράμματος των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), το οποίο ξεκίνησε με ευρωπαϊκά κονδύλια το 2010 και για το οποίο απαιτείται η πρόσληψη εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων (πληροφορική, καλλιτεχνικά, φυσική αγωγή κ.ά.).

Στο ολοήμερο σχολείο η έναρξη του υποχρεωτικού προγράμματος γίνεται στις 8.10 το πρωί και το βασικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται στις 12.20 για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού και στη 1.15 μ.μ. για τις επόμενες τέσσερις τάξεις. Βέβαια, εάν το Δημοτικό είναι ολοήμερο, το πρόγραμμά του ολοκληρώνεται στις 2 μ.μ. για όλες τις τάξεις, ενώ στην απογευματινή ζώνη ΕΑΕΠ παρέχεται η δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης των μαθητών από 3.30 μ.μ. έως 3.40 μ.μ.

Το διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου, εκτός από το ότι εξυπηρετεί τους γονείς, δίνει τη δυνατότητα στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα να προσφέρει νέες δραστηριότητες που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Η αξία των ολοήμερων σχολείων καταδεικνύεται από το γεγονός ότι είναι πολύ δημοφιλή: τα σχολεία με ΕΑΕΠ καλύπτουν το 58% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων (589.000 το σύνολο). Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2010, επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου, και έως το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς συνολικά, από τα 4.564 δημοτικά σχολεία της χώρας τα 1.336 λειτούργησαν με ΕΑΕΠ, με τα περισσότερα να βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα με τα πολυπληθέστερα σχολεία.

«Πάση θυσία»

Ομως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», σε επανειλημμένες διευρυμένες συσκέψεις στο υπουργείο Παιδείας με τη συμμετοχή του επιτελείου του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη και των συνδικαλιστών και εκπροσώπων του τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, τέθηκε ως ύψιστη προτεραιότητα -«πάση θυσία» όπως ελέχθη- για να καλύψουν τις ελλείψεις εκπαιδευτικών να βρεθούν πόροι από τον κρατικό προϋπολογισμό, τα προγράμματα ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έστω και με την κατάργηση προγραμμάτων όπως του ολοήμερου Δημοτικού με ΕΑΕΠ και των σχολικών εξοπλισμών (π.χ. κατάργηση προγράμματος αγοράς Η/Υ για τα σχολεία στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου).

Οι συνδικαλιστές υπογράμμισαν ότι διαφωνούν σε οποιαδήποτε συζήτηση για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών (την πρόταση έκανε διερευνητικά ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς). Αντίθετα, προκρίνουν να καταργηθεί το ΕΑΕΠ ώστε να μη γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών ειδικοτήτων. Κάτι που αντιμετωπίζεται θετικά από το υπουργείο, με δεδομένο μάλιστα ότι η ηγεσία του δεν ενέταξε για το νέο σχολικό έτος κανένα δημοτικό σχολείο στο πρόγραμμα ΕΑΕΠ, ενώ και στο Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων 2015 δεν υπάρχει καμία αναφορά και πρόβλεψη για το ολοήμερο Δημοτικό με ΕΑΕΠ.

«Η αδυναμία λήψης αποφάσεων που θα εξορθολογίζουν τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού για να μην προκύψει πολιτικό κόστος οξύνει ακόμα περισσότερο το πραγματικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών. Η πρόταση για περικοπή των καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ιδιαίτερα αυτών που υποστηρίζονται από το ΕΣΠΑ, ώστε να εξοικονομηθούν πόροι για προσλήψεις, εκτός από οπισθοδρομική και αντιεκπαιδευτική, δεν συνάδει με τους κανόνες της Ε.Ε., η οποία χρηματοδοτεί καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και όχι προσλήψεις που καλύπτουν πάγιες ανάγκες», ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του μηχανισμού του υπουργείου Παιδείας, τονίζοντας ότι η κατάργηση του ολοήμερου προγράμματος θα προκαλέσει αντιδράσεις και από εκπαιδευτικούς και από γονείς.

Βιωματική και συνεργατική μάθηση

Το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) εισήγαγε στο δημοτικό σχολείο νέα γνωστικά αντικείμενα και εμπλούτισε τα ήδη υπάρχοντα. Ετσι στο σχολικό πρόγραμμα προστέθηκαν τα μαθήματα των Νέων Τεχνολογιών, της Θεατρικής Αγωγής καθώς και το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Αυξήθηκαν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής και της Μουσικής, διδάσκεται υποχρεωτικά ο χορός, ενώ εισήχθη το μάθημα της Φιλαναγνωσίας. Επίσης, δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη διαθεματικών δραστηριοτήτων σε όλες τις τάξεις, με αγωγή υγείας, διατροφικές συνήθειες, κυκλοφοριακή αγωγή, περιβαλλοντική εκπαίδευση, τοπική ιστορία – τοπογεωγραφία. Στο ίδιο πλαίσιο, εισήχθη ως κυρίαρχη διδακτική μεθοδολογία η βιωματική, η συνεργατική μάθηση και η ανακαλυπτική μέθοδος, καθώς στην ευέλικτη ζώνη αναπτύσσονται διαθεματικά προγράμματα με πρωτοβουλία του κάθε εκπαιδευτικού. Στον σχεδιασμό του 2010 (επί υπουργίας Αν. Διαμαντοπούλου) προβλεπόταν η σταδιακή υλοποίηση του ΕΑΕΠ σε όλα -1.330 είναι σήμερα- εξαθέσια και άνω δημοτικά σχολεία μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2014-15. Και επί υπουργίας των Κ. Αρβανιτόπουλου και Ανδ. Λοβέρδου, έστω με καθυστερήσεις, εντάχθηκαν δημοτικά σχολεία στο πρόγραμμα ΕΑΕΠ, παρά τα προβλήματα και τα εμπόδια που υπήρξαν λόγω και αντιδράσεων κύκλων εντός του υπουργείου.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/826636/article/epikairothta/ellada/ston-aera-h-leitoyrgia-twn-olohmerwn-dhmotikwn

Η Τρόικα αντιδράει για την τοποθέτηση «αρεστών» στις διοικήσεις του Δημοσίου -Ερχονται οι «άριστοι» Πηγή: Η Τρόικα αντιδράει για την τοποθέτηση «αρεστών» στις διοικήσεις του Δημοσίου – Έρχονται οι «άριστοι»

evaluation1

 

 

Λύση σε ένα από τα μεγαλύτερα «αγκάθια» του Δημοσίου είναι έτοιμη να δώσει η κυβέρνηση και υπό την πίεση των θεσμών.

Η «αποκομματικοποίηση» τίθεται επιτακτικά στις συζητήσεις με την ελληνική πλευρά, ιδίως μετά την ακατανόητη κατά τους εκπροσώπους της τρόικας αλλαγή ή τοποθέτηση αρεστών σε διοικήσεις λίγο αφότου ανέλαβε τη διακυβέρνηση η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής

Στις προθέσεις του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Χριστόφορου Βερναρδάκη, είναι οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων να προέρχονται από τη δημόσια διοίκηση και όχι να διορίζονται κάθε φορά που προκύπτει νέο κυβερνητικό σχήμα. Εντός του μήνα αναμένεται να κατατεθεί νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο.

Στις συζητήσεις το τελευταίο διάστημα όλο και πιο συχνά μπαίνει από παράγοντες του υπουργείου ο όρος «άριστοι» όταν αναφέρονται σε πλήρωση θέσεων ευθύνης. Μια δεξαμενή από το 10%-20% των αρίστων που διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα τα οποία θα προκύπτουν από αντικειμενική μοριοδότηση θα μπορούσε να δίνει πρόσωπα για ανώτατες θέσεις.

Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η αποσύνδεση της βαθμολογικής εξέλιξης από τη μισθολογική και η επανακατάταξη όλων των δημοσίων υπαλλήλων.

Πηγή: Η Τρόικα αντιδράει για την τοποθέτηση «αρεστών» στις διοικήσεις του Δημοσίου -Ερχονται οι «άριστοι» | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/221015/i-troika-antidraei-gia-tin-topothetisi-areston-stis-dioikiseis-toy-dimosioy-erhontai-oi#ixzz3iJyBJZQ8

Χάλκινοι επιστρέφουν Έλληνες μαθητές από την Ολυμπιάδα Αστρονομίας –

OMADA_598_355

 

Με χάλκινο μετάλλιο και εύφημο μνεία επιστρέφει από την Ιάβα της Ινδονησίας η ελληνική αποστολή μαθητών που συμμετείχε στην 9η Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής, που πραγματοποιήθηκε από τις 27 Ιουλίου έως τις 3 Αυγούστου.

Πρόκειται για τους μαθητές Αντώνη Βαλμά από το Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ Αναβρύτων (χάλκινο μετάλλιο) και Γιώργο Παπαχατζάκη από το 2ο ΓΕΛ Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης (εύφημο μνεία), που πλαισίωσαν την εξαμελή αποστολή.

Οι μαθητές – εκπρόσωποι επελέγησαν μετά από εξετάσεις που διοργάνωσε η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος και διενεργήθηκαν σε τέσσερις φάσεις. Ακολούθησε η κατάλληλη προετοιμασία, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Τους μαθητές συνόδευσαν ο καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ Γιάννης Σειραδάκης και ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Λουκάς Ζαχείλας. Στην 9η Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής συμμετείχαν 318 μαθητές από 41 χώρες από την Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια και Νότια Αμερική.

Η φετινή Ολυμπιάδα χαρακτηρίστηκε ως μία από τις πιο απαιτητικές που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα, ενώ ο πρώτος χρυσός μαθητής, από το Ιράν, επέλυσε μόνο το 76% των θεμάτων.

Η επόμενη Ολυμπιάδα θα διεξαχθεί στην Ινδία, τον Δεκέμβριο του 2016.

Πηγή:http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/1902369/chalkini-epistrefoun-ellines-mathites-apo-tin-olimpiada-astronomias

60 χρόνια προσπαθούσαν να λύσουν έναν μαθηματικό γρίφο – Τον έλυσε Έλληνας –

images

 

 

Μέσα στη μιζέρια μας εξαιρετική η διάκριση του 30χρονου μαθηματικού Κωνσταντίνου Δασκαλάκη, που στα 27 του έγινε επίκουρος…
καθηγητής στο ΜΙΤ, και τρία χρόνια αργότερα – τώρα – έλυσε την εξίσωση John Forbes Nash που επί 60 χρόνια προσπαθούσαν να λύσουν όλοι οι μαθηματικοί του κόσμου….

Αλλά ποιος ήταν ο John Forbes Nash;

Αμερικανός μαθηματικός που βραβεύτηκε το 1994 με το βραβείο Νόμπελ στα Οικονομικά για την πρωτοπόρα εργασία του που ξεκίνησε αρχικά από το 1950, των μαθηματικών στη θεωρία των παιχνιδιών. Το βραβείο Νόμπελ το μοιράστηκε με τον οικονομολόγο John C. Harsanyi και τον μαθηματικό Reinhard Selten.

Το 1948 ο Νας πήρε το πτυχίο και το μεταπυχιακό του στα μαθηματικά στο Carnegie Institute of Technology στο Pittsburgh. Δυο χρόνια αργότερα σε ηλικία 22 ετών τελείωσε το διδακτορικό του στο Princeton University και δημοσίευσε την εργασία του στο επιστημονικό περιοδικό Annals of Mathematics. Το 1951 έγινε μέλος της σχολής Massachusetts Institute of Technology αλλά παραιτήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950, μετά από διάγνωση ψυχικής ασθένειας.

Τι λέει το θεώρημα Nash;

Γνωστό σαν θεώρημα του Νας (Nash solution ή Nash equilibrium στα αγγλικά), είναι μια θεωρητική έννοια ενός παιχνιδιού που περιλαμβάνει δυο ή περισσότερους παίχτες, κατά τον οποίο κάθε παίχτης υποθέτεται ότι ξέρει τις στρατηγικές που φέρνουν την ισορροπία των άλλων παιχτών, και ότι κανένας παίχτης δεν έχει τίποτα να κερδίσει με το να αλλάξει μόνο την δική του στρατηγική. Αν κάθε παίχτης έχει μια επιλεγμένη στρατηγική κανένας παίχτης δεν μπορεί να κερδίσει με το να αλλάξει την δική του στρατηγική ενώ οι υπόλοιποι παίχτες διατηρούν αναλλοίωτη την δική τους στρατηγική, τότε η επικρατούσα κατάσταση της επιλογής των στρατηγικών και το αντίστοιχο κέρδος από αυτές αποτελούν το θεώρημα του Νας.

Το θεώρημα του Νας χρησιμοποιήθηκε κυρίως για να αναλύσει το αποτέλεσμα της στρατηγικής αλληλεπίδρασης πολλαπλών ατομικών αποφάσεων. Με άλλα λόγια είναι ένας τρόπος για να προβλέψουμε τι πρόκειται να γίνει αν πολλοί άνθρωποι ή πολλοί οργανισμοί παίρνουν αποφάσεις ταυτόχρονα και η απόφαση του κάθε ενός στηρίζεται στην απόφαση των υπολοίπων. Η πιο απλή εξήγηση της διορατικότητας του Νας, έγκειται στο ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε το αποτέλεσμα όταν πολλά άτομα παίρνουν αποφάσεις αν αναλύσουμε μόνο τις αποφάσεις. Αντιθέτως, πρέπει να ρωτήσουμε τι πρόκειται να κάνει κάθε παίχτης, λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση των υπολοίπων.

Που βρίσκει εφαρμογή;

Βρίσκει χρήση στην ανάλυση εμπόλεμων καταστάσεων (Prisoner’s dilemma)μέχρι και την πρόβλεψη της τροχαίας κίνησης (Wardrop’s principle), πως να διοργανωθεί μια δημοπρασία (Auction theory) ακόμη και για τα πέναλτυ στο ποδόσφαιρο (Matching pennies).

Η ταινία ‘A Beautiful Mind (2001)’ είναι βασισμένη στη ζωή του Νας και δείχνει τον Νας να παλεύει να νικήσει την σχιζοφρένεια του.

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης

Απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με βαθμό 9,98 στα 10, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, καθηγητής πληροφορικής στο MIT, ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης θεωρείται ένα από τα πιο λαμπρά μυαλά διεθνώς. Οι γνώσεις και ικανότητές του αδιαμφισβήτητες, ωστόσο, αυτό που εκτόξευσε τη δημοτικότητά του στην επιστημονική κοινότητα, ήταν το επίτευγμά του – το 2009 – να ξεδιαλύνει έναν δύσκολο γρίφο της πληροφορικής, που έμενε άλυτος από το 1950. Η διδακτορική του διατριβή μελετά το Θεώρημα του Νας, στη θεωρία των παιγνίων, θεώρημα για το οποίο το 1994 ο Νας κέρδισε το Νόμπελ Οικονομίας.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από ένα χρόνο στα ΝΕΑ, ο Κ. Δασκαλάκης σημείωνε χαρακτηριστικά, ότι «την επιστήμη μου την ενδιαφέρει κυρίως το Ίντερνετ. Πρόκειται για ένα μέσο που χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες και ελέγχεται από διάφορες εταιρείες, οργανισμούς και κράτη. Όλοι όμως έχουν διαφορετικά συμφέροντα, που μερικές φορές επηρεάζουν την ελεύθερη κίνηση της πληροφορίας. Έτσι, αυτό που καλούμαστε να κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε ένα “γερό” Ίντερνετ, όπου η πληροφορία θα ταξιδεύει όσο πιο γρήγορα γίνεται με ασφάλεια, ενώ παράλληλα θα προστατεύεται η ελευθερία του λόγου».

Ο ίδιος δεν είχε κρύψει τότε την αντίθεσή του στο να εγκαταλείψει την ακαδημαϊκή του καριέρα στις ΗΠΑ προκειμένου να επιστρέψει στην Ελλάδα, εκτιμώντας ότι λόγω αντικειμένου, στη χώρα μας δεν θα είχε τη δυνατότητα να συνεχίσει τις έρευνές του. Ωστόσο και παρά το ότι δεν προγραμματίζει επιστροφή στην πατρίδα, παραδέχεται ότι επιθυμεί να δώσει “πίσω στην Ελλάδα, γιατί κι αυτή μου έδωσε τις βάσεις για να φτάσω ώς εδώ”.

Στην προσωπική του ιστοσελίδα, http://people.csail.mit.edu/costis/, ο Κ. Δασκαλάκης, παραθέτει ένα απόσπασμα από τη Σατραπεία του Καβάφη, στην αγγλική γλώσσα.

Η επίλυση του γρίφου του Nash

O K. Δασκαλάκης, χρειάστηκε περίπου ένα χρόνο για να καταφέρει αυτό που έμοιαζε ακατόρθωτο, αναγκάζοντας τη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα να υποκλιθεί στις ικανότητές του. Την επίλυση του γρίφου του ΝΑS δηλαδή, ο οποίος τη δεκαετία του ΄50 έφτιαξε ένα απλοποιημένο σύστημα των σχέσεων και των ενεργειών κάποιων ανθρώπων που βρίσκονταν σε καταστάσεις με διαφορετικά συμφέροντα, όπως το να είναι αντίπαλοι σε ένα “παιχνίδι”. Σε συνεργασία με τους καθηγητές του, Χρίστο Παπαδημητρίου από το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ και τον καθηγητή Πολ Γκόλντμπεργκ του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, κατάφεραν να αποδείξουν, ότι δεν υπάρχει τρόπος για να προβλεφθεί η ισορροπία. –

 

See more at: http://www.newsone.gr/paraxena/158750-60-chronia-prospathoysan-na-lysoyn-enan-mathematiko-gripho-ton-elyse-llenas?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.LjtvYs2F.dpuf

Κοπτοραπτική στο πολυνομοσχέδιο- Τα αγκάθια στις διαπραγματεύσεις ΥΠΟΠΑΙΘ με “θεσμούς” – Αξιολόγηση και μαθητεία

 

ajiologhsh

 

Έτοιμη να κάνει υποχωρήσεις σε σημεία αιχμής του πολυνομοσχεδίου, κυρίως στις διατάξεις για τα ΑΕΙ, φαίνεται να είναι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αποφύγει τον εγκλωβισμό από τις ιδιότυπες πολιτικές εξελίξεις, οι οποίες πάντως φαίνονται ανυπέρβλητες.

Την ίδια στιγμή, κλιμάκιο των θεσμών πέρασε πριν από μερικές μέρες από το υπουργείο Παιδείας ζητώντας διευκρινίσεις για θέματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία περιλαμβάνονται στο ίδιο σχέδιο νόμου, και ειδικότερα για την αξιολόγηση και τον θεσμό της Μαθητείας που τίθενται υπό κατάργηση.

Με διάθεση ενημέρωσης και όχι παρέμβασης, όπως τόνιζαν στελέχη του υπουργείου, το κλιμάκιο που πραγματοποιούσε καθημερινές επισκέψεις στο Μαρούσι ρωτούσε για το περιεχόμενο των προωθούμενων ρυθμίσεων.

Ειδικό βάρος έδωσαν στις διατάξεις με τις οποίες καταργείται μεν η αξιολόγηση, αλλά δημιουργείται το νέο πλαίσιο αποτίμησης έργου εκπαιδευτικών και μονάδων, καθώς και στις διατάξεις με τις οποίες επίσης καταργούνται -ρητά εν προκειμένω- οι Σχολές Μαθητείας (ΣΕΚ) που καθιέρωσε ο πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, εισάγοντας έτσι την καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας σε όλο το Λύκειο, για την ακρίβεια αμέσως μετά το Γυμνάσιο.

Είναι δεδομένες οι θέσεις της Ε.Ε. αλλά και ο «οδηγός» του ΟΟΣΑ τόσο για την αξιολόγηση όσο και για τη μαθητεία που συνδέεται με το διπλό μοντέλο εκπαίδευσης-εργασίας, το οποίο προωθείται έντονα στην Ευρώπη, «κατεβάζοντας» το ηλικιακό όριο απασχόλησης στους αποφοίτους Γυμνασίου, αλλά και «διευκολύνοντας» την εισαγωγή από το Γυμνάσιο κατευθείαν στο επαγγελματικό Λύκειο.

Το πιθανότερο είναι αυτές οι θέσεις να οριοθετούν τις συζητήσεις των θεσμών με τους εκπροσώπους του υπουργείου Παιδείας, το οποίο έχει δώσει τις δέουσες διευκρινίσεις και θα τις συμπεριλάβει στις απαντήσεις που θα δοθούν αυτές τις ημέρες.

Για την αξιολόγηση, η απάντηση δεν μπορεί να είναι παρά οι νέες προβλέψεις για τις διαδικασίες αποτίμησης του έργου των εκπαιδευτικών και των μονάδων, καθ΄όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όπως και η διατήρηση της ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), αποσυνδεδεμένη βέβαια από την αξιολόγηση.

Σε ό,τι αφορά τη μαθητεία, το υπουργείο με το πολυνομοσχέδιο καταργεί ρητά τις πέντε ΣΕΚ που μπόρεσαν να λειτουργήσουν την τρέχουσα χρονιά, ενώ το τέταρτο έτος μαθητείας το μετατρέπει σε έτος εκπαίδευσης και ειδίκευσης.

Εξάλλου είναι διατυπωμένη η θέση για την αποδοχή της έννοιας της πρακτικής άσκησης σε αποφοίτους Λυκείου και ουσιαστικά μόνον για ενήλικες.

Το αποτέλεσμα της συζήτησης με τους θεσμούς θα δείξει και τα όριά της, ενώ αναμένεται να φανεί αν το περιεχόμενό της θα διευρυνθεί άμεσα και με έμφαση με τις διατάξεις για τα ΑΕΙ.

Οι αντιδράσεις

Το υπουργείο έχει προετοιμαστεί για το θέμα, καθώς οι αντιδράσεις έχουν ήδη καταγραφεί, και μάλιστα με ένταση, από την αντιπολίτευση.

Οι συνεχείς δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά τον τελευταίο καιρό περί «εποικοδομητικού διαλόγου» δεν αφορούν μόνον την εξαντλητική προσπάθεια πειθούς που προτίθεται να καταβάλει, αλλά και την πρόθεση για υποχωρήσεις σε ζητήματα για τα οποία σύσσωμη η αντιπολίτευση έχει αντιδράσει, όπως είναι η κατάργηση των Συμβουλίων και η φοιτητική συμμετοχή στα συλλογικά όργανα και στην ανάδειξη των μονοπρόσωπων οργάνων (βλ. πρυτανικές, κοσμητορικές κ.ά. εκλογές).

Δεν συζητά φυσικά απόσυρση των εν λόγω διατάξεων. Θα μπορούσε να δεχτεί περαιτέρω περιορισμό της ποσόστωσης σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησής του, ενώ θα συζητούσε ενδεχομένως κάτι για την ύπαρξη των συμβουλίων, τα οποία καταργεί μεν, αλλά θεωρεί χρήσιμα και διατίθεται να τα επαναφέρει με ρόλους επικουρικούς (ανεύρεση πόρων, προβολή των Ιδρυμάτων κ.ά.) στη λειτουργία.

Η παρέμβασή τους στη διοίκηση παραμένει απαγορευμένο θέμα.

Βάση του σκεπτικού της ηγεσίας του υπουργείου είναι η προσπάθεια απόδειξης ότι οι προωθούμενες αλλαγές δεν έχουν απορρυθμιστικό χαρακτήρα, ούτε επιφυλάσσουν οπισθοδρομικές ανατροπές στα ΑΕΙ.

Αλλωστε, έχει διαμηνύσει ότι η φιλοσοφία που διατρέχει το κείμενο είναι ο εκδημοκρατισμός των ιδρυμάτων, παράλληλα όμως με την τάξη και την ύπαρξη κανόνων στη λειτουργία τους. Βασικά σημεία της επιχειρηματολογίας είναι τα ίδια τα επίμαχα θέματα.

■ Φοιτητική παρουσία στα όργανα, αλλά με ποσοστώσεις (30% επί των μελών ΔΕΠ στη Σύγκλητο) και με προϋποθέσεις στη συμμετοχή (60% των μελών ΔΕΠ στις πρυτανικές εκλογές, αλλά μόνον εφόσον καταγράφεται καθολική συμμετοχή, διαφορετικά θα μειώνεται αναλογικά το ποσοστό).

■ Κατάργηση των συμβουλίων, αλλά επαναφορά τους στο μέλλον με διαφοροποιημένο ρόλο.

■ Επαναφορά του ορισμού του ασύλου, αλλά διατήρηση των διατάξεων περί άρσης του.

Πρόθεση του υπουργείου είναι να κάνει υποχωρήσεις προκειμένου να αποφύγει τον σκόπελο της απαίτησης από σύσσωμη την αντιπολίτευση, να μην προχωρήσει η κυβέρνηση σε νομοθετικές παρεμβάσεις σε τομείς όπως Παιδεία και Υγεία.

Ηδη, η Ν.Δ. πρόλαβε και το έθεσε (βλ. δηλώσεις Μεϊμαράκη στη Βουλή κατά την πρώτη δύσκολη ψηφοφορία) ως όρο διατήρησης της ιδιότυπης συναίνεσης κυβέρνησης-αξιωματικής αντιπολίτευσης, προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία με τους θεσμούς. Ακολούθησαν και τα υπόλοιπα κόμματα.

Ομως έτσι αποδυναμώνεται και η όποια απόπειρα αξιοποίησης από την κυβέρνηση, της κομματικής πλειοψηφίας, όποτε αυτή εμφανίζεται, όπως τώρα με το πολυνομοσχέδιο.

Για τον λόγο αυτό, σκοπός του υπουργείου είναι μεν οι υποχωρήσεις, αλλά και η διάσπαση του μετώπου Ν.Δ. και Ποτάμι-ΠΑΣΟΚ, με το επιχείρημα ότι οι προωθούμενες αλλαγές περισσότερο παραπέμπουν στον νόμο Γιαννάκου (σ.σ. προ μηνών έγινε και σχετική συνάντηση), παρά απορρυθμίζουν τον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης.

Βέβαια, όλα αυτά προϋποθέτουν την κατάθεση του περιλάλητου σχεδίου νόμου στη Βουλή. Κάτι που φαίνεται να αργεί και κάθε μέρα που περνάει ενισχύει τη δυσπιστία, όχι απλώς γύρω από τον χρόνο κατάθεσής του, αλλά και για το αν θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στα όργανα της Βουλής ή όχι.

Προς το παρόν, παραμένει στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

 

Συντάκτης:

http://www.efsyn.gr/arthro/koptoraptiki-sto-polynomoshedio

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση