ΓΛΩΣΣΑ

Ας θυμηθούμε τις εγκλίσεις!

Στην αρχή της χρονιάς είχαμε μιλήσει για τις 3 εγκλίσεις: την οριστική, την υποτακτική και την προστακτική. Για να τις θυμηθείτε μπορείτε να κοιτάξετε στο τετράδιο της Γλώσσας ή και εδώ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E104/579/3766,16504/

Εργασία 1η : Αφού διαβάσετε για την Υποτακτική και την Προστακτική, εξασκηθείτε με τα παρακάτω ασκήσεις

http://inschool.gr/G5/LANG/KATEFTHINTIKOS-LOGOS-PRAC-G5-LANG-HPcomplete-1309141339-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/LANG/RIMATA-EGLISEIS-YPOTAKTIKH-LEARN-G5-LANG-MYcomplete-1310131739-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/LANG/RIMATA-EGLISEIS-PROSTAKTIKI-LEARN-G5-LANG-MYcomplete-1310131738-tzortzisk/index.html

Εργασία 2η: Ώρα για γλυκό!!! Να ξαναγράψετε την παρακάτω συνταγή στο β’ Πληθυντικό Πρόσωπο της Συνοπτικής Υποτακτικής και Προστακτικής.

  1. Ζεσταίνουμε τον φούρνο στους 180oC.
  2. Σε μπολ χτυπάμε το βούτυρο με μίξερ σε δυνατή ταχύτητα. Ρίχνουμε σταδιακά τη ζάχαρη και ανακατεύουμε.
  3. Ρίχνουμε ένα ένα τα αυγά, ανακατεύοντας κάθε φορά. Κοσκινίζουμε μέσα στο μπολ την μισή ποσότητα από το αλεύρι με το μπέικιν πάουντερ, τη σόδα και τη βανίλια και χτυπάμε ώσπου να ενωθούν τα υλικά.
  4. Προσθέτουμε λίγο λίγο το γάλα ανακατεύοντας καλά. Κοσκινίζουμε στο μπολ και το υπόλοιπο αλεύρι.
  5. Βγάζουμε το μπολ από τη βάση του μίξερ. Προσθέτουμε το ξύσμα λεμονιού και ανακατεύουμε.
  6. Μεταφέρουμε το μείγμα σε βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα για κέικ.
  7. Ψήνουμε για περίπου 50 λεπτά. Ξεφορμάρουμε το κέικ και το αφήνουμε να κρυώσει για 15 λεπτά.

 

Για να σας βοηθήσω κάνω εγώ την αρχή:

Υποτακτική:

  1. Να ζεστάνετε τον φούρνο στους 180ο C

Προστακτική:

  1. Ζεστάνετε τον φούρνο στους 180ο C.

 

Αν σας άνοιξε η όρεξη και θέλετε να φτιάξετε το κέικ ορίστε και τα υλικά:

Υλικά

  • 1 και 1/4 φλιτζανιού 280 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
  • 2 φλιτζάνια (400 γρ.) ζάχαρη
  • 4 αυγά
  • 1 και 1/4  φλιτζανιού (300 ml) γάλα σε θερμοκρασία δωματίου
  • 500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 κουτ. γλυκού μπέικιν πάουντερ
  • 1/2  κουτ. γλυκού μαγειρική σόδα
  • 1 κουτ. γλυκού βανίλια σε σκόνη
  • 1 ξύσμα από ένα λεμόνι

Θυμηθείτε!!!

  • Στην Υποτακτική το ρήμα παίρνει μπροστά το μόριο να, πχ να τρέξω, να παίξω, να διαβάζω
  • Στην Προστακτική το ρήμα έχει μόνο 2 πρόσωπα (β’ ενικό και β’ πληθυντικό). Πχ διάβαζε-διαβάζετε, τρέξε-τρέξτε, παίξε-παίξτε

 

Εργασία 3η :  Βοήθησε το σκυλάκι να φτάσει στο κόκαλο.

http://inschool.gr/G5/LANG/Z-POLH-PALIA-ORTHO-PRAC-G5-LANG-MYchooseDog-1409011343-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/LANG/Z-POLH-POLITISMOS-ORTHO-PRAC-G5-LANG-MYchooseDog-1409011359-tzortzisk/index.html

Σημείωση: Η άσκηση πηγαίνει από κάτω προς τα πάνω.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Επανάληψη στην 5η Ενότητα

  1. Τι αξία έχει το υπογραμμισμένο ψηφίο στους παρακάτω αριθμούς;
Αριθμός Αξία Αριθμός Αξία
9.545.348   136.897.540  
96.346   6.489.000  
3.448.347   987.564.453  
605.340   8.350.347.360  

 

  1. Γράφω τον προηγούμενο και τον Επόμενο φυσικό αριθμό
Προηγούμενος αριθμός Αριθμός Επόμενος Αριθμός
  2.500  
  1.000.000  
  3.010.099  
  79.999  
  999.999.999  
  450.000  

 

  1. Κάνω τις παρακάτω πράξεις
  2. 658.630 + 1= _______________________________
  3. 658.630 + 10= ______________________________
  4. 658.630 + 100= _____________________________
  5. 658.630 + 1.000= ____________________________
  6. 658.630 + 10.000= ______________________________
  7. 658.630 + 100.000= _____________________________
  8. 658.630 + 1.000.000= ____________________________
  9. 658.630 + 10.000.000= ___________________________

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Πάμε λίγο στον μεγαλύτερό σας μπελά…. Στην Γεωγραφία! Ο παρακάτω σύνδεσμος οδηγεί σε ένα σταυρόλεξο με τα μεγαλύτερα βουνά της Ελλάδας. Πόσα βουνά μπορείτε να βρείτε χωρίς να ανοίξετε το βιβλίο της Γεωγραφίας;

file:///C:/Users/C523~1/AppData/Local/Temp/%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC.htm