23
Δεν υπάρχουν σχόλια · Συγγραφέας: ΤΖΑΜΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ στο ΟΜΙΛΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Φέτος προτείνω τον όμιλο αριστείας “Δημιουργική Γραφή”.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΙΛΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
ΤΑΞΗ: Α΄- Γ΄
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 11-15 (περίπου)
ΣΤΟΧΟΙ: Δημιουργική έκφραση, ψυχολογική εκτόνωση/αυτογνωσία των εφήβων μέσω της γραφής, συμμετοχή σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, δημιουργία διαδικτυακού ιστοτόπου για την δημοσίευση της λογοτεχνικής/κειμενικής παραγωγής των μαθητών, γνωριμία με συγγραφείς
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ:
- Τα πρώτα μαθήματα/συναντήσεις θα έχουν στόχο να εξοικειώσουν τους μαθητές με τα κειμενικά είδη και τις τεχνικές τους. Θα δοθούν σχετικές ασκήσεις δημιουργικής γραφής για κάθε είδος ξεχωριστά, μέχρι να ανακαλύψει ο κάθε μαθητής το είδος που του ταιριάζει και στο οποίο μπορεί να αποδώσει καλύτερα
- Μετά από μια σειρά μαθημάτων και ασκήσεων, θα γίνουν συναντήσεις με συγγραφείς, στους οποίους οι μαθητές θα θέτουν ερωτήματα σχετικά με την διαδικασία της γραφής και της τεχνικής τους
- Στην πορεία οι μαθητές μπορούν να παρουσιάζουν κείμενά τους, ολοκληρωμένα ή αποσπάσματα, ανάλογα με το είδος που επιλέγουν. Θα γίνονται αναγνώσεις των κειμένων των μαθητών στην ομάδα, και θα ενθαρρύνονται συζητήσεις όπου θα επισημαίνονται σημεία προς διόρθωση ή επίλυση αφηγηματικών προβλημάτων
- Όσοι μαθητές θέλουν, θα στείλουν συμμετοχές σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς
- Σταδιακά θα δημοσιεύονται κείμενα μαθητών σε διαδικτυακό τόπο που θα δημιουργηθεί γι αυτόν τον σκοπό
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ: δύο (2)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: ασκήσεις δημιουργικής γραφής βασισμένες σε γνωστές τεχνικές που εφαρμόζονται στα σεμινάρια του ΕΚΕΒΙ, σε σεμινάρια ΙΕΚ και σε σεμινάρια επώνυμων συγγραφέων σε διάφορους φορείς, σχετική βιβλιογραφία που αφορά την δημιουργική γραφή
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ: διαδικτυακός τόπος με τις δημοσιεύσεις των κειμένων των μαθητών και (ενδεχομένως) βραβεία σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κ.λπ.: α) συναντήσεις με συγγραφείς, επισκέψεις σε λογοτεχνικά στέκια και αναγνώσεις λογοτεχνίας σε χώρους μεγάλων βιβλιοπωλείων β) ιδρύματα που προκηρύσσουν λογοτεχνικούς διαγωνισμούς
ΑΛΛΟ:
α) οι συναντήσεις μερικές φορές μπορούν να λαμβάνουν χώρα και εκτός σχολικού χώρου (π.χ. σε εντευκτήρια και λογοτεχνικούς ομίλους, σε αίθουσες βιβλιοπωλείων), κατόπιν συνεννόησης, τα Σάββατα ή τις Κυριακές. Η διδάσκουσα μπορεί να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία του ομίλου περιστασιακά και σε «χώρους έμπνευσης» (όπως π.χ. αίθουσες τέχνης, ιστορικά βιβλιοπωλεία, αρχαιολογικοί χώροι)
β) την σχολική χρονιά 2012-2013 η διδάσκουσα είχε προετοιμάσει (ατύπως, εκτός πλαισίου ομίλου) μαθητές του Βαρβακείου Λυκείου για συμμετοχή σε μαθητικούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και τρεις από τους μαθητές αυτούς αυτούς απέσπασαν βραβεία
γ) ενδεικτική βιβλιογραφία απ’ όπου θα αντληθεί υλικό για τις ασκήσεις:
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Πόλη Μηλιώρη, Δημιουργική Γραφή για μελλοντικούς ομότεχνους, Ψυχογιός 2006
- Τζούλια Κάμερον, Ο δρόμος του καλλιτέχνη – τα μυστικά της δημιουργικής ζωής, Έσοπτρον 2006
- Ραιημόν Καιμόν, Ασκήσεις Ύφους, Ύψιλλον 1984
- Τζέημς Τζόϋς, Η τέχνη της μυθοπλασίας, Άγρα 1991
- Χόρχε Λουίς Μπόρχες, Μυθοπλασίες, Ύψιλον 1990
- Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Γράμματα σε έναν νέο ποιητή, Ίκαρος 1959
δίχως ετικέτα
Αφήστε μια απάντηση