Δραστηριότητα 2
Στο επιμορφωτικό υλικό της 2ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.
- Κατά τη γνώμη σας ποια από τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ενσωμά-τωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία έχουν τη δυνατότητα να την επηρεάσουν με ουσιαστικό τρόπο;
- Θα υιοθετούσατε την αναζήτηση πληροφοριών στην τάξη σας; Με ποιους στόχους και προϋποθέσεις;
Απάντηση
Πλεονεκτήματα:
- πληθώρα πηγών
- υιοθέτηση αποτελεσματικών τεχνικών αναζήτησης περιεχομένου
- κριτική προσέγγιση του παρεχόμενου περιεχομένου
- εποικοδομητική μάθηση
- παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας
- οργανωμένες συλλογές διευθύνσεων
- ταχύτητα εύρεσης πληροφορίας
Μειονεκτήματα:
- μεγάλος όγκος πληροφοριών
- ακατάλληλο περιεχόμενο
- παραβίαση της ιδιωτικότητας
- υπερβολική ενασχόληση και εθισμό
- ηλεκτρονική παρενόχληση
- εμπορευματοποίηση της πληροφορίας
- επιφανειακή ερμηνεία
- πνευματικά δικαιώματα
Η καθημερινή αναγκαιότητα αναζήτησης της πληροφορίας καθιστά αναγκαίά την ενσωμάτωση της στην τάξη .Οι μαθητές θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η αναζήτηση στο διαδίκτυο τους δίνει πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο σύνολο πληροφορίων στο οποίο έχει πρόσβαση σχεδόν ο καθένας. Προϋποθέτει δηλαδή σεβασμό στην διαφορετική άποψη αλλά και προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων.
Η κριτική σκέψη και η ευκολία χρήσης αποτελεσματικών τεχνικών αναζήτησης θα ενισχύσουν τη συνολική μαθησιακή διαδικασία
Πρόσφατα σχόλια