Συνεδρία 3

Δραστηριότητα 2:

Στο επιμορφωτικό υλικό της 3ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της διδακτικής αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα. Να σχεδιάσετε μία σειρά δραστηριοτήτων στις οποίες να αξιοποιείτε τις δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα.

 

1η Δραστηριότητα: «Γνωρίζω το πρόσωπό μου μέσα από τη λάμψη των ακτίνων»

Η δραστηριότητα αυτή διενεργείται ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και το κάθε παιδί στο διαδραστικό πίνακα με το λογισμικό «Ακτίνες», στην ενότητα «άνθρωπος‐πρόσωπο». Αρχικά, εμφανίζεται στην οθόνη ένα κεφάλι παιδιού (αγόρι & κορίτσι) και προσπαθούμε, να επιλέξουμε το μέλος που λείπει τοποθετώντας το στη σωστή θέση. Όταν ο μαθητής μας επιλέξει κάποιο μέρος του κεφαλιού με κλικ, εκφωνείται το όνομα του μέλους αυτού .

Ο εκπαιδευτικός, στη συνέχεια, ζητά από τους μαθητές του να περιγράψουν το πρόσωπο του αγοριού και του κοριτσιού, εφόσον πρώτα έχει μπει στη θέση του το μέρος που λείπει. Η δραστηριότητα αυτή γίνεται προφορικά, όταν οι μαθητές μας δυσκολεύονται πολύ να διαβάσουν.

 

2  Δραστηριότητα:

Όταν υπάρχει η ικανότητα γραφής, τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους μαρκαδόρους και να γράψουν στο διαδραστικό πίνακα τα ονόματα του κάθε μέλους, αξιοποιώντας τη δυνατότητα του λογισμικού του.

Τα παιδιά ενθαρρύνονται για να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα. Επίσης, στις περιπτώσεις που αποτυγχάνουν παρέχονται ενθαρρυντικά σχόλια από το λογισμικό, αλλά κυρίως από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος τα συμβουλεύει και τα βοηθά σε όλη τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας. Τα παιδιά, αποκτούν βασικές δεξιότητες μέσα από το διαδραστικό παιχνίδι, νιώθουν ευχάριστα, ενθουσιάζονται και μαθαίνουν.

 

3η Δραστηριότητα: «Χέριαπόδια στη σειρά»

Εμφανίζεται στην οθόνη το σώμα ενός παιδιού και ζητείται από το μαθητή να επιλέξει το μέρος του σώματος που λείπει και να το τοποθετήσει στη σωστή θέση. Δίνονται 4 επιλογές και όταν ο μαθητής επιλέξει κάποιο μέρος (κάνει κλικ) εκφωνείται το όνομα του μέρους αυτού (π.χ. πόδι).

Τα παιδιά στο διαδραστικό πίνακα δημιουργούν το σώμα και ο εκπαιδευτικός τα βοηθά να ερμηνεύσουν, να εξηγήσουν τις σκέψεις που κάνουν για να περιγράψουν αυτό που βλέπουν. Συζητώντας τις κινήσεις που κάνουν για να τοποθετήσουν το κεφάλι κατηγοριοποιούν το σχήμα που μπορεί να έχει σε διαφορετικό άνθρωπο (αγόρι –κορίτσι), συμπεραίνοντας ότι υπάρχουν και ορισμένα κοινά σημεία σε όλους.

 

Σ’ αυτό το επίπεδο αναλύουμε μαζί με τους μαθητές μας την εικόνα του σώματος που αρχίζει να εμφανίζεται, δομώντας τη και αποδομώντας τη, διερευνώντας κάθε λεπτομέρεια που μπορεί να κάνει τη διαφορά, εξετάζοντας την μορφή του avatar. Ξεκαθαρίζοντας τα κοινά σημεία και βρίσκοντας την ειδοποιό διαφορά που μπορεί να έχει ένα σώμα κοριτσιού από αυτό του αγοριού, στην ουσία περνάμε στη διατύπωση γενικεύσεων κάνοντας μεταφορές και αναλογίες.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση