Τον τελευταίο καιρό έχουν αυξηθεί οι συζητήσεις σχετικά με τη χρήση του facebook στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Με δύο συναδέλφους συζητούσαμε, μόλις τον προηγούμενο μήνα, τη δημιουργία ενός κοινού διαδικτυακού μαθήματος δύο τμημάτων που ανήκουν σε δύο διαφορετικές σχολικές μονάδες και περιοχές. Τελικά, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Moodle (http://stakamena.freewebclass.com/ ), αντί για το facebook, αν και οι μαθητές γυμνασίου και των δύο σχολικών μονάδων (εντός του λεκανοπεδίου Αττικής) διέθεταν λογαριασμό στο facebook.
Το γραφείο αγωγής υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης είχε εκδήλωση, στις 23/03/2011, με θέμα: «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: κίνδυνοι και απειλές. Ο ρόλος του Σχολείου»
(http://dide-a.thess.sch.gr/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=367:2011-03-14-10-46-21&catid=134:tmima-agwgis-ygeias&Itemid=178) όπου συζητήθηκε και η περίπτωση του κοινωνικού δικτύου facebook ως εργαλείου διαχείρισης, οργάνωσης, επίβλεψης, διαμοιρασμού ψηφιακού περιεχομένου και ανατροφοδότησης (https://blogs.sch.gr/goutas/2011/03/24/facebookclass/ ).
Πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα ήταν και η παρουσίαση του συναδέλφου κ. Θεόδωρου Γούτα (http://prezi.com/3xzhaqa1vdfz/facebook/).
Στο διαδίκτυο δε, υπάρχουν ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις σχετικά με τα θετικά και αρνητικά του facebook στην εκπαίδευση:
http://www.youtube.com/watch?v=feO-sk39Dsw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1UY8km8cb60&feature=related
καθώς και τις εφαρμογές αυτού:
http://www.youtube.com/watch?v=JRhvnTHAqek&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Vj-XCUIbbcE&feature=related
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι το facebook μπορεί να υποστηρίξει την εκπαιδευτική διαδικασία. Θα πρέπει, όμως, να προχωρήσουμε με προσοχή, να ενημερώσουμε τόσο τους μαθητές όσο και τους γονείς τους σχετικά με τη χρήση του, ενώ παράλληλα να υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το μάθημα που θα χρησιμοποιηθεί και για τις δραστηριότητες που θα υποστηρίξει.