regina rosas amat και άλλα τινά | keep calm and paint the roses pink

regina rosas amat και άλλα τινά
Ιούν/14

21

ΟΜΙΛΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Το ΕΠΕΣ του Π.Π. ΓΕΛ Βαρβακείου ενέκρινε την πρόταση Ομίλου Ιστορίας της Τέχνης για το σχολικό έτος 2014-2015.

Όσοι μαθητές επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή, ας διαβάσουν την πρόταση:

Πρόταση για την Δημιουργία Ομίλου: Ιστορία της Τέχνης

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΠΕ02

(ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ)

 

ΣΤΟΧΟΙ

  1. Να εξοικειωθούν (οι μαθητές) με τις περιόδους και τα ρεύματα της ευρωπαϊκής τέχνης (ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική)
  2. Να εξοικειωθούν με τις μεθόδους προσέγγισης, ανάλυσης και ερμηνείας των έργων τέχνης
  3. Να γνωρίσουν μια από τις σπουδαιότερες εκφάνσεις του ευρωπαϊκού πολιτισμού
  4. Να κατανοήσουν βαθύτερα τα στοιχεία εκείνα που διακρίνουν την ευρωπαϊκή τέχνη από τις τέχνες άλλων πολιτισμών και να συνειδητοποιήσουν, μέσω των ίδιων των έργων, την σημασία της και την εξέλιξή της ως συνέχεια της ελληνορωμαϊκής
  5. Να μάθουν να προσεγγίζουν τα έργα τέχνης ως ιστορικές πηγές και ως πηγές πληροφοριών για άλλες πολιτισμικές εκφάνσεις
  6. Να μάθουν να χειρίζονται τον προφορικό και γραπτό λόγο της περιγραφής και της αισθητικής ανάλυσης των έργων και να εξοικειωθούν με την ορολογία
  7. Να διαμορφώσουν αισθητικό κριτήριο, να αποκτήσουν ευρύτερη γενική κουλτούρα και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε θέματα τέχνης και πολιτισμού

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ

  1. Ελληνική και ρωμαϊκή τέχνη, βασικά χαρακτηριστικά (4 ώρες)
  2. Βυζαντινή και μεσαιωνική ευρωπαϊκή τέχνη, βασικά χαρακτηριστικά , συσχετισμός και σύγκριση (4 ώρες)
  3. Αναγέννηση και Μπαρόκ, βασικά χαρακτηριστικά, κυριότεροι εκπρόσωποι, γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, σημαντικά μνημεία (10 ώρες)
  4. Η τέχνη της εποχής του Διαφωτισμού, Ροκοκό και Νεοκλασικισμός, βασικά χαρακτηριστικά, κυριότεροι εκπρόσωποι (4 ώρες)
  5. Τα κυριότερα ρεύματα του 19ου αιώνα, εκπρόσωποι (8 ώρες)
  6. Τα βασικά χαρακτηριστικά της μοντέρνας τέχνης (α΄ μισό του 20ού αι.), κυριότεροι εκπρόσωποι και ρεύματα (4 ώρες)
  7. Διδακτικές επισκέψεις σε μουσεία και συλλογές (4-6 ώρες)
  8. Παρουσίαση ομαδικών εργασιών των μαθητών (2-4 ώρες)
  9. Ενδεχομένως εκπαιδευτικό ταξίδι στο εξωτερικό (Φλωρεντία), εκτός διδακτικής περιόδου, κατά την περίοδο των σχολικών αργιών (εάν και εφόσον συμφωνήσουν οι μαθητές και οι γονείς)

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ:  2 (δύο) ώρες συνεχόμενες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

 

  1. Προβολές power-point από το αρχείο της εκπαιδευτικού
  2. Βιβλία από την σχολική βιβλιοθήκη και την βιβλιοθήκη της εκπαιδευτικού
  3. Αναζήτηση πηγών στο διαδίκτυο, σε ιστοσελίδες μουσείων και ιστοτόπους με σχετική θεματική, όπως π.χ. το εικονικό μουσείο της   http://www.wga.hu/
  4. Σημειώσεις σε φωτοτυπίες
  5. Βασική Βιβλιογραφία:
  • Χόνορ Χ.- Φλέμινγκ Τζ., Ιστορία της Τέχνης, εκδ. Υποδομή, Αθήνα 1992.
  • Ε. Χ. Γκόμπριχ, Το χρονικό της τέχνης, εκδ. ΜΙΕΤ, Αθήνα 2008.
  • Λίντα Μάρει – Πίτερ Μάρει, Η Τέχνη της Αναγέννησης, μετ. Παππάς,  Α., εκδ. Υποδομή, 1996.
  • Χέρμπερτ Ρήντ, Λεξικό Εικαστικών τεχνών, εκδ. Υποδομή, Αθήνα 1984.
  • Wolfflin H., Βασικές έννοιες της Ιστορίας της Τέχνης, Το πρόβλημα της εξέλιξης του στιλ στη νεότερη τέχνη, εκδ. Παρατηρητής, θεσσαλονίκη 1992.
  • Τζόρτζιο Βαζάρι, Καλλιτέχνες της Αναγέννησης, μετάφραση Στέλιου Λυδάκη, εκδ. Κανάκη, Αθήνα 1995.
  • Η σειρά με μονογραφίες καλλιτεχνών και θεματικές παρουσιάσεις σε βιβλία τσέπης από τις εκδόσεις ACR Edition – Poche Couleur. Μερικοί ενδεικτικοί τίτλοι: Paul Cezanne, Vincent Van Gogh, Nicolas Poussin, Les Orientalistes, κ.λ.π.
  • Η σειρά με μονογραφίες και θεματικές παρουσιάσεις των εκδόσεων Thames and Hudson, πολλά από τα βιβλία της οποίας έχουν μεταφραστεί και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Υποδομή. Χαρακτηριστικοί τίτλοι ενδεικτικά: William Vaughan, Romantic Art, London 1978, John Steer, A Concise History of Venetian Painting, London, 1970, κ.λ.π.
  • Η σειρά με μονογραφίες και θεματικές παρουσιάσεις των εκδόσεων Skira και Taschen πολλές από τις οποίες έχουν μεταφραστεί και στα ελληνικά.
  • Γιάκομπ Μπούρκχαρτ, Ο Πολιτισμός της Αναγέννησης στην Ιταλία, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα 1997.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

1. Ομαδικές εργασίες μαθητών (3 ή 5 ατόμων) σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή

2. Το αρχείο προβολών power-point και άλλων σημειώσεων της διδάσκουσας (το οποίο μπορεί να αποτελέσει την βάση ενός «εγχειριδίου» για μελλοντικό μάθημα ή σεμινάριο με την «σφραγίδα» και το λογότυπο του σχολείου)

 

Βιογραφικά στοιχεία διδάσκουσας:

  • Η Κατερίνα Τζάμου σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (1984-1988) και στο Πανεπιστήμιο Paris I, Panthéon-Sorbonne στο Παρίσι (1989-1995), όπου και ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης (11/1/1996).
  • Εργάστηκε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχείων του Γαλλικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής (Institut Français d’ Architecture – Département Archives et Histoire) ως ερευνήτρια ιστορικός της τέχνης (1990-1992) καθώς και στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Κέντρο Georges Pompidou, ως βοηθός επιμελητού έκθεσης (1992-1994).
  • Δίδαξε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο Πρόγραμμα «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών, στην Θεματική Ενότητα «Ιστορία των Τεχνών στην Ευρώπη» (2002-2011).
  • Εργάστηκε στο Γραφείο Ερευνών Αρχιτεκτονικής της Ακαδημίας Αθηνών ως ερευνήτρια, αποσπασμένη από το υπουργείο παιδείας (2009-2012).

Διδάσκει στην Μέση Εκπαίδευση από το 1995 και είναι φιλόλογος καθηγήτρια στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Βαρβακείου Σχολής από το 2004.

 

δίχως ετικέτα

Χωρίς σχόλια ακόμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

<<

>>

Σχεδιάστηκε από devolux.nh2.me