Τα παιχνίδια του κόσμου στην σχολική αυλή.

(Επιμέλεια Κοντιζάς Μόσχος Κ.Φ.Α.)

Το παιχνίδι είναι μια ζωτικής σημασίας δραστηριότητα για τα παιδιά. Ενώ όμως είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, η μορφή και το περιεχόμενο του αλλάζει από τόπο σε τόπο και από εποχή σε εποχή. Ας δούμε λοιπόν κάποια παραδοσιακά παιχνίδια από όλο τον κόσμο που μπορούμε εύκολα να τα παίξουμε με τα παιδιά στην αυλή του σχολείου.

Δύο φωτιές (παιχνίδι από την Πολωνία)

Δύο παίκτες βγαίνουν και στέκονται στις δύο άκρες του χώρου. Οι άλλοι στέκονται στη μέση. Αυτοί  που είναι έξω προσπαθούν να χτυπήσουν με την μπάλα αυτούς που είναι στη μέση. Μόλις η μπάλα χτυπήσει κάποιον, πρέπει να βγει έξω. Κερδίζει αυτός  που μένει στο τέλος, και αφού διαλέξει έναν άλλο, το παιχνίδι ξεκινά από την αρχή.

 

Η Καμήλα (παιχνίδι από το Πακιστάν)

Το παιχνίδι  παίζεται από δύο ομάδες με δύο έως δέκα παίκτες.Οι μισοί ανεβαίνουν στην πλάτη του συμπαίκτη τους με ένα μαντήλι περασμένο στο πίσω μέρος του παντελονιού.Οι αντίπαλοι προσπαθούν να τραβήξουν το μαντήλι ενώ το «άλογο» (ο παίκτης που είναι από κάτω) προσπαθεί να τους αποτρέψει.Κερδίζει η ομάδα που θα μαζέψει τα περισσότερα μαντήλια.

Το  κλούβιο αυγό (παιχνίδι  από την Αργεντινή)

Οι παίκτες κάθονται οκλαδόν σε κύκλο κρατώντας μια μπάλα και τραγουδούν:

Παίζοντας με το κλούβιο αυγό

το ρίχνουμε στον αφηρημένο,

ο αφηρημένος το βλέπει

και το αυγό είναι κλούβιο!

Ο παίκτης που έχει την μπάλα την πετά σε έναν άλλο. Εκείνος πρέπει να την πιάσει. Όλοι οι παίκτες πρέπει να προσέχουν γιατί όποιος δεν πιάσει την  μπάλα γίνεται κλούβιο αυγό και βγαίνει από το παιχνίδι. Στο παιχνίδι μένουν οι πιο προσεκτικοί.

 

Ο τρίτος περισσεύει (παιχνίδι από τη Ρωσία)

Το παιχνίδι παίζεται με 12 έως 20 παίκτες, τα παιδιά είναι σε ζευγάρια (ο ένας πίσω από τον άλλο ) και στέκονται γύρω από ένα κύκλο. Δύο παιδιά είναι εκτός  κύκλου και το ένα κυνηγάει το άλλο. Ο κυνηγός  μπορεί να κόψει τον κύκλο και να μπει μέσα για να περάσει από την άλλη μεριά. Το θήραμα τρέχει πάντα κυκλικά, πίσω από τα ζευγάρια και για να προστατευτεί πρέπει να μπει μπροστά από κάποιο ζευγάρι, οπότε ο τελευταίος του ζευγαριού πρέπει να  τρέξει για να μην τον πιάσει ο κυνηγός. Αν ο κυνηγός πιάσει κάποιο παιδί, τότε εκείνος γίνεται κυνηγός και το παιχνίδι συνεχίζεται.

Μπαμπέτα –Νίκη (παιχνίδι από τη Ρωσία)

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Ορίζουν μια απόσταση 15μέτρων περίπου. Φτιάχνουν 15 καρτελάκια  και γράφουν από τη μια μεριά τους αριθμούς από το 1έως το 15.Έπειτα τα απλώνουν στο χώρο που όρισαν από την ανάποδη μεριά, ώστε να μην φαίνονται οι αριθμοί. Η πρώτη χωρίζεται σε δύο υποομάδες, που παίρνουν θέση, η μια στην αρχή των 15 μέτρων και η άλλη στο τέλος, με μπάλα όπως στα μήλα. Ενώ από την δεύτερη μπαίνει στο γήπεδο ένας  παίκτης προσπαθώντας να αναποδογυρίσει τα καρτελάκια μέχρι να καεί οπότε συνεχίζει ο επόμενος μαθητής. Όταν αποκαλυφθούν όλοι οι αριθμοί, τότε ο παίκτης προσπαθεί να βάλει τα αριθμημένα καρτελάκια το ένα πάνω στο άλλο σε σωστή σειρά. Εφόσον τα καταφέρει, μετράει ως το 15,και εφόσον δεν καεί φωνάζει  «μπαμπέτα», που σημαίνει  νίκη.

 

Ο Γόρδιος Δεσμός (παιχνίδι από τις Φιλιππίνες)

Στην αρχή τα παιδιά σχηματίζουν ένα μεγάλο κύκλο, χωρίς να αγγίζουν ο ένας τον άλλον. Μετά κλείνουν τα μάτια και προχωρούν σιγά-σιγά με τα χέρια σε έκταση προς το κέντρο του κύκλου .Όταν ένας παίκτης αγγίξει το χέρι ενός άλλου, τότε το κρατάει σφιχτά, και μαζί ψάχνουν να βρουν τα άλλα παιδιά, χωρίς να αφήνουν τα χέρια. Όταν όμως οι παίκτες ανοίξουν τα μάτια βλέπουν με έκπληξη ότι τα χέρια τους έχουν μπερδευτεί σε ένα τεράστιο κόμπο, ο οποίος μοιάζει με το γόρδιο δεσμό τον οποίο έλυσε ο Μ. Αλέξανδρος. Οι παίκτες τότε προσπαθούν να λύσουν το δεσμό χωρίς να αφήσουν τα χέρια των συμπαικτών τους. Με λίγη υπομονή ο κόμπος θα λυθεί.