ΤΟ blog TOY ΑΝΔΡΕΑ ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟY

Ένα δημιουργικό blog

Γνωριμία με το Scratch

Συγγραφέας: ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ στις 23 Ιουνίου 2017

Σκοπός και εκπαιδευτικοί στόχοι

Σκοπός της γνωριμίας των επιμορφούμενων με το Scratch  είναι να μπορέσουν να γράψουν ένα πρόγραμμα στο περιβάλλον του και να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιμέρους εκπαιδευτικοί στόχοι είναι:

  • Να γνωρίσουν το on-line περιβάλλον του Scratch 2.0.
  • Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες του Scratch (π.χ. έργο, σκηνικό, σενάριο, εντολές-πλακίδια, πρόγραμμα, κ.α.).
  • Να μπορούν να εισάγουν εντολές στο παράθυρο του προγράμματος, δηλαδή τον κώδικα, με την μέθοδο drag and drop (σύρε και άφησε).
  • Να τοποθετούν τις εντολές τη μία μετά την άλλη ως μία ενιαία ομάδα εντολών (πρόγραμμα).
  • Να εκτελούν το πρόγραμμα που έφτιαξαν.
  • Να μπορούν να μοιράζονται το έργο τους με την κοινότητα του Scratch και να αντιλαμβάνονται τα οφέλη της συμμετοχής τους σε μία τέτοια κοινότητα
  • Να μπορούν να περιγράφουν τη λειτουργία των εντολών/blocks: Όταν στη σημαία γίνει κλικ, Κινήσου ____ βήματα, Στρίψε ___ μοίρες δεξιόστροφα/αριστερόστροφα, Πήγαινε στη θέση x:__ και y:__
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν το αντικείμενο (γατούλη) ώστε να σχεδιάζει στο σκηνικό ένα τετράγωνο.
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν το αντικείμενο (γατούλη) ώστε να σχεδιάζει στο σκηνικό ένα ισόπλευρο τρίγωνο.
  • Να μπορούν να ενσωματώνουν σε άρθρο του blog τους ένα έργο από το http://scratch.mit.edu.

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα ενσωματωμένου έργου από το scratch:


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.