Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλα!!!

ΓΛΩΣΣΑ

Εργασία 1η :  Βρίσκω τα αντικείμενα των ρημάτων (όπου υπάρχουν) στις παρακάτω προτάσεις και χαρακτηρίζω το ρήμα μεταβατικό ή αμετάβατο.

  • Ο Θοδωρής άνοιξε ανυπόμονα το δώρο του. (_________________)
  • Οι μαθητές της Ε’ τάξης επισκέφθηκαν το Βυζαντινό Μουσείο. (_________________)
  • Το χελιδονάκι πέταξε ψηλά. (____________________)
  • Κάθε πρωί εγώ και η αδερφή μου πηγαίνουμε με τα πόδια στο σχολείο. (_____________)
  • Η μαμά μας είπε να συμμαζέψουμε το δωμάτιό μας. (_______________)
  • Μην αφήνετε τα σκουπίδια σας έξω από τον κάδο. (________________)

 

Εργασία 2η: Θυμάμαι τα επίθετά σε –ης, -ης, -ες

ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
  αρσενικό θηλυκό ουδέτερο
Ονομαστική ο ευτυχής η ευτυχής το ευτυχές
Γενική του ευτυχούς της ευτυχούς του ευτυχούς
Αιτιατική τον ευτυχή την ευτυχή το ευτυχές
Κλητική ———- ——– ———-

 

ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
  αρσενικό θηλυκό ουδέτερο
Ονομαστική οι ευτυχείς οι ευτυχείς τα ευτυχή
Γενική των ευτυχών των ευτυχών των ευτυχών
Αιτιατική τους ευτυχείς τις ευτυχείς τα ευτυχή
Κλητική ———– ———— ————

 

Προσοχή!!!!!

  • Το αρσενικό και το θηλυκό κλίνονται ακριβώς το ίδιο.
  • Η γενική ενικού και στα τρία γένη έχει κατάληξη –ους.
  • Τα επίθετα αυτά δεν σχηματίζουν κλητική.

 

Α) Κλίνω στο τετράδιο μου:  ο συνεπής μαθητής, η συνεχής προσπάθεια, το δημοφιλές άθλημα.

Β) Μεταφέρω τις παρακάτω φράσεις στον άλλο αριθμό στην πτώση που βρίσκονται.

Π.χ. οι πολυμελείς οικογένειες -> η πολυμελής οικογένεια

Του δημοφιλούς καλλιτέχνη-> ___________________________

Την ατυχή συγκυρία-> ___________________________

Τα απλανή βλέμματα -> __________________________

Των ασφαλών μετακινήσεων -> _____________________

Τον κοπιώδη αγώνα -> ____________________________

Οι σαφείς οδηγίες -> ______________________________

Το ειλικρινές συναίσθημα -> ________________________

Τις ευπαθείς ομάδες -> ____________________________

Τους διεθνείς ποδοσφαιριστές -> ____________________

Ο νομοταγής πολίτης -> ____________________________

 Εργασία 3η Κάνω τις λεξιλογικές ασκήσεις που βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο

http://inschool.gr/G5/LANG/LEXICON-G50202-polh-politismos-1809172312-tzortzisk/index.html

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Εργασία 1η: Θυμάμαι τις διαιρέσεις με διψήφιο διαιρέτη

Πάμε να κάνουμε λίγη εξάσκηση στις διαιρέσεις. Είναι πολύ σημαντικό να εξασκηθείτε σε αυτές γιατί όταν γυρίσουμε στο σχολείο θα μάθουμε να κάνουμε και διαιρέσεις με δεκαδικούς αριθμούς.

Για να θυμηθείτε τις διαιρέσεις, δείτε το παρακάτω βίντεο. Πιθανόν να αναγνωρίσετε την δασκάλα από την εκπαιδευτική τηλεόραση!

https://safeYouTube.net/w/Ssd9

Αφού θυμηθείτε πώς κάνουμε διαιρέσεις, να κάνετε κάθετα τις παρακάτω διαιρέσεις  και τις επαληθεύσεις στο τετράδιό σας.

Α) 793:20                             Β) 2.800:17                          Γ) 3.770:35

Δ) 24.986:62                        Ε) 9.075:75                          Στ) 5.160:25

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ Η ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΙΡΕΤΗ!!!

Εργασία 2η : Να υπολογίσετε σύντομα το αποτέλεσμα των παρακάτω διαιρέσεων.

2.100: 10=__________                                   390.000:1.000= ________

3.400.000:10.000=____________                  19.000.000:100=________

1.800.000:6.000= ____________

48.000.000: 40.000=________