3 ταινίες μικρού μήκους:
«The Present» (2020). Δράμα, 24΄. Σκηνοθέτης: Farah Nabulsi.
Μια σύντομη αλλά ισχυρή ιστορία που ακολουθεί έναν πατέρα και την κόρη του καθώς προσπαθούν να αγοράσουν ένα δώρο για την επέτειο γάμου του, αντιμετωπίζοντας τα εμπόδια των στρατιωτικών σημείων ελέγχου και των διαχωρισμένων δρόμων.
—————————
Nina, 20΄, 2019, Βουλγαρία, Hristo Simeonov
O αυταρχικός και μοχθηρός Βασίλ δασκαλεύει την έφηβη Νίνα να σουφρώνει πορτοφόλια στους δρόμους της εχθρικής και αφιλόξενης μητρόπολης. Σε μια αναπάντεχη τροπή, όταν η Νίνα πιάνεται επ’ αυτοφώρω, της δίνεται η ανέλπιστη ευκαιρία να ξεφύγει από τη σκοτεινή της μοίρα – ένα όνειρο που μοιάζει απατηλό για μια απόκληρο της κοινωνίας. Μια μοντέρνα εκδοχή της κλασικής ιστορίας του Όλιβερ Τουίστ, που αναζητά τη λύτρωση μέσα σε έναν κόσμο ανελέητης σκληρότητας.
—————————
THE REAL TRUTH ABOUT THE FIGHT, 14΄, 2023, Κροατία, Andrea Slaviček

Ανάμεσα σε σχολικά προβλήματα, δράματα με κακά κορίτσια, πιασάρικους στίχους και ένα μυστηριώδες μπλε αυτοκίνητο, η έφηβη Λένα, που μερικές φορές αποσπάται ή διακόπτεται, μας λέει την πραγματική ιστορία πίσω από μια μεγάλη διαμάχη. Αλλά τι δεν μας λέει;
—————————
“Ο τελευταίος χειμώνας των Τσαατάν/The Last Winter of the Tsaatan”, 2022, Pierre Da Silva & Hervé Bouchaud.
Βαθιά στο υποαρκτικό βόρειο δάσος της μακρινής Βόρειας Μογγολίας, που απλώνεται στα σύνορα της ρωσικής Σιβηρίας, μια μοναδική μειονοτική ομάδα ζει στην εκτεταμένη τούνδρα. Ασκώντας τον ίδιο τρόπο ζωής για χιλιάδες χρόνια, αυτή η ιθαγενής φυλή συγκαταλέγεται στις μικρότερες εθνοτικές μειονότητες στον κόσμο και στους τελευταίους νομάδες που εκτρέφουν ταράνδους.
Όμως σήμερα, ο λαός του Τσαατάν αντιμετωπίζει μια απειλή που μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην επιβίωσή τους: η κυβέρνηση του Ουλάν Μπατόρ θέλει να αναγκάσει όλα τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο από την ηλικία των 6 ετών. Μια τέτοια απόφαση προκαλεί θλίψη στις οικογένειες των Τσαατάν. Και είναι επίσης μια αμφισβήτηση ολόκληρου του τρόπου ζωής τους. Τι να κάνουν λοιπόν; Να αρνηθούν τις παραδόσεις τους για να προσφέρουν στα παιδιά τους μια διαφορετική μοίρα; Ή να μην υπακούσουν; Οι Τσαατάν αναμφίβολα αντιμετωπίζουν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ύπαρξής τους.
Μέσα από το πορτρέτο του Μαγκσάρ και της οικογένειάς του, το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί τη ζωή αυτών των νομάδων, έχοντας συνείδηση ότι βρίσκονται σε μια καμπή της ιστορίας τους. Απομονωμένοι στην τάιγκα, ερωτευμένοι με τους τάρανδους τους και βαθιά συνδεδεμένοι με τα μέλη της οικογένειας τους, μας προσφέρουν μια εκπληκτικά διαυγή ματιά στον εύθραυστο και απειλούμενο κόσμο τους.
—————————
Το τρίγωνο της θλίψης / Triangle of Sadness, 2022, Σουηδία, Ruben Östlund
Ο Carl και η Yaya, ένα ζευγάρι διάσημων μοντέλων και influencers, είναι καλεσμένοι σε μια πολυτελή κρουαζιέρα, παρέα με ασύλληπτα πλούσιους επιβάτες, μεταξύ των οποίων ένας Ρώσος ολιγάρχης και ένα ζευγάρι Βρετανών εμπόρων όπλων, και με έναν αλκοολικό καπετάνιο που δηλώνει Μαρξιστής. Στην αρχή τα πάντα αποτελούν αξιοζήλευτο ινσταγκραμικό υλικό. Αλλά όταν ξεσπά θύελλα και όλοι παθαίνουν ναυτία κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με τον καπετάνιο, η ειδυλλιακή κρουαζιέρα καταλήγει σε φιάσκο, και οι ζάπλουτοι επιβάτες βρίσκονται ναυαγοί σε ένα ερημονήσι, μαζί με μία από τις καθαρίστριες του γιοτ. Η ιεραρχία ανατρέπεται στο νησί, καθώς η καθαρίστρια είναι η μόνη που ξέρει να ψαρεύει.
Μια τρελή σάτιρα του κόσμου της μόδας και των πάμπλουτων που χρησιμοποιούν ως κεφάλαιο την εμφάνισή τους και ως νόμισμα την ομορφιά τους, επιδεικνύοντας κοινωνική αλαζονεία, σκληρότητα και εγωκεντρισμό. Η ταινία ξετυλίγει το κουβάρι της απόλυτης ανατροπής της κοινωνικής ιεραρχίας, αποκαλύπτοντας την ανήθικη σχέση ανάμεσα στην οικονομική ισχύ και την ομορφιά.