ailiadi's blog

"Ποίηση, ζωγραφική, ιστορία, πολιτισμός ως έννοιες αδιαπραγμάτευτες"

5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Υλοποίηση ενδεικτικών διδασκαλιών διδακτικού έτους 2022-2023

5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Υλοποίηση ενδεικτικών διδασκαλιών διδακτικού έτους 2022-2023

IMG 20230428 093150

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της οργάνωσης των τριών ενδεικτικών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους 2022-2023, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 28/04/2023,  ενδεικτική διδασκαλία αξιοποίησης πηγών στο μάθημα της Ιστορίας, Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, Γ΄τάξης, την οποία παρακολούθησαν η Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων Ηλιάδη Αμαλία και οι καθηγήτριες Αναγνώστου Αγγελική και Τσιοκάνου Φωτεινή, κλάδου ΠΕ02.

Θέμα της διδακτικής ενότητας ήταν η λειτουργία της Τράπεζας της Ελλάδος και στόχος οι μαθητές και οι μαθήτριες να αξιολογήσουν και στη συνέχεια να αξιοποιήσουν κατάλληλα τις πληροφορίες των πηγών και συνδυάζοντας τις ιστορικές τους γνώσεις ,δηλαδή τις πληροφορίες του σχολικού εγχειριδίου(σελίδες 53-54), να συνθέσουν το περιεχόμενο της ενότητας(αφήγηση)με τη διερευνητική μέθοδο (ανάλυση των πηγών).

Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ μαθητριών/-τών και καθηγητών με ερωτήσεις, επισημάνσεις και παρατηρήσεις για την καλύτερη δυνατή αξιολόγηση-αξιοποίηση των πληροφοριών των παραθεμάτων και τη σύνθεσή τους με το περιεχόμενο της διδακτικής ενότητας του βιβλίου.

IMG 20230515 090201IMG 20230515 090219

Την Πέμπτη, 11/05/2023, έγινε η παρουσίαση της δεύτερης ενδεικτικής διδασκαλίας στο μάθημα της Ιστορίας της Α΄ Τάξης  Λυκείου, την οποία παρακολούθησαν η Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων Ηλιάδη Αμαλία και οι καθηγήτριες Αναγνώστου Αγγελική και Μαγγούφη Βασιλική, κλάδου ΠΕ02.

Θέμα της διδακτικής ενότητας ήταν ο Μυκηναϊκός πολιτισμός και το περιεχόμενό του,  οι δημιουργοί του, οι επιδράσεις που δέχτηκαν, τα  σπουδαιότερα μυκηναϊκά κέντρα, τα όρια εξάπλωσής  τους, η τρωική εκστρατεία και τέλος οι αιτίες της κρίσης του Μυκηναϊκού πολιτισμού (σελ 65-66,69-71 του σχολικού εγχειριδίου).

Οι διδακτικοί στόχοι ήταν η γνωριμία των μαθητών/τριών με τον Μυκηναϊκό πολιτισμό , η εξάπλωση των Μυκηναίων και οι επαφές τους με τους άλλους λαούς, η ανίχνευση του ιστορικού υπόβαθρου της τρωικής εκστρατείας και η κατανόηση των αιτιών της διάλυσης του μυκηναϊκού κόσμου.

Οι μέθοδοι επεξεργασίας που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η ερμηνευτική μέθοδος, η οποία επετεύχθη με την αφήγηση και τον διευθυνόμενο-κατευθυνόμενο διάλογο και η διερευνητική με την αξιοποίηση ιστορικού χάρτη, των εικόνων και του παραθέματος 5 του σχολικού βιβλίου(σελίδα 72).Οι τεχνικές επεξεργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν η διαμόρφωση διαγράμματος του περιεχομένου της ενότητας, η καταγραφή εννοιών-κλειδιών και η αξιοποίηση του παραθέματος 5 του σχολικού βιβλίου(σελίδα 72).

Στο τελευταίο δεκάλεπτο της διδασκαλίας οι μαθητές/-τριες διατύπωσαν ερωτήματα σχετικά με την τρωική εκστρατεία, στα οποία δόθηκαν διευκρινιστικές απαντήσεις κι έτσι επιτεύχθηκε η διερεύνηση και η κατανόηση του πανελλήνιου χαρακτήρα της τρωικής εκστρατείας.

IMG 20230515 093902IMG 20230515 093915

Τέλος, την Δευτέρα 15 Μαΐου 2023, πραγματοποιήθηκε η τρίτη ενδεικτική διδασκαλία στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α’ Τάξης Λυκείου,  παρουσία της Διευθύντριας του 5ου ΓΕΛ  Ηλιάδη Αμαλίας, στο κείμενο –ποίημα του Κωστή Παλαμά με τίτλο «Σαν των Φαιάκων  το καράβι….»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Η κατανόηση του κειμένου με την περιληπτική απόδοση του περιεχομένου του, χωρίς ερμηνεία των γεγονότων.

Να διακρίνουν οι μαθητές /-τριες αν το ποίημα είναι  παραδοσιακό ή μοντέρνο.

Να εντάξουν το ποίημα σε ένα συγκεκριμένο ποιητικό είδος (σονέτο) και να δώσουν τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της μορφής του(αριθμό στροφών και συνολικό αριθμό στίχων).

Να εντοπίσουν το λογοτεχνικό ρεύμα (παρνασσισμός)και να αναφέρουν δύο-τρία  βασικά χαρακτηριστικά της τεχνοτροπίας του παρνασσισμού.

Να εντοπίσουν τα εκφραστικά μέσα (μεταφορές, παρομοιώσεις),τους ρηματικούς χρόνους και τι πετυχαίνει ο ποιητής με τη χρήση τους.

Να βρούνε τη στιχουργική του ποιήματος, παρατηρώντας τον αριθμό των συλλαβών κάθε στίχου, το μέτρο και την ομοιοκαταληξία.

Τέλος να εντοπίσουν το κύριο θέμα ή ερώτημα του ποιήματος και να είναι σε θέση να συνθέσουν κείμενο που να διευρύνει  να σχολιάζει το κεντρικό θέμα (μηδαμινότητα του ανθρώπου).

Με την ολοκλήρωση των ενδεικτικών διδασκαλιών η Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ  Ηλιάδη Αμαλία συνεχάρη τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ Τάξης  για τη φιλομάθεια  και την ενεργητική συμμετοχή τους  και τον συντονιστή των φιλολόγων για την άψογη οργάνωση και την παρουσίαση των διδασκαλιών.

 

 

Ο συντονιστής  φιλολόγων

Μουζακιάρης Γεώργιος

 

 

 

 

 

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση