ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Έναρξη: 14/01/2017

Λήξη: 05/03/2017

Διάρκεια: 50 ώρες

Ώρες: Σάββατο, Κυριακή 12:00-17:00

Χώρος διεξαγωγής: ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ (Λεωφ. Ηρακλείου 353, 4ος όροφος, Ν. Ηράκλειο, Αττικής)

Το παρόν σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί σε 2 μήνες περίπου και περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ & ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ (14-15/01, Κα Παπαδοπούλου)
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΦΗΒΟΥΣ (28/01,Κα Ζερίτη)
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ & ΓΟΝΕΙΣ (29/01, Κα Τασίου)
  • ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (04/02, Κα Παπαδοπούλου)
  • ΘΡΗΝΟΣ/ ΠΕΝΘΟΣ (05/02, Κα Ζερίτη)
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ (18/02, Κα Ζερίτη)
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΑΦ (19/02, Κα Τασίου)
  • ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ & ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ (04/03, Κα Παπαδοπούλου)
  • ΥΙΟΘΕΣΙΑ (05/03, Κα Ζερίτη)

Κόστος: Για εγγραφές έως 05/01 480€  Για εγγραφές από 06/01 550€

Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων

Ολοκληρώνοντας την εκπαίδευση, οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν το υλικό των εισηγήσεων σεCD, καθώς και βεβαίωση παρακολούθησης.
Πηγή: ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.

Ο αυτισμός και τα χαρακτηριστικά του

Ο αυτισμός είναι μία σύνθετη νευροβιολογική διαταραχή που τυπικά διαρκεί καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ατόμου. Είναι μέρος μίας ομάδας διαταραχών γνωστή ως Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ASD). Σήμερα, 1 στα 50 άτομα διαγιγνώσκονται με αυτισμό, καθιστώντας τον πιο κοινό από το συνολικό ποσοστό του παιδικού καρκίνου, του διαβήτη και του AIDS. Εμφανίζεται σε όλες τις φυλετικές, εθνικές και κοινωνικές ομάδες και είναι 4 φορές πιο πιθανό να εμφανιστεί σε αγόρια απ’ ότι κορίτσια. Ο αυτισμός εμποδίζει (καταστρέφει) την ικανότητα του ατόμου να επικοινωνεί και να συσχετίζεται με τους άλλους. Επίσης συνδέεται με δύσκαμπτες ρουτίνες και επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές, όπως η έμμονη ταξινόμηση αντικειμένων ή το να ακολουθεί πολύ συγκεκριμένες ρουτίνες. Τα συμπτώματα ποικίλουν από πολύ ήπια έως αρκετά σοβαρά.

Ο αυτισμός προσδιορίστηκε πρώτη φορά το 1943 από τον Dr. Leo Kanner του νοσοκομείου John Hopkins. Την ίδια περίοδο, ο Γερμανός επιστήμονας, Dr. Hans Asperger, περιέγραψε μία ηπιότερη μορφή της διαταραχής που είναι γνωστή ως το Σύνδρομο Asperger. Αυτές οι δύο διαταραχές βρίσκονται στη λίστα του DSM IV (Διαγνωστικό και Στατιστικό εγχειρίδιο για τις Νοητικές Διαταραχές) ως δύο από τις πέντε αναπτυξιακές διαταραχές που συμπεριλαμβάνονται στις διαταραχές αυτιστικού φάσματος. Οι άλλες είναι το Σύνδρομο Rett, PDD NOS ( διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή), και η Παιδική Αποσυνδετική Διαταραχή. Όλες αυτές οι διαταραχές χαρακτηρίζονται από διάφορα επίπεδα βλάβης στις ικανότητες επικοινωνίας και στις κοινωνικές δεξιότητες, και επίσης από επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές.

Οι διαταραχές αυτιστικού φάσματος συνήθως μπορούν να διαγνωστούν με αξιοπιστία από την ηλικία των 3, αν και η πρόσφατη έρευνα πάει την ηλικία διάγνωσης προς τα κάτω, τόσο νωρίς, όσο στην ηλικία των 6 μηνών. Συνήθως οι γονείς είναι αυτοί που παρατηρούν πρώτοι ασυνήθιστη συμπεριφορά στο παιδί τους ή την αδυναμία του παιδιού τους να κατακτήσει τα τυπικά αναπτυξιακά ορόσημα. Ορισμένοι γονείς περιγράφουν ένα παιδί που διέφερε από την στιγμή της γέννησής του, ενώ άλλοι περιγράφουν ένα παιδί που εξελισσόταν κανονικά και μετά έχασε αυτές τις δεξιότητες. Οι παιδίατροι ίσως αρχικά να απορρίψουν τα σημάδια του αυτισμού, σκεπτόμενοι ότι το παιδί «θα προφτάσει» και ίσως συμβουλέψουν τους γονείς να «περιμένουν και θα δουν». Οι νέες μελέτες δείχνουν ότι όταν οι γονείς υποψιάζονται ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί τους, συνήθως έχουν δίκιο. Αν ανησυχείτε για την ανάπτυξη του παιδιού σας, μην περιμένετε : μιλήστε στον παιδίατρό σας για το να εξεταστεί το παιδί σας για αυτισμό.

Αν το παιδί σας διαγνωστεί με αυτισμό, η πρώιμη παρέμβαση είναι κρίσιμη για να επωφεληθείτε στο μέγιστο από τις υπάρχουσες θεραπείες. Αν και οι γονείς μπορεί να ανησυχούν ότι θα κολλήσει στο νήπιο η ταμπέλα του «αυτιστικού», όσο πιο νωρίς γίνει η διάγνωση, τόσο πιο νωρίς μπορεί να ξεκινήσει η παρέμβαση. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν κάποια αποτελεσματικά μέσα για να προλάβουμε τον αυτισμό, πλήρως αποτελεσματικές θεραπευτικές αγωγές, και καμία θεραπεία. Η έρευνα παρ’ όλα αυτά υποδηλώνει, ότι η πρώιμη παρέμβαση σε ένα κατάλληλο εκπαιδευτικό σκηνικό για τουλάχιστον δύο χρόνια στην προσχολική ηλικία μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές βελτιώσεις για αρκετά νεαρά παιδιά με κάποια διαταραχή του αυτιστικού φάσματος. Μόλις διαγνωστεί ο αυτισμός, θα πρέπει να ξεκινήσει και η εκπαίδευση της πρώιμης παρέμβασης. Τα αποτελεσματικά προγράμματα εστιάζουν στην ανάπτυξη της επικοινωνίας, των κοινωνικών και γνωστικών δεξιοτήτων.

Σεμινάριο για τη Φωνολογική Ενημερότητα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Στόχος του είναι να μυήσει τα άτομα αυτά στις τεχνικές διδασκαλίας της φωνολογικής ενημερότητας αλλά και να τα ενημερώσει για τις θετικές συνέπειες αυτής της διδασκαλίας στις αναγνωστικές και ορθογραφικές επιδόσεις των παιδιών.

Έναρξη: 03/12/2016
Πόλη: ΑΘΗΝΑ
Διοργανωτής: Ευρυμάθεια

“Τα γυαλιά της διαφορετικότητας”

“Τα γυαλιά της διαφορετικότητας” είναι μια σύντομη ταινία κινουμένων σχεδίων του προγράμματος επιχορήγησης ΜΚΟ του ΕΟΧ “Είμαστε όλοι Πολίτες”, που διαχειρίζεται το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Μέσα από την ιστορία του Γιάννη, ενός καθημερινού ανθρώπου, η ταινία επιχειρεί να αναδείξει την ανάγκη να “αποφασίσουμε να δούμε” προκειμένου να συμφιλιωθούμε και να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα γύρω μας.

 

Παράλληλα, ακολουθεί και παρουσίαση από το slideshare σχετικά με τη διαφορετικότητα…

Δείτε το στο slideshare.net

 

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

κατάλογοςΗ Παγκόσμια Ημέρα των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τα παδιά να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τα άτομα αυτά και τον τρόπο ζωής τους. Είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα και καποιες φορές δύσκολο να το προσεγγίσουμε με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Είναι όμως και ένα θέμα που αν αντιμετωπιστεί με ευαισθησία από τον εκπαιδευτικό μπορεί να βάλει τα θεμέλια στη σκέψη των μικρών παιδιών για τη διαφορετικότητα και για το σεβασμό απέναντι στα άτομα αυτά. Μπορεί να μην είναι κατάλληλη ηλικία για να κατανοήσουν πλήρως τα παιδιά το νόημα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά, είναι όμως η κατάλληλη ηλικία για να δοθούν τα ερεθίσματα να έρθουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας  σε επαφή με εικόνες και πληροφορίες που θα τα βοηθήσουν να μην φοβούνται τα άτομα αυτά και να καταλάβουν κάπως καλύτερα τον τρόπο ζωής τους.

Η συλλογή εικόνων που ακολουθεί είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές.

Παράλληλα, στο αρχείο word που ακολουθεί δίνονται ιδέες για δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν.

3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ

Αναπτυξιολογική εκτίμηση παιδιού

       Πρόκειται για μια διαδικασία που αποσκοπεί στη βαθύτερη κατανόηση των κινητικών, κοινωνικών, ακουστικών, γλωσσικών, οπτικοκινητικών και κριτικών δεξιοτήτων του παιδιού καθώς και των ευκαιριών που του δίνονται από το οικογενειακό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, έτσι ώστε να πετύχει το καλύτερο αναπτυξιακό δυναμικό του.

       Συγκεκριμένα, ο εξειδικευμένος Παιδίατρος – Αναπτυξιολόγος είναι ο επιστήμονας με την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία για τη διάγνωση και παροχή εξειδικευμένης παρέμβασης σε παιδιά με υποψία:
  • Αναπτυξιακής καθυστέρησης
  • Μαθησιακών δυσκολιών
  • Δυσλεξίας
  • Καθυστέρησης λόγου
  • Γλωσσικών διαταραχών
  • Διαταραχών συμπεριφοράς
  • Διαταραχών αυτιστικού τύπου
  • Διάσπασης προσοχής ή/και υπερκινητικότητας
  • Νοητικής υστέρησης
  • Ευφυΐας/ χαρισματικά παιδιά
  • Διαταραχών κινητικών δεξιοτήτων
  • Αναπτυξιακών προβλημάτων παιδιών με προωρότητα
  • Αναπτυξιακών προβλημάτων παιδιών με χρόνια νευρολογικά νοσήματα

Η εκτίμηση από ειδικό κρίνεται αναγκαία όταν:
1. οι γονείς πιστεύουν ότι το παιδί τους είναι “πίσω” ή βλέπουν σημεία στην ανάπτυξή του που τους ανησυχούν.
2. ο παιδίατρος συμβουλεύσει τους γονείς να ζητήσουν ειδική βοήθεια.
3. υπάρχει κάποιο διαγνωσμένο πρόβλημα ή αναπηρία.
4.το παιδί ανήκει σε ομάδα “υψηλού κινδύνου”, π.χ. προωρότητα, πολύ χαμηλό βάρος γέννησης ή υπάρχει κάποιος κληρονομικός παράγοντας ή οικογενειακό ιστορικό.

Όταν ο γονέας ανησυχεί, συνήθως έχει δίκιο. Καλό είναι, λοιπόν, αν ανησυχείτε ή έχετε υποψίες για τη φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού σας να συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας και να επισκεφτείτε έγκαιρα έναν αναπτυξιολόγο, ο οποίος θα εκτιμήσει κατάλληλα αν πρέπει να προχωρήσει σε διαγνωστικές διαδικασίες ή αν πρόκειται απλά για φυσιολογικές παραλλαγές της ανάπτυξης.

ΠΗΓΗ: Ειδική Διαπαιδαγώγηση