Αρκετοί επιστήμονες υποστήριζαν, από τη δεκαετία του 80, ότι οι υπολογιστές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως γνωστικό εργαλείο μάθησης.
Υπάρχουν, όμως, προβλήματα που οφείλονται στη δυσκολία να βρεθούν παιχνίδια που θα καλύπτουν θέματα της διδακτέας ύλης, στο γεγονός ότι τα παιχνίδια εστιάζουν στην τεχνολογία και όχι στην υποστήριξη μαθητών, στο υψηλό κόστος δημιουργίας τους και στην χαμηλή αποδοχή που έχουν από την κοινωνία -αναφορικά με τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το θέμα είναι επίκαιρο, όχι μόνο γιατί υπάρχουν αναφορές σε αρκετές παρουσιάσεις διεθνών οργανισμών σχετικά με τα παιχνίδια αλλά και γιατί το παιχνίδι και η μάθηση συνδέονται με άμεσο τρόπο.
Σύμφωνα με τον Prensky
«όποιος ξεχωρίζει το παιχνίδι από την εκπαίδευση δεν έχει την παραμικρή ιδέα για τίποτε από αυτά τα δύο».
Ακολουθούν δύο σχετικές παρουσιάσεις:
Video Games In Education
και
Games In Education