ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “Η ΠΥΞΙΔΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΟΥ” – Ε΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 27 082032

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

  1. Έγινε επιμόρφωση από τους υπεύθυνους του προγράμματος στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας του Δήμου Καισαριανής.ΑΡΧΕΙΟ 2
  2. Πήρε έγκριση η υλοποίηση του προγράμματος από το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου.
  3. Δόθηκε έντυπο συναίνεσης στους γονείς- κηδεμόνες του τμήματος.

 

Β. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Αποφασίστηκε το πρόγραμμα να υλοποιηθεί σε 16 ωριαία μαθήματα.

Ξεκίνησε 31 Ιανουαρίου και έληξε 22 Μάϊου.

Ο σκοπός και οι στόχοι του προγράμματος είναι οι ακόλουθοι:

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:
• Η ενδυνάμωση των παιδιών μέσα από τη μάθηση και την ενσωμάτωση καλών
πρακτικών που προάγουν την ευεξία, την επίγνωση, την ενσυναίσθηση και τη
ψυχική υγεία.
• Η εκπαίδευση των παιδιών σε δεξιότητες ζωής ώστε να αναπτύξουν, εάν το
επιλέξουν, μια πιο συνειδητή στάση ζωής.
Στόχοι
Οι στόχοι του προγράμματος είναι:
• Η ανάπτυξη της ικανότητας συνειδητής συγκέντρωσης και επικέντρωσης σε αισθητηριακά
ερεθίσματα, συναισθήματα και σκέψεις με τελικό στόχο τη βελτιωμένη αυτό-ρύθμιση και
αίσθηση ευεξίας
• Η βελτίωση της δεξιότητας αυτό-κατανόησης και αυτό-αποδοχής
• Η επίγνωση του συναισθήματος και των αρνητικών μοτίβων σκέψης, με στόχο τη
συνειδητοποιημένη ανταπόκριση και συμπεριφορά, σε αντιδιαστολή με την αυτόματη
αντίδραση
• Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης
• Ανάπτυξη της ικανότητας για ενσυναίσθηση και ορθή πράξη

Πριν ξεκινήσει συντάχθηκε με τους μαθητές το συμβόλαιο της τάξης, το οποίο ήταν:

-Χτίζουμε εμπιστοσύνη: Αυτά που λέμε στην ομάδα μας, μένουν στην ομάδα. Δεν σχολιάζουμε με άλλους αυτά που μοιράζονται οι συμμαθητές στην ομάδα μετά το μάθημα. Αν κάτι μας απασχολεί το λέμε στις δασκάλες όσο ασήμαντο και να φαίνεται. Για να μάθουμε να επικοινωνούμε ουσιαστικά δεν χρησιμοποιούμε πια το κουτί επικοινωνίας που είχαμε το πρώτο τρίμηνο, το οποίο αποσύρεται οριστικά από την τάξη, αλλά ΜΙΛΑΜΕ.  Αν θέλουν, μπορούν να συζητήσουν με την οικογένειά τους κάτι από αυτά που έμαθαν και κάναμε ως δραστηριότητα στην τάξη.
-Πάσο: Όποιος δε θέλει να μιλήσει και να μοιραστεί κάτι δικό του, έχει το δικαίωμα να πάει πάσο και να δώσει τη σειρά του/της στον επόμενο μαθητή. Δίνουμε την ευκαιρία να μιλήσει αν θελήσει αργότερα. 
-Μιλάμε με καλοσύνη, με ευγένεια και σεβασμό. Δεν κοροϊδεύουμε, δεν κρίνουμε, δεν υποτιμάμε τους άλλους, δεν κατηγορούμε. Μιλάει όποιος κρατάει το «Ξύλο που Μιλάει».
-Ακούμε με καλοσύνη. Δεν διακόπτουμε και προσπαθούμε να σηκώνουμε χέρι όταν θέλουμε να μιλήσουμε, αφού ολοκληρώσει αυτός που μιλάει.
-Δεν ενοχλούμε τους άλλους: Ο καθένας θα είναι στο δικό του χώρο, ο χώρος αυτός είναι σαν να έχουμε μια «αόρατη φούσκα» γύρω από το σώμα μας. Έτσι, δεν σκουντάμε τον διπλανό μας, δεν γέρνουμε πάνω του/της.

 

ΑΡΧΕΙΟ 4

1η Θεματική Ενότητα: Η Πυξίδα του Εαυτού Μου
Στόχοι:
• Σχηματισμός ομάδας: συμφωνία ομάδας, στόχοι, συναντήσεις.
• Εισαγωγή στο πρόγραμμα, τι κάνουμε, πότε και γιατί.
• Εισαγωγή σε δεξιότητες επίγνωσης, συγκέντρωσης της προσοχής, χαλάρωσης και
συναισθηματικής νοημοσύνης.

2η Θεματική Ενότητα: Παρατηρώ το Σώμα
Στόχοι του μαθήματος
• Ανάπτυξη συγκέντρωσης της προσοχής, της παρατήρησης και της επίγνωσης
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης
• Ανάπτυξη αντίληψης των αισθήσεων του σώματος την παρούσα στιγμή
• Φροντίδα του σώματος και του εαυτού

3η Θεματική Ενότητα: Παρατηρώ τις σκέψεις
Στόχοι:
• Eπίγνωση των σκέψεων και ανάπτυξη της καθαρής σκέψης
• Aνάπτυξη της δυνατότητας των παιδιών να παρατηρούν και να φιλτράρουν τις
αρνητικές σκέψεις, ειδικά αυτές που σχετίζονται με δύσκολες καταστάσεις,
επαναλαμβανόμενα αρνητικά μοτίβα σκέψης και επικριτικό εσωτερικό διάλογο.
• Eνδυνάμωση, ανθεκτικότητα και εξεύρεση λύσεων
• Aνάπτυξη αυτορρύθμισης και ευεξίας

4η Θεματική Συνάντηση: Παρατηρώ τα Συναισθήματα
Στόχοι του Μαθήματος
• Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης
• Ανάπτυξη της κατανόησης και αποδοχής των συναισθημάτων
• Ενδυνάμωση
• Aνάπτυξη της συναισθηματικής ρύθμισης
• Eνίσχυση της αποδοχής του εαυτού

5η Θεματική Ενότητα: Παρατηρώ τις «τρύπες»
Στόχοι του μαθήματος
• Κατανόηση των αυτόματων συμπεριφορών και της δυνατότητας απόκρισης
• Ανάπτυξη της συναισθηματικής ρύθμισης
• Ανάπτυξη επίγνωσης
• Ενδυνάμωση
• Aνάπτυξη της ικανότητας για ορθές επιλογές
• Eνίσχυση της εσωτερικής αποδοχής

6η Θεματική Ενότητα: Επικοινωνία
Στόχοι του μαθήματος
• Ανάπτυξη αυτορρύθμισης
• Ανάπτυξη αναγνώρισης και ήρεμης διεκδίκησης αναγκών
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας
• Ανάπτυξη διαπροσωπικών δεξιοτήτων

7η Θεματική Συνάντηση: Επιλέγω τις Αξίες Μου
Στόχοι του μαθήματος
• Aνάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης
• Aνάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και ενεργητικής ακοής
• Eνίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων
• Ενδυνάμωση και ικανότητα ορθής πράξης

8η Θεματική Συνάντηση: Καλοσύνη για μένα και τους άλλους
Στόχοι του μαθήματος
• Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης
• Ανάπτυξη δυνατότητας για ικανοποιητικές κοινωνικές σχέσεις
• Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης
• Κλείσιμο του κύκλου συναντήσεων

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων