Συνεδρία 2

Δραστηριότητα 2

Στο επιμορφωτικό υλικό της 2ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.

  • Κατά τη γνώμη σας ποια από τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ενσωμά-τωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία έχουν τη δυνατότητα να την επηρεάσουν με ουσιαστικό τρόπο;
  • Θα υιοθετούσατε την αναζήτηση πληροφοριών στην τάξη σας; Με ποιους στόχους και προϋποθέσεις;

Απάντηση

Πλεονεκτήματα:

  • πληθώρα πηγών
  • υιοθέτηση αποτελεσματικών τεχνικών αναζήτησης περιεχομένου
  • κριτική προσέγγιση του παρεχόμενου περιεχομένου
  • εποικοδομητική μάθηση
  • παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας
  • οργανωμένες συλλογές διευθύνσεων
  • ταχύτητα εύρεσης πληροφορίας

 

Μειονεκτήματα:

  • μεγάλος όγκος πληροφοριών
  • ακατάλληλο περιεχόμενο
  • παραβίαση της ιδιωτικότητας
  • υπερβολική ενασχόληση και εθισμό
  • ηλεκτρονική παρενόχληση
  • εμπορευματοποίηση της πληροφορίας
  • επιφανειακή ερμηνεία
  • πνευματικά δικαιώματα

 

Η καθημερινή αναγκαιότητα αναζήτησης της πληροφορίας καθιστά αναγκαίά την ενσωμάτωση της στην τάξη .Οι μαθητές θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η αναζήτηση στο διαδίκτυο τους δίνει πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο σύνολο πληροφορίων στο οποίο έχει πρόσβαση σχεδόν ο καθένας. Προϋποθέτει δηλαδή σεβασμό στην διαφορετική άποψη αλλά και προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων.

Η κριτική σκέψη και η ευκολία χρήσης αποτελεσματικών τεχνικών αναζήτησης θα ενισχύσουν τη συνολική μαθησιακή διαδικασία

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση